Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ruma ihminen, miten rumuus vaikuttaa päivittäiseen elämääsi?

Vierailija
08.07.2026 |

Jos koet olevasi selvästi keskivertoa vähemmän viehättävä, millä tavoin se näkyy elämässäsi?

Vaikuttaako se esimerkiksi ihmissuhteisiin, työnhakuun, asiakaspalvelutilanteisiin, deittailuun, itsetuntoon tai siihen, miten vieraat ihmiset kohtelevat sinua? Vai onko vaikutus lopulta paljon pienempi kuin usein väitetään?

Kommentit (103)

Vierailija
81/103 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko olla, että rumana itseään pitävät eivät itse hymyile ja ota katsekontaktia, ei silloin vastapuolikaan. Luulette, että olette näkymättömiä muille, mutta ehkä se johtuu siitä, että väistelette muita ja olette murheellisia. En ole koskaan nähnyt niin rumaa ihmistä, ettenkö hymyilisi hänelle jos hän hymyilisi ystävällisesti minulle. Oli miten oli, toivon kaikille onnen pilkahduksia, ei ulkonäköään kukaan voi valita. Ehkä seuraavassa elämässä nyt vähemmän kauniit ovat häikäiseviä🤍

Lähestyin nuorempana itse kymmeniä miehiä eikö kukaan vastannut kiinnostukseeni. 

Vierailija
82/103 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen miehille täysin näkymätön. Keskustelevat kanssani vain jos tilanne sen vaatii. Minua pidetään myös jotenkin yksinkertaisena ulkonäköni takia. Nuorempana oli vaikea löytää kesätöitä ja ulkonäköni on selkeästi vaikuttanut negatiivisesti työmahdollisuuksiini. En ole koskaan seurustellut tai harrastanut seksiä. Pelkään ihmisiä ja sosiaalisia tilanteita ja vietän aikani suurimmaksi osaksi kotona. T. ruma nainen

Alku oli kuin oma kokemukseni siihen asti, että itse löysin kumppanin ja sain lapset. Tosin en nyt kehuisi tilannetta, koska mies on aina katsellut kauniita naisia ja ihan häpeilemättä tehnyt itseään tykö minun ollessa seurassa. Tämä ehkä yksi rumuuden seurauksia myös, että edes se kumppani ei tajua loukkaavansa, tai ei ainakaan välitä. Mun mielestä rumuus tiivistyy just siihen, että olet hajuton, mauton ja näkymätön muulle maailmalle. Töissäkin voit olla se koulutetuin, pätevin, osaavin, ahkerin, mutta ulkonäkö ratkaisee. 

Miksi olet tuollaisen miehen kanssa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/103 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuollaisia enää tässä iässä mietitä. Yritetään pysyä hengissä. N41

Kylläpäs mietitään. On aikaa miettiä, kun rumuuden takia ei saanut puolisoa ja perhettä. N44 v. 

Anteeksi 

Vierailija
84/103 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole oikeastaan ruma mieheksi, mutta kauneusihanteista poiketen aloin kaljuuntua jo parikymppisenä. Ei se ole lopulta elämää haitannut, mutta enemmän työtä on vaatinut esimerkiksi naisten iskeminen. Voin vakuuttaa, että 99% naisilla aluksi suhtautuminen kaljuun mieheen on vähintäänkin välttelevä. Ja ymmärrän oikein hyvin, pitäisin itsekin itseäni huomattavasti paremman näköisenä hiuksien kera. Hyvin on silti mennyt, kun korvaa ulkonäköä säkenöivällä älykkyydellä :D Nykyään ei ole niin väliä, kun olen jo keski-ikäinen ja naimisissa (kauniin naisen kanssa) jne. 

Vierailija
85/103 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä ovat kaikki surullisia kertomuksia nyky-yhteiskunnassa ja ulkonäkö keskeisestä elämästä mutta me ihmiset olemme antaneet tämän tapahtua nyt pitäisi saada muutos aikaan mutta miten.

Kaikenlaisesta suvaitsevaisuudesta puhutaan joka puolella ja kiusaamisen vastustamisesta. Kyllähän ihmiset kovasti suvaitsee ja vastustaa, puheissa, julkisissa kirjoituksissa omalla naamalla ja nimellään mutta sitten kun ollaan kahdenkesken tai ilman yleisöä, kaikki puheet karisee ja me rumat saadaan pilkkanaurua, hihittelyä, asiatonta kohtelua, tai ei saada palvelua ollenkaan, meille kettuillaan, tiuskitaan, jopa huudetaan, irvistellään inhosta, supatetaan työkaverin kanssa ja hihitellään, keksitän valheita ja levitellään ympäri taloa tai kaupunkia, kohdellaan kuin vähäjärkistä, huijataan ym. Kaikki tämä henkilökohtaisesti koettua 50 vuoden aikana, moneen moneen kertaan. Ei, en kuvittele. Ihmiset on kaksinaamaisia paskoja.

Vierailija
86/103 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen miehille täysin näkymätön. Keskustelevat kanssani vain jos tilanne sen vaatii. Minua pidetään myös jotenkin yksinkertaisena ulkonäköni takia. Nuorempana oli vaikea löytää kesätöitä ja ulkonäköni on selkeästi vaikuttanut negatiivisesti työmahdollisuuksiini. En ole koskaan seurustellut tai harrastanut seksiä. Pelkään ihmisiä ja sosiaalisia tilanteita ja vietän aikani suurimmaksi osaksi kotona. T. ruma nainen

Voisi olla mun kirjoittama. Joskus olen toivonut väkivaltaa omalle kohdalleni, niin olisi edes jotain kontaktia.

Vierailija
87/103 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minua vastaan kävellyt tuntematon nainen sanoi kaverilleen kohdallani että "hyi saatana". Asia tuntui pahalta pitkään. 

Mistä tiedät, että sinua tarkoitti? Tuskin tarkoitti. Oli osa heidän keskeistä keskustelua ihan muusta. Luulen. 

Kyllä tuollaiset yleensä tietää ja näkee koska ihmiset eivät yleensä edes yritä peitellä inhoaan.

Eri

No sitten he sanojat ovat hyvin sivystymättömiä ihmisiä. Eli kannattaako niin välittää. Kun on niin varma että joku sanoo noin ilkeetä, niin silloin voi jo kysyä että anteeksi ketä tarkoitat....

Vierailija
88/103 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö itseään rumina pitäville perustaa oma nettideitti? 

Vierailija
89/103 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni ensimmäinen vaimo oli kaunis ja kelpasi muillekin. Minut mieheni on saanut pitää ihan yksin 50 vuotta. Ei ole muita ottajia ilmaantunut (enkä olisi ollut otettavissakaan, koska niin hyvänä on pidetty).

Vierailija
90/103 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan halua deittailla ruman kanssa. 

Vierailija
91/103 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun täytyy sanoa, että en ole koskaan nähnyt rumaa ihmistä. Vaikka ikää on ja matkustellut ja liikkunut. Tai ainakaan ajatellut että joku ois ruma.

Vierailija
92/103 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen on omalla tavallaan kaunis on rumien ihmisten keksimä sanonta oman rumuuden kaunisteluun.

Ei vaan kauniiden ihmisten surkea lohdutusyritys.

Vierailija
93/103 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon kaunis nainen ja saanut paljon paskaa niskaani. Mitäs nyt? :D

Vierailija
94/103 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin että vielä enemmän syrjittäis ja naurettais?

Vierailija
95/103 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen vanhuuttani unohtanut rumuuteni. Olen terve. N77

Vierailija
96/103 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koulussa johti kiusaamiseen, aikuisiässä yksinäisyyteen ja seurustelemattomuuteen. En ole koskaan ollut tekemisissä naisten kanssa, vaikka ikää jo yli 30v. Mies siis olen.

Pysy hikikomerossasi! Sinne sinä kuulut!

Vierailija
97/103 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruman ihmisen virheitä suurennellaan, kauniin/komean virheitä katsotaan läpi sormien. 

-Ai niinkun Sanna Marin tai Sofia Virta? :D

Vierailija
98/103 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko olla, että rumana itseään pitävät eivät itse hymyile ja ota katsekontaktia, ei silloin vastapuolikaan. Luulette, että olette näkymättömiä muille, mutta ehkä se johtuu siitä, että väistelette muita ja olette murheellisia. En ole koskaan nähnyt niin rumaa ihmistä, ettenkö hymyilisi hänelle jos hän hymyilisi ystävällisesti minulle. Oli miten oli, toivon kaikille onnen pilkahduksia, ei ulkonäköään kukaan voi valita. Ehkä seuraavassa elämässä nyt vähemmän kauniit ovat häikäiseviä🤍

Minä kun hymyilen toisille, saan pelkkää hihittelyä ja päät kääntyy pois. Jos puhun reippaasti ja iloisesti, saan hihittelyä. Miksi nähdä vaivaa ja käyttäytyä kivasti kun reaktio on aina tuo sama. Pukeudun asiallisesti, puhun selvästi, on puhdas olemus, hampaat suussa, silmälasit ja muutenkin asiallinen käytös mutta hihittelyä saan ihan joka paikassa, jopa lääkärillä, ja vttuilua lääkäritkin tarjoilee, lähes poikkeuksetta. Muuta syytä en keksi kuin ruman naaman.

Vierailija
99/103 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät ole rumia. Tuo on joku päähänpinttymä. 

Vierailija
100/103 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En haluaisi elää kenenkään kanssa, jolle olen ruma. Eikä mua voi kukaan parhaalla tahdollakaan kukaan muuksi väittää. Ei tarvitse mitään deittejä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän viisi