Millainen ihminen sanoo kissalle tai koiralle.. "äiti laittaa, äiti sitä tai äiti tätä" ?
Ethän sinä ole sitä lemmikkiäsi synnyttänyt, et ole sen äiti.
Kommentit (77)
Minulla on kissoja ja en todellakaan kutsu itseäni niiden äidikseen. Olen kissojeni omistaja. Ne ovat lemmikkejäni joista pidän hyvää huolta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sina tarvitse synnyttää ollakseen äiti.
Millaista ihmistä kiukuttaa muiden tekemät asiat?
Naapurin Pirjo saa mun puolesta sanoa itseensä vaikka Jeesukseksi jos saa siitä paremman mielen.
Öö, luehan ala-asteen biologian kirjat uudelleen.
Miksi. Minulla on kaksi äitiä, toinen on biologinen äiti ja toinen adoptioäiti. Uskomatonta että joku on tänä päivänä vielä noin Urpo.
Osoitan puhumalla huomiota kissalleni aina jos teen jotain ja hän seuraa vierestä. M60
Vierailija kirjoitti:
Minulla on kissoja ja en todellakaan kutsu itseäni niiden äidikseen. Olen kissojeni omistaja. Ne ovat lemmikkejäni joista pidän hyvää huolta.
Mä näen itseni lähinnä kissojen kaikenpuolisen hyvinvoinnin varmistajana ja edistäjänä, en niinkään omistajana. Paperilla olen toki omistaja, mutta se on sellainen tekninen muotoseikka.
Sehän on yleisessä tiedossa, että moni ottaa lemmikin lapsen korvikkeeksi. Vauvoille ja taaperoille jutellaan koko ajan, jotta heidän kielensä kehittyisi.
Millainen ihminen tekee tällaisia aloituksia?
Varmaan joku lämmin ja kiva ihminen. Mutta minkälainen ihminen ottaa ongelman tuollaisesta?
Vierailija kirjoitti:
Sehän on yleisessä tiedossa, että moni ottaa lemmikin lapsen korvikkeeksi. Vauvoille ja taaperoille jutellaan koko ajan, jotta heidän kielensä kehittyisi.
Mä olin vähällä ottaa lapsen kissan korvikkeeksi, kun olin kissoille allerginen. Peruin sitten lapsisuunnitelmat, kun löytyikin kissoja joihin allergiani ei reagoinut.
MINÄ SANO MAMMA, tule mamman luo, lähteekö kisi mamman kanssa ulos,
Koiranomistaja on vastuussa hänestä riippuvasta yksilöstä samoin kuin äiti vauvastaan. Onkin havaittu, että aivan kuin lapsen ja vanhemman välisessä kiintymyssuhteessa, pelkkä omistajan läsnäolo voi lievittää koiran stressiä uudessa tilanteessa, ja ahdistunut koira hakeutuu usein omistajansa läheisyyteen. Kuten aiemmin opit, sekä koiralla että omistajalla erittyy oksitosiinia katsekontaktin ja fyysisen kontaktin yhteydessä. Oksitosiini on mielihyvähormoni, joka liittyy vahvasti nimenomaan lapsen ja vanhemman – tai emon ja poikasen – välisen voimakkaan kiintymyssuhteen muodostumiseen. Toisin sanoen koiran kiintymys omistajaan muistuttaa äiti-vauva- tai emo-poikassuhdetta myös fysiologisesti.
Helsingin yliopisto
Särähtää joka kerta korvaan nää eläinten lässyttävät äidit ja isukit. Ei kuulosta oikealta. Ei maalaistalossa sanottu lehmille, että tuuppa äitin luokse ei kissoille eikä porsaille vaikka olivatkin lasten lemmikkejä. Saati sitten kanoille. Kanan äiti😅
Minä sanon että iskä sitä sun tätä, enkä tarkoita että olisin koiran isä. Se on vaan minun kutsumanimi perheen sisällä ollut lapsen syntymästä lähtien.
Vierailija kirjoitti:
Särähtää joka kerta korvaan nää eläinten lässyttävät äidit ja isukit. Ei kuulosta oikealta. Ei maalaistalossa sanottu lehmille, että tuuppa äitin luokse ei kissoille eikä porsaille vaikka olivatkin lasten lemmikkejä. Saati sitten kanoille. Kanan äiti😅
No en mä asu maalaistalossa, eivätkö kissani ole kanoja. He ovat perheenjäseniäni.
Vierailija kirjoitti:
Mistä lähtien kanat ja lehmät innolla lemmikeitä. Voi Jeesus mikä idiootti taas tekemässä vertauksia.
Vierailija kirjoitti:
Lasta on vaikeampi tqppaa, vaikka joiltakin sekin onnistuu. Eläin ei koskaan ole lapsi. Joku outo häiriö sellaisen päässä, joka niin luulee.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä, ettei sanottu, koska ne porsaat syötiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en mä asu maalaistalossa, eivätkö kissani ole kanoja. He ovat perheenjäseniäni.
Surullista.
Ehkä sinua lohduttaa ajatus, että se kissa ei välitä vaikka kissan omistaja kutuisi itseään tontuksi
Mä en jätä kissojani yksin sellaisessa tilanteessa, vaan jään heidän kanssaan väestönsuojan ulkopuolelle.