Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin maahan toivotte lapsenne muuttavan

Vierailija
10.07.2026 |

Rikkaaseen Pohjoismaahan vai vielä kauemmaksi?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomeen, josta vasemmistosaasta on kuollut sukupuuttoon.

Vierailija
22/32 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unelmani on Suomen tuhoaminen väestönvaihdon ja islamisaation avulla. Vasemmiston ja priden avulla heikennämme suomalaisten moraalia, jonka jälkeen me jihadistit tulemme paikalle pelastavina enkeleinä.

T: jalla jalla ahha ahha aahh

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapseni on kahdesti asunut ulkomailla ja päätynyt palaamaan Suomeen.

Suomi ei ole läheskään niin huono paikka kuin täällä annetaan ymmärtää. Sen näkee kun on asunut useammassa maassa.

Vierailija
24/32 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruotsi siksi, ettei ole perintöveroa ja kieli on helppo.

Huomioi, että periessään sinut lapsesi maksaa silti perintöveron Suomeen vaikka itse asuu Ruotsissa (tai missä tahansa ulkomailla).

Tarkoitus on muuttaa itse Ruotsiin heti kun jään eläkkeelle.

Pelkkä muutto Ruotsiin ei poista perintöverovelvollisuutta Suomeen. Vaikka Ruotsissa itsessään ei peritä perintöveroa, Suomen verotusoikeus perintöön säilyy edelleen, jos perinnönjättäjä asui kuollessaan Suomessa tai jos perittävä omaisuus sijaitsee Suomessa.

Näin on. Siksi on tarkoitus myydä kaikki kiinteä omaisuus ennen muuttoa. Enkä ole yksin. Yllättävän moni on tällä hetkellä lähdössä Suomesta perintöverotuksen vuoksi.

Se olisi ilmainen tulonsiirto sinun lapsille, jotka eivät ole sitä omalla työllään ansainneet. Kannattaakin muistaa, että nykyhallituksen mielestä raha pitää ansaita työllä. Eli ei jatkoon. 

Vierailija
25/32 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomioi, että periessään sinut lapsesi maksaa silti perintöveron Suomeen vaikka itse asuu Ruotsissa (tai missä tahansa ulkomailla).

Pelkkä muutto Ruotsiin ei poista perintöverovelvollisuutta Suomeen. Vaikka Ruotsissa itsessään ei peritä perintöveroa, Suomen verotusoikeus perintöön säilyy edelleen, jos perinnönjättäjä asui kuollessaan Suomessa tai jos perittävä omaisuus sijaitsee Suomessa.

Näin on. Siksi on tarkoitus myydä kaikki kiinteä omaisuus ennen muuttoa. Enkä ole yksin. Yllättävän moni on tällä hetkellä lähdössä Suomesta perintöverotuksen vuoksi.

Se olisi ilmainen tulonsiirto sinun lapsille, jotka eivät ole sitä omalla työllään ansainneet. Kannattaakin muistaa, että nykyhallituksen mielestä raha pitää ansaita työllä. Eli ei jatkoon. 

Nykyhallitushan halusi poistaa perintöveron, mutta kuten tavallista siitä nousi hirveä haloo oppositiossa, jonka mielestä muiden varat ovat yhteisiä varoja.

Vierailija
26/32 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole lapsia, mutta jos olisi niin Sveitsiin. Turvallista, kaunista, matala verotus ja helppo matkustaa muualle.

Vierailija
27/32 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse muutin jo ulkomaille. Joudun maksamaan perintöveroa Suomeen, mutta omat lapseni eivät enää joudu.

Vierailija
28/32 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Islantiin

Vierailija
29/32 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Somaliaan

Jeee

Vierailija
30/32 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalainen sosialismi on yksi niistä asioista joita en ymmärrä millään. Mielenkiintoista nähdä uutisoidaanko jossain vaiheessa miten paljon rikkaimmista suvuista on muuttanut maasta. Fazer ym. lähtivät ajat sitten ja tajusivat siirtää omaisuutensa firmoihin, joita voi siirrellä minne vain.

Vierailija
31/32 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Unelmani on Suomen tuhoaminen väestönvaihdon ja islamisaation avulla. Vasemmiston ja priden avulla heikennämme suomalaisten moraalia, jonka jälkeen me jihadistit tulemme paikalle pelastavina enkeleinä.

T: jalla jalla ahha ahha aahh

Ihanan wokea 🥰

Vierailija
32/32 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjussa Suomea pidetææn liian "uppoavana laivana". Kyllæ Suomikin pakon edessæ køyhyytensæ korjaa. Ihan sielækin voivat lapsemme asua. Kaksi lapsistani asuukin Suomessa. Kolmas muuttanut peræssæni tænne Norjaan. Hænen myøtææn yksi barnebarn syntyi tænne Norjaan. Tællæ hetkellæ Norjan etu Suomeen næhden on se, ettæ tyøn saaminen on kielitaitoisille varmaa. Ja vielæpæ niin, ettæ me kaikki pohjoismaista tulleet olemme hieman "ohituskaistalla". Rikastumisesta tæællæ on hieman vææræ typia Suomessa. Palkkaneton OSTOVOIMA on tæællæ vain sen 15 - 20 % parempi, kuin Suomessa. Hoitoalalla hieman kovempikin. Mutta onhan sekin jo jotakin. Parhaana pidæn sitæ, ettæ tyø on varmaa ja jatkuvaa. Eli on millæ elæmææ suunnitella eteenpæin. Norjalainen on sosiaalinen. Niin tyø- kuin vapaa- ajallakin. Helppo maa Suomalaiselle tulla, olla, elææ ja asua.

AP:lle vielæ. Joskus ne lapsetkin elækøityvæt. Jos tyøuraa heille silloin on kertynyt Suomalaisen lisæksi vain pohjoismaista, on se kertymæ jotakin, johon hyvin harvan "læmpimæn" maan elækejærjestelmæ pystyy. Itsellæni on seitsemæn kuukauden pææstæ elækøityminen tæællæ. Tarkistin juuri elækkeeni NAV:n sivulta. Toimehen tullaan. Neljællæ hiirenpepun klikkauksella saan elækkeen tææltæ ja hieman Islannistakin. Suomen elækkeen olen jo saanut. Ei tæmæ kokonaisuutena ainakaan huonoin vaihtoehto muuttomaana ole. Eikæ tæmæ ole ulkomaa. Hyvææ kesææ jææmeren yøttømæstæ yøstæ!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi viisi