Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä vitamiineja syöt ja miksi? Autetaan toisiamme voimaan paremmin

Vierailija
08.07.2026 |

Ikä 45vee. Olen alkanut syömään yöllisiin jalkasärkyihin (?) Magneesiumia. Ja sitten rautaa joka toinen päivå, ferritini 20 luokkaa. 

Kärsin silti heikosta olosta, välillä voimaton ja väsynyt. Onko nämä vaan esivaihdevuosioireita vai mitä. Syön minimaalisen vähän lihaa. 

Mitä vitamiineja pitäisi syödä, mitä sinä syöt? Olen tosi huono vitamiinien kanssa, mitä pitöisi syödä ja milloin. Vai syödä ollenkaan?

Kerro sä sun vinkit parempaan vointiin? Ja nyt siis vain vitamiineista. 

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
09.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies, 46v. Pyrin syömään erityisesti citrus-hedelmiä ja banaaneja saadakseni C-vitamiinia. Myös ananasta menee, ananas varsinkin on kuitupitoista ja siinä oleva bromeliini (muistaakseni) auttaa ruoansulatukseen.

Lihaa syön B12-vitamiinin tähden. Erityisesti menee kanaa ja nautaa. D-vitamiinia nappeina talvisin. Mitään puutostiloja ei ole vielä tullut.

Päärynässä on enemmän kuitua

Vierailija
42/45 |
09.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinkki ja D

Muut melko turhia paitsi seleeni, jos ei syö kalaa.

Käytössä hormonihoito ( estrogeeni) niin turha puputtaa mitään vitamiineja vaihdevuosiin.

Aamulla syön tuorepuuron: kauraa kuiduksi , seassa marjoja ja proteiinijauhe.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
09.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan aamuisin ruokalusikallisen juoksevaa hunajaa, monivitamiinitabletin, purucalsoria, ja illalla mannesiumia estämään suonenvetoja. Laihduin sairaalassa monta kiloa, ja sain kehotuksen syödä 2500 cl päivittäin, mutta tiukkaa tekee.

Vierailija
44/45 |
09.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä syön multi tabs woman -monivitamiinia. Aloitin viime syksynä ja yllätyin tuloksista. Mulla väsymys helpotti ja on energisempi olo, saattoi johtua pelkästään  jo lisäraudasta mitä siinä saa. Mut koen, että vaikutusta on ollut. 

Vierailija
45/45 |
09.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monivitamiinia, D-vitamiinia, kalsiumia. Vaikka syönkin enimmäkseen terveellisesti, en syö niin paljoa, että saisin ruoasta kaikki vitamiinit ja kivennäiset. Olen lähemmäs 80-vuotias ja terve.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kolme