Kuinka sinä käyttäytyisit, jos vartijat painaisi maahan
https://yle.fi/a/74-20234497?origin=rss
99% teistä ei voi joutua siihen tilanteeseen, mutta kuvitellaan, että joudut. Siis tilanne, jossa sinut on painettu maahan kahden vartijan toimesta.
Ainakin minä olisin vielä 20-30 vuotta sitten ollut aika tyyni, koska ei Suomessa tapahdu mitään pahaa. Ajattelen näiden olevan asiallisia ihmisiä ja haluavan mulle kaikkea hyvää.
Mutta viime vuosien tapahtumien myötä mulle voisi tulla paniikki. Kuolenko mä nyt tähän? Ja alkaisin rimpuilemaan vaistonvaraisesti henkeni edestä. Jolloin ne käyttää lisää voimaa. Jolloin rimpuiluni kasvaa. Jne.
Onko muita, jotka saattaisi käyttäytyä kuin minä, jolla luotto vartioiden ammattimaisuuteen ja osaamiseen on heikentynyt?
Kommentit (90)
Yrityslähestymiskielto voi olla hyvä asia.
Vierailija kirjoitti:
Vartijat joutuisivat hautausmaalle..
On se hurja... Varmaan Joo matti 12v uhoo taas
Vetäisin hirveet jalluripulit niiden naamalle ja huutaisin mulla on hepatiitti.
Vartijat ovat ihmis-saastaa. Pienimunaisia heikkoitsetuntoisia väkivaltastereoidihulluja jotka kantavat mukanaan taskupokkariversiota mein kampfista. Toivottavsti saavat tulevaisuudessa brutaalisti turpaan katujengeiltä.
Huutaisin että Suskin Bangbus on tuolla!
Vierailija kirjoitti:
Vartijat joutuisivat hautausmaalle..
Höpö höpö. Uhota aina voi. Minullekin uhosi yksi tyyppi, joka ei saa toisella kädellä maitopurkkia yksin nostettua.
Kannattaa olla mahdollisimman rauhallinen, niin tilanne menee oikeiden oppien mukaan. Vastaan laittaessa ylilyöntien riski kasvaa kummallakin osapuolella.
- portsari
Vierailija kirjoitti:
Kiltisti makaisin, keskittyisin rauhalliseen hengitykseen ja odottaisin pois pääsyä.
Tai sitten et. Voit olla psykoosissa tai sinulla on paniikkokohtaus tai olet juuri saanut puhelun, jossa on kerrottu, että läheisesi on kuollut jne. Ja vartija antaa runtua eikä hellitä, vaikka anelet armoa. Sitten laitat viimeisillä voimilasi vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Kaksi vartijaa ei kyllä saa minua maahan.
Niinhän yksi läski väitti minullekin, mutta ei tarvinnut kuin hieman tasapainoa horjuttaa, niin maahan meni. Tämä oli siis ihan kokeilua, ei mikään vakava tilanne.
Vapauttaisin itseni Krav Magalla, pahoinpidellen pamppupojat "vahingossa" kevyesti. Ilmoittaisin poliisille, vaatisin korvaukset.
Vierailija kirjoitti:
Vartijat ovat ihmis-saastaa. Pienimunaisia heikkoitsetuntoisia väkivaltastereoidihulluja jotka kantavat mukanaan taskupokkariversiota mein kampfista. Toivottavsti saavat tulevaisuudessa brutaalisti turpaan katujengeiltä.
Juuri näin, kyllä myymälävarkaiden pitää antaa toimia vapaasti ja narkkien ja muiden häiriköiden antaa vallata kauppakeskukset.
Mistä erottaa vartijan ja poliisin? Jälkimmäinen äänestää kokoomusta, ensimmäinen persuja - jos osaa numerot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa olla mahdollisimman rauhallinen, niin tilanne menee oikeiden oppien mukaan. Vastaan laittaessa ylilyöntien riski kasvaa kummallakin osapuolella.
- portsari
Kuole syöpään sikaniskapaska.
Aina kannattaa laittaa vastaan.
Vierailija kirjoitti:
- portsari
Tuo voisi pitää paikkaansa, jos portsarit olisivat normaaleja ja kouluja käyneitä ihmisiä. Näinhän ei ole, vaan kahva-apinat ovat usein heikkoitseuntoisia väkivaltakalluja, jotka ovat hakeutuneet paskaduuniinsa päästäkseen käyttämään väkivaltaa valta-asemassa ja purkamaan lapsuudentraumojaan viattomiin ihmisiin.
Niin aaw luulla ettei noin voi käydä itselle. Kyllä voi eikä se ole omaa syytä.
No jo siinä vaiheessa olen tehnyt virheen jos minun pitäisi juosta vartijoita karkuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiltisti makaisin, keskittyisin rauhalliseen hengitykseen ja odottaisin pois pääsyä.
Tai sitten et. Voit olla psykoosissa tai sinulla on paniikkokohtaus tai olet juuri saanut puhelun, jossa on kerrottu, että läheisesi on kuollut jne. Ja vartija antaa runtua eikä hellitä, vaikka anelet armoa. Sitten laitat viimeisillä voimilasi vastaan.
Juuri jotain tuollaista tarkoitin. Poliisin kynsissä Suomessa ei kuolla. Vartijoiden kyllä. Joku ero heidän osaamisessaan on. Vaikka poliiseilla lienee vaikeampia tapauksia?
Elämä on valintoja. Kun ei perseile ei tarvitse ottaa selvää miten selviää vartijoiden voimankäytöstä.
enpä joudu tilanteeseen, jossa vartijan pitäisi puuttua käytökseeni, mutta jos oletetaan, että noin kävisi: en laittasi vastaan enkä eteenkään alkaisi vatuloimaan ja aukomaan päätäni. tilanteen voi selvittää sitten jälkikäteen. ne vartijat nyt maahan laita syyttä suotta…
jos pyytäis että saa soittaa poliisit paikalle?
olis ainakin hankalaa vartijoiden perustella jos eivät suostu...