Miksi ihmiset eivät hoida 2- tyypin diabetesta ja sen esiastetta lääkkeettä?
Painonpudotus, paljon liikuntaa ja kasvispainotteinen ruokavalio ja hups...insuliiniresistenssi on poissa.
Kai se on sitten mukavampaa syödä lääkkeet ja jatkaa entiseen malliin ylipainoisena sohvaperunana.
Kommentit (112)
Laiska syöppö ansaitsee diabeteksen.
Vierailija kirjoitti:
Kaikilla painonpudotus, ruokavalio ja liikunta ei riitä. Sukurasitus voi olla niin kova. Meillä kulkee suvussa 2 tyypin diabetes todella vahvana. Melkein kaikilla äidin puolen sukulaisilla on se. Itse en ole vielä sairastunut, sokeriarvot ovat aina olleet hyvät. Ehkä isän puolen geenit dominoi enemmän kun sillä puolella ei ole diabetesta yhtään.
2-tyypin diabetes tosiaan voi tulla vaikka ei olisi yhtään ylipainoa. Toki usein siihen liittyy MBO, jossa yksi oire on että vyötärölle kertyy rasvaa. Se on kuitenkin aineenvaihduntahäiriö, mikä siinä on taustalla. Ei se ylipainosta johdu, vaan ylipaino on pikemminkin sen aineenvaihduntahäiriön tulosta. Laihduttaminen auttaa siihen sen verran, että jos on pienempi keho, niin se pärjää vähemmällä insuliinilla. Välttyy pidempään diabeteksen liitännäissairauksilta, eikä lääkitystä välttämättä tarvitse aloittaa niin aikaisin. Eli jos on ylipainoa, niin kannattaa silti laihduttaa.
Tavallinen ruoka missä ei ole sokeria . Jätä ne herkut pois . Unohda suklaat joskus tumma suklaa kaakao . Omena käy ja jätä kahvi pois kofeiini. Appelsiini pari viikossa .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikilla painonpudotus, ruokavalio ja liikunta ei riitä. Sukurasitus voi olla niin kova. Meillä kulkee suvussa 2 tyypin diabetes todella vahvana. Melkein kaikilla äidin puolen sukulaisilla on se. Itse en ole vielä sairastunut, sokeriarvot ovat aina olleet hyvät. Ehkä isän puolen geenit dominoi enemmän kun sillä puolella ei ole diabetesta yhtään.
2-tyypin diabetes tosiaan voi tulla vaikka ei olisi yhtään ylipainoa. Toki usein siihen liittyy MBO, jossa yksi oire on että vyötärölle kertyy rasvaa. Se on kuitenkin aineenvaihduntahäiriö, mikä siinä on taustalla. Ei se ylipainosta johdu, vaan ylipaino on pikemminkin sen aineenvaihduntahäiriön tulosta. Laihduttaminen auttaa siihen sen verran, että jos on pienempi keho, niin se pärjää vähemmällä insuliinilla. Välttyy pidempään diabeteksen liitännäissairauksilta, eikä lääkitystä välttämättä tarvitse aloittaa niin aikaisin. Eli jos on ylipainoa, niin kannattaa silti laihduttaa.
Mistäs ne "aineenvaihduntahäiriöt" on yhtäkkiä tullut miljoonalle ihmiselle sitten 70-luvun? Älä jauha askaa. Kyllä se on se liika ruoka ja vähainen liikunta-.
Hoikkana koko lapsuus ja nuoruus, myöhemmin raskausdiabetes puhkesi. Painoa ei enää tosta vaan pudotettu. Raju laihdutus Nutriletillä 30kg/6kk. Vuoden kuluttua diabetes. Itse kai terveyteni tärväsin mutta en suostu kuuntelemaan vittuilua ja syyllistämistä. Herkuista ja mässystä en ole ikinä pitänyt, ennemminkin ollut taipumusta ortoreksiaan. Nyt käytössä tabletit, insuliini ja Ozempic. Ei sen puhkeamiselle aina voi itse mitään kun on vielä sukurasitettakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kakkostyypin diabeetikoilla on suolistohormonit tuhoutuneet. Niitä ei voi korvata kuin lääkkeillä.
Vi..ut. Kyllä ne palautuu elämänmuutoksella.
Jos pudottaa painoa, niin insuliini voi riittää paremmin jonkin aikaa. Muutaman vuoden pystyy lykkäämään sillä tavalla lääkehoidon aloitusta. Mutta kun siellä taustalla on jo se aineenvaihduntasairaus, niin se etenee siitä huolimatta, että painoa pudottaa. Ei kaikilla 2-tyypin diabeetikoillakaan kuitenkaan ole ylipainoa, eikä sitä painoakaan voi tietenkään loputtomiin pudottaa. Jossain vaiheessa se lääkitys pitää kuitenkin aloittaa.
Syömisten korjaus auttaa.
Ei se loppuelämäksi auta, mutta se voi siirtää diabeteksen puhkeamista muutamalla vuodella. Riippuu kyllä sitten ihan henkilöstä, iästä ja aiemmasta ruokavaliosta, kuinka iso muutos tarvitaan painonpudotukseen. Kaikillahan ei ole ylipainoakaan.
Koska LÄÄKÄRIT KÄSKEE SEURATA VERENSOKERI ARVOJA EIKÄ MÄÄRÄÄ RESEPTIÄ . SITTEN KUN OLLAAN KUOLEMASSA KETOASIDOOSI VOI EHKÄ SAADA RESEPTIN. KUIN ESTROGEENI PUUTE AIHEUTTAA NIVELKIPUJA OIREITA HUONOA OLOA ET SAA RESEPTIÄ KOSKA LÄÄKÄRI ON KIDUTTAJA . TETOSTERONI PUUTE SAMOIN . KITUKAA ! NE KÄYTTÄÄ ITSE NIITÄ.
Miksei ap hoida omaa mielisairauttaan psyykelääkkeillä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syömisten korjaus vaikuttaa myös painoon laskevasti, ei tarvita mitään laihdutusta erikseen.
Vanhukset huumataan hoivalaitoksissa tajuttomaksi ettei hoitajien tarvi tehdä työtä . Siksi potilaita ei hoideta . KORVAUSHOITOJA .
Vierailija kirjoitti:
Kyllä jokainen lääkäri varmaan kertoo realiteetit jo esiasteen aikana. Ihminen on laiska helpon tien kulkija.
Länsimainen ihminen on totutettu siihen että oma vastuu on täysi 0.
Eivät kerro ja diabeteksen viralliset ravitsemussuositukset nostavat sokerit pilviin.
Liika stressi on pahasta nykyihmisillä. . Sairastuttaa helposti johonkin tautiin. Myös psyykkiset syyt painavat vaakakupissa. Ihmiset syö tunteisiinsa.
Vierailija kirjoitti:
Koska LÄÄKÄRIT KÄSKEE SEURATA VERENSOKERI ARVOJA EIKÄ MÄÄRÄÄ RESEPTIÄ . SITTEN KUN OLLAAN KUOLEMASSA KETOASIDOOSI VOI EHKÄ SAADA RESEPTIN. KUIN ESTROGEENI PUUTE AIHEUTTAA NIVELKIPUJA OIREITA HUONOA OLOA ET SAA RESEPTIÄ KOSKA LÄÄKÄRI ON KIDUTTAJA . TETOSTERONI PUUTE SAMOIN . KITUKAA ! NE KÄYTTÄÄ ITSE NIITÄ.
Onko sulla kaikki kotona?
JOTKUT PITÄÄ vanhuksia kusivaipassa koko yön eikä vaihda kuiviin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla kaikki kotona?
KATSOKAAS kun on lääkäreitä ja sitten lääkärioletettuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun esidiabetes siirtyy itse diabetesvaiheeseen, laihtuu automaattisesti kun sokeria erittyy virtsaan.
Mun paino on 55 kg ja pituus 165 cm. Liikun vapaa-ajalla koiran kanssa ja teen ruumiillista työtä. Ilmeisesti sitten syynä diabetekseen on se, että en ole pelkkä kasvissyöjä. Muuhan se syy ei voi olla. Sukuvika vissiin toi ruokavalio, kun äidin puolelta löytyy useampi diabeetikko normaalipainolla.
Nää aloitukset "Miksi... " ovat aika koomisia, kun maailmassa on aika monta asiaa, joissa itse mielestään toimii erinomaisesti ja toiset väärin. Kaikki muut niputetaan samaan nippuun ja annetaan loistavia ohjeita.
Vierailija kirjoitti:
Hoikkana koko lapsuus ja nuoruus, myöhemmin raskausdiabetes puhkesi. Painoa ei enää tosta vaan pudotettu. Raju laihdutus Nutriletillä 30kg/6kk. Vuoden kuluttua diabetes. Itse kai terveyteni tärväsin mutta en suostu kuuntelemaan vittuilua ja syyllistämistä. Herkuista ja mässystä en ole ikinä pitänyt, ennemminkin ollut taipumusta ortoreksiaan. Nyt käytössä tabletit, insuliini ja Ozempic. Ei sen puhkeamiselle aina voi itse mitään kun on vielä sukurasitettakin.
No ei se raskausdiabetes sinun oma syy ollut, eikä diabetes tullut Nutrilet-kuurista, jos sitä tarkoitit? Vaan se oli sinulle tulossa, ja aineenvaihduntahäiriö aiheutti painonnousun. Sitten se puhkesi painonpudotuksesta huolimatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä jokainen lääkäri varmaan kertoo realiteetit jo esiasteen aikana. Ihminen on laiska helpon tien kulkija.
Länsimainen ihminen on totutettu siihen että oma vastuu on täysi 0.
Eivät kerro ja diabeteksen viralliset ravitsemussuositukset nostavat sokerit pilviin.
Vain Suomessa 2tyypin diabetekseen suositellaan runsashiilarista ja vähärasvaista ruokavaliota.
Koira on paras liikunnan ylläpitäjä ja hulahularengas . Lähdevesi . Kuluta kaloreita. Liiku. Ota pari undulaattia saat liikuntaa tai akvaario . Kävele rappuset älä käytä hissiä. Ohita karkkihyllyt kävele salaatille älä käytä salaattikastiketta . Ota kasvis- sosekeitto viikko ja omena.