Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onpas pienessä ajassa muuttunut paljon tämä kotihoitokäsitys

Vierailija
20.05.2007 |

Onko nykyään todellakin yleistä että hoidetaan lapset vaikka hammasta purren 3v:ksi kotona?

Nimittäin omat lapseni ovat 7v ja 9v ja kun he olivat pikkuisia niin kovasti kyseltiin jo 1v synttärien aikaan että joko kohta palaat " oikeisiin töihin" ja hämmästeltiin kun sanoin että en vielä.

Kuopus oli 1v10kk kun aloitti päivähoidossa ja oli ns tosi iso verrattuna suurimpaan osaan muita.

Moni ehti jo ihmetellä että jätänkö oman elämäni kokonaan kun " niin pitkään" olin lasten kanssa kotona.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti ainakin minun tuttavapiirin lapsista suurin osa on mennyt päivähoitoon 1-2 -vuotiaina (ellei sitten ole tullut sisarusta heti perään jolloin on menneet kun nuorin 1-2v)

Vierailija
2/5 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

45% alle 3-vuotiaista hoidetaan kotona, tässä mukana myös ne lapset, joita hoitaa mummi tai kotiin palkattu lastenhoitaja l. vanhemmat käyvät työssä.

Esimerkiksi Vantaalla kotihoidossa n. 66%, mutta kuten lehtitietojen perusteella olemme saaneet lukea, on työllisyystilanne nyt niin hyvä, että äitejä houkutellaan hoitovapailta töihin ja lapsille on haettu aiempaa enemmän kunnallisia hoitopaikkoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

julkisen sektorin alasajo eli päiväkotien jama. Eivät ne olleet tuollaisia vielä viisi - kymmenen vuotta sitten. Henkilökunta vaihtuu ihan koko ajan ja sitä on aivan liian vähän ja rakennukset homehtuvat ja mätänevät käsiin.

Minulla ainakin se oli suurin syy siihen, että lapset hoidetaan kotona. Ja kun Hesa vielä lisäsi yksityisen hoidon tuen kuntalisää ja meillä on hieno kerho ja leikkipuisto kävelyetäisyydellä, meidän lapset pysyykin kotona.

Vierailija
4/5 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun en anna lapseni leikkiä lasten muovisilla aseilla tms. Minusta ase lapsen kädessä on irvokkaan näköinen. Kuuluvatko pyssyleikit varsinkin poikalasten luonnolliseen kehitykseen?

Vierailija
5/5 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olin vanhimman pojan kanssa sitä mieltä, että ei mitään pyssyjä, mutta poika keräsi sitten keppejä pihalle ison kasan - ne esittivät pyssyjä. Kummitäti toi pojalle ritsan ja nämä ampumisleikit kestivät aikansa, eikä pojasta ole mitään ramboa tullut. Sittemmin nuoremmille pojille on ostettu puisia pyssyjä ja vesipyssyjä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kolme