Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lindexin kopiomallisto

20.05.2007 |

Tälläinen linkki tuli vastaan Suomi 24 keskusteluista.

http://img266.imageshack.us/my.php?image=ejsikkelejvsli ndexkf7.jpg

Käyhän katsomassa ja anna oma arviosi. Omaani en taida tähän alkuun vielä laittaa... muistaakseni tästä olikin jossain ketjussa mainintaa jo, vai muistanko väärin?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilen uudestaan, kun tuo linkittäminen ei ole vahvimpia puoliani =D

http://img266.imageshack.us/my.php?image=ejsikkelejvsli ndexkf7.jpg

Ohessa vielä se suomi 24 keskustelunkin linkki....

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=116&conference=45000000…

Vierailija
2/25 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin itsekin tuon Lindexillä käydessäni. Ei paljon ilmeisempi kopio voi olla, aika läpinäkyvää. Kumma ettei Lindexin kokoisella puljulla ole suunnittelupuolella omia ideoita.. :-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olivat kopioineet törkeästi myös muiden valmistajien ideoita esim. po.p ja molo.

Jotenkin säälittäävää etteivät ole pystyneet palkkaamaan suunnittelijoita joilla olisi joitakin omiakin ideoita.

En ole mitenkään sinisilmäinen ja tiedän kyllä että monet muutkin ketjut kopioivat vaatteita isoilta suunnittelijoilta mutta jotenkin nuo lindexin kuosit ja monet malllit olivat niin suoria kopsuja muiden valmistajien mallistoista että kävi jo minuakin ärsyttämään.

Vierailija
4/25 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saman olen huomannut, paljon oli myös sellaisia sateenkaaripaitoja ja sellaisia Molon tähtien tyyppisiä bodyja jne. eli ei ole ainoastaan Ejsikkelej ollut innoittajana.

Vierailija
5/25 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tosiaan aika reteesti kopiotu tuo kuumailmapallopuku.

Minä ihastelin taannoin Lindexillä käydessäni juuri noita ihania retrohenkisiä vaatteita. Ei tosiaan käynyt mielessäkään, että ne voisivat olla niin suoraan toiselta valmistajalta kopioituja.

Koskapa en seuraa aktiivisesti lastenvaatteiden valmistajien eri kuoseja niin ikävä tosiasia on se, että ostan vaatteita jotka miellyttävät silmääni, ja usein ilmeisen autuaan tietämättöminä siitä, että kuosit eivät olekaan vaateketjun omia ideoita.

Vierailija
6/25 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ostanut paljonkin vaatteita lapsille Lindexiltä, jonkin verran myös itselleni, mutta nyt s on loppu. Alan kyllä boikotoida tuota firmaa. Laitoinkin Lindexin maajohtajalle meiliä tuosta että voisivat lopettaa tuon todella törkeän kopioinnin. Enpä tiedä onko tuolla viestilläni mitään merkitystä, mutta olen ainakin yrittänyt. Kautta aikojen firmat ovat toisiaan kopioineet mutta kyllä on tosi törkeetä noinkin suurelta yritykseltä kuin Lindex. Alkaa olla halpiskauppameininkiä. Olen pettynyt...

Vierailija
7/25 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kanssanne samaa mieltä siitä että esim. toi kuumailmapallopuku on törkeä kopio (mielestäni kyllä erittäin ruma sellainen, en pidä edes alkuperäisestä) mutta mitä sitten?

Niinkuin joku tossa just aiemmin mainitsi, kautta aikojen on vaatevalmistajat kopioineet " parempiaan" .

Tänä vuonna Lindexillä on erittäin onnistuneita lastenvaatteita, joita todellakin aion ostaa ja olen jo ostanutkin, enkä siis missään tapaksessa ala boikotoida ko. liikettä. Toivon vaan että jatkossakin Lindexiltä saa yhtä kivoja vaatteita pojillekkin.

Aiemmin olen siis ostanut näitä vaatteita ihan alkuperäisen idean omaavilta firmoilta (katvig, me&i, idaT, pop jne.) mutta nyt olen vaan iloinen säästäessäni paaaaljon rahaa, kolmen lapsen vaatetus ei kuitenkaan ole ihan halpaa...

Vierailija
8/25 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halpiskauppameininkiä! Osoittaa, ettei omia ideoita ole. Ja myyntiä halutaan millä tahansa tavalla. Meillä on Lindex boikotissa. Tuskin minun boikotilla mitään hyötyä on, mutta enpä vaan saa itse hyvää mieltä kopioiden ostamisesta tai noin turhalta firmalta ostamisesta.

Vierailija
9/25 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs ystäväni oli ostanut Lindexistä kopio t-paidan itselleen ja nähnyt samanlaisen aitona toisella. Oli paita lentänyt nurkkaan, koska hän ei halunnut käyttää kopiota eikä tiennyt sellaisen ostaneensa. On eri asia ostaa lomalta reilusti teneriffa-paita kuin lacostekopio.

Olipa ontuva vertaus ;) No ehkä pointti tuli selväksi.

Vierailija
10/25 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taidan kuulua niihin jotka eivät merkeistä niinkään perusta ja ostan vaatteita jotka sattuvat miellyttämään. En aio Lindexiä boikotoida vaan ostan sieltä edelleen vaatteita kuten ennenkin eli silloin kun sattuu jotain kivaa löytymään.

En usko, että monikaan vastaantulijoista ajattelee, että tuolla kulkee lapsi kopiopaidassa, sillä aika harva varmaan kulkee vaatemerkkejä bongailemassa tai tunnistaa niitä ellei merkki lue isoilla kirjaimilla rinnuksissa.

Vierailija
11/25 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn Lindexissä suht harvoin, joten en edes tiennyt että omat ideat on ko.ketjulla noin loppu!Itse en osta koskaan lastenvaatteissa ainakaan tietoisesti kopioita.Luultavasti tekisin juuri samoin kuin Juppiksen ystävä eli jos huomaisin ostaneeni kopion en enää käyttäisi sitä...Minulle on aivan sama näkyykö lastenvaatteiden " merkit" muille tai huomaako joku onko Ej Sikke Lejn paita " aito" vai Lindexin kopio.Kyse on enemmän periaatteesta sillä en tykkää piratismista enkä ole koskaan ostanut esim. piraattilevyjä, vaikka rahaa säästyisi minkä verran!

Vierailija
12/25 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni tuo leikkausten ja värien kopioiminen kertoo selvää kieltä firmojen toimintatavoista. Vain rahastusta ei ole ulkoistettu, suunnittelu tehdään kopioimalla, tavara teetetään Aasiassa. Lasten ulkovaatteissahan tuota on ollut useampana vuonna. Kiinassa selataan ilmeisesti ahkerasti Reimatec:n vaatekuvastoja. Markettien edullisissa haalarimalleissa on paljon tuttua, yleensä edellisvuoden mallistoista. Tarkoin toisinto, jonka olen nähnyt tänä vuonna, oli Alley-merkkinen takki Anttilassa. Materiaali oli jotain peruspolyesteriä, mutta leikkaukset olen nähnyt ennenkin, kovin tuli mieleen viime kevään reimatec-takit, ne joissa kyljessä oli se valkoinen kaarroke, Sophia taisi olla sen takkimallin nimi.

En ymmärrä tätä nykyistä tuotesuojasäännöstöä, miten Adidaksen kolme raitaa ovat niin suojeltuja, mutta jos kopioi koko vaateidean leikkaukset ja painatukset tai värit, niin se onkin sitten ihan ok liikeidea?

Vierailija
13/25 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarjoustalon peuhu haalarit on aina täysin kopio edellisen vuoden reimatecistä. Jotenkin tosi ärsyttävää.

Sama juttu kun lindexin kanssa. En ollut itse siellä käynyt yli vuoteen ja kun kävin, niin huomasin saman, ovat kopioita muilta =(

Vierailija
14/25 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pienempi firma, ehkä pieni perheyritys, satsaa designiin ja muotoiluun rahaa ja vaivaa. Iso firma sitten plokkaa sen ilmaiseksi itselleen. Tosi outoa.

Vierailija
15/25 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä on ollut ihan ok vaatteita aiemmin, Bamse ja Fix mallisto mutta toi kopioiminen on vähintäänkin törkeää. Erittäin räikeää ja kurjaa. Jos kuluttaja haluaa ostaa kopioita niin yleensä niitä ostetaan tietoisesti jostain Singaporesta mutta että ostaa Lindexistä niin harva tietää ostavansa kopion. Valitettavasti on sitten myös näitä jotka tietävät ja kannattavat tätä piratismiä ostamalla noita kopioita.

Meille tuli tänään Lindexin esite jossa oli hyvin paljon Molon tähtipaitaa muistuttava paita ja Lindexin sivuilta löytyi tämä kuva

http://www.lindex.fi/uploaded/image/2007/1/10/baby.jpg

Joka kyllä muistuttaa Urban elkin vaatteita melkoisesti. Muita sitten en ole nähnytkään enkä välttämättä tunnistaisi kaikkia merkkejä mutta ei paljon huvita sieltä enää mitään ostaa. Nyt tulee mieleen aina kun sieltä jonku kivan vaatteen löytää että se on varmaan kopio jostain

Vierailija
16/25 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Crocsin kopio kengät nimeltään Clogs...

Vierailija
17/25 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelliselle kirjoittajalle sen verran, että clogs on ihan yleinen puukenkiä tarkoittava yleisnimi eli välttämättä ei ole kyse siitä, että olisi haluttu kopioida Crocs-nimeä.

Mutta tuo kuumailmapallokopio on ihan törkeä. Kävin vähän aikaa sitten ihailemassa sitä alkuperäistä Punavuoren Peikko -liikkeessä. Meinasin ostaa, mutta hinta hieman kirveli kun tiedän, ettei pojalla pysy mikään valkopohjainen vaate siistinä. Mutta tuota kopiota en kyllä ostaisi mistään hinnasta.

Vierailija
18/25 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen autuaan tietämätön suurimmasta osasta tässäkin ketjussa mainituista vaatemerkeistä tai puhumattakaan heidän kuoseistaan ;o)

Joten olen vain tyytyväinen, että myös näihin vaateketjujen myymälöiden - kuten nyt Lindexin - valikoimiin alkaa tulla ihania kuviollisia ja värikkäitä vaatteita. Muutenkin kun tuo valikoima täällä pohjoisessa on vähän toista kuin siellä pääkaupunkiseudulla eikä netistä tilaaminen erityisemmin houkuttele.

Lähinnä naurattaa tuo paatos millä tähänkin asiaan suhtaudutaan. Kauhistellaan sitä miten joku voikin pukea lapsensa tuollaisiin halpakopiohin..... Yrittäkää nyt hyvät ihmiset ymmärtää etteivät kaikki edes tiedä vaatteiden olevan kopioita tai kuten joku muukin jo kirjoittikin, toiset ovat vain tyytyväisiä saadessaan kerrankin upeita retrohenkisiä vaatteita halvemmalla. Ja tuskinpa Lindex tuota mallistoaan lopettaa teidän boikotoinnin seurauksena ;o)

pelikaani2:

Minä ihastelin taannoin Lindexillä käydessäni juuri noita ihania retrohenkisiä vaatteita. Ei tosiaan käynyt mielessäkään, että ne voisivat olla niin suoraan toiselta valmistajalta kopioituja.

Koskapa en seuraa aktiivisesti lastenvaatteiden valmistajien eri kuoseja niin ikävä tosiasia on se, että ostan vaatteita jotka miellyttävät silmääni, ja usein ilmeisen autuaan tietämättöminä siitä, että kuosit eivät olekaan vaateketjun omia ideoita.

Vierailija
19/25 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä usko kauheasti tuomitsevan myöskään niitä jotka käyttävät tietäen niiden olevan kopioita... Lähinnä tässä kai tilitetään omaa suhtautumista!

Ja itse olen ainakin sen verran idealisti, että haluan tehdä kulutuspäätöksiä jotka sopivat omaan oikeustajuuni :) Eihän maailma koskaan muuttuisi, jos yksittäiset ihmiset eivät vetäisi johtopäätöksiä ja tekisi omia kulutuspäätöksiään.

Vierailija
20/25 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lindexiltä ja lasten pientä kuvastoa selasin. Järkytyin kun näin siellä myynnissä olevat dinosauruskuvioset housut. Täysin samanlaisella kuviolla on meidän pojille ostettu H&M:stä paidat ja housut... (kuvio on semmoinen missä dinoja on lähekkäin paljon, että kaukaa näyttää ihan maastokuosilta).