- - - SYYS04 Alkuviikko! - - -
Viikonloppu täällä: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=10343834&p=1&mpage=3&tmod…
Outoa olla töissä, kun viime viikon olin pois täältä.
T: Ynis
Kommentit (36)
Arki taasen,tuntuu arki niin kovin kun aina maanantaina on yh päivä!Kaverin piti tulla iltaseuraks mut ei nyt pääsekään..
Oltiin tänää puistossa tosi pitkästä aikaa.Varvas meni 7viikkoa sitten ja sen jälkee ei ole käyty missään..muskarit ja jumpatki loppu sillä aikaa.Typystä huomas et uhma alko nostaa päätään muiden lasten seurassa,on kökitty pihalla aina yksin.Tuli lelujen viemistä ja tyrkkimistä..Täytyy nyt alkaa käymään ahkerasti et oppii taas muiden seuraan!
kiva et Tuttis käy taas juttelemassa.
Isompien äidit!!!Minkä ikäselle ootte laittanu korviksia??Tai voihan ne vaik vauvalle mut minkäikänen osaa hoitaa ite??
Poika alko puhuu et haluais,mut ollaa sitä mieltä et sit ku ite pystyy putsailee ja hoitaa reiät ni sitte laittakoon... Sanottii myös et isovanhemmat ei niistä tykkää ja erityisesti anoppi ilmottaa sen hyvin selvästi!Pojalle anopin mielipide on ylitärkee niin jos reiät laitetaa ni niitä ei pois oteta koska mummi niin sanoo ;-))
Kiva että syysmurkkuja on lupautunu paikalle :-) Ja onneks täällä on murkkuja aiemminki koska tukea tulee varmaan tarviimaan jo ennen typykän murkkuikää....
jatu
Työkuviot selvisivät. Virkavapaata ei tipu, pakko tulla takaisin. Ilman mitään sen kummempaa kunnioitusta, ystävällisyyttä tai muuta vastaavaa. Ei oman pomon taholta, vaan isommalta pomolta. Enimmäkseen harmittaa, mutta täytyy myöntää että pikkiriikkinen osa minusta on helpottunut, kun ei tarvinnut " itse" päättää.
Meganttinen riita miehen kanssa. En puhu sille ennen kuin pyytää anteeksi. Raha-asiaa. Miksi meidän täytyy olla niin p-leen köyhiä??!!
Olen kateellinen
- kaikille, joilla on omakotitalo
- kaikille, joilla on niin monta huonetta, että lapsilla on omat huoneet
- kaikille, jotka voivat tehdä niin monta lasta kuin haluavat
- kaikille, jotka voivat hoitaa lapsiaan ainakin jonkin aikaa kotona
Minä tinkisin näistä jostain, mutta sitten minun kuuluisi saada edes jotain listasta! Eikö?
Huoh. Ei voi laittaa edes PMS:n piikkiin, kun menkat just loppui. Yleistä v-tusta vaan. Menen tästä ruikuttamasta.
Parempaa mieltä teille muille.
Puss och kram,
Ankkis omanapa ja [color=red]♥Lilli♥ (kuitenkin ihana)
Voi, Ankkis, sinulla on juuri samat kateuden aiheet, kuin minullakin! Tosin, en tiedä olisiko minusta kotiäidiksi, mutta olisihan se ajatuksena mukava. Tilaa tarvitsisimme eh-dottomasti lisää. Vertaistukea täältä, siis! (nimim. 75 m2 ja 5-hengen perhe :))
Kehuin tosin tässä päivänä eräänä jollekin kolmen hengen perheelle, joka kertoi tarvitsevansa välttämättä kolmion, että meikäläiset ovatkin asuneet vuosia kaksiossa aikoinaan neljän hengen perheenä. Nyt vain, kun on itselläkin oma huone (aikoineen nukuimme miehen kanssa olohuoneessa), ei siitä enää pystyisi luopumaan. Lapsetkin alkavat kaipaamaan jo omaa tilaa. Olen aina tolkuttanut, jotta sopu sijaa antaa ja tuleehan niistä sitten ainakin sosiaalisia..., mutta nyt on vallannut huikea talokuume. Luulin, ettei meillä olisi minkäänlaisia mahdollisuuksia omaan taloon, mutta _saattaa_ olla, että pieni toivonhiven sittenkin on näkyvissä. Ei saa puhua, ettei vain mene kaikki pieleen *kuiskailee*
Jess! Parin viikon päästä näen tulevan kummityttöni, elikkä siskoni nuorimmaisen :)
Etelässä täytyykin sitten yrittää selvitellä tilannetta, johon liittyvät äitini (aina niin ei-valmis tukemaan jälkikasvuaan), siskoni ja hänen on-off-miehensä (lapsiensa isä). Tällä hetkellä äitini kanta on, ettei hän enää halua ikinä nähdä siskoani tahi hänen lapsiaan. Hoh-hoijaa, sano...
Ei tässä oikeastaan mitään -siis- vaikka jotain, joskus kuitenkin
♥SaaMari
Kyselyikä..se ei mene ohi,kysymykset vaan vaikeutuu!
6-vuotiaani kysyi,äiti mikä on itsemurha?Vastasin ja poika sanoi että niin hän aattelikin.Meni puolituntia..äiti,miksi joku tekee itsemurhan?Niin,miksi??Kaikkeen ei ole vastausta..melkein 15vuotta sitten läheiseni teki itsarin ja edelleen on vain miksi??
Ankkiksen listaan..Lapsilla on omat huoneet,kerrostalossa-olen ylikade kaikille rivarista,omakotitalosta puhumattakaan!
Ja lapsilla ei olisi omia huoneita-minulta puuttuu yksi lapsi!
Kotona olen hoitanut mutta ärsyttää kun rahat on niiiiiin loppu!Auto oli viiminen tikki tähän konkurssiin...Niin,miksi meillä ei ole rahaa!!
Voimia!!!!
Käytiin tutustumassa pojan tulevaan ip kerhoon.Vaikutti kivalta,hoitaja sai heti huomata että mitään rauhallista tapausta ei tule saamaan sinne!Miks nuo lapset ei voi ujostella jossain mun selän takana?!
TYpy tahtoo kirjan lukijaa...
jatu
Ankkiksen kateuslista kuullosti kovin tutun oloiselta. Kaikki ei täsmää, mutta esim. sitä tilaa minäkin toivoisin. Pienet menee sujuvasti vielä samassa huoneessa, mutta Ykkösellä ja Kakkosella olisi kiva olla omat huoneet. Kuitenkin minusta tuntuu, että meillä on kaikki oikeasti tärkeät asiat erinomaisen hyvin :)
Sellainen asia tapahtui tänään, etten olisi ikinä uskonut: Pyörskyn päiväkotikaverin äiti soitti ja varmisteli, mitä tyttö saa syödä, kun torstaina on ko. pk-kaverin lastenkutsut. Hän on viikonlopun aikana " vähän surffannut" ja suunnitellut sellaisen menun, että kaikki tarjottavat ovat myös Pyörskylle sopivia! Sanoi vielä, että tää on tosi kiva tehdä välillä muita juttuja kuin aina leipoa ja laittaa niitä samoja - heillä omat lapset eivät ole millekään allergisia. Uskomaton ihminen!
Voin vain kuvitella Pyöriäisen hyvän mielen, kun hänkin saa kaikkea mitä muutkin... :) :) :)
Nukkukaa hyvin, te ihanaiset ystävät!
Onpa kiva äiti Pyörskyn tarhakaverilla! :)
Meillekin lisää tilaa ja rahaa, kiitos! Harmi kun niitä ei noin vain tilaamalla saa... Asuntohakemus on vetämässä, mut on niin suosittuja ne asunnot joihin jonotetaan. Mies alotti tänään kesätyöt et muutaman kuukauden verran on sitä rahaakin, eli mitäs mä tässä sitten valitan?? No niitä lapsia lisää mut EI todellakaan vielä. Hermo tahtoo mennä näidenkin kanssa, tuntuu et koko ajan joku vaatii jotain, eikä näitä lapsia ole kuin kaksi!
Aaro nukahti taas kesken iltamaidon juomisen joten luvassa on monta herätystä yöllä. Poika ei suostu syömään kiinteitä juuri mitään, ja nyt on lopettanut iltatankkauksetkin. Ennen söi iltasin tosi paljon maitoa ja velliä ja nukkui hyvin, nyt syö vaan vähän ja heräilee usein.
Tänään Ida on itse sanonut kun on tarvinnu päästä potalle, joten kai se tästä nyt sitten alkaa onnistua vihdoin ja viimein. Puistoon oon vielä sen vaipan laittanu ja yöksi mut en muuten, tänään päästiin just kauppaan ni Ida ilmotti et on iso pissahätä, mies sit läksi sen kans vessaan... Cittarissa on hyvä kun siellä on lastenruokaosaston vieressä wc joka on tarkoitettu vain lapsille (ja mummot käyttää sitä, mutta kuitenkin)
Mulla olis torstaina koe, pitäis iltaisin lukea siihen mut jotenkin kun tää on päivän ainoa hetki jollon saa olla rauhassa (no Ida tosin kiekuu vielä sängyssään) niin en millään malttais... No keskiviikkona mies saa lähteä lasten kanssa vaikka vanhempiensa luo niin voin illalla lukea ja koe on torstaina vasta klo 17...
Mun pikkuveli täyttää huomenna 18, aika hassua, kun meillä on 5½v ikäeroa ja mä olen vasta 20 :)
No joo, ei mulla kyllä oikein mitään asiaa ollut...
Petra, Ida ja Aaro
On kai se kesä jo virallisesti täälläkin. Kaveri oli nähnyt pääskysen, eikö se riitä?
Ayap, olipa tosiaan hieno homma Pyörskyn tarhakaverin äidiltä!!! Ihanan ajattelevaisia ihmisiä!
Ankkiksen kateuslistaan minäkin voisin yhtyä. No, on meillä nyt ihan kiva koti ja tilan puolesta (102m2) mahdutaan " ihan hyvin" ;) Mutta rahaa on aina niin helvetin vähän, kun lainoihin menee kuukaudessa pitkästi toista tonttua, haluaisin saada kivan työn, josta maksetaan helkkarin hyvin ja työajat olis mun mieleen ja silti haluaisin ehtiä harrastaan vähintään yhtä paljon kuin nyt ja ja ja... No, perusasiat on ihan kunnossa mutta kuitenkin ainahan jotain puuttuu.
Miksi se suurin puuttuva tekijä onkin aina raha?!?! Voi miksi voi miksi? Kai se on niin, että vaikka tienais kuinka paljon, siitä olis aina pula. Jos nyt ei ihan ökypalkoista puhuta.
Onni on kyllä NIIN suloisessa vaiheessa taas. Ollut jo tosi pitkään. Ei juuri kiukuttele eikä raivoile. Kyselee koko ajan, " missä sinä äiti olit?" ja kun minä vastaan kysymysellä " no missä äiti on ollut?" Onni vastaa nauraen: " Euroviisuissa! Muumikin oli siellä sun kanssa. Ja sitten te lensitte sieltä yhdessä." Toin nimittäin muumi peikon tuliaisiksi. Ja se liittyi Onnin unikaveri-komppanjaan: nyt niitä on jo 7kpl!
Eilen Onni oli jotain herkkua vailla ja minä sanoin, että et saa, niin ovelana sanoi heti: Isi anna sinä!
Meillä oli puntari tuossa olevinaan rikki muutaman viikon. Luulin siis, kun Onni sitä käy aina takomassa ja siinä oli koko ajan jotkut lukemat taulussa. Yleensä käyn melkein päivittäin, aina aamuisin vaa´alla. Nyt en ollut käynyt ennen lauantaina varmaan 2-3 viikkoon, ellen pidempäänkään aikaan ja olin pyörtyä, kun astuin vaa´alle!!! Mullahan paino tippui Onnin syntymän jälkene 5kg alle mun normipainon 68kg ja olen siis keikkunut siinä 62-63 tienoilla. Nyt se näytti 67!!! No joo, en väitä, että olisin läski mutta kun ei ole vuosiin paino heilahdellut, niin ahdisti. Koskapa olen ollut huomaavinani, että kylkiin on tullut lisää laardia:( Olen muka lisännyt syömistä, että lihaksille olis kasvuvoimaa mutta ilmeisesti liikkuminen on sittenkin liian vähäistä. Katsoin tänään valokuvia ja vielä Onnin synttäreillä olin kaposempi. Joten jospa palais takas normaaliin syömiseen eikä keskittyis liikaa noihin ruokajuttuihin. Äiti vaan totes lauantaina, että sulla on ne lihakset kasvanut. Juu, jos ne parissa viikossa kasvaa noin paljon, niin olisin kyllä luonnon oikku:D
No tulipas pitkä pätkä. OIkeasti siis tuo paino ei muuten olis pahitteeksi, jos se oliskin sitä muskelia eikä läskiä. TUrhamainen puheenaihe, tiedetään;)
Oi hitsi, joko kello on noin paljon?!?! Nyt nukkumaan.
T-P
Ankkikselle halaus.
Enpä ihan heti olisi ajatellut, että meillä tästä porukasta on noin paljon (ja enemmänkin) kadehtimisen aihetta. Hyvä huomata tuokin. En usko, että tänne mitään ryntäystä kuitenkaan tulee (vaikka tontinkin sais eurolla ja talotehdaskin pitäjästä nykyään löytyy... tavallaan kaksikin... paljon muuta ei sitten kyllä ookaan).
Pyörskylle kivoja synttäreitä!
Ynis esitti hyvän kysymyksen, jota kaveritkin välillä kyselee. Vastaus on, että aika hyvinhän mä jaksan. Mutta sitä en tiedä, mistä se johtuu. Toki haluaisin, että mies ois enemmän kotona, mutta kun ei ole, niin ei ole. Kyllä tämä silti mun mielestä on paljon mielekkäämpää kuin kivien keräämien ja sitäkin työtä moni yhä tekee. Itellä riitti lapsuus/nuoruusvuodet.
T@hti
Tänään on kaunistautumispäivä. On jo aikakin. Kampaajalle siis suuntaan illalla ja viime kerrasta on yli 2kk aikaa. Se on lyhyillä hiuksilla paljon! Mulla kun näitä hiuksia riittää ihan kiitettävästi, vaikka aina niitä ohennetaan tosi paljon. Kun vielä jostain löytäis vaatteita itelleen, niin ois ihan kiva (vaan kun en löydä!).
T@hti, musta tuntuu, että työt ois helpompi hyväksyä, mutta jos mies juoksis harrastuksissa jatkuvasti, niin alkaisin jo katkeroitua. Vaikka harrastukset itsessään onkin ihan hyvästä. Ei vaan sovi mulle, että yksin pyörittäisin arkea. Kuten olette ehkä huomanneet, niin nyt jo kertyy liikaa vastuuta mun harteille ja kriisejähän siitä seuraa. Helpompaa oli tietty kotona ollessa, kun oli vähemmän huolehdittavaa päiväkotijuttujen suhteen, mutta kyllä se sillonkin välillä ärsytti. Vähän ehkä tuntuu, että mies alkaa viimein huomata mitä tarkotan sillä asioiden huolehtimisella. Eilen nimittäin keräili esikoisen puheterapiajuttuja valmiiksi ja vasta taas luki terapeutin viimeiset terveiset vihkosta. Taisi tulla vähän huono vanhempi-olo miehellekin, kun ei olla yhtään tehty harjoituksia taaskaan. Minä en vaan kaikkea jaksa muistaa ja huolehtia.
Tomera, kattelin Muumimaailman hintoja eilen. Ettekös te ole siellä käyneet? Onko sisäänpääsymaksu sellainen jonka kaikki maksaa, siis aikuiset ja lapset?
Jos alkais tekemään sitä leipätyötäänkin taas...
Ps. T@hti, joskus houkuttelis ajatus isosta tontista ja talosta maalla, mutta olen kuitenkin liian kaupunki-ihminen. Ollaan ajateltu, että nykyisessä kämpässä viihdytään pitkäänkin, mutta nyt vähän on alkanut tökkiä ympäristö ja muiden talon asukkaiden passiivisuus. Jos joku vois putsata riehuvat teinit ja haisevat pultsarit alueelta, niin ehkä vielä ois jotain toivoa:)
ottaa sen omakotitalon, ehhe ehhe. Odotitteko jo tätä mukahauskaa vitsiä? Tonttiakin piisais, jos ei jaksa remonttiin ryhtyä.
Mistähän mä olen kade? Ainakin siitä, jos jollain on aikaa kirjoittaa. Kivoista töistä. Rohkeudesta ja uskalluksesta. Tällä hetkellä myös mahdollisuudesta viettää iltaa alkoholin kanssa, heh heh. Siitä, että joku voi syödä jätskiä. Pihasta, jossa voisi temmeltää.
Tilantarpeesta ollaan miehen kanssa puhuttu. Ehdottomasti pidän kannastani kiinni, olen tyytyväinen. Syy, vähän tavaraa ja juuri muutettu, joten kaikki on paikallaan. Säilytystilaa on riittävästi.
Ankkikselle v-tutukseen halaus.
Tiiviille ja söpöille pojille lähetän terveisiä.
Kukkuu
Olipas kiva kun oli kaffelukemista :-) Näin aamutuimaan kyllä Tomeran ja veljen iät ja ikäero teki ajatuskatkoa ;-))
Niin,ei kyllä ole ihan aamu..Poika herätti yöllä et mahaan saattuu ja meni sitten valvoessa..Mikähän sillä,on nyt välillä mahaansa valitellu sillai tosi ohi menevästi ja kahtena yönä on herättäny?!
Kyllähän meilläkin peruasiat on kunnossa..voin olla kotona,toisaalta mun palkka on niin pieni et ei se juuri pelasta ku työt alkaa.Rahaa tarvis!!!
Ois myös hyvä et ois työpaikka,kiva sellanen.Nyt jo rasittaa töitä katella...Paljon olis paikkoja niin et alkaa heti tai elokuunalussa,mut en nyt luovu siitä et voin olla kotona pojan koulun alkaessa!
Tilaa on suht ok,säilytys tilaa tietty tarvis,mut oma pieni piha olis unelma!
Maalaiselämää en tahdo,enkä kaipaa,mut tästä läheltä rivari pienellä pihalla....Tarviin kuitenki elämää ympärille.
Ja lähiöissä tapahtuu aina...Tänään ihmettelin ku hirmu pauke kuulu ulkoonta.No,vastapaäisen talon parvekkeen alle oli tuotu iso roskalava ja se kämppä tyhjennettii kokonaa.Toisesta kerroksesta heitettii partsilta alas kaikki!Sohvat,pöydät,telkkari,tietsikka,paljon jätesäkkejä,sängyt..siis kaikki!!Se on kaupunginvuokratalo ni varmaa joku häätöjuttu.... Siinä asu ne jättikoirat jotka aina räksytti partilla et hyvä jos niistä päästii.
Täytys lähtee labran jonoo....
jatu
Jaa-a toisinaan tuntuu että omakotilalon vois saada täätäkin vaihtoon, kylkiäisenä tulis kaikenmaailman huolta, jäätyneet putket,pientäkivaa puuhastelua kunnostustöiden parissa. Voisinvaihtaa Ankkiksen rivariin (jos se on yksitasoinen : ), mutta mielellään kiitos tänne Vaajakoskelle ja Jyväskylään. Juu ja tontiakin piisaa, ruohonleikkuuta ja voikukkapelto, mies osti sellainen voikukkavekottimen jolla voi nyppiä voikukkia, siinä on tarjolla hyvä stressipuuhaa voikukkia on nimittäin miljoona, ei heti lopu nyppiminen.
Flunssaa on syyslapsosella, pieni kasvaa niin että kohina käy.
Mieliala on virkeä.
tiivii ja pojut
Hae ihmeessä silti paikkoja ja koita neuvotella myhempi alotus! Ei noi alkamisajat aina ole niin tarkkoja, vaikka toki tolla alalla tarvitaan väkeä heti lomien jälkeen.
Joskos taas yrittäisi kirjoitella.Neiti nukkuu pätkäunia,puoli tuntia nukkui ja nyt on silmät auki parvekkeella.Nyt tiedän Enkeli miltä jatkuva vaunujen vatkaus tuntuu.Onneksi neiti välillä nukkuu pidempään,tänään taas huonouninen vaihe.Missä muuten on Enkeli???
Viimeksi kirjoittelin uhmakkaasta ja huonosti käyttäytyvästi syyspojasta.Kiitoksia vaan kommenteista.Olen yrittänyt jäähypenkkiä ottaa käyttöön,tuntuu vaan että se on pojasta hauskaa! kun pääsee miettimään.En ymmärrä!Välillä on nyt ollut parempia päiviä,mutta aikalailla edelleen siskon kiusaamista ja sylkemistä ja yleistä kitinää... Nyt on alkanut myös olla tosi negatiivinen,kaikkeen sanotaan ensin ei,alkaa heti kun silmät aukeaa.Ehkä se liittyy ikään tai sitten meillä on perusnegatiivinen lapsi:( Paljon on yritetty ottaa poikaa huomioon,mies touhuaa tosi paljon iltasin pojan kanssa ja minäkin vauvan nukkuessa.Kyllä välillä tuntuu että miten on näin vaikeeta.Aamulla sanoin että poika on kai syntynyt väärällä jalalla;)
Neiti onkin ollut tosi aurinkoinen.Onneksi,muuten en kyllä jaksais.Nyt tosin alkanut yölläkin heräilemään suht tiheesti,taitaa olla että rintamaito ei oikein enää riitä.Viikonloppuna sitten aloitellaan kiinteiden kanssa.
Paljon voisin minäkin ruksata Ankkiksen listasta.Vaikka omaa taloa ei meille,kiitos.Ollaan liiaksi peukalo keskellä kämmentä;)Tilaa ja varsinkin säilytystilaa saisi olla enemmän.Tältä alueelta en haluaisi muuttaa,enkä tästä asunnostakaan,jos saisin yhden huoneen lisää.Nyt kolmio on ihan ok,mutta muutaman vuoden päästä olisi kiva jos olisi omat huoneet molemmilla.
Mun äiti on tulossa tänään meille muutamaksi päiväksi,jotta pääsen ilman poikaa neidin kanssa 4kk lääkäriin torstaina.Ihanaa kun saa vähän helpotusta,varsinkin aamut on mun mielestä tosi hankalia näiden lapsosten kanssa.En kyllä todellakaan ymmärrä miten T@hti,Leanna ym pärjää usemman kanssa.
Hurjalta kuulosti Jatun naapurin touhut...
Helli,poika ja neiti pian 4kk
Ynis, muistaakseni on niin että alle 3v ilmaiseksi, mutta muuten joutuu kaikki maksamaan. S-etukortilla on monesti tarjouksia, esim. kesä- ja elokuussa 2e alennusta per henkilö... Ja sit on aina kesäkuussa yks viikonloppu ku pääsee puoleen hintaan, mut en tiedä onko se vaan näillä Turun seudun osuuskaupan- jäsenillä... Aika kallis paikka se on, omat eväät kannattaa ottaa mukaan, siellä on paljon tilaa syödä... Ravintoloihin on huimat jonot, ainakin viime kesänä. Uimaankin siellä pääsee, et koko päivä kuluu kyllä nopsaan.
Idalla on kivan näkönen naama, tuli sohvalta alas päin sohvapöytää, nenänvarsi ihan musta ja pieni parin sentin naarmu, onneks ei käyny pahemmin.
Aaro pitäis nukkumaan laittaa, omituinen ilma ulkona, tosi hiostavaa jotenkin. Auringossa on tosi kuuma mut nyt onkin jo pilvistä, varmaan kohta saadaan vettä. Loppuviikolle lupasivat lämmintä, tarttis varmaan käydä ostamassa Idalle sandaalit...
No nyt Aaro hermostui, pakko mennä
Petra
kivaa kun kirjoutuksia!
mie ykskätisenä,kirppu heräs just.
me voitettin liput muumimaailmaan koko perheelle 8.6
jeeeeee!!hilma odottaa aiva intona.
mun pitäis mennä tänää töihin.kiwaa!
josta tuli mieleen
olen kateellinen äideille jotka jaksavat olla kotona
hyväntuulisina eivätkä kaipaa töitä tms " huvituksia"
niin ja kesämökin haluisin pystyyn pian!!
mulla on lukemispuumi meneillää
ei millään malttais lopettaa kirjaa mutta haluis säästellä
sit kun tytöt on isoja niin ai että mä luen paljon!!!!
hilmalla on melkoinen uhmiskausi menossa
kyllä koettelee
oon yrittänyt lempeästi komentaa mut sit palaa hermo myöski..
ei mitää meinaa totella!eilenkin potkas kirppua ja tiesi et jäähy tulee niin meni jo valmiiks penkille.voi että!!
nyt vois rupee valmistautuuu
moikku
ramika ja pirkot
Täytyy sanoa, että olen niin iloinen ja ylpeä tuosta minun pienestä pojasta, josta on muutaman päivän tahi viikon aikana kuoriutunut aika reipas poika! Ennen on ollut niin ujo, ettei mitään rajaa. Kun vein silloin hoitoon mun tädille ekaa kertaa kun menin siellä työpaikallani käymään, jäi sinne ihan onnessaan ja toivotti heti äitille hei heitä:) Toki täti on Onnille tuttu mutta silti.
Nyt eilen ja tänään ollaan oltu kaverin luona, jolla kotona 3-v neiti ja 6,5v poika, mun kummipoika. Ja neiti on isoveljiensä huomassa kasvanut melkoiseksi emännäksi, jota Onni pelkäsi pienempänä. Nyt ne leikkii kaikki keskenään niin hyvin. Ja varsinkin tuo kummipoika on hellyttävä, kun leikittää Onnia. Tänään vielä yllätyin, kuinka Onni välttämättä halus olla kuten isommatkin lapset; naapurinkin lapsia tuli siihen kaverin pihaan ja ne söi jätskiä. Onni halus kans ja siinä ne yhdessä tuumin söi. Meidän pienokainen siinä isojen joukossa.
Että voikin tuollainen tuntua hyvälle! No, ujojen ja arempien lasten äidit kyllä ymmärtää:)
Ramika: minä en millään pysyis järjissäni, ellen sais harrastaa! Töitä en niinkään kaipaa, koska sitten pelkään menettäväni mahdollisuuden harrastaa. Ja entä jos sais toisen lapsen... Nyt kesällä on menoa kyllä monellekin päivälle. On pesistreenit kerran viikkoon, sitten peli 1-2 kertaa viikossa, käyn salilla 2 kertaa ja luistellakin pyrin useamman kerran viikkoon. Tietysti välillä korvaan luistelua hyötyliikunnalla ja pyöräilen Onnin kanssa vaikka 10km:n päähän mummulaan tms.
Pitääpä mennä katsomaan, nukkuisko Onni. Ei tunnu kaipaavan päikkyjä vaikka yöt on aika lyhkäsiä. Nyt tultiin vasta kahden jälkeen kotiinkin ja ajattelin, että levähtäis ainakin. Ja jos nukahtaa, hyvä se, jos torkkuis sitten tunteroisen.
T-P huonosti nukkuneena mutta silti ihan virtaa täynnä, kun päivät kuluu niin nopsaan kaverin pihalla leikkiessä. Tähäänkin grillattiin makkaraa lounaaksi:)
Seuraillut olen teittiä, mutta kirjuuttaminen on taas liian vaivalloisen tuntuista. Ehkäpä parin viikon päästä olen jo ahkerammin kirjurina pinoissa :-)
Uskomatonta, että tää pääsee kohta lomalle!
Useimmat huolet ja murheet tunnistetaan täälläkin päässä... Rahahuolet puhuttivat viimeksi viikonloppuna. Miksi tulee aina yllättävää rahareikää kun tuntuu, että ehkä tästäkin tilanteesta selvitään, plääh.
Kauniista ilmoista olemme nauttineet niin kuin vaan pystyimme. Typyllä toki nokka vuotaa ja etenkin viime perjantaina taisi koivunkukinnat käydä minun silmiini - tuntui, että kutisi ja valui tabuista huolimatta.
Typyläisen kummit olivat Suomessa viikonloppuna. Olivat käyneet Raumalla koiranäyttelyssä ja karvaturrit olivat ihan menestyneetin sarjoissaan. Typy oli ihan innoissaan kummien ja turrien tapaamisesta.
Juu, Muumimaailmaan ei alle 3v tarvi maksaa. Me oltiin viime kesänä pettyneitä ruuanlaatu-hintasuhteeseen (taisi olla Mamman keittiö tms., heikompaa kuin kouluruoka...) Mieluiten omia eväitä muumien luokse ja myöhemmin vaikka rantsukuppiloihin syömään. Olivat viihtyisän näköisiä paikkoja siinä satamassa.
Joko Kerppu on päässyt Haydenin makuun?
Sain viikonloppuna yhden kevyen kirjan luettua, mut oli ihan sopivaa aivojennollaamista, kun ei huvittanut tv-lootaa tuijottaa.
Vaipattomuus ei ole edennyt kummemmin - ehkäpä sitten kesällä. Typy on ihan innoissaan pikkuhousuista, mutta ei malta potalle. Ei jaksais niitä pissoja lattialta vähän väliä pestä... Kakan muistaa ilmoittaa ja aika usein suostuu sen pottaan tekemään!
Algeeriatesteistä ei ole kuulunna mittään. Pitäisköhän jo alkaa soitella lähetteen perään...
Ystäväni meren takaa on Suomessa kesälomalla ja hänen miehensäkin tulee parin viikon päästä. Kivaa!
Voikaatteen hyvin,
Keilin
Ankkikselle halaus.
Minä olen kateellinen kesämökistä ja niin, siitä rahasta. Tuntuu, että oli tulot millaiset tahansa, niin aina kaikki menee. Mutta uskokaa tutkimusta, jossa sanotaan ettei raha tuo onnea, kun ollaan päästy kohtuulliseen toimeentuloon ;).
Minä sain sellaisen vuokrakasvimaapalstan. Melko lähellä meitä. Otso on innoissaan ja äitikin. Vaikka vähän hirvittää miten tällainen antimultapeukalo selviytyy. Onneksi aina voi kysyä pupilta. Meinattii laittaa perunaa, porkkanaa, herneitä, tilliä, persiljaa ehkä mansikkaa ja kuulemma retiisi on helppo. Jotain kukkia myös. Siellä on jo raparperiä ja vadelmapuskia. Katotaan milloin pääsen kylvöpuuhiin.
Ayap, tunsin piston sydämessäni. En ollut todellakaan hyvä emäntä kun olitte Otson synttäreillä... Ihanaa, etta maailmassa on vielä ajattelevia ja välittäviä ihmisiä.
PL
pojat ja kotityöt ja pihanlaitto ovat taas pitäneet äidin poissa palstalta kokonaan. Sähköpostit luen edelleen joka toinen päivä ehkä, mutta muuten nettiä enää harvoin... mistä sais niitä tarvittavia lisätunteja tähän elämään? Jotenkin aina aattelin että kaks lasta menee siinä kun ykskin muttei se ihan niin mene. Ainakaan näin vauvavaiheessa. PIkkuinen haluaa meillä paljon syliä ja myös syömään opettelu vie tuhotomasti aikaa. Syyspoju on onneksi tois kiltti poika, tuossa se vieressä " korjaa" sahalla ja vasaralla tuolia.... ja höpöttää kokoajan taukoamatta jotain samalla. Söpö se on, välillä vaan rasittaa tuo ikuinen kysely ja taukoamaton höpötys. No, silloin kun oikein pahasti alkaa tökkiä olen päässyt onneksi salille, sauvakävelemään tai lenkille metsään, se rauhoittaa kireän pinnan tehokkaasti.
Pieni meillä nousee jo konttausasentoon, ryömii 2m eteen ja taakse ja pyörii napansa ympäri kokoajan. Mikähän menijä siitä kasvaakaan tuohon isoveljeensä verrattuna, on nyt on niin paljon kehittyneempi tai nopeammin kehittynyt jos ymmärrätte mitä unisilla silmillä tässä tarkoitan.
nyt aamupuurolle, tulin vaan ilmoittautumaan. Palaan vielä ainakin lukemaan kuulumisiamme. Ikävä teitä!
äk ja pienet pojat