Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, jotka käytte suihkussa minuutissa tai kahdessa, ettekö käytä mitään pesuaineita?

Vierailija
06.07.2026 |

Tai pese hiuksia? Yksi minuutti kuluu jo siihen, että saa hiukset kasteltua kunnolla ja pesuaineita kai pitäisi hetken aikaa hieroa ihoon (ja päänahkaan) eikä heti huuhdella pois.

Kommentit (74)

Vierailija
61/74 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän Mäntysaippuaa lattioihin ja Fairya astioihin ja ikkunoihin

Vierailija
62/74 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä pesen tukkani lähes päivittäin, se on ohut, hius liukaspintainen ja tukka todella rasvainen nukutun yön jälkeen (ja ihan pystyssä sekä mahdoton saada mitenkään järkevän näköiseksi kastelematta täysin). Kainalot ja tissinaluset pesen samalla aineella kuin tukkani, muuten käytän vain vettä. Sori siitä.

Päänahkasi rasvoittuu siis. Tsekkaapa syömisesi, siinä se syy varmaan on.

Minä myös pesen tukan päivittäin, joo, päänahka ehkä rasvoittuu nopeaa, mutta  myös kasvot. Lisäksi päänahka ja iho muutenkin hikoilee, on ällöttävää olla likaisella tukalla. Käyn muutenkin suihkussa päivittäin, miksi en tukkaa pesisi samalla? 

Ei se ole mikään vaiva tai operaatio

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/74 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

vesi ei edes imeydy likaan tuossa ajassa. kyllä mulla menee siihen 5-10 minuuttia. ensin ksuihkutan itseni, sitten sammutan veden ja hieron kunnolla saippuaa. sitten suihkuttelen kaiken pois ja lopuksi pesen perseeni.

5-10 minuuttia pelkkään kasteluun ja sen jälkeen vasta saippuointi? En ymmärrä.

Vierailija
64/74 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä pesen tukkani lähes päivittäin, se on ohut, hius liukaspintainen ja tukka todella rasvainen nukutun yön jälkeen (ja ihan pystyssä sekä mahdoton saada mitenkään järkevän näköiseksi kastelematta täysin). Kainalot ja tissinaluset pesen samalla aineella kuin tukkani, muuten käytän vain vettä. Sori siitä.

Yököttävää kun tällaiset ihmiset käy uittamassa pesemättömiä takapuoliaan ja silsaisia jalkojaan uima-altaissa ja paljuissa.

Vierailija
65/74 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla menee suihkussa käydessä riisuminen, pesu, kuivaus ja pukeminen mukaan luettuna 25-30 minuttia. En hosu, enkä hidastele. Kai sen suihkun osuus on puolet tuosta. 

No joo ehkä tuota vaatteiden riisumista ja pukemista ei tule laskettua siihen, tulee ehkä se puominuuttia riisumisesta ja minuutti pukemisesta siihen päälle, mutta jos itsensä saippuoimiseen ja hankaamiseen menee 5-10min niin mitä ihmettä te teette? eikö siinä jo kulu iho puhki?

Vierailija
66/74 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kastelen itseni ~1min

Pesen pään ~30sek (siilitukka)

Levitän saippuan ja hankaan pesusienellä koko kehon ~1-2min

Pesen & huuhtelen itseni veden alla ~2-3min. 

Joskus on hauska jäädä lämpimän veden alle pidemmäksi aikaa lorvimaan, mutta eipä siitä enää sen puhtaammaksi tule. Sheivaaminen lisää operaatioon pari minuuttia. 

Vierailija
67/74 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yököttävää kun tällaiset ihmiset käy uittamassa pesemättömiä takapuoliaan ja silsaisia jalkojaan uima-altaissa ja paljuissa.

Intiimialueille ei todellakaan laiteta mitään saippuoita.

Vierailija
68/74 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä pese hiuksia joka päivä. Mulla on pari pidempää suihkua viikossa jolloin pestään hiukset, ajellaan ylimääräiset karva, kuoritaan ihoa tms. silloin menee noin 10 minuuttia, muuten riittää 2-3 minuuttia. 

Vierailija
69/74 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mun suihkun kapasiteetti on kolme vai neljä litraa. Käytännössä vähän vähemmän, koska koko vesipussi ei tyhjene ilman pientä akrobatiaa. Ja se vesi pitää lämmittää kattilassa ennen käyttöä. 

Joten kyllä, suihkussa toiminta-aikaa on enimmillään muutama minuutti. Kun on nopea, niin kyllä ne shampoo ja saippua ehtivät huuhtoutua, mutta ei siellä suihkussa nyt mitään ylimääräistä ehdi tekemään. 

Vierailija
70/74 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mun suihkun kapasiteetti on kolme vai neljä litraa. Käytännössä vähän vähemmän, koska koko vesipussi ei tyhjene ilman pientä akrobatiaa. Ja se vesi pitää lämmittää kattilassa ennen käyttöä. 

Joten kyllä, suihkussa toiminta-aikaa on enimmillään muutama minuutti. Kun on nopea, niin kyllä ne shampoo ja saippua ehtivät huuhtoutua, mutta ei siellä suihkussa nyt mitään ylimääräistä ehdi tekemään. 

Ei tuossa ole kyse peseytyjän nopeudesta vaan fysiikasta ja kemiasta.

Vierailija
71/74 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka hullu pesee tukan joka päivä ?  Kastelu 20 sek. saippuan levitys  minuutti, huuhtelu minuutti

Kuka hullu ei pese tukkaa jokapäivä? 

Mitä järkeä on peseytyä vain puolittain, eli jättää osa kroppaa, kuten hiukset ja päänahka, pesemättä? 

Parturi kyllä sanoi mulle että tukkaa ei kannata pestä joka päivä.

Vierailija
72/74 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne "normaalit"  hiukset kyllä kastuu siinä suihkun alla samalla kun olet muutenkin pesulla.

Ai samalla, kun laittaa iholle saippuaa?

Miksi iholle pitäisi laittaa saippuaa? Kun käy päivittäin suihkussa, iho puhdistuu ilmankin. Saippua vain turhaan kuivattaa.

Vierailija
73/74 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päänahkasi rasvoittuu siis. Tsekkaapa syömisesi, siinä se syy varmaan on.

Minä myös pesen tukan päivittäin, joo, päänahka ehkä rasvoittuu nopeaa, mutta  myös kasvot. Lisäksi päänahka ja iho muutenkin hikoilee, on ällöttävää olla likaisella tukalla. Käyn muutenkin suihkussa päivittäin, miksi en tukkaa pesisi samalla? 

Ei se ole mikään vaiva tai operaatio

Saippuan teho perustuu siihen, että se vähentää veden pintajännitystä, jolloin iho kostuu paremmin. Saman asian ajaa se, että vesi on riittävän kuumaa.

Vierailija
74/74 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kaksi suihkussakäyntitapaa. Tapa 1. pari, kolme kertaa viikossa: pestään hiukset shampoolla ja koko kroppa suihkusaippualla. Kestää varmaan 10 - 12 minuuttia. Tapa 2. muut päivät: ei pestä hiuksia, pestään kainalot, intiimialueet, nivuset, jalkaterät, osa suihkusaippualla, osa vedellä, n. 2 minuuttia. 

Siinähän sen muunkin kropan ja pyyhkäisee niillä saippuakäsillä kun kainalot ja muut. Ei siihen montaa ylimääräistä sekuntia kulu. 

Mutta iho kuivuu.

Sulla on vääränlainen saippua. 

Ei ole. Ja uskon mieluummin ihotautilääkäriä kuin vauva-palstan tyyppejä.

Ei sun iho ainakaan terve ole, jos on tarve ihotautilääkärillä käydä ja keskustella saippuasta. 

Kuule se on ihotautilääkärin ihan yleinen neuvo, ettei joka päivä lotrata saippuaa keholle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yksi