Mihin maahan toivotte lapsenne muuttavan
Kommentit (32)
Ehdottomasti Norjaan. Tarvisiko edes perustella?
Ruotsi siksi, ettei ole perintöveroa ja kieli on helppo.
Pohjois-Koreaan. Tarviiko edes perustella?
Ihan sama kunhan muuttavat uppoavasta laivasta pois.
Vierailija kirjoitti:
Huomioi, että periessään sinut lapsesi maksaa silti perintöveron Suomeen vaikka itse asuu Ruotsissa (tai missä tahansa ulkomailla).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomioi, että periessään sinut lapsesi maksaa silti perintöveron Suomeen vaikka itse asuu Ruotsissa (tai missä tahansa ulkomailla).
Tarkoitus on muuttaa itse Ruotsiin heti kun jään eläkkeelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelkkä muutto Ruotsiin ei poista perintöverovelvollisuutta Suomeen. Vaikka Ruotsissa itsessään ei peritä perintöveroa, Suomen verotusoikeus perintöön säilyy edelleen, jos perinnönjättäjä asui kuollessaan Suomessa tai jos perittävä omaisuus sijaitsee Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sitten ei tule perintöveroa maksettavaksi kuin Suomessa sijaitsevasta kiinteästä omaisuudesta.
Lapseni on kahdesti asunut ulkomailla ja päätynyt palaamaan Suomeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelkkä muutto Ruotsiin ei poista perintöverovelvollisuutta Suomeen. Vaikka Ruotsissa itsessään ei peritä perintöveroa, Suomen verotusoikeus perintöön säilyy edelleen, jos perinnönjättäjä asui kuollessaan Suomessa tai jos perittävä omaisuus sijaitsee Suomessa.
Näin on. Siksi on tarkoitus myydä kaikki kiinteä omaisuus ennen muuttoa. Enkä ole yksin. Yllättävän moni on tällä hetkellä lähdössä Suomesta perintöverotuksen vuoksi.
Suomeen.