Kuinka sinä käyttäytyisit, jos vartijat painaisi maahan
https://yle.fi/a/74-20234497?origin=rss
99% teistä ei voi joutua siihen tilanteeseen, mutta kuvitellaan, että joudut. Siis tilanne, jossa sinut on painettu maahan kahden vartijan toimesta.
Ainakin minä olisin vielä 20-30 vuotta sitten ollut aika tyyni, koska ei Suomessa tapahdu mitään pahaa. Ajattelen näiden olevan asiallisia ihmisiä ja haluavan mulle kaikkea hyvää.
Mutta viime vuosien tapahtumien myötä mulle voisi tulla paniikki. Kuolenko mä nyt tähän? Ja alkaisin rimpuilemaan vaistonvaraisesti henkeni edestä. Jolloin ne käyttää lisää voimaa. Jolloin rimpuiluni kasvaa. Jne.
Onko muita, jotka saattaisi käyttäytyä kuin minä, jolla luotto vartioiden ammattimaisuuteen ja osaamiseen on heikentynyt?
Kommentit (90)
En suostuisi ikinä. Purisin, potkisin, raapisin, löisin, mitä ikinä voisin. Minulle saisi tehdä niin vain kuolleen ruumiini yli.
Vierailija kirjoitti:
Vartiat ovat vartiakortin haltioita. Kyllä he tietävät, miten tulee toimia.
Se on VARTIJA.
Kannattaa ottaa jalat alleen jos vartijat käyttäytyy uhkaavasti. Varokaa niitä.
Jos olisi naisvartija, kiittelisin onneani ja koittaisin kammeta itseni kunnolla alle.
T:Hauska setä
Vierailija kirjoitti:
enpä joudu tilanteeseen, jossa vartijan pitäisi puuttua käytökseeni, mutta jos oletetaan, että noin kävisi: en laittasi vastaan enkä eteenkään alkaisi vatuloimaan ja aukomaan päätäni. tilanteen voi selvittää sitten jälkikäteen. ne vartijat nyt maahan laita syyttä suotta…
Kyllä itseään saa puolustaa ja suomessa on mielipiteen vapaus. Peruslähtökohdilta lain mukaan vartijalla ei ole oikeutta käydä käsiksi muuta kuin todistettavasta perustellusta syystä. Näin sanoo laki. Ongelma on se ettei lakia kunnioita edes viranomaiset. Vartijat saa tehdä suomessa mitä haluaa.
Vois käydä huonosti. Selkä, kaularanka ja polvi sökönä.
Vierailija kirjoitti:
Sua ei paineta maahan jos olet asiallinen!
Sitähän et voi itse päättää mitä ne epästabiilit apinat saavat päähänsä.
Rikoslain mukaan se on joka tapauksessa pahoinpitely ja jos eivät saa rangaistusta, jää jäljelle vain omankädenoikeus.
Vierailija kirjoitti:
Vartijat ovat ihmis-saastaa. Pienimunaisia heikkoitsetuntoisia väkivaltastereoidihulluja jotka kantavat mukanaan taskupokkariversiota mein kampfista. Toivottavsti saavat tulevaisuudessa brutaalisti turpaan katujengeiltä.
Tahdot itse kuitenkin kaupassa käydessäsi saada asioida rauhassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
enpä joudu tilanteeseen, jossa vartijan pitäisi puuttua käytökseeni, mutta jos oletetaan, että noin kävisi: en laittasi vastaan enkä eteenkään alkaisi vatuloimaan ja aukomaan päätäni. tilanteen voi selvittää sitten jälkikäteen. ne vartijat nyt maahan laita syyttä suotta…
Kyllä itseään saa puolustaa ja suomessa on mielipiteen vapaus. Peruslähtökohdilta lain mukaan vartijalla ei ole oikeutta käydä käsiksi muuta kuin todistettavasta perustellusta syystä. Näin sanoo laki. Ongelma on se ettei lakia kunnioita edes viranomaiset. Vartijat saa tehdä suomessa mitä haluaa.
Vartijoista on tullut kuolemanpartioita. Vältän itse paikkoja jossa on vartijoita.
Painakoon vaan maahan, kuha eivät perseeseen painase.
Vierailija kirjoitti:
Vartijat ovat ihmis-saastaa. Pienimunaisia heikkoitsetuntoisia väkivaltastereoidihulluja jotka kantavat mukanaan taskupokkariversiota mein kampfista. Toivottavsti saavat tulevaisuudessa brutaalisti turpaan katujengeiltä.
Vartijan hommiin hakeutuu yhteiskunnan pohjasakka. Väkivaltaisia pikku alikersantteja jäänyt se sotilaspoliisin aivopesu päälle. Oman elämänsä luusereita. Öykkärijiä univormujen kanssa pikkuhitlereitä.
Ensinnäkään en juoksisi karkuun vaan jäisin selvittämään asian. Mutta ei ole kokemusta tuollaisesta kun elän siististi enkä ole Y-kromosomia kantava i d i o o t t i, kuten 99% kaikista rikollisista.
Rikollisista enemmistö ei myöskään ole tummaihoisia vaan vitivalkoisia pellejä. Niistä tulee myöhemmin persujen kansanedustajia, jotka itkee kun poika tuomittiin pedofiliasta. Että "kaikkihan me on sitä tehty".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vartijan v.astustaminen virkatehtävissään on kyllä lain mukaan rikos...
Hieno esimerkki kolmen miespuolisen tunnepohjaisesta reagoinnista ilman aivojen ja loogisen ajattelun osallisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun kauppaan tulee riehuva peukkupää siinä ei vartijat ehdi tehdä mitään. Semmoinen ei pysähdy kuin päähän ampumalla. Kokemusta on. Ja niitä on liikaa. Siksi muutan pois stadista.
Tuosta paniikista: koskaan ei voi tietää milloin se iskee.
Oli lätkän MM-kisat, kävin baarissa katsomassa sen Tsekki-Venäjä -kultapelin (me pudottiin jo aiemmin). Tsekit voitti; kaveri kuittasi: Suomi voitti! :)) Hyvä fiilis oli.
Läksin sitten kävelemään kotiin, n. 500-600m matkaa. Tuli vastaan auto, kovaa vauhtia, vetäisi U:n, kiihdytti ja jarrutti. Luulin, et nyt mut keikataan. Katsoin ekaksi paikat, et mhin ns. vedän haneen. En keksinyt, niin päätin et antaa tulla sitten ja puristin kädet nyrkkiin. Auto ajoi ohi. Niin siis ilmeisesti horjahtelin kävellessä, luulivat et olen "helppo saalis". Menin kotiin, pumppu hakkasi aivan älyttömästi; avasin kaljan - ei maistunut.
Vuosia myöhemmin luin, et tulee se: taistele - pakene - jähmety (=kuole). Ei ole valintakysymys. Sillä kertaa "valitsin" - taistele.
Tuosta siis aikaa jo .... Nykyään luultavasti jähmettyisin (ikää jo sen verran). Ja se "kukkakeppi" olen, ulkomuodolta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin todennäköisyys että sinuun joku tarttuu ja sinua möyhentää on että se on se palkattu vartija. Syy on se että ne on lain yläpuolella.
Enkä jos nenä on pahasti tai henki ei kulje? Ohjeesi on aika hassu.