Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rääkyvät lapset pihalla - tukkikaa hyvät vanhemmat niiden turvat!

Vierailija
10.07.2026 |

Koko sisäpiha raikuu. Lapset kiljuvat täyttä kurkkua koko ajan. Pehmoisät istuvat penkillä selaamassa kännykkää typerä lehmänhymy naamallaan ja välillä huutavat sekaan Hyvä Nenna-Pertti!! Tai sitten seisovat aivottoman näköisinä kädet lanteilla seuraamassa pershedelmien elämöintiä, ylpeänä kun ovat saaneet itsestään ulos jotain noin ihmeellistä ja ainutlaatuista.

Kommentit (106)

Vierailija
101/106 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa vihataan lapsia. Lapset eivät saa näkyä tai kuulua. Menkää metsäläiset jonnekin oikeaan suurkaupunkiin tutustumaan miten siellä on ääntä ja lapset näkyy ja kuuluu. 

Kumma, ettei muualla lapset kilju kuin kissaa rais kattaisiin kaktuksella...

Vierailija
102/106 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No itse asun onneksi taajamassa ok-talossa. Mutta rehellisesti olen vain hyvilläni, että lapseni on kovaääninen. Minä en ollut enkä ole johtuen sekä luonteesta että fysiologisista syistä. Arvaapa, onko hiljaisuudesta ollut hyötyä? Ei, olen aina vain kärsinyt siitä eri tilanteissa. On ihanaa, kun omasta lapsestani lähtee ääntä. Rakastan sitä.

Kukaan muu ei rakastakaan. Mieti, millaisen tulevaisuuden lapsellesi luot.

Kyllähän tuon tulevaisuus ihan hyvältä näyttää, kiitos vain. Älykkäämpi kuin moni aikuinen ja käyttäytyy fiksusti, ajattelee ennen kuin tekee jne. Kuten totesin, asumme omakotitalossa taajamassa ja lapsi saa ihan rauhassa esim. omalla pihallaan melskata leikkiessään. Ei minulla ole mitään tarvetta rajoittaa sitä, se on katsos meidän ihan oma pihamme.

Semmonen huomautus vaan, että ei omakotitalon pihassakaan saan melskata ihan miten itse haluaa. Kunnalla on ympäristönsuojelumääräyksensä myös meteliä koskien. Myös asumisterveys täytyy ottaa huomioon, eli toisten asumista ei saa häiriköidä metelöimällä.

Ai, kieltääkö ympäristösuojelumääräyksissä se, että lapset eivät saa leikkiessä pitää ääntä ulkona omassa omakotitalon pihassa? Onko lasten leikkiäänet siis lainsäädännössä tulkittu häiriköiväksi metelöinniksi? Ohiksena kyselen, olisi mielenkiintoista tutustua lainsäädännöllisestä näkökulmasta moiseen ennakkotapaukseen, missä näin on oikeus linjannut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/106 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa vihataan lapsia. Lapset eivät saa näkyä tai kuulua. Menkää metsäläiset jonnekin oikeaan suurkaupunkiin tutustumaan miten siellä on ääntä ja lapset näkyy ja kuuluu. 

Kumma, ettei muualla lapset kilju kuin kissaa rais kattaisiin kaktuksella...

Hah, kannattaa matkustaa vaikka Kreetalle ja mennä istuskelemaan illalla terassille :D. Siellä ne lapset huutaa ja kirkuu vielä yhdentoista aikoihinkin kreikkalaisten perheiden viettäessä yhdessä kesäiltaa ulkona. Koettu on :D.

Vierailija
104/106 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teille jotka kuittaatte ongelman "kyllä maailmaan ääntä mahtuu", olette aikamoisia kp:itä. Jos sisällä ei saa huutorääkyä non-stoppina niin miksi ikkunan vieressä saisi? Sama ääni tulee sisälle niin ikkunasta kuin seinistä. Ja te jotka puolustelette tätä lasten käytöstä, ette ymmärrä asiasta ilmeisesti mitään. Kyse on täysin tarpeettomasta todella kovasta rääkymisestä ja kiljumisesta, tiedän mitä AP tarkoittaa koska ongelma on myös omassa taloyhtiössäni. Valitettavasti nämä tapaukset, joihin itse olen törmännyt ovat "monikulttuurisista perheistä" lähtöisiä. Jos joka päivä tuntikausia joutuu kuuntelemaan sellaista karjuntaa, joka kuulostaa että lasta tapetaan tai vähintään hakataan, niin mikä siinä on muka teidän melun puolustelijoiden mielestä ok? Te melun puolustelijat olette osa ongelmaa, kyllä myös lapset tulee opettaa huomioimaan ja kunnioittamaan naapureita. Jos ette opeta niin kasvatatte lapsistanne kaltaisianne kp:itä. Lapsia ei vihata Suomessa, huonoa käytöstä kyllä.

Vierailija
105/106 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei ole ihanampaa kuin leikkivät lapset. Tottakai heistä lähtee ääntä ja niin pitääkin. Maailman luonnollisin ääni.

Jos tuo haittaa, niin muuta korpeen omakotitaloon. Niitä saa todella halvalla muuttotappioalueilta ja ei tarvitse naapurien ääniä kuunnella.

Vierailija
106/106 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asuin aikoinaan vuokrakämpässä kerrostalossa, kun lapsi oli ihan pieni. Naapuri huusi ja hakkasi seinää ihan raivohulluna, kun lapsi päästi pienenkin äännähdyksen. Lapsi oli tosi rauhallinen eikä pitänyt yhtään meteliä, mutta joka kerta kun edes jokelteli, alkoi se aggressiivinen seinään hakkaaminen. Oli tosi pelottavaa ja onneksi päästiin muuttamaan pois aika pian.

Onneksi muutitte. Ja toivottavasti omakotitaloon.

Ennemminkin tuollaisen raivohullun naapurin olisi pitänyt muuttaa. Kerrostalossa pitää sietää normaaleita elämisen ääniä. Lasten ääni lasketaan kuuluvaksi näihin ääniin. Voittehan te jääräpäät lähteä kokeilemaan vaikka oikeuteen asti, että miten se asia on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi seitsemän