Mitä vitamiineja syöt ja miksi? Autetaan toisiamme voimaan paremmin
Ikä 45vee. Olen alkanut syömään yöllisiin jalkasärkyihin (?) Magneesiumia. Ja sitten rautaa joka toinen päivå, ferritini 20 luokkaa.
Kärsin silti heikosta olosta, välillä voimaton ja väsynyt. Onko nämä vaan esivaihdevuosioireita vai mitä. Syön minimaalisen vähän lihaa.
Mitä vitamiineja pitäisi syödä, mitä sinä syöt? Olen tosi huono vitamiinien kanssa, mitä pitöisi syödä ja milloin. Vai syödä ollenkaan?
Kerro sä sun vinkit parempaan vointiin? Ja nyt siis vain vitamiineista.
Kommentit (45)
Sinkki ja D
Muut melko turhia paitsi seleeni, jos ei syö kalaa.
Käytössä hormonihoito ( estrogeeni) niin turha puputtaa mitään vitamiineja vaihdevuosiin.
Aamulla syön tuorepuuron: kauraa kuiduksi , seassa marjoja ja proteiinijauhe.
Otan aamuisin ruokalusikallisen juoksevaa hunajaa, monivitamiinitabletin, purucalsoria, ja illalla mannesiumia estämään suonenvetoja. Laihduin sairaalassa monta kiloa, ja sain kehotuksen syödä 2500 cl päivittäin, mutta tiukkaa tekee.
Mä syön multi tabs woman -monivitamiinia. Aloitin viime syksynä ja yllätyin tuloksista. Mulla väsymys helpotti ja on energisempi olo, saattoi johtua pelkästään jo lisäraudasta mitä siinä saa. Mut koen, että vaikutusta on ollut.
Monivitamiinia, D-vitamiinia, kalsiumia. Vaikka syönkin enimmäkseen terveellisesti, en syö niin paljoa, että saisin ruoasta kaikki vitamiinit ja kivennäiset. Olen lähemmäs 80-vuotias ja terve.
Päärynässä on enemmän kuitua