* * * TAMMENTERHOT uuteen viikkoon ma-ti * * *
Linkki loppuviikon pinoon
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=10344332&p=1&tmode=1&smod…
Kommentit (51)
voi ei, teillä on sitten ihan sama vaiva! J:lläkin tulehdus on just vasemmassa korvassa ja ihan kun tuo vasen silmäkin vähän vuotaisi... ehkä nää kuopukset sitten sairastaa enemmän kun saa esikoisilta taudit, meilläkin esikoinen on ollut ihan superterve, ei edes kuumetta koskaan *kop kop*
Täällä maksaa siivooja 26 eur/tunti sisältäen kaikki mahdolliset kulut pesuaineista lähtien. Neljästä tunnista veloittavat tässä kämpässä (96 m2). Ja senhän saa sitten verotuksessa kotitalousvähennykseen.
Mutta nyt pois häiriköimästä :)
Onpas nyt monen pikkuinen kipeänä :( Ja tuntuu varsinkin korvatulehdusta olevan monella, ainakin ARIELLAn ja FABLEn pienillä. Toivottavasti paranevat pian! Mites CINZA, onkos teidän pojan korvat jo terveet?
Me käytiin tänään tytön kanssa antamassa virtsanäyte. Tänään sain osan vastauksista ja ne oli negatiiviset, mutta valkosoluja oli 3+ ja näyte viljellään ja ne tulokset saa sit huomenna. Osaisiko joku kertoa mitä tuo 3+ tarkoittaa?
SULINA: Kiva kuulla, että oli hauska reissu. Meidän tyttöhän oli viime viikolla yökylässä mummulla ja itkien minäkin tytön sinne jätin vaikka tasan tiedän, että on parhaassa mahdollisessa hoidossa. Mun äiti kuunteli kiltisti kaikki mun sanelemani hoito-ohjeet (niitä oli paljon :)) vaikka mielessään varmaan nauroi.
HERMIONE: Kiitos onnitteluista! Ei ihan kuulostanut minulta tuo unesi =) Mietin tässä, että millaisen kuvan olen täällä itsestäni antanut... Ja ihan on omakotitalo, ei maatila sentään.
TIKRU: Jos löydät ne kadonneet päiväunet jostain, niin ilmoita tännekin päin!!! Meidän typyn kahdet pitkät päikkärit tuntuu yhtäkkiä kadonneen jonnekin tai sit johtuu tuosta oudosta viruksesta. Kolmen vartin pätkiä ottaa nyt vain.
PUPINA: Toivottavasti kakasta katoaa veri pian. On varmaan peloittavan näköistä. Tulkaapas pian kertomaan tapaamisestanne!
MARY: Menkat myöhässä? Peukkuja pidän pystyssä!
ARDISIA: Tervetuloa täl pual merta!
Katsku 30 v ja typy 4,5 kk
Kiitos myös muille onnittelijoille!
Meillä Hanneksella loppui kans eilen kuuri korvatulehdukseen. Ihan hyvin viimeiset päivät otti lääkkeen, vaikka alussa takkusikin ihan kympillä. Esikoinen sai kans ekan korvatulehduksen alle 6kk iässä ja siitä tulikin kierre :( Hanneksen korvatulehduksen luulen johtuvan vesirokosta (jälkitauti??)
Tovotaan, että ois kaikilla vaan tämä harvinainen kerta.. On inhottavaa katsella kun toista pientä sattuu :(
Nyt esikoisen ensimmäiseen koulun vanhempainiltaan :)
/A
Nyt poitsu viimein simahti, kolmas kerta toden sanoo....
Tais olla niin innoissaan ikätovereiden tapaamisesta että jatkoi jutustelua vielä unissaankin =)
Kiitos kaikille pk-terhomammoille mukavasta päiväkahvitteluhetkestä!
Oli kiva tavata " livenä" ja saada kasvot tekstien taakse!
MARIA, laitoin sulle meilinä pari kuvaa kahvihetkestämme jos viittit jossain vaiheessa ku ehdit niin laittaa blogiin! Täng juu veri muchos!
Nyt painun itekin pehkuihin, oli mammallakin niin jännä päivä ;=
(ai miten niin asutaan landella ja kaipailee juttuseuraa!?)
Natinati!
Pupina & poitsu
Tulin ihan asioikseni täällä pyörähätmään kun en oo pinoutunu herra ties millon viimeks.
ja taas pikaseen tllätys yllätys.
myö oltiin pihalla tänää yhteesä kolome tuntia putkeen oli nii ihana päivä täällä että.arska paiteli ja sitä rataa..
12 aikaan lähettiin ulos ja leikittiin sit vähän aikaa neuvolan pihassa ja sit A:N kaa kävin 4 kk tarkastuksessa. pituus 63,7 cm paino 7040g ja pipo tasan 40 cm.ja kasvu rupee olemaan normaalilla käyrällä(mää en kyl ymmärrä siit käyrästä mitn. jos sanotaan et on hyvä nii mitäpä mää sitä muuten miettimään.Ainii jamyö alotetaan A:lla huomen kai se almiron maito sit altistuta varten,toivottavasti helpottas nuita itkuja rupee jo nii rikki oleen.
ainii onko joku sattunu näkeen mun vauvoja?eilen ne oli ihan pienenä nyyttinä sylissä ja nyt niitä on ja 2 isoo pötkälettä toinen isompi ja toinen pienempi pötkäle..
T:MK
Taasen en oo viikkoon saanut auki näitä sivuja ja osaksi siks kirjoittelutkin jääny vähemmälle *nolottaa, kun muka ei kerkee kuulumisia kirjoitella*
Ekaks kuulumisia:
Pikku T:llä oli 4kk lääkärineuvola tänään. Pituutta oli kertynyt 67,5cm ja painoa 7515g, py oli 43,8cm. Meitin pojan toinen kives on " kadonnut" paikaltaan pois. Oli siellä ylhäällä, kuulemma tuntui, muttei lääkäri saanut sitä alas. Nyt seurataan sitä ja jos ei tapahdu mitään itekseen, niin sit joudutaan taas tutkimuksiin Oys:siin. Toivottavasti ei joudu pikku T leikkaukseen! Mää en tiedä noista jutuista mitään, kun eka poika on meille. Onko mahollisesti muden poikalapsilla ollut tällaista ja miten on toimittu, onko palautunut itekseen?
Muuten kaikki oli ok ja lääkäri kirjoitti korttiin näin:
" Virkeä, terhakka poika. Terve ollut. Ulost. norm./ei verta, väri norm. Iho hyvä. Oik.kives hyvin alhaalla, vasen kives ylempänä (calhus?) (en saa tekstistä kovin selvää) Kontrolli 5kk.
Meidän pikku T meinaa kuulkaa lähteä jo ryömiin! Lattialla masulla ollessa nostelee pyllyä ja potkasee jalkaa ja käsillä yrittää vetää ittee. Ei oo vielä kuitenkaan onnistunut meneen eteenpäin. Voihan siinä vierähtää tovi ennen kuin oppii... :D Sivulle kyllä pyörii mahallaan. Ei muuten oo vielä oppinut kääntyyn masulleen, sitäkin harjoittelee vielä.
Auts ku tuo kello raksuttaa... että nukkumaan pitäs mennä..jospa vielä jotain raapustan.
KOTITYÖG: Kiitettävästi mies osallistuu kotitöihin. Nostelee ja laittaa ihan itsekseen pyytämättä astiat koneesta. Tekee lapsille iltapesut ja -palat ja hampaanpesut. Sit viikkosiivouskin yleensä tehään yhdessä. Mies puistelee vuodevaatteet ja matot ja luutuaa. Mie sit imuroin, pyyhin pölyt ja kuuraan vessat ym. Toisinaan vaihdetaan " vuoroja" .
Mutta on se kumma ku siivouspäivä koittaa, niin alkaa mahoton narina siivouksesta. Mut kyllä kestän sen, jotta multa työtaakka vähän helpottuu, kun sitähä löytyy kokoajan ja jatkuvasti!
Mies ei oo muuten ikinä kuurannut vessaa meillä. :(
Minä pesen _aina_ pyykit. Ei tuota ukkoo kiinnosta, noh ripustaa käskystä kyllä narulle, mutta ne on kyl sit ihan solmussa ja rytyssä. Hassuja nuo ukot!
MIEHENMENOG: Joo harrastaa jäkistä kerran viikossa ja satunnaisesti (talvisin yleensä) lenkkeilyä ku sille päälle sattuu. Kesäisin rullailee paljon. Nyt kyllä taitaa koko kesä kulua autotallia tehdessä.
MENKKAG: EI oo alkanut ja hyvä niin. Kakkosen jälkeen alko vasta 8kk paikkeilla. Toiv. nyt menee viel kauemmin. :)
TÄYSIMETYSG: Iltaisin annan vellejä, mut muutoin mennään rintamaidolla toistaiseksi. Aattelin aloittaa maistattaan kiinteitä kohtapuoliin..
nyt kyllä täytyy mennä unten maille..palailen toiste....
mellum ja pikku T (14.1)
Minulla ei oo omakohtaista kokemusta kuin isosiskon roolissa tuosta kiveksen laskeutumatta jäämisestä. Pikkuveljelläni laskettiin toinen kives leikkauksella joskus varmaan ennen kouluun menoa ?, kun ei muuten laskeutunut. en oo ihan varma iästä kun oon itte pikkuveikkaa 7v vanhempi niin en muista tarkasti. Muuta haittaa ei (vissiin) jääny ku alussa varoi kävelyä niin kävelee vieläkin pikkaisen varpaillaan. Menoa ei haittaa, en kyl tosin ole kyselly, pikkuveikka ku on jo 22v....
Kuulemma voi joskus laskeutua itekseen myöhemmin.
T: birgit
JUST JOO....TÄÄ PALVELU EI OO MUN KAVERI ENÄÄ... HUKKAILEE VIESTEJÄ JA NYT KAIKEN KUKKURAKSI HEITTI MUN KOMMENTIT TONNE ETUSIVULLE KAIKKIEN IHMETELTÄVÄKSI... Enkä todellakaan valinnut siellä mitään uutta keskustelua vaan vastasin täällä jonkun viestiin.. -ARGH-
No enhän mä malttanut odottaa vaan hain apteekista rask.testin eikä se nyt tietysti mitään näyttänyt =)
Hätähinen kun oon...minkäs teet...testailin mä tätä nykyistäkin 4,5kk tytsiä varmaan viidellä testillä ennenku tuli + ;-) Itse asiassa testin tulos on kännykässä valokuvana ja plussaa näytti 22.5 eli tasan vuosi sitten kutakuinkin =) eli täytyy vielä päivä odottaa ennenkuin uudelleen testaa ;-o
Nyt jälkeenpäin vasta tajusin, että mahdoimme olle hupaisa näky apteekkimyyjän silmissä: vauva kainalossa ja rask.testi kädessä tuun kassalle =D *hihiii*
Mulla on vähän sama vika tuon hoitoonjättämisen kanssa. Mummu on ollut kolme kertaa katsomassa pakollisen menon takia.
Tänään vaan tuli mieleeni, että olis kiva saada joku kattoon muutamana päivänä arkipäivisin niin voisi tuota puutarhaa saada vähän eteenpäin kun uhkaa jäädä hungingolle. Pitäisi istuttaa aitaa yms.. Lisäksi pitäisi talo maalata, tehdä vähän paljon muutakin.
Kun tuota siivousapua voi vähentää verotuksessa, niin voiko lastenhoitoa äippäloman aikana? Niin en siis tosiaan ole hoitoon viemässä vaan jos kotiin tulisi joku kattomaan muutamana päivänä viikossa..
Rixu muuten äsken heräsi varmaan painajaiseen tms. Alkoi yhtäkkiä itkeä " pelkoitkua" ja kun menin kattoon, oli täydessä unessa. Silittelin vatsaa ja juttelin niin hetken päästä heräsi ja alkoi itkeä tihrustaa uudelleen. Syliin nukahti oikeastaan sitten heti ja nyt nukkuu sängyssään. Kävin tuossa illalla ajelemassa ja poikkesin kaverilla kun näytti olevan ulkona. Rixu oli mulla sylissä ja heidän koira yhtäkkiä haukahti pari kertaa - no tietysti Rixu säikähti ja alkoi itkeen sitä. Rauhoittui toki nopeasti, mutta mietinkin, että olisiko se tullut uniin. Rixu säikkyy ääniä, mutta täällä kotona enää harvoin parahtaa itkemään. Sätkähtää vaan ja jatkaa touhujaan. Kun ollaan oudossa paikassa on selvästi herkempi.
Ei nyt täyty mennä nukkumaan, tahtoo noi aamut olla vähän nihkeitä nykyään...Tänäaamunaki Rixu katseli mua silmät ihan sepposelällään ja kiljahteli kun avasin silmäni..voi vietävä että olisin vielä nukkunu =)
Mutta mikä ihana herätys, voiko tuohon ikinä tottua (=kyllästyä)..
Mary
Ensiksikin anteeks, etten ilmoittanut etten pääse tulemaan pk-seudun tapaamiseen. Ja harmitti NIIN vietävästi! Ja harmittaa edelleen. Toivottavasti moinen tulee joskus uudelleenkin.
Mulla alkoi menkat, ja maha oli NIIN kipee. Ajattelin, et tää on kamalampaa kun synnytys :D
No sit viel mies joutu oleen kauemmin töissä, ja olin suunnitellut lähteväni autolla. No enhän mä sinne olis millään vähän yli puolessa tunnissa kerinnyt. Ja vielä ku en yhtään tiennyt missä se Sello ees on :/ Eli jätin sit suosiolla tulematta. Tai kiirehtimättä. Siitä ei ikinä seuraa hyvää, jos joutuu liika kiireellä lähteen lapsen kanssa.
Mutta toivottavasti teillä oli sielä kivaa!!! Kauanko näitte, ja ketä kaikkia teitä siellä oli?
Eli nii, ei sit oo vielä tulossa Ronjalle pikkusiskoa tai veljeä. No toisaalta hyvä niin, meinaan mies lähtee koko ens viikoks koulutukseen, ja jos olisin jo raskaana, niin sit olis ihan törkeen paha olo. Ja olis aika kurjaa olla sit kotona Ronjan kanssa kaksin. No parin viikon kuluttua täytyy yrittää uudelleen... :)
Ronja oppi tossa muutama päivä sitten kääntymään mahalta selälleen. Ja ihan yhtäkkiä. Oli itekki aika pöllästynyt :) heh.
selältä ei vielä osaa kääntyä mahalleen. Mutta osaa jo kääntyä kyljelleen kuitenkii... :)
Tämmöstä galluppia pistäisin tässä nyt kehiin, että miten kuumaverisiä teidän pienokaiset on? Ku Ronja on ihan mahoton hikoon. Päivisin pelkässä bodyssa ja silti tukka märkänä. Ja öisin kanssa. Et en tiiä mitä sitä sit OIKEESTI kuumalla pukee päälle, ku nyt jo on aina hiestä märkä, ja alkaa sit heti kitiseen, jos on vähänkin liika kuuma...
Laittelin tossa villasukkia pois, että saa kesävaatteita eteisen kaappeihin tilalle... :)
on ollu kyllä tosi kauniita päiviä nyt tässä. Huomen vissiin sataa... Piti jättää toi viimisten talvivaatteitten laitto huomiselle, jos on sateista, mutta tein sen sit nytte. Oon vähän tällänen yöeläjä :)
Kävin Ronjan vaatteetkin läpi, et mitkä on käynyt pieneks, ja siirsin toisaalta suurempia tilalle :)
Ku oon hamstrannu niin paljon jo seuraavien kokojen vaatteita etukäteen :) Sit on hauska vaan ottaa seuraavaa kokoa käyttöön, ei tarvii aina ostaa :)
No mutta hyvää yötä kaikille. Pitänee vastailla galluppeihin sitten vaikka huomena. Ku en yhtään muista, et mitä kaikkea olikaan...
myrtti- ja Ronja s.2.2
Nyt on suomen vieraat sitten lahteneet, joten kerkian tannekin jotain raapustaan, vahalle lukemisellekin on nyt jaanyt, pitaa taas paasta karryille. Mutta pitemmita puheitta asiaan...
No nyt on vauveli 4 kk, juuri eilen katsottiin isojen tyttojen kanssa vauva-kuvia ja tuntui tytto niin pienelta, voi voi. ja ensi vuoden tammiksetkin ovat jo pinoutuneet. Mihin taa aika on mennyt? B on oppinut jo vaikka mita, kiljumaan. eilen illalla oli hauska, kun B makasi meidan sangylla ja tytot seisovat, siis seisoivat paatypuolessa ja kaikki kiljuivat¿b aina vastas isojen siskojen riemunkiljahduksiin. Ihan oli hauskan kuulosta¿kiljusen herrasvaki tytoilla!
Myos esineet saavat kyytia, aitin kaulakoru on tosi janna. Ja seljaltaan pasee pyorimaan, en tosin oss paassyt bongaan, miten se tapahtuu. aitille ie voi nayttaa¿ Mahaltaankin menna moyrii pikkasen eteenpain, nokka peitolla ja jalat menee pyllyn alle ja siita sitten ponkastaan. Mikahan muurahaiskarhu haa on, ku nokka maassa. Mahallaan ei b viihy kovin kauaa. sylissa kylla haluaisi hyppia!!!(Kenguru) Jonkun kerran oon littanut istumaan semmoiseen exersizer juttuun, mika ei liiku, mutta jossa istutaan ja kaikenlaisia virikkeita on ymparilla. Se on mukava.
Eilen laitoin sylissa neitia nukkuun ku keittiossa kolahti kattilankansi, soi sita huulen mutristusta, ku alkoi pelottaan.
maa sitten aloitin tyot, tassa kotosalla koneella teen toita ja voi tissia tarjota, kun tarvitaan. Meian vauva nukkuu yolla aina eka patkan kaheksisen tuntia, niin etta aitilla on tauon aikana muuttuneet tissit kiviksi¿voi sita kivistysta ja pinkeytta. toiset paivittelee, etta ku lapsi ei nuku ja mun lapsi nukkuu, etta maa heraan ennen, sitten se kivi pitaa suuhun laittaa.
Ja on taa elo mita mainiointa, lauantaina oltiin kylassa ja just lahtiessa vaihoin housut ja en ottanut uusia, vaikka saunaan olimmekin m,enossa niin tuo neidin hyvakas paatti oikein lurauttaa kunnolla ja lurautti aidin housuille ihan kunnon lammikon. Just olin aatellu antaa tyton kummitatin syliin, en surkia kerennyt.
Taalla on kesaista, kaikki marjapuut on kukkineet, nyt on syreenit kukassa, hanhilla on jo pikku poikaset perassaa. Ne ne vastaa kasvaakin akkia. Mansikat ovat sioilla raakileilla, varmaan ensimmaiset paikalliset mansikat saadaan kesakuun alussa, jippii!
Luin Fablen kirjoituksen ja tuli HIKI!!!!! ¿nostaa avuttomana hattuaan¿ etta jollakin on aikaa nuin mahottomaan siisteyden yllapitoon!!! Mahtava! vaikka koko ajan jotain teen, niin ei priimakunnossa taa talo oo koskaan.
Vanhemmat ovat nyt sitten lahteneet takaisin, ¿nyyh. Ristiaiset pidettiin, heti, kun tulivat. Isoja tyttojameinasi naurattaa, kun pappa ensin sanoi nimen vaarin. Soimme kunnon mansikkakakkua tuoreista mansikoista. Olen ja kaksi viikkoa tehnyt raparperi piiraita, ai kun ne on hyvia. Pitaa laittaa teillekin reseptit, kunhan kerkean.
Lopetin hyvien syomisen viikoksi, ennen kuin vanhemmat tulivat, mutta maito alkoi vahenemaan, niin ajattelin, etta katsotaan sitten, kun tytto alkaa syoda muutakin. Paino on kylla laskenut, mutt en ruukkaa olla mikaan pullahiiri¿¿uskokaa vaan¿
Kavimme vanhempieni kanssa Yellowstonen kansallispuistossa reissussa. Lainasimme ystaviemme ison asunto-auton!. Kylla oli silla mukava matkustaa. Lisaksi serkkuni oli mukana myos. 8 henkea mahtui ihan kevyesti nukkumaan siella. Naimme ihmeellisia kuumia lahteita, kiehuvaa mutaa, kanjoneita, vesiputouksia. myos biisoneita, saksan hirvia, erilaisia peuroja, kotkia, haukkoja ja muita lintuja, kojoottikin kolkutteli menemaan ja preeriakoirat olivat kaivaneet mainioita koloja pitkin savannia.
nyt on ilmennyt uusi piirre neitissa, on alkanut vierastaan, ¿hmmm. tanaankin surkeasti itki, kun kummitati oli kaymassa. Ja han on meidan vaki lapsenlikka. Toivottavasti menee ohi.
Jos taas nopeesti laittais kuulumisia. Lillukka on nukkumassa ekoja päikkäreitä ja esikoinen piirtelee vieressä. Täällä vaan sataa, niin ollaan nyt aamupäivä sisällä, jos sit ip:llä mennään pihalle. Huomasin, että miun uudessa kukkapenkissä pilkistelee ainakin kolme kukanvartta, että kyllä sieltä jotain nousee. :)
Eilen käytiin ystävien luona ja oli mukavaa. Esikoinen leikki innoissaan saman ikäisen pojan kans ja siellä oli myös 2kk-ikäinen poikavauva. Jännää miten vauvat kehittyy ja kasvaa nopeesti, kolmessa kuukaudessa tapahtuu jo vaikka mitä.
Tikru ja mamm@mia: meilläkin Lillukan unirytmi muuttui siinä 3 ja 4 kk:n välillä. Aikaisemmin se saattoi nukkua jopa 3,5 tuntia vaunuissa, mutta nykyään nukkuu maksimissaan 2 tuntia ja silloinkin pitää ainakin kerran käyvä hyssyttämässä. Sisällä nukkuu 30-45 minuutin pätkiä. Epäilen, että liittyy kehtiykseen, kun nyt tässä vaiheessa ympäröivä maailma kiinnostaa tosi paljon. Hereillä jaksaa olla aika tarkalleen kaksi tuntia.
Kateeksi käy, kun osa teiestä on niin kovia siivoomaan ja leipomaan. Miusta tuntuu, ettei miulla riitä energia muuhun kuin lasten hoitoon. Kauheesti tekis mieli leipoa ja touhuta, mutta kun tuo Lillukka ei viihdy itekseen, niin aika paha touhuta, kun en sitä huutoa halua kuunnella.
Mirabella: käypäs kurkkaamassa tuolla Allergialiemessä-blogista http://allergiaa.vuodatus.net/ Sieltä löytyy paljon maidottomia ja munattomia herkkuohjeita ja tuolta mie tuon mango-banaani-kookoskakun ohjeenkin nappasin ja se oli tosi hyvän makuinen. Kannattaa katsoa kaikki kategoriat läpi, sillä niitä maidottomia/munattomia löytyy vähän sieltä sun täältä.
HikivauvaG: Lillukka on kans tosi kova hikoilemaan; varsinkin iltaisin sillä on pää märkänä jatkuvasti ja pelkässä bodyssä neitikin kulkee. Miuta hirvittää jo etukäteen kesä ja kovat helteet. Pitää varmana pitää vauva ihan nakuna tai vaippasillaan. Kesällä voi aina pyyhkästä kostealla liinalla, niin vähän viilentää, sitä ei ihan viiti vielä harrastaa kun ei kuitenkaan vielä ole niin lämmin.
Lillukka on alkanut vierastamaan kovia ääniä, myös sellaisia, mihin ei ole ennen reagoinut. Eilen säikähti rikkaimuria, vaikka on sitäkin aiemmin kuunnellut rauhallisena. Varmaan tuokin liittyy jotenkin kehitykseen.
Huomenna on 5 kk-neuvola ja piikkiä tulee. Tulen sit ilmoittelemaan kuulumiset ja tuoreet mitat.
Voikaahan hyvin!
T: Monttu ja Lillukka 5 kk tasan (22.12.)
Nyt on tilliäisen silmätulehdus saatu hoidettua aah ihanaa etei tarvii kokoajan olla tippoja vahtimassa kun niitä tosiaan tuli niin älytömän usein.
Pääkaupunkimeeting: kertokaahan miten meni, harmi kun en täältä asti millään sinne selloon pääse, olisi ollut mukava osallistua. Mutta toivottavasti teillä oli hauskaa :)
KATSKULA: 3+ pissanäytteessä tarkoittaa että näytteestä on läytynyt valkosoluja reilusti. Voi tulla myös emättimestä tuohon näytteeseen koska vauvoilla näyte otetaan sen pussin avulla. Stiksi jolla tuo pissa on testattu on hyvinkin herkkä reagoimaan. Joten katetrilla tai neulalla rakosta otettu näyte on parempi vauvoilla. tosin meneehän se näyte viljelyyn vielä josta näkee onko valkosolut tulehduksen aiheuttamia vai niin sanottua sekaflooraa joka tulee emättimestä/häpyhuulilta. Äh, toivottavasti osasin selittää niin että ymmärtää, jos jäi epäselvää niin kysäise.
MiehenmenoG: meillä ei ukko paljon mene (onneksi kun ei kahden pienen kanssa niin helppoa aina ole) on sanonut että se aika kun on töissä riittää hänelle, lopun hän haluaa olla perheen kanssa. Yhdessä kyllä sitten mennään enemmänkin :)
KotityöG: minullehan nuo aika pitkälle jää, ja niinkuin ARIELLAkin minäkin olen neitsyt horoskoopiltani ja siivouksen suhteen samanlainen... ehkä hieman liian pikkutarkka ;) nyt olen onneksi osannut hieman hellittää jos vertaa aikaan kun oli vain yksi lapsi...
täysimetysG: meillä syödään jo painon takia kiinteitä mutta vasta pieniä määriä.
Beijaflor: mitenkäs onko menkat alkanut?? vai miten kävi?
Mary_ : stemppiä myös sinne josko oli vielä liian aikaista testille?? Peukkuja!
Allergioista piti sanoman, meidän tilliäinen taitaa olla maissille allerginen... kun annoin maissi sosetta niin tuli poskeen ja käsivarsin aikas paha ihottuma ja lisäksi kun olin töissä niin ukko oli antanut tuttelin maitoa niin oli ne oksentanut ja ihottuma paheni ja sekin sisälsi maissitärkkelystä... :(
Ardisialle mukavaa matka
a!
muuta en nyt muistakaan,palaillaan :)
äityli ja tilliäinen 4kk
ollaan oltu nettipimennossa mökillä. yksikätisenä kirjoittelen ku poitsu roikkuu toisessa kainalossa ;-). edelleen nukkuu noita ihme pätkiä päivällä ja yölläki syö 3-4 krt. alkaa taas väsy painaa päälle ja ku masennusherkkä olen niin alkanu taas tuntua elämä ihan ku tyhjän päällä olis ja tulevaisuus ahdistaa... kai tää tästä helpottaa ku saa alkaa nukkumaan taas pidempiä pätkiä! viime yönä oli jo suunta oikea kun nukkui pitkästä aikaa ekan pätkän 4 t eli heräs vasta 1.30 syömään. mut sit syötiinki 3,5,6,7.30...
viime viikon ke oltiin neuvolassa, ikää tuolloin oli 3 kk 1 vko, mitat 6390 g ja 62.5 cm, pipoa en muista mut suht pieni mut hyvin kasvanu. pituutta oli tullu suhteessa painoon vähän. eikös joku kirjottanu et se olis merkki lisäruuan antamiselle? neuvolan täti vastusti mun lisäruokaideaa vaikka sanoin et alan väsyä. vähä ihmetyttää! muutenki on antanu mulle ja yhel kaveril ristiriitaisia ohjeita ja jopa puhunu itseään pussiin. itsellään kuitenki 3 lasta.
onko teiltä muilta otettu papa synnytyksen jälkeen? soitin äsken vastauksen ja oli papa-lk 2 ja puhtauslk 2; mitä tarkoittaa? ilm. joku kuuri ja kontrollista puhui 3-6 kk kuluttua. aikoi soittaa kunhan on puhunu lääkärin kans. mul oli yhet menkat ku poitsu oli 2 kk vanha mut sit ei oo ollu. raskauden mahdollisuutta ei siis oo kuten totesin seksigallupissa ;-). taitaa olla hormonit sekas ja se vaikuttaa tohon mielialaanki?
onko muuten mieletöntä ja sapaa näkyny? ne oli kans täältä päin kotosi ja samoihin aikoihin vissiin helmikuun puolella synnyttivät...
nyt pakko lopettaa ennenku äänivallit murtuu;-).
palailen ehkä myöh! ainaki lukemaan...
markelmi ja poitsu
[color=blue]Monttua kaivamaan
Vanhapari istui aamukahvilla. Pappa luki sanomalehteä ja sanoi: " Se näyttää Mikkosen mammakin kuolleen.
" Mummo kysyy: " Mihin se kuoli?" "
Ei oo pantu" , sanoi pappa.
" Voiko sitä siihenkin kuolla?" , ihmetteli mummo ja jatkoi: " Se taitaa lähtö olla lähellä meikäläiselläkin !"
[color=darkviolet]p.s. Monttu sori tuo otsikko, mut ku se oli tuo ;)
Tässä taas, jälleen kerran tyttö sylissä kirjoittelen. Nukkui taas huimat 1/2h.
Minun piti päästä kesäks töihin kaupungille, isi jää tytön kans kotia. La sain kuulla et ei oiskaan töitä. Tulipahan paniikki. Mies on jo ilmoittanut töihin vanhempainvapaan eikä enää voi, eikä haluta peruuttaa sitä. Soitin johtajalle et olis kiva jos töitä löytyis kun ei olla vieläkää saatu sitä taloa myytyä ja maksetaa kahteen paikkaan. Tulis aikasta tiukkaa. Äsken soitti toinen, oli kuullut et mie tarviisin kesäks töitä. Kysy et olisko mitää mahollisuuksia et tekisin vuoden loppuun. Jee! Kyl mie vähän riemastuin ja lupasin. Mies jää sit kotia varmaan pitemmäks aikaa ja marraskuun alusta on varattu hoitopaikka.
En olis välttämättä ollut valmis laittamaan tyttöä hoitoon vieraalle mut ei kyl rahat riitä et jäisin kotia. Ja tottuu uusiin ihmisiin. Meillä ku ei tuu ku max. ehkä n.10 pvä/kk hoitoa ku kumpikin tekee vuorotyötä. Tuol työpaikas on mahdollisesti myös avautumassa vakipaikka/ tai pitempi sijaisuus.
Et meillä tälleen, mites muilla. Onko varaa jäädä kotia? On kyl tainnu olla jonkinlaista gallubbia jo aiemmin samaan asiaan liittyen.
birgit ja Jenna -2pvä vaille 4kk
Meillä aloitettiin kiinteät juuri tuon takia kun tyttö tippui omilta käyriltä ikä 3kk silloin. Ja kuulemma juuri tuo pituus kertoo enemmän kuin paino tuosta lisäruoan tarpeesta näin ainakin sanottiin ja muistelempa että jollekin muulle on näin täällä sanottu.
Birgit: Kotiinjäämistä kyselit. Minä jään kotia lasten kanssa ainakin kolmeksi vuodeksi kun on tuo palkka sen veran pieni että jos laskee minun palkasta pois hoitopäivämaksut ja työmatkakulut niin melkein sama jää käteen kun nyt lisineen kahden lapsen kanssa. Ja teen muutenki keikkatöitä kotona ollessa.
zatu: Aikas paha tuo vitsi ;) toivottavasti ei ole lähtö lähellä minullakin... ;)
papaa ei ole otettu synnytyksen jälkeen mutta raskaana ollessa otettiin jolloin oli puhtausluokka 2, muuten oli normaali silloin sain antibiootti kuurin ja se meni sillä.
Olipas niin mukava iltapäivä eilettäin =) PK-mammojen kanssa vierähti mukavasti pari tuntia rupatellessa. Harmillista vain ettei meidän pikkuherra päässyt yhteiskuvaan kun uuvahti päiväunilleen juuri ennen kuvauksia.. Harmi kun Myrtti ei päässyt mukaan! Meilläkin meni aika hilkulle ja mattimyöhäisinä paikalle saavuimme. Kesän aikanahan voisimme yrittää tavata uudelleen?
Meidän pikkumies on nyt parin päivän ajan harjoitellut jotain uutta liikettä josta tämä äiti ei ole vielä perille päässyt. Kovasti mahalla ollessaan nostaa takapuolta ilmaan ja jaloistakin maassa on vain varpaat, toisinaan touhussa on kädet mukana ja taas toisinaan ei. En siis tiedä yritetäänkö liikkeellelähtöä vaiko kääntymistä selälleen...
Mary: Meillä on D nyt vajaan viikon ajan havahtunut itkemään n. 30 min yöunille nukahtamisen jälkeen. Itkee vain parka silmät kiinni ja on myös sellaista pelkoitkun oloista... Yleensä rauhoittuu kun silittelen selästä, jos ei niin sitten viimeistään syliin. Voiskohan se liittyä johonkin kehitysvaiheeseen?
HikiG: KYLLÄ! D:llä on yhtenään kainalot, niska ja jalkapohjat märkänä. en ollu aiemmin osannut edes kuvitella että pikkuvauvat voi hikoilla noin :) Yöllä ei voi pitää peittoa päällä ollenkaan ku muuten ois kaikki paikat patjaa myöti märkänä (pari kertaa todettu)
KotonaoloG: mulla on tarkoitus olla kotona ainakin tammikuuhun saakka. rahallisesti tulee varmaan aika tiukkaa, mut elättelen toiveita että silloin tällöin keikkahommia tekemällä voisin jopa olla kotona tuota tammikuuta pidemmän ajan.
Birgit2: Onneksi olkoon työpaikasta!
Tänään illalla olen lähdössä kavereiden kanssa syömään. On ihanaa mennä pitkästä aikaa viettämään aikaa ystävien kanssa ilman että kenelläkään on lapsia mukana. Voipi olla että nautin myös lasillisen viiniä tai siideriä :D
-Rainy & D (6.1)-
Kylläpä poikaa nukutti viime yönä hyvin, liekö sadekeli sitten nukuttanut niin makeasti? Kasilta meni illalla nukkumaan ja mie heräsin aamulla 7:30 ja oikein hätkähdin, ettei poika ole syönyt tavalliseen tapaan 6-7 välillä! Aamun ekan maitosatsi nautittiin vasta kasilta:):)
Ja tuo sadekeli näytti tepsivän myös päikkäreihin, poika nukkui pitkästä aikaa 2 1/2h ja vain yhden kerran joutui vähän heijaamaan. Pitääkö tässä nyt sitten toivoa sateista kesää?!!
Neuvolassakin käytiin, tottakai viikon sateisin päivä osui just tälle päivälle kun piti neuvolaan kävellä;) Oli poika hyvin kasvanut, painoa oli 7130g ( kilon enemmän kuin siskollaan samanikäisenä!) ja pituutta 66.4cm. Lääkärin mukaan iloinen ja reipas poika, kasvu ja kehitys normaalit.
Huh, poika istuu just sylissä ja onnistui iskemään sormellaan näpääimiä ja tää teksti hävisi.. Ehdin jo säikähtää että uusiksi meni, mutta onneksi oli kadonnut vain palkkiin:)
KotiinjääminenG: Jään hoitovapaalle, olen varmaan ainakin elokuulle 2008 kotona. Tiukkaa tulee olemaan kun kohta ollaan asuntovelallisia, mutten raaski viedä mitenkään ihan pientä hoitoonnkaan. Olen vähän säästänyt hoitovapaan varalle rahaa ja käytetään sitten niitä säästöjä jos on pakko. Sehän on vain rahaa, mutta nämä lapset on vain kerran pieniä...
nyt tissittelemään,
tikru
Sitä samaa oon tässä miettinyt, että alkaako tästä nyt joku tulehduskierre, kun meidän pikkusella kans korvatulehdus. Isommalla oli vasta reilun vuoden ikäisenä ja on muutenkin ollut aika terve aina. Toivottavasti ei tää toinenkaan sitten niin kovin sairastelis. Jaksamista!