Ruma ihminen, miten rumuus vaikuttaa päivittäiseen elämääsi?
Jos koet olevasi selvästi keskivertoa vähemmän viehättävä, millä tavoin se näkyy elämässäsi?
Vaikuttaako se esimerkiksi ihmissuhteisiin, työnhakuun, asiakaspalvelutilanteisiin, deittailuun, itsetuntoon tai siihen, miten vieraat ihmiset kohtelevat sinua? Vai onko vaikutus lopulta paljon pienempi kuin usein väitetään?
Kommentit (103)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en ole komea mies, en luultavasti rumakaan joten mitä ?
Ryhdy jännikseksi...
Ne ajat ovat jo takana ja sydämmeni sykkeet alkaa olla vakaita.Teille nuorille ja oikeastaan kaikille sanon , jos joku heittää sen ensimmäisen kiven sinulle, niin heitä takaisin ja tähtää tarkasti ohi.Elämä on muutakin kuin kasvoihin ja vartaloon tuijottamista.
Puhut viisaita asioita.
Vierailija kirjoitti:
No minua vastaan kävellyt tuntematon nainen sanoi kaverilleen kohdallani että "hyi saatana". Asia tuntui pahalta pitkään.
Mistä tiedät, että sinua tarkoitti? Tuskin tarkoitti. Oli osa heidän keskeistä keskustelua ihan muusta. Luulen.
Vierailija kirjoitti:
Olen miehille täysin näkymätön. Keskustelevat kanssani vain jos tilanne sen vaatii. Minua pidetään myös jotenkin yksinkertaisena ulkonäköni takia. Nuorempana oli vaikea löytää kesätöitä ja ulkonäköni on selkeästi vaikuttanut negatiivisesti työmahdollisuuksiini. En ole koskaan seurustellut tai harrastanut seksiä. Pelkään ihmisiä ja sosiaalisia tilanteita ja vietän aikani suurimmaksi osaksi kotona. T. ruma nainen
Oi, olisit mitä parhain ystävä minulle. Minä olin nuorena aika kaunis. Miehet jahtasivat, naiset vihasivat, keksivät kauheita juttuja.
Sitten älysin lihoa. Rauha tuli vahingossa ja hiljaisuus sekä vahingonilo. Se on aitoa.
Nyt olen aika näkymätön ja saan seurata ihmisiä ympärilläni. Yksi mies on vähän kiinnostunut, mutta hänen sisarensa tekee kaikkensa,ettemme yrittäisi suhdetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päivittäistä ahdistusta, masennusta, huonoa itsetuntoa. Valitettavasti ei toivoakaan elämänkumppanin löytämisestä. Elämästä on oikeastaan kadonnut kaikki ilo tässä ulkonäkökeskeisessä yhteiskunnassa. Suoritan päivät ja yritän olla ajattelematta kurjaa oloani. Odotan, että elämä joskus loppuisi.
Älä odota, mene kauneusleikkaukseen niin rumuus katoaa...
Eri, mutta mulla pitäisi koko kasvojen luut muotoilla uudestaan, eikä se ole mahdollista. Olen ruma nainen, koska mulla on litteä ja leveä naama, ja olematon leukalinja sekä olemattomat poskipäät. Lisänä vielä vaihdevuosien valahduttama iho, niin näytän ihan (rumalta) mieheltä.
Ja joo, aina on ollut suuria vaikeuksia miehen saamisessa, enkä sellaista lopulta saanutkaan. En siis saanut myöskään lapsia. Peiliin katsominen masentaa, joten välttelen kaikkia heijastavia pintoja. Elämä on tyhjää ja kurjaa.
No älä nyt masennu. Ole vain ylpeä ulkonäöstäsi, ei se, mikä näkyy ulospäin tee välttämättä ihmisestä kaunista vaan se mimitä on siellä pään sisällä.
Tyhmimpiä on nämä "jokainen on omalla tavallaan kaunis" -höpinät.
Ei ole.
No sinulla ei tunnu olevan päänkuoren sisällä paljon viisautta.
Jokainen on omalla tavallaan kaunis on rumien ihmisten keksimä sanonta oman rumuuden kaunisteluun.
Vierailija kirjoitti:
En ole tosiaan koskaan seurustellut. Naisille ulkonäkö tärkeintä.
T; mies 50
Vaikea uskoa. Terv Ruman ja kivan vaimo
8.4 miljardia ihmistä mitä mieltä olette, onko rumia ihmisiä olemassa ?
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut, että ulkonäöllä on myös iso vaikutus siihen miten sinut otetaan huomioon ja miten sinua kohdellaan.
Oho, niinkö??
Ulkonäöstäsi huolimatta kaikille ihmisille löytyy kumppani kun vain se oikea kohdalle osuu.
Ruman ihmisen virheitä suurennellaan, kauniin/komean virheitä katsotaan läpi sormien.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut, että ulkonäöllä on myös iso vaikutus siihen miten sinut otetaan huomioon ja miten sinua kohdellaan.
Oho, niinkö??
Se on kaikkien ihmisten sisäänrakennettu ominaisuus jota harva huomaa muut kuin rumat ihmiset.
Vierailija kirjoitti:
Ruman ihmisen virheitä suurennellaan, kauniin/komean virheitä katsotaan läpi sormien.
Olet asian ytimessä.👍
Ei tuollaisia enää tässä iässä mietitä. Yritetään pysyä hengissä. N41
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No minua vastaan kävellyt tuntematon nainen sanoi kaverilleen kohdallani että "hyi saatana". Asia tuntui pahalta pitkään.
Mistä tiedät, että sinua tarkoitti? Tuskin tarkoitti. Oli osa heidän keskeistä keskustelua ihan muusta. Luulen.
Kyllä tuollaiset yleensä tietää ja näkee koska ihmiset eivät yleensä edes yritä peitellä inhoaan.
Eri
Voiko olla, että rumana itseään pitävät eivät itse hymyile ja ota katsekontaktia, ei silloin vastapuolikaan. Luulette, että olette näkymättömiä muille, mutta ehkä se johtuu siitä, että väistelette muita ja olette murheellisia. En ole koskaan nähnyt niin rumaa ihmistä, ettenkö hymyilisi hänelle jos hän hymyilisi ystävällisesti minulle. Oli miten oli, toivon kaikille onnen pilkahduksia, ei ulkonäköään kukaan voi valita. Ehkä seuraavassa elämässä nyt vähemmän kauniit ovat häikäiseviä🤍
Vierailija kirjoitti:
Ei tuollaisia enää tässä iässä mietitä. Yritetään pysyä hengissä. N41
Kylläpäs mietitään. On aikaa miettiä, kun rumuuden takia ei saanut puolisoa ja perhettä. N44 v.
Vierailija kirjoitti:
Työnsaantiin positiivisesti.
195cm ja 130kg, kirveellä veistetty, arpinaamainen ja tatuoitu, mutta lempeä ja huumorintajuinen nuorisokodin miesohjaaja.
Ei kuulosta rumalta minun korvaan :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole tosiaan koskaan seurustellut. Naisille ulkonäkö tärkeintä.
T; mies 50
Vaikea uskoa. Terv Ruman ja kivan vaimo
Minäkin tiedän nuoren parin jossa mies on ruma ja pullukka mutta tyttöystävä hoikka ja todella kaunis.
Mä en ole ruma, kuin yhden mulkun mielestä. Muiden mielestä olen ihan tavallisen näköinen.
No jos tuo riittää niin et ole kyllä ruma.