HS: Suomalaisista miehistä yhä useampi ei aikuistu koskaan: ei omistusasuntoa, ei perhettä
Osa käy koulut, saa työpaikat ja lopulta myös perheen.
Kolmannet eivät etene etapista toiseen, vaikka sitä toivoisivat ja yrittäisivät.
Asunnon omistaminen on käynyt harvinaisemmaksi 25-34-vuotiaiden ryhmässä. Vielä vuonna 2009 ikäluokan kotitalouksista vähän yli puolet omisti asunnon. Vuonna 2023 enää vain noin 36 prosenttia.
Tällä hetkellä yli kolmannes 35-vuotiaista naisista on lapsettomia, samanikäisistä miehistä jopa puolet.
Kommentit (425)
Tjoo, eipä tuo nyt mikään yllätys ole, oma kelpaaminen yhteiskuntaan loppui kun koulut loppui ja olisi pitänyt pärjätä alalla joka olikin yhtäkkiä ulkomaalaisen halpa-työvoiman hallussa.
Meneehän se elämä näin sluibaillessa ja päihteillessä, välillä kyllä ihmetyttää kuinka paljon varaa meillä on heittää resursseja roskiin ihan vaan huvikseen mutta eipä se minua paljoa vaivaa.
20 vuotta nyt rottailua takana ja kyl minä ainakin ihan viihdyn, otan mitä tarvitsen lupia kysymättä ilman huolta huomisesta.
Vierailija kirjoitti:
Tjoo, eipä tuo nyt mikään yllätys ole, oma kelpaaminen yhteiskuntaan loppui kun koulut loppui ja olisi pitänyt pärjätä alalla joka olikin yhtäkkiä ulkomaalaisen halpa-työvoiman hallussa.
Meneehän se elämä näin sluibaillessa ja päihteillessä, välillä kyllä ihmetyttää kuinka paljon varaa meillä on heittää resursseja roskiin ihan vaan huvikseen mutta eipä se minua paljoa vaivaa.
20 vuotta nyt rottailua takana ja kyl minä ainakin ihan viihdyn, otan mitä tarvitsen lupia kysymättä ilman huolta huomisesta.
Normaalit ihmiset kouluttautuvat uudelleen jos duunit loppuvat vanhalta alalta. Mutta voit toki syyttää yhteiskuntaa ja vaikka jeesusta tai isääsi tai naapurin sikaa.
Vierailija kirjoitti:
Miehet sitä, miehet tätä.
Mielisairaat vosut se ongelma tässäkin oikeasti. Ja näitähän tulee koko ajan lisää. 20% nuorista naisista käyttää masennuslääkkeitä. Määrä on tuplaantunut 10 vuodessa. Peräti kolmannes nuorista naisista on joutunut turvautumaan mt-tukeen. Hulluja akkoja on määrällisesti aivan liian paljon.
Onhan se vaikeaa, kun töitä ei ole ja jos on niin Onnekas, että töitä löytyy niin se imee kaikki voimat ja yksi tekee kolmen työt. palkka menee välittömästi valtiolle joka jakaa sen lorvikatarria sairastaville ja muille eläteille sekä ulkomaille.
Some on lisäksi pilannut ihmisuhteet ja kaikilla on nykyään jonkinmoinen päähenkilö syndrooma sekä meetoo.
Kaikki on säännösteltyä ja kiellettyä, joten halvin tapa paeta tästä todellisuudesta on internet ja muu viihde
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Normaalit ihmiset kouluttautuvat uudelleen jos duunit loppuvat vanhalta alalta. Mutta voit toki syyttää yhteiskuntaa ja vaikka jeesusta tai isääsi tai naapurin sikaa.
Juu'u, normaaleilla ihmisillä on myös perheen tuomat turvaverkot joiden kautta moinen on mahdollista, minulla ei ole.
Kiitos vaan sinun kapeakatseusesta moralisoinnista joka ei tuonut mitään pöytään, sinun nornaalius näyttää narsismilta.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa niin tutulta, itse opiskelen aikani kuluksi, ihan turhaa puuhaa mutta onpahan jotain tekemistä.
Eli jos ei tanssi korruptoituneen järjestelmän pillin mukaan, niin ei ole "aikuinen"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä käyn töissä ja elätän sillä itseni, ja maksan verot, en tee rikoksia, enkä käyttäydy muutenkaan epäasiallisesti. Mitään muuta ”aikuistumista” en ole yhteiskunnalle velkaa, enkä millekään muullekaan taholle.
No jos saat tuolla ajatuksella yösi nukuttua hyvin, mutta meihin naisiin et tuolla elämällä tee vaikutusta.
Puhu vain omasta puolestasi. Arvostan ihmisiä jotka elävät itsensä näköistä elämää. Minäkin teen niin, ja olen nainen.
Älä Pertti leiki naista.
Siis onko suomalaiset miehet nyt yhtäkkiä yhteiskunnalle jotain velkaa? Ilmeisesti perheen ja omistusasunnon?
Milloin aikuistumisen mittareina on edes käytetty omistusasuntoa tai perhettä? Yhteiskunta vielä koko ajan muuttuu suuntaan missä molemmista halutaan päästä eroon, että omia vastuita ja 'kahleita' olisi mahdollisimman vähän.
Perheen perustamiseen taitaa vieläkin tarvita kaksi ihmistä ja lapsiperheiden perustamiseen tarvitaan vieläkin nainen ja mies. Ellei oma kapea näkemys ole liian kapea nykymaailmaan.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se vaikeaa, kun töitä ei ole ja jos on niin Onnekas, että töitä löytyy niin se imee kaikki voimat ja yksi tekee kolmen työt. palkka menee välittömästi valtiolle joka jakaa sen lorvikatarria sairastaville ja muille eläteille sekä ulkomaille.
Some on lisäksi pilannut ihmisuhteet ja kaikilla on nykyään jonkinmoinen päähenkilö syndrooma sekä meetoo.
Kaikki on säännösteltyä ja kiellettyä, joten halvin tapa paeta tästä todellisuudesta on internet ja muu viihde
Inseli haikailee kolmannen valtakunnan perään.
Vierailija kirjoitti:
Katsotaanko se naiselle aikuistumiseksi, jos asuu jonkun toisen ihmisen kanssa samassa asunnossa?
Parisuhde on osa aikuisuutta, mikä jää teiltä inseleiltä kokematta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juokse incel-jankkaaja seinään. Oikea kunnon luuseri, kun kaikki päivät menee vain huonojen ragebait -ketjujen tekemiseen. Sinä olet yhteiskunnalle velkaa edes yhden verotettavan työpäivän. Nyt nopeasti toimiin siis.
Otsikossa on kirjoitusvirhe, se kirjoitetaan "alistu"
Mieheni on viiskymppinen ja lasketaan näköjään noihin tilastoihin koska minä omistan asuntomme eikä meillä ole lapsia (yhteinen päätös). Yhdessä olemme olleet 30v ja kyllä vaan ihan aikuisia ollaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juokse incel-jankkaaja seinään. Oikea kunnon luuseri, kun kaikki päivät menee vain huonojen ragebait -ketjujen tekemiseen. Sinä olet yhteiskunnalle velkaa edes yhden verotettavan työpäivän. Nyt nopeasti toimiin siis.
Luuseri??? 🤣🤣Minulla on mies ja hyvä palkkainen työ😝😝😝 Nyt on vain tylsää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luuseri??? 🤣🤣Minulla on mies ja hyvä palkkainen työ😝😝😝 Nyt on vain tylsää.
ja upea luonne. toivottavasti miehesi löytää jonkun sielukkaamman.
Juu. Kyllähän se vain on niin, että jokainen mies voi vain päättää menevänsä 5000€/kk palkalla töihin. Jos ei päätä niin on incel. Naisen ei tietenkään tarvitse tienata mitään. M41
Vierailija kirjoitti:
Siis onko suomalaiset miehet nyt yhtäkkiä yhteiskunnalle jotain velkaa? Ilmeisesti perheen ja omistusasunnon?
Milloin aikuistumisen mittareina on edes käytetty omistusasuntoa tai perhettä? Yhteiskunta vielä koko ajan muuttuu suuntaan missä molemmista halutaan päästä eroon, että omia vastuita ja 'kahleita' olisi mahdollisimman vähän.
Perheen perustamiseen taitaa vieläkin tarvita kaksi ihmistä ja lapsiperheiden perustamiseen tarvitaan vieläkin nainen ja mies. Ellei oma kapea näkemys ole liian kapea nykymaailmaan.
Minusta tämä oli raikkaan rehellinen juttu. Virkistävää, kun ei yhtään yritetty leikkiä, että nykyiset nuoret aikuiset jotenkin itse haluaisivat olla köyhiä ja perheettömiä.
Vierailija kirjoitti:
En voi millään ymmärtää miten joku haluaa elää köyhyydessä vuodesta toiseen. Siinähän jää ns. elämä elämättä.
Puhu vain omasta puolestasi. Arvostan ihmisiä jotka elävät itsensä näköistä elämää. Minäkin teen niin, ja olen nainen.