Rääkyvät lapset pihalla - tukkikaa hyvät vanhemmat niiden turvat!
Koko sisäpiha raikuu. Lapset kiljuvat täyttä kurkkua koko ajan. Pehmoisät istuvat penkillä selaamassa kännykkää typerä lehmänhymy naamallaan ja välillä huutavat sekaan Hyvä Nenna-Pertti!! Tai sitten seisovat aivottoman näköisinä kädet lanteilla seuraamassa pershedelmien elämöintiä, ylpeänä kun ovat saaneet itsestään ulos jotain noin ihmeellistä ja ainutlaatuista.
Kommentit (103)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No itse asun onneksi taajamassa ok-talossa. Mutta rehellisesti olen vain hyvilläni, että lapseni on kovaääninen. Minä en ollut enkä ole johtuen sekä luonteesta että fysiologisista syistä. Arvaapa, onko hiljaisuudesta ollut hyötyä? Ei, olen aina vain kärsinyt siitä eri tilanteissa. On ihanaa, kun omasta lapsestani lähtee ääntä. Rakastan sitä.
Kukaan muu ei rakastakaan. Mieti, millaisen tulevaisuuden lapsellesi luot.
Kyllähän tuon tulevaisuus ihan hyvältä näyttää, kiitos vain. Älykkäämpi kuin moni aikuinen ja käyttäytyy fiksusti, ajattelee ennen kuin tekee jne. Kuten totesin, asumme omakotitalossa taajamassa ja lapsi saa ihan rauhassa esim. omalla pihallaan melskata leikkiessään. Ei minulla ole mitään tarvetta rajoittaa sitä, se on katsos meidän ihan oma pihamme.
Semmonen huomautus vaan, että ei omakotitalon pihassakaan saan melskata ihan miten itse haluaa. Kunnalla on ympäristönsuojelumääräyksensä myös meteliä koskien. Myös asumisterveys täytyy ottaa huomioon, eli toisten asumista ei saa häiriköidä metelöimällä.
Ai, kieltääkö ympäristösuojelumääräyksissä se, että lapset eivät saa leikkiessä pitää ääntä ulkona omassa omakotitalon pihassa? Onko lasten leikkiäänet siis lainsäädännössä tulkittu häiriköiväksi metelöinniksi? Ohiksena kyselen, olisi mielenkiintoista tutustua lainsäädännöllisestä näkökulmasta moiseen ennakkotapaukseen, missä näin on oikeus linjannut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa vihataan lapsia. Lapset eivät saa näkyä tai kuulua. Menkää metsäläiset jonnekin oikeaan suurkaupunkiin tutustumaan miten siellä on ääntä ja lapset näkyy ja kuuluu.
Kumma, ettei muualla lapset kilju kuin kissaa rais kattaisiin kaktuksella...
Hah, kannattaa matkustaa vaikka Kreetalle ja mennä istuskelemaan illalla terassille :D. Siellä ne lapset huutaa ja kirkuu vielä yhdentoista aikoihinkin kreikkalaisten perheiden viettäessä yhdessä kesäiltaa ulkona. Koettu on :D.
Kumma, ettei muualla lapset kilju kuin kissaa rais kattaisiin kaktuksella...