Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työväenluokan ihmiset

Vierailija
07.07.2026 |

Onko muilla akateemisesti koulutetuilla, omakotitalossa asuvilla ystävinä työväenluokan kerrostaloissa asuvia perusduunareita? Itselläni ei ole, koska en koe mitään yhteistä näiden kanssa, jutut ovat sitä itseään ja ymmärrys elämästä ja yhteiskunnallisista asioista on olematonta.

Usein nämä vielä toistavat sosiaalisessa mediassa nähtyjä meemejä "totuuksina" koska medialukutaitoa ei näillä ole. Kaikenkaikkiaan rasittavia tyyppejä, tämän takia jätin työväenluokan valmistuttuani kokonaan piireistäni pois.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos työväenluokkainen asuu omakotitalossa omakotialueella?

Vierailija
2/25 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsynyttä. 0/5

Akateeminen 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kerrostaloissa asuvia ei ole, kun täällä maalla lähes kaikki asuvat omakotitaloissa. Mutta on. Olen itsekin nykyään duunarialalla. Ja olen ihan tyytyväinen, kun kaveripiirini ei koostu vain yhdenlaisista ihmisistä. Tosi paljon akateemisissa piireissä on niin, että noudatetaan tiettyä poliittista linjaa, ja sen ulkopuolella kaikki on pöyristyttävää. Muunlaiset mielipiteet ovat "oksettavia" (kuten nyt siinä melko tuoreessa Hesarin esseessä). Väännetään maailma sopimaan omiin arvoihin, vaikka nuo kyhäelmät ratkeilevat liitoksistaan. Jos aloittaja ei ole trolli, voidan keskustella yksityiskohtaisemmin näistä rakennelmista. Muutoin en viitsi vaivautua kirjoittamaan tämän enempää.

Vierailija
4/25 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aapeella ei ole ollut koskaan ketään tuttuja. Ap on mielialalääkkeillä käyvä työtön läski rumilus joka asuu jossain Vantaalla apinoiden naapurina ja jopa somalit halveksii aapeetä.

Vierailija
5/25 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse akateemisena pidän työväenluokkaisina myös niitä akateemisia, joiden omilta vanhemmilta puuttuu akateemiset loppututkinnot.

Omat vanhempani väittelivät tohtoreiksi kovista tieteistä 80-luvulla.

Kaikki on niin kovin suhteellista.

Vierailija
6/25 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse akateemisena pidän työväenluokkaisina myös niitä akateemisia, joiden omilta vanhemmilta puuttuu akateemiset loppututkinnot.

Minun mielestäni kaikki, joiden ÄO on alle 130, ovat wannabe-akateemisia.

Vierailija
7/25 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloituksesi osoittaa ainoastaan, että akateemisuus ja sivistys eivät välttämättä korreloi keskenään.

Annan trollausyrityksestä 0 pistettä.

Vierailija
8/25 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi koet tarpeelliseksi kertoa tuon?

Vierailija
9/25 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä jos työväenluokkainen asuu omakotitalossa omakotialueella?

Tuota ei ole vielä tapahtunut

Vierailija
10/25 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloituksesi osoittaa ainoastaan, että akateemisuus ja sivistys eivät välttämättä korreloi keskenään.

Oletko sivistymätön työtön? Ap

Vierailija
11/25 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En, en ole kuten sinä.

Vierailija
12/25 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En, en ole kuten sinä.

Olen akateeminen menestyjä. Ap

Vierailija
13/25 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tunne ketään akateemisesti koulutettua. Itse olen perusduunari joka asuu omakotitalossa. 

Vierailija
14/25 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi koet tarpeelliseksi kertoa tuon?

Miksi ihmiset kokevat tarpeelliseksi salata tulväenluokkaisen taustansa?

Itse olen ihan ok akateemisen taustani kanssa.

Vierailija
15/25 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en tunne ketään akateemisesti koulutettua. Itse olen perusduunari joka asuu omakotitalossa. 

Otan osaa

Vierailija
16/25 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otan osaa

Kaltaisesi loinen ei ota osaa mihinkään.

Vierailija
17/25 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki toisen palvekuksessa olevat, ts. toisen ohjauksen ja valvonnan alaiset, ovat duunareita ja toisten renkejä. Jos omistaa ison yhtiön ja omistaa reilusti yli puolet osakepäöomasta, on itsellinen. Silti olet asiakkaidesi palvelija ja ilman henkiläkuntaasi et saa yhtään härveliä myydyksi. Lait, viranomaiset, verottaja yms. asettavat rajat sinulle. Ja rahoittaja valvoo toimintaasi herkeämättä. 

Vierailija
18/25 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alihankintaa tekevät yhtiötkin ovat epäitsenäisiä, varsinkin jos asiakkaita on vähän. Kilpailutus kiristää hinnat ja vapauden. 

Vierailija
19/25 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntemani duunarit asuvat omakotitaloissa. Ovat itse rakentaneet ja etsineet parhaat ammattilaiskaverit avuksi.

Ylihintaisissa vuokra-asunnoissa asuu lähinnä valkokauhusköyhällistö, työttömät ja kaupungin yksin asuvat siivoojat.

Vierailija
20/25 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntemani duunarit asuvat omakotitaloissa. Ovat itse rakentaneet ja etsineet parhaat ammattilaiskaverit avuksi.

Ylihintaisissa vuokra-asunnoissa asuu lähinnä valkokauhusköyhällistö, työttömät ja kaupungin yksin asuvat siivoojat.

köyhän duunarin suuttumuksen ja fantasioinnin haistaa tänne asti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän seitsemän