Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset eivät hoida 2- tyypin diabetesta ja sen esiastetta lääkkeettä?

Vierailija
11.07.2026 |

Painonpudotus, paljon liikuntaa ja kasvispainotteinen ruokavalio ja hups...insuliiniresistenssi on poissa.

Kai se on sitten mukavampaa syödä lääkkeet ja jatkaa entiseen malliin ylipainoisena sohvaperunana.

Kommentit (141)

Vierailija
121/141 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä jokainen lääkäri varmaan kertoo realiteetit jo esiasteen aikana. Ihminen on laiska helpon tien kulkija. 

Länsimainen ihminen on totutettu siihen että oma vastuu on täysi 0.

Lääkärit eivät kerro yhtään mitään vastaanotolla,ei edes diabeteshoitajat. Reseptin tekevät, eivät kerro lääkkeestä yhtään mitään, kieltävät lukemasta lääkkeen mukana tulevia lappuja. Eivät puhu ruokavaliosta yhtään mitään. Eivät neuvo painonpudotuksesta yhtään mitään. Turha kiistää, minulla on 10 vuoden kokemus diabeteksesta ja 25 vuoden kokemus kilpirauhasen vajaatoiminnasta. Kaiken tiedon olen saanut netistä ja muilta sairastuneilta. Meillä on Suomen surkeimmat lääkärit. Hävettäisi jos olisin itse noin surkea lääkäri tai hoitaja.

Vierailija
122/141 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syökää ihmiset kananmunia. Niitä 4-5 kpl aamiaiseksi ja pysyy sokerit tasaisena eikä iske nälkäkiukut eikä diabetes. Kaikki ravintoaineet paitsi c-vitamiini. Liki täydellinen ravintopakkaus.

Ja kolesteroliarvot kiittää🙄

Aivan, pysyvät hyvinä.

Jep. Kummankohan kolesterolit on paremmat. Pulla-kahvi-leipämussuttajan vai liikkuvan ihmisen joka syö terveellisiä kananmunia.

Miksi pitää edes verrata toisiinsa kahta huonoa ruokavaliota?

Eihän tuossa ruokavalioita verrattu, vaan ruoka-aineita.

Kananmuna on superruokaa.

Niin mutta ei voi tietää mitään noista kolesteroliarvoista annettujen tietojen perusteella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/141 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain esidiabeteksen taltutettua seuraavilla tavoin ( kolesteroolikin tipahti merkittävästi): paasto, lisäsin kananmunia ja lihaa ruokavalioon ( ennen olin lähes vegaani), lopetin prosessoitujen ruokien syönnin. Samalla lisäsin syömääni kalorimäärää ja paino lähti laskuun. Kaikkein pahin virhe syömisissäni oli ultraprosessoidut ”lihan korvikkeet”.

Vierailija
124/141 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä jokainen lääkäri varmaan kertoo realiteetit jo esiasteen aikana. Ihminen on laiska helpon tien kulkija. 

Länsimainen ihminen on totutettu siihen että oma vastuu on täysi 0.

Lääkärit eivät kerro yhtään mitään vastaanotolla,ei edes diabeteshoitajat. Reseptin tekevät, eivät kerro lääkkeestä yhtään mitään, kieltävät lukemasta lääkkeen mukana tulevia lappuja. Eivät puhu ruokavaliosta yhtään mitään. Eivät neuvo painonpudotuksesta yhtään mitään. Turha kiistää, minulla on 10 vuoden kokemus diabeteksesta ja 25 vuoden kokemus kilpirauhasen vajaatoiminnasta. Kaiken tiedon olen saanut netistä ja muilta sairastuneilta. Meillä on Suomen surkeimmat lääkärit. Hävettäisi jos olisin itse noin surkea lääkäri tai hoitaja.

Ravintoterapeutti hoitaa ravintoasiat.

Vierailija
125/141 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla puhkesi 35vuotiaana 2diabetes. 

Olen normaalipainoinen, urheilen säännöllisesti, syön kasvispainotteisesti. Silti sairastuin ja nyt käytän lääkitystä, ei tulisi mieleenkään olla ilman lääkettä. Diabetes on aineenvaihduntasairaus.

Tai ehkä SIKSI sairastuit.

Vierailija
126/141 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse sain esidiabeteksen taltutettua seuraavilla tavoin ( kolesteroolikin tipahti merkittävästi): paasto, lisäsin kananmunia ja lihaa ruokavalioon ( ennen olin lähes vegaani), lopetin prosessoitujen ruokien syönnin. Samalla lisäsin syömääni kalorimäärää ja paino lähti laskuun. Kaikkein pahin virhe syömisissäni oli ultraprosessoidut ”lihan korvikkeet”.

Teit monta asiaa kerralla, osa saattoi olla merkityksettömiä tulosten kannalta. Nyt emme saa koskaan tietää.

Vierailija
127/141 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen normaalipainoinen, urheilen säännöllisesti, syön kasvispainotteisesti. Silti sairastuin ja nyt käytän lääkitystä, ei tulisi mieleenkään olla ilman lääkettä. Diabetes on aineenvaihduntasairaus.

Aivan, elän terveyssuositusten mukaan ja silti sairastuin. Eiköhän tämäkin ilmiö, kaikkien geenitutkimusten mukisesti, tarkoita sitä, että geeneillä on lopulta enemmän merkitystä kuin elinympäristöllä.

Vierailija
128/141 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärien mukaan puhkeavaa toisen asteen diabetesta voi hoitaa liikunnalla ja rasvaprosentin pienentämisellä. Nämä toimenpiteet yleensä riittävät toisen asteen diabeteksen puhkeamisen.

Mutta meidän mammat kokee sen kiusaamiseksi. Yhyy pitää liikkua yhyy ei saa syödä herkkoja pitkin päivää yhyy veronmaksajien pitää maksaa meijän kalliit lääkkeet yhyy mistään ei saa leikata yhyy

Naiset ovat vit⁢un kakaroita!

Vierailija
129/141 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ap tekee viha-aloituksia?

Vierailija
130/141 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se helpompaa popsia pillereitä tai mitä nyt lääkkeeksi ottavat. En tunne sääliä, yksikään tautia sairastava ei harrasta liikuntaa eikä näemmä katso mitä syö. Tunnen 4 tälläistä ihmistä, joten uskon että ovat tietämättömiä ja laiskoja. 

Vierailija
131/141 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan, elän terveyssuositusten mukaan ja silti sairastuin. Eiköhän tämäkin ilmiö, kaikkien geenitutkimusten mukisesti, tarkoita sitä, että geeneillä on lopulta enemmän merkitystä kuin elinympäristöllä.

Elät terveyssuositusten mukaan ja juurikin siksi sairastuit.

Vierailija
132/141 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elät terveyssuositusten mukaan ja juurikin siksi sairastuit.

Mikä noissa terveyssuosituksissa sen diabeteksen aiheuttaisi?

Vierailija
133/141 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkärien mukaan puhkeavaa toisen asteen diabetesta voi hoitaa liikunnalla ja rasvaprosentin pienentämisellä. Nämä toimenpiteet yleensä riittävät toisen asteen diabeteksen puhkeamisen.

Mutta meidän mammat kokee sen kiusaamiseksi. Yhyy pitää liikkua yhyy ei saa syödä herkkoja pitkin päivää yhyy veronmaksajien pitää maksaa meijän kalliit lääkkeet yhyy mistään ei saa leikata yhyy

Naiset ovat vit⁢un kakaroita!

Tyypin 2 diabetes on yleisempi miehillä, he myös sairastuvat siihen nuorempina.

Yhyy.

Vierailija
134/141 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ap tekee viha-aloituksia?

Koska ap ei ole mennyt päätohtorille hakemaan omia pillereitän.

Vierailija
135/141 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olen vuoden ajan syönyt 10 kananmunaa viikossa (vähintään) ja kolesteroli on 5 tai alle.

Vierailija
136/141 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kakkostyypin diabeetikoilla on suolistohormonit tuhoutuneet. Niitä ei voi korvata kuin lääkkeillä.

Ylipainon pudottaminen ja säännöllinen liikunta auttavat, ei se mikään mahdoton temppu ole.

Vierailija
137/141 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ketjussa huomaa miten huonosti ihmiset tuntevat diabeteksen sairautena ja vielä miten sekoitetaan 1 ja 2 tyyppi keskenään.

Vierailija
138/141 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä ketjussa huomaa miten huonosti ihmiset tuntevat diabeteksen sairautena ja vielä miten sekoitetaan 1 ja 2 tyyppi keskenään.

Ei täällä kukaan niitä ole sekoittanut. Ainoastaan sinä tulit nyt vinkumaan ykkösestä.

Vierailija
139/141 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän niissä ole selkeää eroa. Labratuloksiin vaan määritelty joku raja-arvo. 

Vierailija
140/141 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kakkostyypin diabeetikoilla on suolistohormonit tuhoutuneet. Niitä ei voi korvata kuin lääkkeillä.

No miksi tämän tästä on lehtijuttu jostain ihmisestä, joka on pystynyt lopettamaan diabetes-lääkkeiden syömisen laihduttuaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yhdeksän