Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi vanhempia naisia häiritsee se, että joku mies deittailee itseään reippaasti nuorempaa naista?

Vierailija
04.07.2026 |

Nimittäin vakio mörköaihe palstalla. Voisitteko te naiset avata tätä? t. naivii nuori mies

Kommentit (702)

Vierailija
541/702 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet arvostavat: kauneutta/feminiinisyyttä.

Naiset arvostavat: raamikkuutta henkisesti ja fyysisesti (maskuliinisuutta). 

Miehen tulisi olla hieman älykkäämpi kuin nainen eli pariskunnan älykkyysosamäärä on suurin piirtein samaa tasoa. 

Vanhemmiten miehet alkavat painottaa naisen luonnetta enemmän kuin ennen eli kaunis ja epävakaa ei enää kelpaa. Myös renttuihin rakastuvat naiset viisastuvat vanhemmiten useimmissa tapauksissa niin että painottavat valinnoissaan järkeä enemmän. 

Osa ihmisistä on tietysti ongelmakimppuja teinistä vanhuuteen asti ja elämä on pelkkää draamaa. Heidän arvostuksensa vastakkaiseen sukupuoleen nähden voivat olla hyvin omintakeisia.

Olipas stereotypioita...

Miksi ihmeessä miehen tulisi olla älykkäämpi kuin naisen? Eikö miehen ego kestä älykkäämpää naista?

Tiedoksi, että monet naiset eivät siedä machomiehiä. Ovat huonoa isäainesta myös.

Eihän tuon kommentin laatija puhunut machosta mitään. Mistä ihmeestä sen keksit?

Valitettavan usein itseään miestä älykkäämmäksi kuvitteleva ja että miehen ego ei kestä älykkäämpää naista, on täysin naisen omaa harhaa, eli nainen ei ole älykäs milläån mittakaavalla, vaan ainoastaan hankala luonne.

Mistäs sinä sen tiedät?

Siitä, että olen varsin älykäs mies ja törmännyt sekä oikeasti älykkäisiin ja miellyttäviin naisiin, mutta myös itseään älykkäiksi kuvitteleviin, mutta hankalan luonteen omaaviin. Aidosti älykäs nainen kestää sen, että mieskin on älykäs ja jopa naista älykkäämpi.

Eiköhän me kaikki ihan älyllisiä olentoja olla.

Älykkyyttä on tietysti monenlaista.  Joiltakin älyllisesti hyvin lahjakkailta ihmisiltä voi kuitenkin puuttua tunneäly.  Eivät osaa yhtään "lukea" toista ihmistä.

Sellaisen ihmisen kanssa voi olla todella vaikeaa elää.

Olen myös elämässäni törmännyt ihmiseen, joka oli todella älykäs, mutta sivistymätön.  Se oli omituinen yhdistelmä.  Viisas, korkeassa ja lahjakkuutta ja tarkkuutta vaativassa virassa oleva mies, joka käyttäytyi ihan moukkamaisesti.

Kummallinen höhlä ilmekin aina naamalla.

Ota näistä älykkyyksistä sitten aina selvää.  

Niinpä. Itse olen Mensa-tasolla prosessoinnissa, mutta tunneäly on heikko, vaikka kovasti olenkin yrittänyt ymmärtää oikeita käyttäytymismalleja ihmisten kanssa toimimiseen. Ei silti ihmissuhteet onnistu, paitsi muutamien hyvien ystävien kanssa.

N46 

Vierailija
542/702 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se kuvottavaa jos mies on lapsensa tai lapsenlapsensa ikäisen kanssa.

Tuo on kyllä harvinaista. Jos mies tulee keskimäärin isäksi vaikka noin 30-vuotiaana, harvoin miesten ja naisten välillä on ikäeroa 30 vuotta, puhumattakaan jostain 60 vuodesta. Realistisesti suurten ikäerojen suhteet ovat enemmän luokkaa 10-20 vuotta. Toki nämäkin saattavat jo häiritä muita ihmisiä. 

Parikymppinen isä ei ole mikään harvinaisuus. Paljonkos niillä Dannyllä ja Erikalla ja Dannyllä ja Helmillä olikaan ikäeroa..? Luokkaa isoisä ja lapsenlapsi? Entäs Renny Harlin, onhan näitä...

arvostan  niinistöjä. upee pari. ja rva on itsekin tohtori--eli ihan niinkuin rakkaudesta-- vai mitä muuta tollot kuvittelette

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
543/702 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on kyllä harvinaista. Jos mies tulee keskimäärin isäksi vaikka noin 30-vuotiaana, harvoin miesten ja naisten välillä on ikäeroa 30 vuotta, puhumattakaan jostain 60 vuodesta. Realistisesti suurten ikäerojen suhteet ovat enemmän luokkaa 10-20 vuotta. Toki nämäkin saattavat jo häiritä muita ihmisiä. 

Parikymppinen isä ei ole mikään harvinaisuus. Paljonkos niillä Dannyllä ja Erikalla ja Dannyllä ja Helmillä olikaan ikäeroa..? Luokkaa isoisä ja lapsenlapsi? Entäs Renny Harlin, onhan näitä...

arvostan  niinistöjä. upee pari. ja rva on itsekin tohtori--eli ihan niinkuin rakkaudesta-- vai mitä muuta tollot kuvittelette

Ulosantisi todella huonoa tasoa ja olet selvästi kouluttamaton. 

Vierailija
544/702 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähinnä harmittaa sen nuoren naisen puolesta. Sitä ei tajua kuinka nopeasti aika kuluu, ja minkälaista sitten on kun puoliso onkin yhtäkkiä vanha ja itse ei.

Tuttavapiirissä 2 tällaista tapausta. Entinen työkaveri oli naimisissa melkein 25 v. itseää  vanhemman miehen kanssa. Olivat sielunkumppanit, mutta syntyneet väärillä vuosikymmenillä. Kun nainen oli 45, ja mies n. 70, mies kuoli sairauskohtaukseen kotona yksin sillä aikaa kun nainen oli työreissulla. Tästä on yli 10 v. aikaa eikä nainen ole toipunut vieläkään.

Toinen tapaus on hyvä ystäväni, joka on minua lähes 10 v. nuorempi ja miehensä minua lähes 10 v. vanhempi. Itse olen 45 v. Tässä iässä kun ensimmäisiä iän vaikutuksia alkaa tulla, niin ystäväpariskunnassa ero on selvä. Toinen on vielä "nuori" ja toinen jo selvästi vanhenemassa. 

Olen onnellinen että ollaan oman miehen kanssa samanikäisiä.

Päivi ja Paavo Lipponen ovat Suomessa kuuluisa pari tästäkin syystä. Heidän "rakkaustarinaansa" naistenlehdet hehkuttivat suurin mitoin 90-luvulla, mutta nythän Päivi Lipponen on ollut julkisuudessa hyvinkin avoin siitä, miten hankalaa on vanhan miehen vaimona. 

Olisi tuon rakkaustarinan voinut jättää väliin kumpikin. Olisi nimittäin nyt molemmilla paljon helpompaa. 

Vierailija
545/702 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi kiva tietää näiden naisia haukkuvien mielipide siitä minkä ikäinen nainen on vanha nainen. 

Minä olen vanha nainen, 61 tulee täyteen tänä vuonna. Kyllä silloin on vanha, kun silmään alkaa kaihi nostaa verhoa eteen. 

Kysyinkö sulta? Opettele lukemaan. 

Vierailija
546/702 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua ei siis häiritse, jos vanha mies deittailee nuorempaa naista. Niitähän on ja tulee olemaan. Mutta mua häiritsee se, jos nuori tyttö seurustelee vanhan miehen kanssa. Se on väärin ja joku isiongelma tytöllä. 

voi olla oikea rakastuminen.  mulla tutut  " tyttä "  on silmälääkäri ja ukkonsa eläkkeelle jäänyt raksamies- noin 30v ikäero-   onko toi lääkärityttö parka jokun uhri- jos älliä opiskella lääkäriksi--eiköhän itse päätä kenen kanssa avioituu-- eli ihan rakkaudesta.

taloudellisesti  toi mimmi elättää ittensä varmasti ja lapsensa.   onhan niinistöilläkin ikäerooooo- onks jenni joku raasu- tohtoriksi väitellyt -  kyttää salen fyrkkaa vai-

haloo pahvit

Opettele kirjoittamaan, mokomakin kiertokoululainen.

Kiertokoulunki tuo tyyppi on kiertänyt väärinpäin.

Vierailija
547/702 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jennistä tulee vielä rikas nuorehko leski. Saa nähdä, ottaako seuraavaksi yhtä vanhan vai siirtyykö nuorempiin. 

Varmasti tabloidit sen meille sitten kertovat. 

Vierailija
548/702 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi kiva tietää näiden naisia haukkuvien mielipide siitä minkä ikäinen nainen on vanha nainen. 

Minä olen vanha nainen, 61 tulee täyteen tänä vuonna. Kyllä silloin on vanha, kun silmään alkaa kaihi nostaa verhoa eteen. 

Kuules kultsipuppeli, minä osasin lukea jo kolmevuotiaana. Entä sinä? 

Vierailija
549/702 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on ikäeroa kaksi vuotta ja yhdeksän kuukautta, mies on vanhempi. Olemme eläneet lapsuutemme ja nuoruutemme niin yhtä aikaa, että muistot ovat yhteisiä, vaikka eri puolilla Suomea asuimme ja kasvoimme. Meillä on paljon keskusteltavaa ja meillä on hauskaa yhdessä näin kuusikymppisinäkin. Mitä ihmeen puhuttavaa voi olla ihmisillä, joista toinen oli jo opiskelemassa, kun toinen vielä teki hiekkakakkuja oman äitinsä silmien alla? Sellaiset ovat eläneet niin erilaisessa Suomessa toisiinsa nähden, että ongelmia tulee.

Ei ihme, että avioeroja on niin paljon. Me taas olemme olleet yhdessä 37 vuotta. 

Minulla ja miehellä ikäeroa 6 vuotta, mies vanhempi. Minulle ihan maksimi ikäero. Ei näy arjessa mitenkään, kun olemme molemmat syntyneet 60-luvulla. Mutta välillä tuntuu tuokin ikäero  huvittavan suurelta, kun käydään lapsuuden ja nuoruuden juttuja joskus läpi. Mies meni kouluun samana vuonna, kun synnyin. Kirjoitti ylioppilaaksi, kun minä olin vasta 13. En voisi kuvitellakaan seurustelevani 10-15 vuotta vanhemman tai nuoremman kanssa. Joillekin se käy, minulle ei.

Vierailija
550/702 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et siis edelleenkään ymmärrä lukemaasi. Tyhmä olet etkä mitään muuta. 

Vierailija
551/702 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ennenkin kirjoittanut tänne tämän: kuuntelin kerran sivusta, kun töissä 4-5 miestä, iältään noin 60 v, keskustelivat. Kaikki olivat eronneet ja he puhuivat, että uuden naisen pitää olla samanikäinen, jotta voi olla eläkkeellä samaan aikaan. 
Uskon, että suurin osa miehistä allekirjoittaa tämän. Sitten on jotainnniin huippulipidoisia miehiä, joilla on ihan muuta asiat mielessä kuin kumppanuus.

Vierailija
552/702 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletpa ylimielinen ja alentava, kun sinulle huomautettiin ettet ymmärtänyt lukemaasi. 

Vierailija
553/702 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vanha nainen, eikä minua liikuta yhtään, kuka kenenkin kanssa deittailee, seurustelee, paneskelee tai avioituu. Ei ole minulta pois. Hienoa, jos ovat onnellisia.

Vierailija
554/702 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös aloittaja kysellyt deittailusta? Olen 60-vuotias mies ja aika paljon pyörinyt itseäni 10-30 vuotta nuorempien naisten kanssa. Kyllä minä nuo ikäisteni (ja vähän nuorempienkin) naisten pitkät katseet olen tunnistanut. Yleensä olen niille naureskellut.

Ei minulla ole ollut mitään tarvetta lähteä muodostamaan pitkiä parisuhteita noiden treffikumppanieni kanssa. On käyty syömässä, matkoilla, konserteissa jne. Pystyn tarjoamaan aika mukavaa elämää, jos kumppani miellyttää. 

Jos etsisin loppuelämän parisuhdetta, niin muodostaisin sen varmaan korkeintaan 15 vuotta itseäni nuoremman kumppanin kanssa. Enkä todellakaan etsi omaishoitajaa.

Tunnistan toki, että joissain suhteissa on ollut vähän sugardatingin makua. Minulle se on ihan OK, niin kauan kun kumpikin osapuoli tietää missä mennään. Hyväksikäyttöä olisi lupailla jotain toteutumatonta.

Vierailija
555/702 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös aloittaja kysellyt deittailusta? Olen 60-vuotias mies ja aika paljon pyörinyt itseäni 10-30 vuotta nuorempien naisten kanssa. Kyllä minä nuo ikäisteni (ja vähän nuorempienkin) naisten pitkät katseet olen tunnistanut. Yleensä olen niille naureskellut.

Ei minulla ole ollut mitään tarvetta lähteä muodostamaan pitkiä parisuhteita noiden treffikumppanieni kanssa. On käyty syömässä, matkoilla, konserteissa jne. Pystyn tarjoamaan aika mukavaa elämää, jos kumppani miellyttää. 

Jos etsisin loppuelämän parisuhdetta, niin muodostaisin sen varmaan korkeintaan 15 vuotta itseäni nuoremman kumppanin kanssa. Enkä todellakaan etsi omaishoitajaa.

Tunnistan toki, että joissain suhteissa on ollut vähän sugardatingin makua. Minulle se on ihan OK, niin kauan kun kumpikin osapuoli tietää missä mennään. Hyväksikäyttöä olisi lupailla jotain toteutumatonta.

Sugardating, jonka säännöt molemmat tuntevat, on hyväksikäyttämistä, ei hyväksikäyttöä.

Itse en yhtään haluaisi, että joku mies on kanssani sen vuoksi, että saa minusta hyötyä. Tai toisin päin.

Vierailija
556/702 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolet avioliitoista päättyy eroon ja nainen on erojen alullepanijana yli 70% tapauksista. Miten ikäero onkin nyt jokin suuri ongelma jos nykyäänkin nainen lähtee liitosta? Yhtälailla se nainen voi ja lähtee suuren ikäeronkin liitosta.

Vierailija
557/702 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puolet avioliitoista päättyy eroon ja nainen on erojen alullepanijana yli 70% tapauksista. Miten ikäero onkin nyt jokin suuri ongelma jos nykyäänkin nainen lähtee liitosta? Yhtälailla se nainen voi ja lähtee suuren ikäeronkin liitosta.

Ja lisäyksenä, että Päivi Lipponen itse kertoi periaatteestaan, että ei eroa liitostaan. Se on hänen oikeutensa mutta ei velvoita muita toimimaan samoin.

Vierailija
558/702 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sugardating, jonka säännöt molemmat tuntevat, on hyväksikäyttämistä, ei hyväksikäyttöä.

Itse en yhtään haluaisi, että joku mies on kanssani sen vuoksi, että saa minusta hyötyä. Tai toisin päin.

Minun näkemykseni parisuhteissa ollaan siksi, että kumpikin osapuoli kokee sen itselleen miellyttäväksi ja myös hyodylliseksi. Ei se sulje pois rakkautta. 

Vierailija
559/702 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ex kämppis seurusteli monta v n 20 v vanhemman kanssa.

Muutti miehen luo heti ylioppilaaksi tulon jälkeen.

Me asuttiin kaksiossa ja tuli sinne joka 2 viikonloppu, kun lapset tuli miehen luo. Valmistui, sai töitå ja rakastui omaikäiseen, jätti miehen

Vierailija
560/702 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikolla tarkoitetaan sitä, että vanhemmat naiset ovat turhia ja rumia, heitä pitää näpäyttää jotta älyävät kadota olemattomiin häiritsemästä apn elämää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän neljä