Te, jotka käytte suihkussa minuutissa tai kahdessa, ettekö käytä mitään pesuaineita?
Tai pese hiuksia? Yksi minuutti kuluu jo siihen, että saa hiukset kasteltua kunnolla ja pesuaineita kai pitäisi hetken aikaa hieroa ihoon (ja päänahkaan) eikä heti huuhdella pois.
Kommentit (54)
Ne "normaalit" hiukset kyllä kastuu siinä suihkun alla samalla kun olet muutenkin pesulla.
Vierailija kirjoitti:
Ne "normaalit" hiukset kyllä kastuu siinä suihkun alla samalla kun olet muutenkin pesulla.
Ai samalla, kun laittaa iholle saippuaa?
Tuo aika 1-2 min. tulee väärästä ajanmittaustavasta, valehtelusta itselleen tai ei ymmärretä, mitä suihkussakäynti tarkoittaa.
Mulla on kaksi suihkussakäyntitapaa. Tapa 1. pari, kolme kertaa viikossa: pestään hiukset shampoolla ja koko kroppa suihkusaippualla. Kestää varmaan 10 - 12 minuuttia. Tapa 2. muut päivät: ei pestä hiuksia, pestään kainalot, intiimialueet, nivuset, jalkaterät, osa suihkusaippualla, osa vedellä, n. 2 minuuttia.
Minä olen aina ymmärtänyt, että 1-2 minuuttia on vedenvalutusaika eikä kokonaissuihkuaika. Eli sitä aikaa jolloin saippuoidaan hana kiinni ei lasketa suihkuaikaan.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kaksi suihkussakäyntitapaa. Tapa 1. pari, kolme kertaa viikossa: pestään hiukset shampoolla ja koko kroppa suihkusaippualla. Kestää varmaan 10 - 12 minuuttia. Tapa 2. muut päivät: ei pestä hiuksia, pestään kainalot, intiimialueet, nivuset, jalkaterät, osa suihkusaippualla, osa vedellä, n. 2 minuuttia.
Ällötukkamuija 🤮
Parin minuutin suihkuttajat ovat yleensä kaljuja.
vesi ei edes imeydy likaan tuossa ajassa. kyllä mulla menee siihen 5-10 minuuttia. ensin ksuihkutan itseni, sitten sammutan veden ja hieron kunnolla saippuaa. sitten suihkuttelen kaiken pois ja lopuksi pesen perseeni.
Jos ei ole likainen vaan ehkä pelkästään hikinen eikä tarvitse pestä hiuksia, ei välttämättä tarvitse pesuaineita suihkussa ollenkaan. Hiki lähtee pelkällä vedellä. Eikä siihen edes kauan mene, vaikka pesaiskin kainalot ja muut hikisimmät paikat suihkusaippualla.
En pese joka suihkukerralla hiuksiani.
Täytyykö sinun valuttaa vettä samalla, kun hierot pesuainetta? Vai juoksevan veden allako hierot?
Vierailija kirjoitti:
Jos ei ole likainen vaan ehkä pelkästään hikinen eikä tarvitse pestä hiuksia, ei välttämättä tarvitse pesuaineita suihkussa ollenkaan. Hiki lähtee pelkällä vedellä. Eikä siihen edes kauan mene, vaikka pesaiskin kainalot ja muut hikisimmät paikat suihkusaippualla.
Siis mä pesin helteellä itseäni noin nopeasti suihkussa ilman saippuaa, niin ei siinä kyllä puhtaaksi tullut. Mutta olo oli toki mukavampi sen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Täytyykö sinun valuttaa vettä samalla, kun hierot pesuainetta? Vai juoksevan veden allako hierot?
Ei tietenkään tarvitse, mutta hanan sulkeminen ei lyhennä suihkuun käytettyä aikaa.
Ap
Intin suihku oli täysi vitsi, kaikki haisi paskalle sen jälkeen. Sitten kun sai omaan tahtiin mennä ensimmäisen kerran jälkeen niin rupesi tulemaan puhdasta. Ketään pysty pesemään yhdessä minuutissa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mä pesin helteellä itseäni noin nopeasti suihkussa ilman saippuaa, niin ei siinä kyllä puhtaaksi tullut. Mutta olo oli toki mukavampi sen jälkeen.
Määrittele puhdas.
Jaa no voit sitten lopettaa ihmettelyn, kun ihmiset tarkoittavat suihkulla sitä aikaa, kun vesi valuu. Voithan sinä vaikka joogata siellä suihkukopissa 10 min hana kiinni, eikä sitä lasketa suihkuaikaan.
Jos on kalju/hyvin lyhyet hiukset --> varmaan onjistuu, kastelu, hieroo samaa suihkusaippuaa päästä varpaisiin --> huuhtelu, ja pois.
Mutta jos on pitkät hiukset --> kastelu, shampoopesu --> huuhtelu --> hoitoane --> kropan aippuoonti kun hoitaine vaikuttaa --> huuhtelu, + jossain välissä kasvojen pesu (meikistä) niin ei onnistu 1-2 millään...
Minulla menee suihkussa käydessä riisuminen, pesu, kuivaus ja pukeminen mukaan luettuna 25-30 minuttia. En hosu, enkä hidastele. Kai sen suihkun osuus on puolet tuosta.
Ihminen joka käy suihkussa tuossa ajassa, on epänautintonsa ja ilmastoahdistuksensa ansainnut. Jos oikeasti luulee, että joku asia tällä pallolla paranee siitä, että suihkuttaa itsensä minuutissa.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen aina ymmärtänyt, että 1-2 minuuttia on vedenvalutusaika eikä kokonaissuihkuaika. Eli sitä aikaa jolloin saippuoidaan hana kiinni ei lasketa suihkuaikaan.
No näinhän se ainoastaan on mahdollista. Vaikka silti kin tup aika kuulostaa tosi lyhyeltä. Ja ainakaan paksuhiuksiset ja pitkätukkaiset eivät selviä tuossa ajassa. Eivät myöskään liikerajoitteiset yms., joilla on toiminta hidasta jostain syystä.
Intissä oppii tehokkaaksi.