Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen ihminen sanoo kissalle tai koiralle.. "äiti laittaa, äiti sitä tai äiti tätä" ?

Vierailija
05.07.2026 |

Ethän sinä ole sitä lemmikkiäsi synnyttänyt, et ole sen äiti. 

Kommentit (77)

Vierailija
61/77 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tutkittu että lemmikkiin voi kiintyä samalla rakkaudella kuin lapseen, joten siinä sinulle vastaus ap. Tunteet ovat äidilliset silloin.

Vierailija
62/77 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi yksikään eläin ei tule väestönsuojiin jos sota tulee. Koirat varsinkin, aiheuttavat jatkuvaa mölyhaittaa ja jätettä tienpenkat täyteen ihan ilman sotaakin . Vika tosin on narun toisessa päässä. 

Oletko varma, että itse saat olla väestönsuojassa? Et vaikuta fiksulta, joten sotatilanteessa olisit rasite.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/77 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hhah, mä olen mun kissoille äiti ja vuokrahevoselle kummitäti :)))

Mutta jos joku tuntematon lapsi sanoo mua tädiksi, niin korjaan kohteliaasti olevani hänelle joko "etunimi" tai sitten neiti, en ole mitään sukua sille muksulle, niin silloin en halua kuulla olevani täti. 

Vierailija
64/77 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sanon. Uskon vahvasti synnyttäneeni koiravauvani.

Vierailija
65/77 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan joku lämmin ja kiva ihminen. Mutta minkälainen ihminen ottaa ongelman tuollaisesta?

No juuri vähemmän lämmin ja ei-niin-mukava ihminen. Ihminen joka on kateellinen siitä lämmöstä, millä jotkut kohtelevat lemmikkiään. 

Vierailija
66/77 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenkäs sitte puhut adoptiolapselle? "Täti auttaa sua" vai puhutko itsestäsi etunimellä? Kun ethän sä oo sitä lasta synnyttäny. 

Kyse kuitenkin samasta lajista. Ei kissakaan mene koiranpentuja imettämään ja hoitamaan. Tai hirvi poron, saati lampaan. 

Vierailija
67/77 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä sanon. Uskon vahvasti synnyttäneeni koiravauvani.

Tuliko pyllystä vai suusta? Varmaan karvat kakoi kurkussa vastaan 🙃

Vierailija
68/77 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitenkäs sitte puhut adoptiolapselle? "Täti auttaa sua" vai puhutko itsestäsi etunimellä? Kun ethän sä oo sitä lasta synnyttäny. 

Kyse kuitenkin samasta lajista. Ei kissakaan mene koiranpentuja imettämään ja hoitamaan. Tai hirvi poron, saati lampaan. 

Kyllä niitä keinoemoja löytyy eri lajien väliltäkin. Ei ole eläinmaailmassa lopulta niin harvinaista, emon vietti on lopulta aika kova myös lajirajojen yli. 

Vierailija
69/77 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa lukea ketjua mutta meillä ja muillakin varmaan siitä syystä että eläin tuntee minut nimellä äiti. 

Vierailija
70/77 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi vieras mies kommentoi koiraani vauvaksi. Ei kuulu hänelle. Vaikka pidän typeränä muiden "äiti" ja "isä" suhdetta lemmikeihin, en pakota muiden elämää. Toisin kuin tuo malumies teki.

Vierailija
71/77 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku pipipää. Ymmärrän että lemmikki on rakas ja tärkeä, mutta se on kuitenkin lemmikki. Ei niitä pidä inhimillistää. 

Ei sitä tarvitsekaan inhimillistää. Se on jo melko inhimillinen itsenään. Huolehtivainen ihminen tajuaa sen japuhuu niin,  koska tavallaan hän on sen lemmikin mamma tai pappa joka huolehtii. Oudompaa on sellainen ihminen joka käsittää asian toisin. 

Kyllä maalaistaloissa pidetään tuotantoeläimistäkin. Niihin kiintyy myös. Ja tuntevat luulatavasti sen rakkauden, ja siksi viihtyvät, vaikka tietysti sitten sen myyminen jonkun ihmisen ruuaksi onkin luonnollista. Itse en kyllä siihen pystyisi.

Vierailija
72/77 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näillä ihmisillä puuttuu usein muita ihmissuhteita ja on vaikeuksia muodostaa terveitä läheisiä ihmissuhteita. 

Aloittajalta puuttuu tekstin perusteella normaali tunne-elämä. Todennäköisesti hyvin vaikea ihminen luonteeltaan. Pitää varmaan naisellisuuttakin heikkoutena.

Vierailija
73/77 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin koiramme mami. Ja aikuinen poikamme oli koiran isoveli. Meistä se oli hauskaa.

Vierailija
74/77 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan naiseksi itsensä mieltävä henkilö. Mieheksi itsensä mieltävä sitten varmaan puhuu isästä. 

Itse olen kissoilleni isukki. Sellainen adoptioisukki. M41

Niin oishan tuo oudompaa jos alkais sanomaan esim. "Keijo laittaa" 

Tai annan sulle nyt vähän ruokaa

Vierailija
75/77 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

'Mamma' laittaa. 

Vierailija
76/77 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä tuota inhimillistämisen kieltämistä, sehän on hyvä asia.Ja älkää olko niin tosikkoja: jos olen kissan äiti, mami etc.Huumoria peliin ei kissa- tai koiraihmiset.

Vierailija
77/77 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän koira on vielä ihan kakara ja riehupelle, että hermot on välillä koetuksella. Uhkailen laittavani postimerkin persuksiin ja lähetän takasin äitinsä luo. En kutsu itseäni sen äidiksi, ei tulis mieleenkään niin tehdä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi seitsemän