Millainen ihminen sanoo kissalle tai koiralle.. "äiti laittaa, äiti sitä tai äiti tätä" ?
Ethän sinä ole sitä lemmikkiäsi synnyttänyt, et ole sen äiti.
Kommentit (170)
Minä olenkin lemmikkieni mami. 🥰 Mutta minullapa ei olekaan mitään paskoja rakkeja tai kissoja lemmikkinä!
Hölmö, ei se ole "äiti" vaan mamma. Näin se on aika monissa eläintalouksissa, myös muuten niissä joissa on lapsiakin.
Vierailija kirjoitti:
Sellainen, jonka lemmikki käyttäytyy kuin lapsi.
En ole sanonut äidiksi itseäni, mutta kun pitkästä aikaa meille tuli koiran pentu, niin sanon usein sitä vauvaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitenkäs sitte puhut adoptiolapselle? "Täti auttaa sua" vai puhutko itsestäsi etunimellä? Kun ethän sä oo sitä lasta synnyttäny.
Kyse kuitenkin samasta lajista. Ei kissakaan mene koiranpentuja imettämään ja hoitamaan. Tai hirvi poron, saati lampaan.
Kyllä niitä keinoemoja löytyy eri lajien väliltäkin. Ei ole eläinmaailmassa lopulta niin harvinaista, emon vietti on lopulta aika kova myös lajirajojen yli.
Joskus koira imettää kissanpentuja ja kissa koiranpentua 😍
Meillä uroskoira oli ihmeissään, kun kissan pennut etsi siltä tissiä. Ei tietenkään imettänyt, mutta antoi olla siinä ja pesi niitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näillä ihmisillä puuttuu usein muita ihmissuhteita ja on vaikeuksia muodostaa terveitä läheisiä ihmissuhteita.
En osaa sanoa yleisellä tasolla, kun en ole tutkimuksia aiheesta lukenut. Itse olen ollut naimisissa 10 vuotta ja on ystäviä ja kavereita. Silti olen isukki kissoillemme. M41
Tottakai, kisuilla on oma isukki 😻😻😻
Sellainen äiti joka rakastaa pieniään.
Minä puhun itsestäni mamina vain toiselle kissalle, koska se mitää mua selvästi äitinään. Toista ei kiinnosta. Yleensä kyllä puhun niille silleen, että "mennäänpä keittämään kahvia" "eiköhän napsita tosta kasvista vähän kuolleita lehtiä" "aletaanpa imuroimaan". Vaikka tiedän, että ne eivät kuuna päivänä suostuisi imuroimaan mu puolesta,
aika järjetöntä, levinnyt jostain somemaailmasta, siellähän nämä ovat koirien mammoja ja pappoja. olen koiraihminen, ja mielestäni tämä on ällöttävää.
Vierailija kirjoitti:
Saksalaisilla on tapana sanoa, että viimeisellä lapsella on turkki. (Das letzte Kind hat ein Fell.)
Ihana. Mä ymmärrän tän. Meillä on aina ollut eläimiä, mutta nyt kun omat lapset on aikuistumassa (yksi 16v ja muut jo aikuisia) ja tuli pentu, niin koen jotenkin ihan eri tavalla äidillisiä tunteita sitä kohtaan.
Tosikot nyt eivät ymmärrä mitään muutakaan.
Vierailija kirjoitti:
aika järjetöntä, levinnyt jostain somemaailmasta, siellähän nämä ovat koirien mammoja ja pappoja. olen koiraihminen, ja mielestäni tämä on ällöttävää.
Äläpä hupsi, kyllä oli ennen somea koira- ja kissamammoja!
Minulla on kissavauva, vaikka se on jo seitsemänvuotias. Se on ihana.
Jaa'a.. Varmaan sama ihmistyyppi, joka käyttää eläimistä sanaa "hän". Eli sellaiset vähän viinaanmenevät radiojuontaja-tyyppiset.
Töissä yhdellä oli exänsä kanssa koiran "yhteishuoltajuus" 😂😂😂
Vierailija kirjoitti:
Joku pipipää. Ymmärrän että lemmikki on rakas ja tärkeä, mutta se on kuitenkin lemmikki. Ei niitä pidä inhimillistää.
Jotkut eläimet ovat niin fiksuja, että herää kysymys kannattaako niiden ympärillä häärääviä ihmisiä inhimillistää.
Vierailija kirjoitti:
Jaa'a.. Varmaan sama ihmistyyppi, joka käyttää eläimistä sanaa "hän". Eli sellaiset vähän viinaanmenevät radiojuontaja-tyyppiset.
En ole juontaja enkä käytä alkoholia.
Kissani on hän. Tyhmä naapuri se.
Entäpä äippä, joka kirjoittaa instaan "meillä syödään tai meillä nukutaan"?
Vierailija kirjoitti:
Töissä yhdellä oli exänsä kanssa koiran "yhteishuoltajuus" 😂😂😂
Ei ole mitenkään epätavallista.
Saksalaisilla on tapana sanoa, että viimeisellä lapsella on turkki. (Das letzte Kind hat ein Fell.)