Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Introverttiyden probleemi. Kaipaisin kavereita mutten jaksa heitä.

Vierailija
01.09.2024 |

Kokemuksia samasta?

Kommentit (78)

Vierailija
1/78 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kokemuksia. Ei ratkaisua ongelmaan.

Vierailija
2/78 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/78 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama.

Vierailija
4/78 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä. 

Vierailija
5/78 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti moni itseään introverttinä pitävä on vain lievästi mt-ongelmainen, jolla on selkeitä puutteita sosiaalisissa taidoissa.

Vierailija
6/78 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä se auta kuin ilman olla, kun hermot ei kestä eikä energia riitä.

Vierailija
7/78 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnistan tuon. Olen pohtinut tuota ja tullut siihen tulokseen, että kaipaan vain tietynlaisten ihmisten seuraa. Tosi fiksujen ja samalla keskustelutaitoisten tai hauskojen, mutta vain fiksulla tavalla hauskojen. 

Vierailija
8/78 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama! Pari tyyppiä on keiden seuraa jaksan pidemmänkin aikaa mutta todella monen tutun koen olevan vain älyttömän energiasyöppöjä.

Vierailija
9/78 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti moni itseään introverttinä pitävä on vain lievästi mt-ongelmainen, jolla on selkeitä puutteita sosiaalisissa taidoissa.

Okei, en näe itselläni ongelmia sosiaalisissa taidoissa. Mulle on esim sanottu että osaan jutella kaikkien kanssa. Ja olen myös empaattinen. Olen asiantuntijatyössä.

Mutta en jaksa olla sosiaalinen kovin pitkään, vie hurjasti voimia olla sosiaalinen ja esim. jos käyn syömässä tyttöjen kanssa pe, olen aivan poikki la. 

Vierailija
10/78 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullapa onkin loistava vastaus tähän ja ratkaisu.

Lopettakaa sosiaalisessa mediassa oleminen, esimerkiksi vauva-palstat. Täällä kirjoittelukin vie teidän aikaa ja sosiaalista energiaa. 

Yhtäkkiä ne netin ulkopuolella olevat ystävät alkavat kiinnostamaan, kun on oikeasti vailla juttukaveria. 

Vierailija
11/78 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Introilu on melko haastavaa välillä, haluan olla pääsääntöisesti yksin, mutta kerran viikossa pari tuntia seuraa riittää hyvin taas viikoksi. Aloin harrastamaan vapaaehtoistyötä lauantaisin parin tunnin ajan, saa juttuseuraa samalla kun tekee jotain hyödyllistä.

Vierailija
12/78 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttua. Oikeastaan lopulta kaipaan vain ihmisiä joille viestitellä ja joille kertoa, kun elämässä tapahtuu jotakin. Uusi kaveruus vaatisi niin pitkällistä tutustumista, tapaamisia ja yhteydenpitoa, ettei minulla työelämässä ollessani ole sellaiseen energiaa eikä aikaa. 

Vierailija
13/78 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Introverttiydestä voi parantua olemalla muiden kanssa tekemisissä. Se vaatii sosiaalisuutta, mikä taas on kenen tahansa opittavissa oleva taito. Tottahan sosiaaliseksi opettelu vaatii kovaa työtä ja on vaikeampaa aikuisena, mutta ei sen vaikeampaa kuin kunnon kohottaminen.

Vierailija
14/78 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla samaa. Suurin osa jengistä on jotenkin latteita. Aina välillä tapaa joitain helmiä, joiden kanssa mikä tahansa on hauskaa ja kiinnostavaa. Sielunkumppania vailla olen.

Vierailija
15/78 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä paikkaansa. Introverttillä EI ole puutteita sosiaalisissa taidoissa, vaan he ovat sosiaalisesti hyvinkin taitavia. He eivät vain jaksa jatkuvaa seuraa ja ihmisiä. Itselläni ei ainakaan ole mt-ongelmaa edes lievänä, mutta ihmiset imee minusta energiat. Jotkut saa voimaa ihmisistä ja jotkut menettävät energiaa toisten seurassa. Ekstrovertti saa ihmisistä energiaa ja voimaa , mutta introvertti tarvitsee latautuakseen hiljaisuutta/yksinäisyyttä ja rauhaa. 

Olin tulossa kommentoimaan minäkin tuolla "sama" kommentilla, mutta niitä olikin jo monta heti alkuun :D

Vierailija
16/78 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uus naisystävä valittaa tästä mulle eikä ymmärrä että vaikka haluan nähdä niin en aina halua olla kenekään seurassa. Varmaan epäilee että mulla on muita naisia.

Vierailija
17/78 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin on ambivertti

Vierailija
18/78 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Introilu on melko haastavaa välillä, haluan olla pääsääntöisesti yksin, mutta kerran viikossa pari tuntia seuraa riittää hyvin taas viikoksi. Aloin harrastamaan vapaaehtoistyötä lauantaisin parin tunnin ajan, saa juttuseuraa samalla kun tekee jotain hyödyllistä.

Mitä teet?

T. yksin tylsistyvä intro

Vierailija
19/78 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Introverttiydestä voi parantua olemalla muiden kanssa tekemisissä. Se vaatii sosiaalisuutta, mikä taas on kenen tahansa opittavissa oleva taito. Tottahan sosiaaliseksi opettelu vaatii kovaa työtä ja on vaikeampaa aikuisena, mutta ei sen vaikeampaa kuin kunnon kohottaminen.

Introverttiys ei ole mikään sairaus tai vamma, josta pitäisi yrittää parantua tai opetella eroon.

Vierailija
20/78 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se herättää hämmennystä kun henkilö on fiksu, sosiaalinen kun mutta sitten hänestä ei kuulu mitään pitkään aikaan. 

Hyvä kaveri tietää että toinen vastaa kun ehtii. Huonot hoputtaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kolme