Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen ihminen sanoo kissalle tai koiralle.. "äiti laittaa, äiti sitä tai äiti tätä" ?

Vierailija
05.07.2026 |

Ethän sinä ole sitä lemmikkiäsi synnyttänyt, et ole sen äiti. 

Kommentit (77)

Vierailija
41/77 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Särähtää joka kerta korvaan nää eläinten lässyttävät äidit ja isukit. Ei kuulosta oikealta.  Ei maalaistalossa sanottu lehmille, että tuuppa äitin luokse ei kissoille eikä porsaille vaikka olivatkin lasten lemmikkejä. Saati sitten kanoille. Kanan äiti😅

Lasta on vaikeampi tqppaa, vaikka joiltakin sekin onnistuu. Eläin ei koskaan ole lapsi. Joku outo häiriö sellaisen päässä, joka niin luulee. 

Eläimet ovat eläinlapsia silloin kun niiden kehitysvaihe on "vasikka", "pentu", "poikanen" jne. Silloin eläin on lapsi.

Vierailija
42/77 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Särähtää joka kerta korvaan nää eläinten lässyttävät äidit ja isukit. Ei kuulosta oikealta.  Ei maalaistalossa sanottu lehmille, että tuuppa äitin luokse ei kissoille eikä porsaille vaikka olivatkin lasten lemmikkejä. Saati sitten kanoille. Kanan äiti😅

Lasta on vaikeampi tqppaa, vaikka joiltakin sekin onnistuu. Eläin ei koskaan ole lapsi. Joku outo häiriö sellaisen päässä, joka niin luulee. 

Ihminen on vain yksi eläinlaji muiden joukossa. Lapsi nyt sattuu olemaan ihmislajin kohdalla käytetty nimitys. Ei sen kummempaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/77 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sanon kultapieni, kaikille eläimille, myös pihan linnuille ja hirville. Älä kultapieni tuu tänne kun äitiä pelottaa.

Vierailija
44/77 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näillä ihmisillä puuttuu usein muita ihmissuhteita ja on vaikeuksia muodostaa terveitä läheisiä ihmissuhteita. 

Vierailija
45/77 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkäs sitte puhut adoptiolapselle? "Täti auttaa sua" vai puhutko itsestäsi etunimellä? Kun ethän sä oo sitä lasta synnyttäny. 

Vierailija
46/77 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en mä asu maalaistalossa, eivätkö kissani ole kanoja. He ovat perheenjäseniäni.  

Surullista. 

Mikä? Se, etten asu maalaistalossa?

Vierailija
47/77 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku pipipää. Ymmärrän että lemmikki on rakas ja tärkeä, mutta se on kuitenkin lemmikki. Ei niitä pidä inhimillistää. 

Ei sitä tarvitsekaan inhimillistää. Se on jo melko inhimillinen itsenään. Huolehtivainen ihminen tajuaa sen japuhuu niin,  koska tavallaan hän on sen lemmikin mamma tai pappa joka huolehtii. Oudompaa on sellainen ihminen joka käsittää asian toisin. 

Vierailija
48/77 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku pipipää. Ymmärrän että lemmikki on rakas ja tärkeä, mutta se on kuitenkin lemmikki. Ei niitä pidä inhimillistää. 

Eihän sinuakaan koskaan inhimillistetty. Sitäkö tarkoitat? Kokemusasiantuntija.

Vierailija
49/77 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näillä ihmisillä puuttuu usein muita ihmissuhteita ja on vaikeuksia muodostaa terveitä läheisiä ihmissuhteita. 

En osaa sanoa yleisellä tasolla, kun en ole tutkimuksia aiheesta lukenut. Itse olen ollut naimisissa 10 vuotta ja on ystäviä ja kavereita. Silti olen isukki kissoillemme. M41

Vierailija
50/77 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lemmikin ja ihmisen suhde muistuttaa emon ja poikasen suhdetta, joka tuottaa hyvinvointia kummallekin.

Onko miesvauva kade?

Vierailija
51/77 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sana "äiti" alkaa olemaan enemmän identiteetti kuin biologinen fakta.

Vierailija
52/77 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sina tarvitse synnyttää ollakseen äiti.

Millaista ihmistä kiukuttaa muiden tekemät asiat?

Naapurin Pirjo saa mun puolesta sanoa itseensä vaikka Jeesukseksi jos saa siitä paremman mielen.

Taisit tunnistaa itsesi jo otsikosta.

Vierailija
53/77 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi joku provosoituu muiden kissa-asioista?

Vierailija
54/77 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä! Aina kerron mun kissalle mitä teen. Ja käytän itsestäni sanaa mami. On vähän outoa, tiedän! 

Ei ole outoa. Tiedän monta itseni lisäksi jotka sanovat noin. Mitä se muille kuuluu mitä lemmikkinsä kanssa puhuu... minulla on kolme kissaa, aivan ihania ja ymmärtävät mitä niille puhun, se on selvä. 

Vierailija
55/77 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palstatrolleilla? Olet oikeassa.

Vierailija
56/77 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi joku provosoituu muiden kissa-asioista?

Niin ja yleensä kaikista pienistä asioista ihan tuntemattomien ihmisten tekemisistä. Ilmeisesti heillä ei ole ollenkaan omaa elämää, kyttäävät muita ja provosoituvat ties mistä. Säälittävää se vaan on kun heidän elämässään ei ole mitään.

Vierailija
57/77 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päinvastoin, nämä ihmiset ovat ystävällisiä ja empaattisia myös lajitovereitaan kohtaan.

Vierailija
58/77 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kissoja ja en todellakaan kutsu itseäni niiden äidikseen. Olen kissojeni omistaja. Ne ovat lemmikkejäni joista pidän hyvää huolta. 

Sanot kissoillesi että tulkaapa nyt ruokakupille kun omistajanne on laittanut teille sapuskat. Just joo. Etkä sä mitään kissoja omista, kissat ei anna itseään omistaa. Kissojen mielestä sä olet niiden orja. 

Vierailija
59/77 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs kun äitini sanoo olevansa mummi  koiralleni🤔

Vierailija
60/77 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinuakaan ei pidä inhimillistää, olet vain kuluerä yhteiskunnalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kaksi