Maalisvauvojen lokakuu
Heippa! Lokakuun kunniaksi avasin uuden pinon. Koetetaanhan kirjoitella aktiivisesti kuulumisia ja kokemuksia!
Minä jatkan jäätelöstä nauttimista, kun poika on taas näköjään parin tunnin unilla! :) Ihanaa, ehdin jo siivota kodin ja syömään lounaan.
Nakero08
Kommentit (52)
Onnittelut Sadekivelle! Ja tsemppiä nimen opetteluun. Itse olen nyt harjoitellut 4 kk ja kyllä se vaikeaa on, etenkin, kun näin mammalomalla sitä nimeä ei kovin usein tarvitse ääneen sanoa. : ) Kiva, että teillä meni juhlat hyvin.
Meillä oli tänään 6 kk neuvola. Siis meidänkin poika on jo vihdoin 6 kk! : ) Pituutta ja painoa oli tullut tosi vähän. Nyt sitten täytyisi niitä kiinteitä oppia kunnolla syömään. Onneksi tänään menikin jo muutama teelusikallinen kaupan kasvissosetta. Suunta on ylöspäin eli oppiminen lähtenyt käyntiin. Tänä iltana pitäisi vielä maistaa kaupan puuroa. Öisin poika heräilee yhä tunnin välein (eka unipätkä on kaksi tuntia). Siihenkin pitäisi pian saada muutos tulemaan, kun sekin kuulemma vaikeuttaa kasvamista.
Muuten kaikki oikein kivasti, mitä nyt nuha haittaa edelleen. Poika on hyväntuulinen ja on nyt kovasti innostunut akselinsa ympäri pyörimisestä ja ryömimisen harjoittelusta.
Kivat viikon jatkot kaikille!
Nakero ja puolivuotias poju
onnea sadekivelle ja hampaita saanneille!
meillekkin ensimmäinen hammas ilmestyi viikonlopun aikana!sen myötä ollaan sitten nukuttukin paljon paremmin..luojan kiitos!sunnuntaina herättiin vaan kerran ja nukahti heti tutin saatua suuhun,täytyy kyllä sanoa että olen kuin uusi ihminen!
viikonloppu oli muutenkin tapahtumarikas, tyttö nousi suorille käsille ja jaloille ja kiepsahti taakseppäin ja ISTAHTI!harjoitteli siinä muutaman kerran oli oli todella onnellinen uudesta taidosta,nyt ei muuta tehäkkään kuin istutaan ryömitään/kontataan pikkaisen eteenpäin ja nousee taas istumaan..hassua miten nopeasti tämä kehitys tapahtuu..ihan selvästi etsii paikkaa mihin ottais tukee että saisi vedettyä itsensä ylös..suoriltaan ku raajat on niin irroittaa vielä toisen käden lattiasta ja kuroittaa ilmaan..
nyt pitää mennä keittoa laittamaan kun tyttö vielä nukkuu..pitää taas ryhdistäytyä ja tulla kirjoittelemaan kuulumisia pikkasen useammin..
cathinna&savannah
Sitä voi ilmeisesti tältä palstalta aina lukea, mitä tuleman pitää..
Meidän maalisvauvaan syntyi 15 pivää lasketun ajan jälkeen, eli mentiin reilusti huhtikuun puolelle . Täällä kun luen levottomaksi muuttuneistä öistä, kiinteiden annosta jne. , niin muutaman viikon kuluessa voi arvailla aina muutoksia tulevan. Niin siis meidänkin inhimilliset yöt ovat muuttuneet aika katkonaisiksi, vauva päiväsaikaan kolaakin kaikki huoneet ja nurkat läpi ja yöllä varmaan uneksii.. Tässä kohdassa kyllä palautuu mieleen, että isoveljet olivat ihan samanlaisia. Porkkanaa on maisteltu hyvällä ruokahalulla muutama päivä, olen toistaiseksi innokkaasti valmistanut sapuskat itse ja neiti on toistaiseksi vielä hampaaton, joka imetystä ajatellen sopii mulle hyvin.
Näin siis nautitaan syysloman viimeisistä päivistä, eilen oltiin ekaa kertaa uimassa, olikin oikein mukavaa. Ensi viikolla on 6kk:n lääkärintarkastus, saa nähdä mitä paino ja pituus ovat, kun en itse moista saa kotona aikaiseksi..
Mukavia päiviä ja unen täytteisiä öitä kaikille.
Eichbaum ja vauva 6 kk
Meillä on vihdoinkin puhjennut eka hammas! Ja lisää on tulossa eittäin selvästi :).
Neuvolassa käytiin ylimääräisellä käynnillä, kun poijjaan kasvu on hidastunut selkeästi. Nyt lasku ei ollu ihan niin radikaalia, mutta käyrä menee alaspäin kuitenkin. Pituutta on nyt 69 cm ja painoa reilut 8 kg. Ja ikää on siis 7 kk. Itse en jaksa asiasta vielä stressata, katsotaan mitä tulee. Kunhan nyt sais selvyyttä tähän ruokavalioasiaan ja sais nuo unet taas paranemaan ensin... Ne kun kuitenkin saattavat olla juuri ne asiat mistä moinen johtuu. Ja nyt iski vielä oikein kunnon räkis ja yskäkin :(.
Piti niin keksiä tuolle esikolle jotain lomaohjelmaa, mutta niin vain tämäkin viikko hujahti ihan kotosalla. No eipä tuo kauhean kärsivältä ole vaikuttanut, kunhan on saanut vähän kavereiden kanssa leikkiä :).
Niitä hyviä unia minäkin täältä kaikille toivottelen, ja aurinkoisia syysilmoja!
Sadekivi ja miekkoset :)
Heippa kaikki!
Aika hiljaista täällä Maalismammojen palstalla. Ehkä monien vauvat ovat jo niin liikenteessä, ettei äidit enää pysty rauhassa istumaan koneella. : ) Meillä vasta harjoitellaan, mutta selkeästi liikkuminen on alkanut kiinnostaa.
Myös meillä puhuttiin neuvolassa siitä, että katkonaiset yöunetkin vaikuttavat kasvamiseen. Pojalle onkin alkanut iltapuuro maistua ja tänään ajattelin antaa sitä ihan niin paljon kuin poika haluaa. Sitten ei ainakaan ihan heti pitäisi nälän takia herätä. Laskin, että viime yönäkin herättiin 5 kertaa syömään. Olen kuitenkin tyytyväinen jo siihen, että yhden tunnin unipätkät ovat vaihtuneet kahden tunnin pätkiksi. Saa nähdä, aloitetaanko kuitenkin jonkinlainen unikoulu tänä viikonloppuna miehen avustuksella niin, että joka toisella heräämisellä ei saisikaan poika rintaa. Itse tietty toivon, että sellasta ei tarvittaisi, vaan poika nukkuisi muuten hyvin.
Nyt taitaa alkaa poika heräillä. Johan tuo on reilut kaksi tuntia kiskonut unta parvekkeella. Ei muuta kuin poika sisälle ja sosetta suuhun. On muuten ihan erilaista elämä nykyään, kun pitää muistaa ja ehtiä antaa noita soseita. Ihan mukavaa hommaa, mutta ei ihan niin yksinkertaista kuin rinnan antaminen. No, kaikkeen tottuu.
Kivaa viikonloppua kaikille!
ja ihan ensimmäisenä isot onnittelut sadekivelle rouviintumisen johdosta! :) Ja hyvää kuherruskuukautta..;)
ja cathinalla oli synttärit! Onnea! paljonkos mittariin tuli täyteen? Olikos teillä isotkit juhlat vai ihan kotiporukalla?
Joo, hiljaista täällä on ja eipä tuota ole itsekkään päässyt kovin usein koneella käymään. Huomenna on ne kaverin häät niin sinne pitänyt kaikenlaista järkkäillä ja ainahan sitä hommia kotosalla riittää kun vauva on talossa..:)
Meillä ei tosiaan vieläkään ryömitä eikä hampaitakaan ole näkyvillä...:/
mitään uutta ei tännepäin kuulukaan.. ja neiti tosiaan vielä päikkäreillä(kuten aina tähän aikaan..)
Mutta nyt jatkan siivousta ja toivotan kaikille hyvät viikonloput! :)
Aurelia ja neiti 6kk 3vko
mie oon ihan kipeenä,kurkku on ihan superkipee ja korvatulehduskin vaivaa..en edes muista koska olen kipeenä ollut viimeksi..siitä on aikaa..
Onneksi tyttö on terve ja uskokaa tai älkää mutta viime yönä sain nukkua 10 tuntia yhdellä heräämisellä! kaurapuuro on vissiin ollut se meiän pelastus ja yösyöttöjen lopettaminen ja sänkyyn nukuttaminen itsekseen..ärsyttää ihan miten annoin tytön aina nukahtaa tuttipullo suussa ja hölmö vielä annoin pullon sänkyyn..eli ei osannu sitten nukahtaa yöllä ilman sitä pulloa tai sitten huusi kun ihmetteli missä se on ja lopulta nukahti kun sai pullon suuhun muttei syöny juuri mitään..mutta nyt toistaiseksi ainakin unionkelmat selvitetty ja unet on paremmat..minä ainakin nakero suosittelen unikoulua,meillä ainakin tepsi..vaikkakin oli ihan "home-made"unikoulu..MINÄ meinan olin jo niin väsynyt että ei rajaa..ja sitten ku neuvolassa sanottiin ettei tyttö kyllä nälkäinen ainakaan ole..kun painaakin melkein 10kg=)niin annoin palaa,ja ei edes vaatinut sitten hirveesti, ihmeen hyvin meni..
Aloin syöttämään meidän sängyllämme iltamaidon ja röyhtättämään kunnolla,sitten hereillä olevaa vauvaa omaan sänkyyn,muutama taputtelu pepulle,unilelu ja tutti ja hyvänyön toivotukset..poistun huoneesta...jos alkaa itkemään menen takaisin ja laitan käden selälle tai vaihdan asentoa jos on vääntäny ittensä poikittain,otan käden pois ku rauhoittunut ja menen huoneesta..yleensä nukahtaa ittkseen sitten ku olen parikertaa käyny kattomassa..ei ala yleensä itkemään kovaa ollenkaan,sellasta ininää vaan..pari kertaa alkuillasta saattaa tuttia kaivata vielä suuhun mutta tosiaan monta monta yötä on nyt menny parilla heräämisellä..näin meillä..
en ole mikään asiantuntija,en tod, ja saattaa olllakkin että teen jotaa hassusti utta ei haittaa,tää ainakin toimii tällä hetkellä ja olen onnellinen ja oikeastaan kuin uusi ihminen kun olen saannu nukuttua..
mutta nyt käyn saunan laittamassa päälle ja taidanpa juoda kupillisen kahviakin ennen sitä..
onko teillä muilla muuten käyny mielessä ostaa pyörään istuinta?onko kellään infoa tarkemmin niistä tai osaisko joku jopa suositella jotaa tiettyä mallia/merkkiä..tarkoitus oilisi ostaa kevääällä sitten viimeistään ja iskäkin on ihan onnessaan,hän kuin tykkää pyöräillä hirvesti =)
minkälaisia kaveri/tuttavapiirejä teillä muilla?onko kavereilla vauvoja?,käyttekö säännöllisesti muskarissa tai jossain muualla?mun paras kaveri muutti justiinsa tästä meidän kylältä pois ja mulla on ihan kauhia ikävä sitä jo nytten,on täällä joitain tuttuja kyllä ja yhden toisenkaa treffaillaan aika säännöllisesti kyllä mutta se sydänystävä puuttuu..tietenkin tämä tulee aina olemaan mulle paras kaveri mutta on niin orpo olo jotenkin ku lähestulkoon päivittäin nähtiin ja nyt asuu sen verran kaukana etti pysty edes joka kuukausi näkemään..mtta kyllä tämä tästä!
viikonloppuja tasapuolisesti kaikille!
Piti sitten edellisessä viestissä onnitella Cathinnaa, mutta näyttää pyörivän niin oman navan ympärillä elämä, että unohtui sitte... Mutta paljon Onnea siis!
Meillä on tosiaan varsinainen kuherruskuukausi, Vauva päätti heti maanantaina herätä klo 5.10, joten siitä se sitten lähti taas uusi viikko häiden jälkeen käyntiin. Mieskin oli töissä jo kuudelta, vaikka normaalisti menee kasin aikoihin :).
Meillä on ihanainen rauha täällä, kun pojat nukkuu jo ja mieskin lähti johonkin pelireeneihin, joten taidanpa kaatua sohvalle ja nauttia seurastani ;).
Öitä kaikille!
Meillä Vincent alkoi ryömimään ja sai viidennen hampaansa juuri ennen kuin huomenna täyttää 7kk.
Sadekivelle onnittelut rouvautumisen johdosta, muille terkut!
Heippa!
Onnittelut Vincentille hampaasta ja ryömimistaidosta!
Meille kuuluu hyvää. Poika on nyt nukkunut kaksi yötä hienosti omassa sängyssään kahdella heräämisellä. Nyt on ihan jännää mennä iltaisin nukkumaan, kun voi olla toiveikkaana, että yö voipi mennä hyvinkin. Ja aamulla on ihanaa herätä ja tajuta, että on nukuttu 4 tuntia putkeen!
Myös soseet ja puuro ovat alkaneet maistua paremmin. Joinakin iltoina poika on syönyt jo desin puuroa. Eiköhän sillä lähde pituuskasvukin nousuun!
Meidän poika oli tänään valokuvauksessa! Kivaa! Kuvassa ei kauheasti hymyilyttänyt, mutta muuten poika on innostunut nauramisestakin viime päivinä.
Voikaahan hyvin!
Neiti silppuaa lattialla lehtiä, saahan nuo tuosta lojumasta ainakin pois, kun ovat ihan rypisteltyjä..
Meillä tänään puolivuotis-tarkastus, tuntui kyllä siltä, että meni vähän huitaisten , toisaalta en tiedä, jäätiinkö jostain paitsi.. Vauva kun lääkärissäkin kieppui pöydällä minkä kerkesi, pituutta on 73 cm ja painoa 9050g, tuohon päälle päänympäryksen mittaus ja muutama kysymys ruokailusta ja siinä se sitten olikin. Liikkuminen tuli lienee kysymättäkin selväksi.
Lääkäri kehoitti lisäämään seuraavaksi, siis porkkanan ja perunan päälle lihan, raudan saannin turvaamiseksi kuulemma. Maidon suhteen ollan vielä imetyslinjalla. Näinkö teitäkin Suomessa opastetaan??
Menoa on, täällä en ole ehtinyt käydä edes lukemassa. Onnitteluja uudelle rouvalle ja vanhentuneelle! Tuossa iässä siitä voi vielä onnitella :) (Ihan kade olen!)
Mitäs tänne... Täytyy oikein miettiä milloin olen viimeksi kirjoittanut. Hermanni tekee nyt neljättä hammastaan, kovasti on itkettänyt öisin... Kahden maissa rauhoittuu, ja sitten syödään yleensä viideltä ja joskus seitsemältä. Kuten aiemmin kerroin, olen laiskuuttani opettanut hermannin nukahtamaan syliini, ja nyt on tilanne sellainen, että pitkin iltaa saa käydä rauhoittelemassa sängyssä ja välillä täytyy nostaa syliin ennen kuin rauhoittuu. Tätä rallia siis tuonne kahteen asti on nyt ollut, aika kypsä alan olemaan! Lisäksi tosiaan ei nukahda edes isänsä syliin, joten eihän tämä voi jatkua. Tänään nukutin sänkyynsä, ja parinkymmenen minuutin huudon jälkeen rauhoittui kun lauloin, silitin päätä ja puristi sormeani... En tiedä helpottuuko tällä menolla yhtään, nukuttaminen on vaikeampaa mutta jospa ei heräilisi niin herkästi.
Meillä syödään kaksi ateriaa ja välipala, muutaman kerran olen puuroa tarjonnut. Ihan hirveästi en halua vielä antaa, kun rintamaidon pitää olla vielä pääasiallinen ravinnonlähde (eikä äiti halua vielä lopettaa "laihdutusta"). Mutta ihan hervottomia annoksia syö jo :)
Eichbaum kyseli ruokavaliosta ja neuvolasta. Meillä ei juuri neuvoja heru, kolmatta lasta kun siellä kuskataan niin tuntuu että terkka on sitä mieltä että kaikki on jo muistissa ja mitään ei tarvi neuvoa... Mutta muistelen, että kakkosen kohdalla käskettiin ottamaan nopsaan tahtiin kaikki lajit ruokavalioon, eli vihannesten jälkeen pian liha ja viljat.
Hermanni ei vielä liiku kovin paljon. Pyörii ympäri ja napansa ympäri, ja kun paljaalle lattialle laittaa niin hetken päästä on muutaman metrin päässä, mutta en ole oikein varma miten sinne pääsee :) Eilen häkkiisängyssä veti itsensä polvilleen seisomaan, ja sylissäkin kampeaa pystyyn ja on ihan onnessaan kun pääsee jaloilleen. Eli taitaa tulla sisaruksiinsa eikä paljon liiku ennenkuin lähtee kävelemään.
Joku kertoili että tavuja tulee, niitä on meillekin ilmestynyt. Hermanni "haastaa" aikuisia, katsoo silmiin ja sanoo jotain ja sitten häntä pitää matkia. Näin jaksaa jatkaa vaikka kuinka kauan. On sanonut monta kertaa äittä ja mummu ja pappaa... Näin siis kuulen, totuus voi olla kaukana tästä :)
No mutta, siellä ollaan taas kovin itkuisia...
mitäs meninkään kehumaan öitämme..heh..ei olla viime yönä nukuttu ku pari tuntia! nyt taitaa vaan olla kyllä syynä hampaat!heräsi jatkuvasti kovaan itkuun ja hampaita kaiveli..oin kyllä antanu supon illalla ku vaikutti jo silloin ettei tytön yöstä taida mitään tulla ku päivälläkin kaiveli hampaita..kokeneemmat,kauankohan tää kestää?onko ne vaan nää ekat mitä vaivaa,vai häiritseekö joka hampaan tulo?noh,ei auta ku nukkua sitten päivällä..oli vaan niin sydäntäriipaisevaa ku pieni ihan selvästi kyllä yritti nukkua mutta ne hampit,ne hampit=)
Tää meiän ei pysy enää hetkeäkään paikoilleen,kaikkea pitää tutkia ja ihmetellä ja hetkessä vaihdetaan ympäristöä,kävin eilen vessassa ja sillä välin tyttö oli kerenny eteiseen ja maisteli mamman kengänpohjia!nousee myös polvilleen ihmettelemään mistä saisi tukea tai kädensijaa et voisi vetää ittensä ylös..onneksi ei sellaista ole löytytny toistaiseksi..kaatuilee muutenkin niin paljon k aihilla mennään..konttauskypärä taitaakin olla seuraava ostos=)
yläkerran remppakin edistyy huimaa vauhtia,lisätilaa kaivataan kipeästi..jotenkin on vaan niin vaikeeta kun pitäis kaikkea muistaa ja miettiä tarkkaan,ettei heti sitten tarvii lisätä jotaa, vaan kerralla..mutta nyt taidan kyllä mennä huilimaan,väsymys on kova!
cathinna&tyttö
Pikainen kommentointi...
Meillä myös hampaita huudetaan ja valitettavan kauan niitä tehdään, viikkotolkulla. Yksi vasta tullut. Tarkkaan en muista huusiko esikoinen kaikkia tulevia hampaita, mutta sen muistan, että kyllä se aikamoista horroria oli. Mä en tajua miksei luonto ole järkännyt niin, että vauvat syntyis hampaat suussa ;). Jaa no, ehkä sillä on jotain tekemistä ton imetyksen kanssa :).
Sadekivi ja pojat jälleen (ei ole vieläkään tyttöä meille siis jostain ilmestynyt :)))
Tänään päättelin, että omena saattaisi riittää hetkeksi, johan sitä pari-kolme viikkoa syötiin ja tein kiisseliä vatuista, mansikoista ja mustikoista. Ei ole toisetkaan lapset olleet allergisia, niin uskalsin antaa kaikkia kerralla. Ja kyllä sitä upposikin! Ei meinannut äiti ehtiä menossa mukana :)
Hampaista sanoisin, että nämä etuhampaat on kyllä kivuliaimmat, alas tulee yleensä vähän nopeammin eikä kitinät kestä ihan niin kauan, mutta yläetuhampaat on meidän lapsilla aiheuttaneet pahimmat huudot. On kyllä myös yksilöllistä, joskus pääsee jokin hammas ihan huomaamatta tulemaan. Kulmahampaat ei ole ihan niin itkututtaneet, ja poskihampaat on tulleet ihan varkain. Kakkoselle puhkesi juuri toiset poskarit alas, eikä ole niitä juuri oireillut... Tai johtuisikohan tämä viimeisen kuukauden kestänyt kärttyily juurikin niistä! Voi virsit jos voisikin laittaa niitten piikkiin niin ehkä tämä joskus loppuisi...
Meillä oli nyt suht hyvä yö, puolilta öin Hermanni rauhoittui ja heräsi syömään viiden jälkeen ja nukkui sitten kahdeksaan. Ja aamulla olikin sen neljännen hampaan kärki jo näkyvissä. Kyllä se siitä sitten, kunhan nyt seuraavat hampaat antaisivat hetken odottaa itseään.
Mutta taas siivoamaan, olen tän päivän puunannut keittiötä enkä ole päässyt kuin pari metriä etenemään tasoa pitkin. Hella alkaa onneksi olemaan kunnossa, vielä olisi ainakin uunin vuoro.
Vihdoinkin ollaa kaikki parannuttu kestihän tätä lähemmäs 10 viikkoa..mä ite oon parantumassa kans just 40 asteen kuumeesta ja kovasta yskästä sekä maha taudista.Onneksi Juholla ei ainakaan vielä oo ollut tätä tautia mut varmasti tulee hällekkin jossai vaiheessa.
Muuten tänne kuuluu ihan hyvää mut väsyttää ihan törkeesti eli nyt ei kyllä jaksa taas kirjottaa tän enempää!!
Joo, onnittelut synttäreistä cathinalle.. Ja sadekivelle hyvää kuherruskuukautta... Ja hampaita saaneille myös onnittelut :) Ja voimia sairaana oleville...
Täällä ei vielä ole hampaita, mutta kyllä tyty on ruvennut kaivelemaan suutaan ja jäystää minua ikenillään joten varmaan ne hampaat rupeavat tulemaan. Täällä jo ryömitään, kontataan ja noustaan seisomaan tukea vasten ja ei malttaisi olla yhtään paikoillaan.. Ja nuo kengät kyllä on niin mielenkiintoiset, samoin kuin lehdet, kaukosäätimet ja kännykät :) Ja meidän kissaa jahtaa, saa ressukka pakoilla tytyä.
Piti kysellä vielä että oletteko suunnittelemassa isänpäiväksi mitään erikoista?
Hyviä jatkoja kaikille...
Tyty jo reilun viikon päästä 8kk!!!!
Enpä ole tänne piiiitkiin aikoihin kerenny kirjoittelemaan, mut nyt on pakko saada jo apua. Tyttö jo 7kk ja yöt edelleen inhottavia. Minulle kauheita migreenikohtauksia unen vähyydestä johtuen tullut ja jo pelkotiloja nukahtaa ku tietää tytön kohta kuitenkin huutavan. Alusta asti tyttö nukkunut omassa huoneessaan ja omassa sängyssä, ja hyvin nukkukin kunnes 4kk rupes tulee alahampaat. Siitä meijän yöheräilyt sit alkoivatkin. Nyt tilanne on jo aika kurja. Noin kuusi vkoa sitten tytölle tuli kauhea kuume ja huuti yöt läpeensä; yläpuolelle rupes puhkasemaan kulmahampaita. Käytin jo välillä lääkärissäkin et jos olisi ollut korvatulehdusta tai jotain ja supot ei paljoakaan auttanut. Mitään ruoka-allergioita ei ole. Kauhea tunne kun oikeen syvästä unesta heräät tytön kiljumiseen, tuntuu kun siltä päätä leikattas, sit oma sydän on jo pysähtymässä ja mitään kun toiselle ei voi tehdä kivun lievittämiseksi. Noh, onneksi nyt ne hampaat on jo puhennut jonkin aikaa sitten (vampyyri) =), mutta yöheräilyt ei ole hävinnyt. Iltaisin kun sen nukkumaan vien (hereillä tai ei) alkaa kauhea rimpuilu, potkii ja hakkaa ettei halua nukkua. Jos sen nukutan viereeni ja kannan sänkyyn sitten myöhemmin ni herää parin tunni päästä korkeintaan ja sama homma alkaa.. Tyttö on ihan sippi mut jotenki periksi ei annata vaan leikkimään ois yritettävä. Jos poistun huoneesta alkaa huuto (oli valot päällä tai ei). Kun kaikkien kapaloinnin ja laulelun ja hieromisen ym jälkeen saan sen nukahtamaan ni se pari tuntia on maksimi. Ihan kuin tytöllä olisi pelko että hänet jätetään tai jotain. Mitään sellaista en koskaan omasta mielestäni ole tehnyt mikä voisi hänet saada tuntemaan näin. Paljon olen antanut läheisyyttä. Aika kurja olo kun joutuu itteensä syyllistämään joka yö ja miettimään mitä on tullut tehtyä väärin. Viereeni en haluaisi tyttöä nukkumaan ottaa, en osaa itse silloin ainakaan nukahtaa ja se omaan sänkyyn opettaminen olisi taas edessä. Nälkä tytöllä öisin ei ole. Joskus pari vesihörppyä saattaa ottaa mutta maitoa ei syö. Onko tämä sit sitä "eroahistusta" vai päivän jutut kertaantuu uniin (oppi juuri konttaamaan) vai mikä. Kahden kuukauden päästä pitäisi töihin lähteä ni kyllä hirvittää jos yöt ovat tälläisiä. Äiti kohta joutaa lataamoon... =) No ei, päivisin tyttö on kun enkeli ja itsekkin jaksan hyvin univajeeseen verraten, mutta kai nää yöt olisi saatava jotenki kuriin, edes nää ns raivokohtaukset pois. Onko kellään ideoita tai niksejä, konsteja mikä auttaa tai mikähän nyt neitillä mahtaisi olla kyseessä?
Niin, yöunet rauhoittu hiukan kun en laita neitiä omaan sänkyyn päiväunille vaan joko sitteriin, sohvalle tai meidän sänkyyn, joskus autoon... (rattaisiin ei ole koskaan nukkunut) Meneekö tytöllä sit yö ja päivärytmi jotenki sekaisin vai mikä?
Toivottavasti joku edes sai selvää ku tekstiä tulee niin tilittämällä että huh huh, helpotti ainakin vähän. Mitä teen väärin? Onko kellään uusia neuvoja minulle rauhoittamaan öitä?
Kiitos jo etukäteen!
Meillä kahdeksan viikon sairastelun jälkeen aletaan pikku hiljaa olla taas terveiden kirjoissa. Pitää heti hehkuttaa, että meidän neiti ryömii/konttaa hurjaa vauhtia. Tästä johtuen pääsee tietysti jo räpeltämään kaikkea mahdollista. Iskän pleikkari ja muut tekiniset välineet alkaa olla vaaravyöhykkeessä.
Muutenkin on neiti alkanut viihtyä itsekseen pidempiä hetkiä ja ollut todella aurinkoinen. Ensimmäiset neljä kuukautta, kun oli pelkkää itkua, niin muutos on ollut melkoinen.
Septepberille voimia!!! Univaje saa kyllä pään niin jumiin ja koko elämä tuntuu kurjalta. Et varmasti tee mitään väärin.
Meillä yöt rauhoittuivat, kun isä alkoi nukuttaa tyttöä ja jos oikein itkee yöllä niin isä ottaa viereen. Minun kanssani ei suostu nukahtamaan, haluaa vaan leikkiä ja höpöttää. Olisiko teillä september mahdollista, että isä toimisi nukuttajana ja jeesaisi noissa yöheräilyissä? Meillä on viime yöt menneet vain yhdellä heräämisellä ja voin sanoa, että olo on kuin uudestisyntyneellä, kun on saanut nukkua.
Viime päivinä ollaan ulkoiltu kovasti, kun päivät ovat olleet kauniita. Käydään myös muskarissa viikoittain. Hassun näköistä kun meidän neiti istuu muiden lasten kanssa ja heiluttaa pikku marakassia, kuin viimeistä päivää. Tykkää myös laululeikeistä kovasti. Ensi viikolla onkin luvassa muskarin halloween kemut :)
Voimia kaikille ja mukavia syyspäiviä!!!
Eli häät tuli vietettyä ja kaikki sujui hienosti, lapset käyttäytyivät mallikkaasti ja kaikilla oli hauskaa. Nyt täytyy vaan alkaa totutella uuteen nimeen.
Hieman oli vaikea sopeutua taas arkeen maanantaina, mutta eiköhän tämä tästä.
Meillä levottomat yöt jatkuvat, enkä enää tiedä yhtään mistä kaikki johtuu. Hampaat ei meinaa puhjeta millään ja maitoaltistuskin tehtiin. Alkuun tuntui että tuli ihan selkeät oireet, mutta ne helpotti sitten. Ja nyt taas alkoi limainen yskäkin, joten ihmetellä täytyy mikä johtuu mistäkin. Onneksi minä olen saanut nukkua eri kerroksessa aina kun haluan niin mies on hoitanut vauvaa ettei ihan kauheasti pääse tuo väsymys sotkemaan elämää.
Meillä vietetään nyt syyslomaa (siis mies on kyllä töissä), esikoinen ei ole tällä viikolla ollenkaan hoidossa ja pitäisi yrittää keksiä jotain aktiviteettia kun tuo on hieman sosiaalisen puoleinen tapaus eikä äidin ja vauvan seura ihan riitä. Onneksi naapurin lapsetkin on kotosalla :).
No tulipahan höpistyä taas vaikka mitä...
sadekivi ja pojat