Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen ihminen sanoo kissalle tai koiralle.. "äiti laittaa, äiti sitä tai äiti tätä" ?

Vierailija
05.07.2026 |

Ethän sinä ole sitä lemmikkiäsi synnyttänyt, et ole sen äiti. 

Kommentit (170)

Vierailija
121/170 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. Koska olen löytökissojeni adoptiomami :) N56

Vierailija
122/170 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen ihminen tekee tälläisiä aloituksia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/170 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan sellainen tunnekylmä. Mahdollisesti jopa narsisti, jonka puolisokin on vain kynnysmatto. Onhan HÄN aina oikeassa.

Vierailija
124/170 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku pipipää. Ymmärrän että lemmikki on rakas ja tärkeä, mutta se on kuitenkin lemmikki. Ei niitä pidä inhimillistää. 

Inhimillistän kissaani ihan mielelläni koska kohtelen häntä inhimillisesti. Ihan kuten ystävää ja asuinkumppania tuleekin kohdella. Toistaiseksi hän on arvostanut seuraani kuten minä hänenkin. M60

Vierailija
125/170 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka on pöllinyt poikasen toiselta lajilta.

Vierailija
126/170 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku pipipää. Ymmärrän että lemmikki on rakas ja tärkeä, mutta se on kuitenkin lemmikki. Ei niitä pidä inhimillistää. 

Inhimillisiä olentoja nekin on

Ap haluaa kieltää lemmikkien inhimillisyyden jotta voi kohdella huonosti ja kylmästi. 

Vierailija
127/170 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan sellainen tunnekylmä. Mahdollisesti jopa narsisti, jonka puolisokin on vain kynnysmatto. Onhan HÄN aina oikeassa.

Järkevä ihminen. Osaa ajatella muullakin kuin TUNTEELLA. Kannattaa muistaa että todella monella tunteet läikkyy negatiiviseen suuntaan. Sitten on mustana muutakin kuin puolison silmänkulma 😁

Vierailija
128/170 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Töissä yhdellä oli exänsä kanssa koiran "yhteishuoltajuus" 😂😂😂 

Tätä ymmärrän vähiten. Ei koira saa tuosta mitään. Hoitaja voi olla kuka vaan tuttu. Miksi olla exän kaveri. 

Vierailija
129/170 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. Olen rescue-kissani äiti/mami. Hän pitää minua emonaan,koska olen huolehtinut hänestä 8 viikkoisesta asti. Minä rakastan häntä ja hän minua. 

Vierailija
130/170 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä. Olen rescue-kissani äiti/mami. Hän pitää minua emonaan,koska olen huolehtinut hänestä 8 viikkoisesta asti. Minä rakastan häntä ja hän minua. 

Lisäys edelliseen

Siskoni on kissani täti.

T: 11-vuotiaan kissan äiti

Vierailija
131/170 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen taso on sitten se, että puhuu kolmannessa persoonassa toisesta parisuhteen puoliskosta ikään kuin kissan kautta: "isi on pahalla tuulella, isi juo viinaa". 

Vierailija
132/170 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri kerran oikein selitti ettei hän mitenkään kuvittele olevansa kissansa äiti ja heti perään kun kissa tuli maukumaan niin "voivoi laittaako äiti sulle ruokaa".... huokaus, niinpä niin.

Vierailija
133/170 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten joku muukin jo taisi ketjussa lemmikistään kertoa niin itsekin kutsun kissaani "hän" ja ikäviä ihmisiä "se". Jos olisin koira-ihminen niin koirani olisi "hän" eikä se. Koska mukavia koiriakin olen tuntenut. Ja kaikki lemmikithän ovat aina perhettä. Mutta kukin tavallaan, olen aina pitänyt kissoista. M60

Vierailija
134/170 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen todella monta kivaa kissaa, koiraa ja muuta eläintä. Vastaavasti olen kaveripiiristä pudottanut pois monta selkään puukottavaa ja ilkeää ihmistä pois.

Vierailija
135/170 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä puhun koirilleni noin. Ne on mamman pikku kullanmurusia, vaikka ne on koiraemo synnyttänyt. Jos se ap:n persettä kutittaa, eipä minun sitä tarvitse raapia. 

Vierailija
136/170 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ättä on myös äiti. Ättä antaa luun Mustille.

Vierailija
137/170 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppuna tekemäni kävelyn aikana näin pariskunnan, jossa mies (kalju, tatuoitu, tukeva) ja rouva (pitkät vaaleat hiukset, tukevasti raskaana) kävelivät yhteen ns. tappajakoirarotuun kuuluvan koiransa kanssa ja kun koira teki tarpeensa, rouva alkoi lässyttää koiralle "voi miten se äidin kulta nyt noin... " ja niin edelleen. Se oli todella siirappista ja vaivaannuttavaa, kun koirarotu ei todellakaan ole "äidinkulta"- matskua, vaan vaarallisempaa sorttia väärissä käsissä. Voi tulevaa lapsiparkaa, samaa äänensävyä hänellekin taatusti luvassa. 

Vierailija
138/170 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aloin puhumaan noin, kun huomasin kuinka montaa ihmistä se veetuttaa. Eräskin naapuri puuttuu joka kerta, kun ohi mennään ja lisäksi siihen, kun puhun koirasta HÄN. :D Se nainen oikeasti alkaa kähisemään ja haukkumaan, että kyseessä on eläin!!! Jo kansakoulussa opetettiin, että eläimestä käytetään SE. "mulla on kansakoulut käymättä yhä! Hyvää päivänjatkoa!" Ja sama seuraavana päivänä. On kuulemma käynyt valittamassa muillekin... etunenässä musta ja muiden lemmikkikäyttäytymisestä sitten seuraavaksi.

Vierailija
139/170 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen todella monta kivaa kissaa, koiraa ja muuta eläintä. Vastaavasti olen kaveripiiristä pudottanut pois monta selkään puukottavaa ja ilkeää ihmistä pois.

Käyt niiden kivoja kissoja vielä moikkaamassa kuitenkin...

Vierailija
140/170 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ennenkin näihin ihmettelyihin kertonut, että mieheni kutsuu itseään kissoillemme emoksi ja minua etunimellä tyyliin Minna-emo.

"Olkaa kauniisti, kun emo käy kaupassa, Minna-emo pitää sillä aikaa huolta."

Ihan ollaan keskiluokkainen lapsiperhe, tavallisia (kissa)ihmisiä. Mies on insinööri, muttei DI.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kolme