Kuinka sinä käyttäytyisit, jos vartijat painaisi maahan
https://yle.fi/a/74-20234497?origin=rss
99% teistä ei voi joutua siihen tilanteeseen, mutta kuvitellaan, että joudut. Siis tilanne, jossa sinut on painettu maahan kahden vartijan toimesta.
Ainakin minä olisin vielä 20-30 vuotta sitten ollut aika tyyni, koska ei Suomessa tapahdu mitään pahaa. Ajattelen näiden olevan asiallisia ihmisiä ja haluavan mulle kaikkea hyvää.
Mutta viime vuosien tapahtumien myötä mulle voisi tulla paniikki. Kuolenko mä nyt tähän? Ja alkaisin rimpuilemaan vaistonvaraisesti henkeni edestä. Jolloin ne käyttää lisää voimaa. Jolloin rimpuiluni kasvaa. Jne.
Onko muita, jotka saattaisi käyttäytyä kuin minä, jolla luotto vartioiden ammattimaisuuteen ja osaamiseen on heikentynyt?
Kommentit (90)
Jos vartijat käy käsiksi kannattaa leikkiä kuollutta. Niillä on oikeus hakata ja vastustelu on ankarasti kiellettyä. Se nyt vaan on niin. Välttäkää asiointia ja hälytyskellot päälle jos niitä näkee jossain.
Sanoisin, että taitaa poijaat olla miesten perrään nii!
En sanois mitään, savet solahtas housuun ja paskankäry sumentaisi koko korttelin.
Vierailija kirjoitti:
En joudu tuollaiseen tilanteeseen, niin ei tarvitse miettiä, ainoastaan rikollisten ja huumeidenkäyttäjien ongelmia tuollaiset.
No eipä ihan siltä vaikuta, että olisi aina kyseessä ollut rikollinen tai huumeidenkäyttäjä. Vartijat ovat saaneet hengiltä myös mm. aivan hyväntahtoisen, yksinkertaisen uskovaisen, josta joku teki valituksen. Eikä toisekseen rikollisia tai huumeidenkäyttäjikään saa mielivaltaisesti kohdella niin, että henki lähtee.
No enmä kyllä ala vartijoille tai järkkäreille haraamaan vastaan. Voi olla, että minä olen oikeassa ja he väärässä, mutta aina se oikeassa oleminen ei ole hintansa väärti.
Alkaisin vaistomaisesti huutaa ja riuhtoa . Joutuisin paniikkiin enkä pystyisi ajattelemaan muuta kuin vastaan taistelua.
Etenkään kun en alkoholia käytä enkä käy festareilla ym ja jos jossain kauppakeskuksessa vaan äkkiä kaadettaisiin maahan. Olisivat vaikka erehtyneet henkilöstä tai jotain.
Vierailija kirjoitti:
Alkaisin vaistomaisesti huutaa ja riuhtoa . Joutuisin paniikkiin enkä pystyisi ajattelemaan muuta kuin vastaan taistelua.
Etenkään kun en alkoholia käytä enkä käy festareilla ym ja jos jossain kauppakeskuksessa vaan äkkiä kaadettaisiin maahan. Olisivat vaikka erehtyneet henkilöstä tai jotain.
Itselle tulee jo vartijan näkemisestä (ei poliisin) jonkinlainen pieni paniikki ja alan puuttumaan käytökseeni tosi tarkasti. Koska olen herkkä paniikkikohtauksille. Pelkään, että jos vartija tulisi vaikka epäilemään mua myymälävarkaudesta tarttumalla kädestä, niin riuhtaisisin käden lujaa irti. No, jos tämä ottaisi uudestaan kiinni, niin meillä olisi varmaan paini. Mä varmaan taistelisin kuin leijona. Ja vartija koventaisi vain otteitaan.
Muistakaa vartijat, että tällaisia ihmisiä, jotka voivat sortua syyttöminä tuollaiseen käytökseen, on paljon. Siksi älkää koskaan käykö käsiksi ellette ole vaarassa tai ellei muut ihmiset ole vaarassa tai, jos ei asioita rikota vaan ihminen vaan on.
no ennen kuin tällaiset apukoululaiset saavat kiinni, olen jo kaasuttanut niitä omalla kaasulla. sitten vain knuckledusterilla ympäri korvia ja napakat potkut nivusiin. viimeksi kun oltiin ukon kanssa juhlimassa, niin koittipa vartijat tulla kopeloimaan kun eivät tajunneet etten ole yksin. lähti pakittamaan vartijapariskunta kun ukko niiltä kysyi, että poistanko kyvyn toimia pysyvästi, vai vain osittain. että eivät ole nämä elämäm sankarit kovinkaan viisaita ihmisoletettuja.
Vartijat ovat vain nippanappa raiskareiden yläpuolella pahimmat ihmis-saastat listauksessa.
Aluksi huutaisin "ooooh harder daddy!", sitten päästäisin kylmän pierun ja nukkuisin pois