Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ne Maddien vanhemmat siis ihan normaaleja vaiko vähä yksinkertaisia?

Vierailija
20.05.2007 |

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kallistuvaa...

Vierailija
2/10 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eihän se sitä vastausta muuta, että normaaliälyisiä ovat kuningas ja kuningatar.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en tiedä onko tuo normaali käytäntö briteille vai ovatko vanhemmat tosiaan pienillä kierroksilla käyviä?

Vierailija
4/10 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se lomapaikka on todella rauhallinen ja olivat hotellin tabas-ravintolassa syömässä. Ei kukaan voi odottaa että huoneesta tullaan lapsi ryöstämään. Mä en tajua tämmöisiä ääliöitä aloituksia.

Sitäpaitsi, muualla euroopassa ihmetellään kuinka täällä jätetään lapset ulos nukkumaan???

Vierailija
5/10 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitsi tässä on se, että Englannissa lienee edelleen laitonta jättää alle 16-vuotiaita ilman aikuisen valvontaa. Siis ihan oikeasti.

Itse olen britin kanssa naimisissa, ja kyllä on appivanhempien naama venähtänyt, kun ovat katselleet suomalaista menoa. Vauvat ulkona yksin nukkumassa, alle 10-vuotiaat pienempiensä lapsenvahtina, yksin mennään kouluun, jne. Jo se oli kauhistus, että synnyttäneiden osastolla oli ovet auki aina vauvalaa myöten, jossa ei ollut mitenkään erityistä valvontaa.

Vierailija
6/10 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kun olemme olleet etelänreissulla, niin olemme huomanneet että juuri englantilaiset jättävät lapsensa huoneisiin yksin nukkumaan, ja lähtevät itse istumaan iltaa.

(Emme siis ole kytänneet heitä, mutta on aina pistänyt silmään, kun meillä on miehen kanssa tapana hakea ennen lasten nukkumaan menoa jostain ravintolasta ruoat mukaan, ja kun lapset on saatu nukkumaan, niin istumme mieheni kanssa parvekkeella kahdestaan iltaa ja syömme yms. Niin siinä sitten on huomannut, että juuri englantilaiset vanhemmat ramppaavat vähän valiä huoneissaan tarkistamassa tilanteen.)

Kieltämättä olemme aina ihmetelleet tätä tapaa, sillä itsellä ei tulisi ihan oikeasti mieleenkään lähteä pois huoneesta, ja jättää lapsia yksin sinne. Vaikka ovissa olisi mitkä turvalukot, niin ainahan huoneen sisälläkin voi sattua jokin onnettomuus.

Viime reissulla viereisessä huoneessa oli englantilainen pariskunta, jolla oli aivan pieni vauva, jonka he myös jättivät huoneeseen yksin nukkumaan, ja itse istuivat iltaa ja joivat siinä hotellin ravintolassa. Heillä on vain itkuhälytin siinä ravintolan pöydällä.

Eli luulempa että heillä hyvin normaali käytäntö.

Ikinä en ole nähnyt suomalaisten toimivan näin. Mutta saksalaiset tekevät myös samaa; jättävät lapset huoneisiin nukkumaan tai ennemminkin he saavat leikkiä siinä vanhempien helmoissa vaikka läpi yön, kun vanhemmat ryyppäävät. Pitävät sitten vähintään yhtä kovaa melua kuin aikuisetkin.

Kulttuurieroja siis, luulen ma. :)

Vierailija
7/10 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten tekevät noin ulkomailla lomaillessaan, jos kerran kotimaassa on laitonta jättää alle 16-vuotiasta yksin??

Vierailija
8/10 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin kuuntelevat kenties lasten kitinää ruokapöydässä ja uskovat, ettei mitään siellä hotellihuoneessa kuitenkaan satu.

Vierailija:

sitten tekevät noin ulkomailla lomaillessaan, jos kerran kotimaassa on laitonta jättää alle 16-vuotiasta yksin??

Vierailija
9/10 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

suomalaiset tekivät ihan samoin. Jättivät lapset huoneeseen ja viettivät iltaa hotellin ravintolassa. Eivät olleet kännissä mutta söivät jne varmaan samoin kuin Madeleinen vanhemmatkin. Turvallisella loma-alueella ei uskoisi että käy noin. Jättäväthän suomalaiset lapsiaan mökilläkin mökkiin nukkumaan kun itse grillaavat lähellä.

Ihan turha jossitella ja syytellä ketään tässä Madeleinen tapauksessa. Ihan kamalaa on, että tyttö on jossain yksin peloissaan ja ikävöi vanhempiaan ja tiedä kuinka moni perkeleen pedofiili häntä käyttää hyväkseen. Täällä sitten saa lukea ap: n kaltaisia aloituksia ja siihen vastauksia: Mitäs jättivät lapset... argh sanon minä!! Että voi olla juntteja ihmisiä täällä av: lla.

Matkustakaa ja nähkää maailmaa. Ei kaikki maailmalla käyttäydy niinkuin te täydelliset av mammat. ps. Älkää nukuttako enää vauvoja ulkona.

Vierailija
10/10 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

matkustamme edelleen useamman kerran vuodessa, suurin osa matkoista lasten kanssa.

Ei tulisi mieleenkään jättää lapsia yksin hotellihuoneeseen. Kaappausuhkaa suurempi uhka mielestäni on onnettomuus (esim. tulipalo) tai ylipäänsä se, että lapsi heräisi eikä saisi vastausta " äiti/ isi" huutoon.

Ei ole lainkaan vaikeaa käydä ruokailemassa lasten kanssa ja lasten mentyä nukkumaan istuskella parvekkeella tai oleskelunurkkauksessa. Jos nälkä / jano yllättää niin huonepalvelu on olemassa. Samoin toinen vanhemmista voi käväistä hakemassa jotain jos tarve vaatii.

Mielestäni on vastuutonta jättää lapsia yksin nukkumaan, oli kyseessä sitten koti tai hotelli. Ja Saksassa ainakin uutisoitiin kovin kriittisesti parin viime viikon aikana tapahtuneet onnettomuudet: viikon sisällä kaksi eri leikki-ikäistä oli tippunut kotinsa ikkunasta / parvekkeelta alas ja kuollut, ainakin toinen lapsista oli yksin kotona (4v)

Mökillä toki lapset nukkuvat mökissä kun me grillaamme ja istumme iltaa ulkona - mökin vieressä ja lasteenhuoneen tuuletusikkuna auki =)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yksi