Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, jotka käytte suihkussa minuutissa tai kahdessa, ettekö käytä mitään pesuaineita?

Vierailija
06.07.2026 |

Tai pese hiuksia? Yksi minuutti kuluu jo siihen, että saa hiukset kasteltua kunnolla ja pesuaineita kai pitäisi hetken aikaa hieroa ihoon (ja päänahkaan) eikä heti huuhdella pois.

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suihkuaika eli vedenkulutusaika lyhenee kummasti, kun maksaa itse vesilaskun.

Vierailija
22/54 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen aina ymmärtänyt, että 1-2 minuuttia on vedenvalutusaika eikä kokonaissuihkuaika. Eli sitä aikaa jolloin saippuoidaan hana kiinni ei lasketa suihkuaikaan.

No näinhän se ainoastaan on mahdollista. Vaikka silti kin tup aika kuulostaa tosi lyhyeltä. Ja ainakaan paksuhiuksiset ja pitkätukkaiset eivät selviä tuossa ajassa. Eivät myöskään liikerajoitteiset yms., joilla on toiminta hidasta jostain syystä.

Notkea, kalju mieskään ei pysty pesemään itseään kunnolla 1-2 minuutin suihkuttelulla. Kyllä kunnollinen kastelu ja "esipesu" vie monta minuuttia, shampoon ja saippuan jälkeinen huuhtelu vielä enemmän

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ole likainen vaan ehkä pelkästään hikinen eikä tarvitse pestä hiuksia, ei välttämättä tarvitse pesuaineita suihkussa ollenkaan. Hiki lähtee pelkällä vedellä. Eikä siihen edes kauan mene, vaikka pesaiskin kainalot ja muut hikisimmät paikat suihkusaippualla.

En pese joka suihkukerralla hiuksiani.

Siis mä pesin helteellä itseäni noin nopeasti suihkussa ilman saippuaa, niin ei siinä kyllä puhtaaksi tullut. Mutta olo oli toki mukavampi sen jälkeen.

Miten paljon sä oikein likaannut päivän aikana sitten?

Vierailija
24/54 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tartte jos ei tee paskaista työtä tai pode jotain kalanhajusyndroomaa eli liikahikoilua.  Ihon hinkkaaminen rasvattomaksi on tuhoisaa. Päivittäissuihkuun riittää pelkkä vesi, eikä senkään pidä olla kuumaa.

Vierailija
25/54 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Kastelu 30 s
2. Pesuaine (all in one niin ei tarvi useita purkkeja) 1 min
3. Huuhtelu 30 s
Valmis.

Vierailija
26/54 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähenee kyllä ilmojen lämmetessä kun kylppäri ei ole jäinen vaan sopivan lämmin.

Vierailija
27/54 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne "normaalit"  hiukset kyllä kastuu siinä suihkun alla samalla kun olet muutenkin pesulla.

Aika tohelo pitää tosiaan olla jos ei saa hiuksiaan märiksi alta minuutin. Eihän siihen mene kuin jokunen sekunti.

Vierailija
28/54 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on lämpimän ja kylmän veden mittaus. Suihkussa käydessä vettä valuu helposti 10 minuuttia, en tingi puhtaudesta.

Vierailija
29/54 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tota. Oon kalju mies. Joskus huvikseen katoin niin tosiaan mun suhikussa käynti on sellainen 2-3min. Siitä kun on vaatteet pois, siihen kun oon kuivaamassa pyyhkeellä. Eli huuhteluvaihe noin 30sek. Saippuointivaihe n 1-2min. Ja loput huuhteluun. Saippuoinnin aikana koko kroåpa läpi eikä vesi juokse. Ja siinä minuutissa hinkkasn miekestäni jo ihan hyvin kaiken alkaen päästä ja päättyen varpaisiin. Välissä kainalot ja nivuset vähän tarkemmin. 

Ei tohon tosiaan kauemmin mene. Tietenkin jis haluaa nauttia lämpimästä suihkusta niin aijaa menee enemmän. Mutta jätän sen homman esim poreammeeseen.  

Vierailija
30/54 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en ole kelloa katsonut mutta äiti on pari kertaa tsekannut kun käyn suihkussa, minuutti vähän yli menee. Suihku päälle, ottaa nestesaippua käteen, kastelen itseäni, sitten saippua kainoloihin, niskaan, jalkoihin, suihku käteen ja alapesu, sitten ympäri kehoa suihkuttelua ja valmista on. Ei kauan mene! Hiukset pesen kerran kuussa mutta en suihkun yhteydessä. Käytän ainoastaan New Washin pesuneste, joka hoitaa ja puhdistaa samalla, New Wash tekee sen että ei tarvitse niin usein pestä. Pari kertaa viikossa laitan vähän saman merkin kuivaschampoo. Suosittelen! Merkki on Hair Story, New Wash. Maksaa paljon, mutta sama pullo kestää noin 1,5 vuotta, eikä tarvitse kymmeniä tuotteita. Kasvot puhdistan pesuöljyllä eli suihkussa vaan huuhtelen naamaa.

Vierailija
31/54 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kaksi suihkussakäyntitapaa. Tapa 1. pari, kolme kertaa viikossa: pestään hiukset shampoolla ja koko kroppa suihkusaippualla. Kestää varmaan 10 - 12 minuuttia. Tapa 2. muut päivät: ei pestä hiuksia, pestään kainalot, intiimialueet, nivuset, jalkaterät, osa suihkusaippualla, osa vedellä, n. 2 minuuttia. 

Ällötukkamuija 🤮

Kuka hemmetti pesee hiukset enemmän kuin kerran viikossa? Se on hiuksille vaarallista jopa.

Vierailija
32/54 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihotautilääkärit eivät suosittele koko kropan saippuointia, pelkkä vesi riittää, jos ei ole hikoillut rankasti esim. urheillessa tai raskaassa työssä. Kainalot, alapää ja jalat tietysti pestään saippualla. Hiuksiakaan ei ole tarpeen pestä joka päivä, elleivät ne ole likaiset, kuluvat vain turhaan.

Vierailija
33/54 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kommentoinut. 

Ei minuutti riitä. x

Vierailija
34/54 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ Peset hiukset kerran kuussa, oikeesti. Oletko kuin se sarjakuva-Elmeri, jolla kasvaa kaksi hiusta päälaella? 

Vierailija
35/54 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen aina ymmärtänyt, että 1-2 minuuttia on vedenvalutusaika eikä kokonaissuihkuaika. Eli sitä aikaa jolloin saippuoidaan hana kiinni ei lasketa suihkuaikaan.

Meillä jos tuon vedenkatkaisun erehtyy tekemään, alkaa suihkuveden lämmönsäätö alusta uudelleen. Ihan sama, onko mökillä, missä putkisto ja suihku ikivanhoja tai kotona, missä on tehty putkiremontti vajaa kymmenen vuotta sitten. Kotona lisäksi jos joku ottaa keittiöstä vettä suihkun aikana, suihkuvesi pärähtää yllättäen tulikuumaksi. Parasta siis valuttaa vettä koko ajan, on tasaisempaa. Tuosta valutuksesta huolimatta meillä tulee yleensä maksetusta vesiennakosta puolet takaisin, eli ei noilla veden välikatkaisuilla oikeasti ole mitenkään väliä.

Vierailija
36/54 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen hiukset 5-7 päivän välein. Ei ole kukaan valittanut likaisiksi.

Vierailija
37/54 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kaksi suihkussakäyntitapaa. Tapa 1. pari, kolme kertaa viikossa: pestään hiukset shampoolla ja koko kroppa suihkusaippualla. Kestää varmaan 10 - 12 minuuttia. Tapa 2. muut päivät: ei pestä hiuksia, pestään kainalot, intiimialueet, nivuset, jalkaterät, osa suihkusaippualla, osa vedellä, n. 2 minuuttia. 

Siinähän sen muunkin kropan ja pyyhkäisee niillä saippuakäsillä kun kainalot ja muut. Ei siihen montaa ylimääräistä sekuntia kulu. 

Vierailija
38/54 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinähän sen muunkin kropan ja pyyhkäisee niillä saippuakäsillä kun kainalot ja muut. Ei siihen montaa ylimääräistä sekuntia kulu. 

Mutta iho kuivuu.

Vierailija
39/54 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihotautilääkärit eivät suosittele koko kropan saippuointia, pelkkä vesi riittää, jos ei ole hikoillut rankasti esim. urheillessa tai raskaassa työssä. Kainalot, alapää ja jalat tietysti pestään saippualla. Hiuksiakaan ei ole tarpeen pestä joka päivä, elleivät ne ole likaiset, kuluvat vain turhaan.

En koskaan pese jalkoja erikseen saippualla, eikä mun jalat myöskään haise, tai ole mitään iho-ongelmia. Saippuavesihän valuu koko ajan jaloille ja lopuksi huuhtelen hanan alla. 

Vierailija
40/54 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta iho kuivuu.

Sulla on vääränlainen saippua. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kaksi