Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi vanhempia naisia häiritsee se, että joku mies deittailee itseään reippaasti nuorempaa naista?

Vierailija
04.07.2026 |

Nimittäin vakio mörköaihe palstalla. Voisitteko te naiset avata tätä? t. naivii nuori mies

Kommentit (702)

Vierailija
521/702 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet arvostavat: kauneutta/feminiinisyyttä.

Naiset arvostavat: raamikkuutta henkisesti ja fyysisesti (maskuliinisuutta). 

Miehen tulisi olla hieman älykkäämpi kuin nainen eli pariskunnan älykkyysosamäärä on suurin piirtein samaa tasoa. 

Vanhemmiten miehet alkavat painottaa naisen luonnetta enemmän kuin ennen eli kaunis ja epävakaa ei enää kelpaa. Myös renttuihin rakastuvat naiset viisastuvat vanhemmiten useimmissa tapauksissa niin että painottavat valinnoissaan järkeä enemmän. 

Osa ihmisistä on tietysti ongelmakimppuja teinistä vanhuuteen asti ja elämä on pelkkää draamaa. Heidän arvostuksensa vastakkaiseen sukupuoleen nähden voivat olla hyvin omintakeisia.

Olipas stereotypioita...

Miksi ihmeessä miehen tulisi olla älykkäämpi kuin naisen? Eikö miehen ego kestä älykkäämpää naista?

Tiedoksi, että monet naiset eivät siedä machomiehiä. Ovat huonoa isäainesta myös.

Eihän tuon kommentin laatija puhunut machosta mitään. Mistä ihmeestä sen keksit?

Valitettavan usein itseään miestä älykkäämmäksi kuvitteleva ja että miehen ego ei kestä älykkäämpää naista, on täysin naisen omaa harhaa, eli nainen ei ole älykäs milläån mittakaavalla, vaan ainoastaan hankala luonne.

Mistäs sinä sen tiedät?

Siitä, että olen varsin älykäs mies ja törmännyt sekä oikeasti älykkäisiin ja miellyttäviin naisiin, mutta myös itseään älykkäiksi kuvitteleviin, mutta hankalan luonteen omaaviin. Aidosti älykäs nainen kestää sen, että mieskin on älykäs ja jopa naista älykkäämpi.

Vierailija
522/702 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ap sinulla olisi nuori tytär, joka deittailisi reippaasti vanhempaa miestä (itsesi ikäistä tai vanhempaa), niin ihan varmasti siinä vaiheessa ymmärtäisit, mikä siinä asetelmassa vaivaa.

Minä isänä olisin luottavaisempi, jos tytär olisi suhteessa vakavaraisen ja aikuisen vähän vanhemman miehen kanssa. Nuori mies ei välttämättä ole niin luotettava ja halukas vakiintumaan. Oman vaimon vanhemmat olivat selvästi onnellisia, kun tytär pääsi valmiiseen kotiin ja kunnollisen miehen vaimoksi.

No todennäköisemmin saat sitten vammaisia tai sairaita lapsenlapsia. Miehenkin ikä näet vaikuttaa.

Joo ja tuo ei ole minkään tyttären isän kirjoittama, vaan taas yksi setä, joka haaveilee nuoresta tytöstä.

Yksikään isä ei halua itsensä ikäistä vävyä, saati itseään vanhempaa.

Omituinen tulkinta tästä:

"Minä isänä olisin luottavaisempi, jos tytär olisi suhteessa vakavaraisen ja aikuisen vähän vanhemman miehen kanssa. Nuori mies ei välttämättä ole niin luotettava ja halukas vakiintumaan. Oman vaimon vanhemmat olivat selvästi onnellisia, kun tytär pääsi valmiiseen kotiin ja kunnollisen miehen vaimoksi."

Oletteko jatkuvasti kännissä?

Älä viitsi.  Määrittele nyt sitten se "vähän vanhempi," mitä tuossa esitit.

Perinteisesti meillä mies on aina ollutkin vähän vanhempi vaimoaan, eli tavallisimmin 1-5 vuotta.  Siinä ei ole mitään erityistä, kuuluvat samaan ikäpolveen.

Mikäs ikäero sulla on puolisosi kanssa?

Entä ne sun puolisosi vanhemmat, jotka oli niin tyytyväisiä sinuun?  Mikä ikäero heillä oli?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
523/702 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rummoja harmittaa, kun sitä omaakin äijää kyllästyttää katsella omaa,rupsahtanutta naamaa. Kaukana on ne ajat kun pystyi sanomaan tavallisille miehille, mä haluan olla vain kaveri ja niillä halveksimilleen duunareillakin tulee oksennus suuhun, kun näkee av-mamman rupsahtaneen pärstän.

Naisten rupsahtaminen ja katkeruus on yksiä harvoja, hienoja asioita elämässä :).

Miehetkö eivät rupsahda ja katkeroidu? Monella liiallinen alkoholin käyttö vanhentaa vauhdilla. 

Enemmistöllä miehistä alkoholismi johtuu vittumaisesta naisesta. On ihan tutkittua faktaa.

Tutkittua faktaa on ainoastaan se, että alkoholisti syyttää muita omasta juomisestaan. Niinpä se juominen jatkuu usein maksan poksahtamiseen asti. 

Aijaa?

" parisuhdeongelmat ovat yleinen tekijä miesten alkoholin lisääntyneessä käytössä

Tutkimukset osoittavat selvästi yhteyden alkoholin väärinkäytön ja parisuhdevaikeuksien välillä: vaikea parisuhde tai ero voi myös lisätä juomista, erityisesti miehillä. Miehet käyttävät alkoholia usein coping-mekanismina stressiin, yksinäisyyteen tai tunneongelmiin.

Vaikea parisuhde on yksi yleisimmistä taustatekijöistä miesten alkoholin lisääntymiselle (erityisesti kriisin tai eron yhteydessä)."

Hassua että jos miesten juomisen taustalla on usein parisuhdeongelmat niin miesten mielestä on naisten syy että miehet juo. Eli käytännössä jos ero tulee vaikka miehen pettämisen vuoksi ja mies rupeaa juomaan niin tämä on naisen vika kun haki eron pettävästä miehestä? Tai jos nainen hakee eron kun mies eiosallistu kotitöihin tai lokkeilee naisen rahoilla niin taas naisen vika jos eronnut mies rupeaa juopoksi. 

Aika säälittävää syyttää naisia miesten juomisesta.  Kyllä ne yleensä ihan itse hakee viinansa ja itse kaataa sen kurkusta alas. Ja jos syynä parisuhdeongelmat, ero ym niin turha syyttää naisia näistä vaan kyllä siinä on miehellä osansa ongelmasta. Naisten ei tarvitse pysyä avioliitossa pettäminen, lokkien ym kanssa vain suojellakseen miehen herkkää mieltä.

Nimenomaan se on niin, että miehen alkoholinkäyttö aiheuttaa ne parisuhde ongelmat.

Miehet vain mielellään kääntää asian niin, että he juo siksi, kun vaimo on ikävä.  Eli ei hyväksy sitä ylenpalttista juomista.

Kierre alkaa siitä juomisesta, ja siihen se myös päättyisi, jos mies lopettaisi sen juomisen.  Mutta niin käy äärimmäisen harvoin.

Vaimo lähtee liitosta, koska toinen osapuoli on aina kännissä.  Sitten syytetään vaimoa, että lähti ja jätti miehen yksin ja mies juo nyt sen takia.  Miksi mies joi silloin, kun vaimo vielä siinä oli, niin siitä ei enää puhuta.

Minäkin nuorena ja tyhmänä yritin sitä, että kun en sano mitään ja olen ihan normaalisti ja iloinen, vaikka mies kuinka siinä sönkötti ja toikkaroi päissään, että kyllä se sitten lopettaa sen juomisen.

Haha, päinvastoin.  Juominen vain kiihtyi.

Lähdin, ja mies joi puolessa vuodessa itsensä hautaan.

Kukaan ei aiheuta kenenkään alkoholismia.  Se tulee ihmisen omasta päästä ja halusta.  Eikä sitä kukaan lopeta, muu kuin se ihminen itse, omasta halustaan.

Voidaan sitä apua aina antaa, juu.  Kaverini isä tuli katkaisuhoidosta kotiin ympäripäissään.  Oli katkaisussa saanut kuntonsa ja vointinsa taas hyväksi, jaksoi taas ruveta juomaan, kun oli syönyt ja nukkunut hyvin.

Varmaan yksilöllistä, mutta minä olen nähnyt läheltä, miten miehet ovat alkaneet juomaan. Oma äiti oli helvetin ilkeä ja sai isän tarttumaan pulloon, mutta onneksi isä tajusi erota ja etsiä uuden vaimon. Vanhin siskoni on perinyt äidin luonteen ja jo kaksi miestä saanut tarttumaan pulloon. Minä olen pitänyt omalta osaltani huolen, ettei oman miehen tartte alkaa juomaan.

Unohdat nyt sen, että alkoholismi lähtee aina ihmisestä itsestään.  

Minusta ei saisi juoppoa missään olosuhteissa, minkäänlaiseen ihmisen seurassa.  Mikään vastoinkäyminen elämässäni ei ole saanut minua tarttumaan pulloon.

Elin pitkään vaikeassa avioliitossakin.  Mieheni petti minua ja oli todella häijy välillä.  Olin aikamoisessa ahdingossa, kun tuntui, että seinä edessä joka puolella.

En ikinä ajatellut ryhtyväni juomaan, vaikka se olisi niissä olosuhteissa ollut mahdollistakin.  Viinaa olisi ollut aina tarjolla.

Siskosi valitsi miehet, joille alkoholi kelpasi hyvin.  Sinä näet syyn siskossasi, mutta kyllä se varsinainen syy oli niissä miehissä itsessään.   

Saat pitää uskosi, mutta tuo on yleistä, että naisten on erittäin vaikea nähdä mitään syytä itsessään. Ei äidissä ja siskossakaan ollut mitään vikaa omasta mielestään. Isä ei käyttänyt alkoa ennen äidin ilkeilyä tippaakaan.

Vierailija
524/702 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehen tulisi olla hieman älykkäämpi kuin nainen eli pariskunnan älykkyysosamäärä on suurin piirtein samaa tasoa. 

Vanhemmiten miehet alkavat painottaa naisen luonnetta enemmän kuin ennen eli kaunis ja epävakaa ei enää kelpaa. Myös renttuihin rakastuvat naiset viisastuvat vanhemmiten useimmissa tapauksissa niin että painottavat valinnoissaan järkeä enemmän. 

Osa ihmisistä on tietysti ongelmakimppuja teinistä vanhuuteen asti ja elämä on pelkkää draamaa. Heidän arvostuksensa vastakkaiseen sukupuoleen nähden voivat olla hyvin omintakeisia.

Olipas stereotypioita...

Miksi ihmeessä miehen tulisi olla älykkäämpi kuin naisen? Eikö miehen ego kestä älykkäämpää naista?

Tiedoksi, että monet naiset eivät siedä machomiehiä. Ovat huonoa isäainesta myös.

Eihän tuon kommentin laatija puhunut machosta mitään. Mistä ihmeestä sen keksit?

Valitettavan usein itseään miestä älykkäämmäksi kuvitteleva ja että miehen ego ei kestä älykkäämpää naista, on täysin naisen omaa harhaa, eli nainen ei ole älykäs milläån mittakaavalla, vaan ainoastaan hankala luonne.

Mistäs sinä sen tiedät?

Siitä, että olen varsin älykäs mies ja törmännyt sekä oikeasti älykkäisiin ja miellyttäviin naisiin, mutta myös itseään älykkäiksi kuvitteleviin, mutta hankalan luonteen omaaviin. Aidosti älykäs nainen kestää sen, että mieskin on älykäs ja jopa naista älykkäämpi.

Eiköhän me kaikki ihan älyllisiä olentoja olla.

Älykkyyttä on tietysti monenlaista.  Joiltakin älyllisesti hyvin lahjakkailta ihmisiltä voi kuitenkin puuttua tunneäly.  Eivät osaa yhtään "lukea" toista ihmistä.

Sellaisen ihmisen kanssa voi olla todella vaikeaa elää.

Olen myös elämässäni törmännyt ihmiseen, joka oli todella älykäs, mutta sivistymätön.  Se oli omituinen yhdistelmä.  Viisas, korkeassa ja lahjakkuutta ja tarkkuutta vaativassa virassa oleva mies, joka käyttäytyi ihan moukkamaisesti.

Kummallinen höhlä ilmekin aina naamalla.

Ota näistä älykkyyksistä sitten aina selvää.  

Vierailija
525/702 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ap sinulla olisi nuori tytär, joka deittailisi reippaasti vanhempaa miestä (itsesi ikäistä tai vanhempaa), niin ihan varmasti siinä vaiheessa ymmärtäisit, mikä siinä asetelmassa vaivaa.

Minä isänä olisin luottavaisempi, jos tytär olisi suhteessa vakavaraisen ja aikuisen vähän vanhemman miehen kanssa. Nuori mies ei välttämättä ole niin luotettava ja halukas vakiintumaan. Oman vaimon vanhemmat olivat selvästi onnellisia, kun tytär pääsi valmiiseen kotiin ja kunnollisen miehen vaimoksi.

No todennäköisemmin saat sitten vammaisia tai sairaita lapsenlapsia. Miehenkin ikä näet vaikuttaa.

Joo ja tuo ei ole minkään tyttären isän kirjoittama, vaan taas yksi setä, joka haaveilee nuoresta tytöstä.

Yksikään isä ei halua itsensä ikäistä vävyä, saati itseään vanhempaa.

Omituinen tulkinta tästä:

"Minä isänä olisin luottavaisempi, jos tytär olisi suhteessa vakavaraisen ja aikuisen vähän vanhemman miehen kanssa. Nuori mies ei välttämättä ole niin luotettava ja halukas vakiintumaan. Oman vaimon vanhemmat olivat selvästi onnellisia, kun tytär pääsi valmiiseen kotiin ja kunnollisen miehen vaimoksi."

Oletteko jatkuvasti kännissä?

Älä viitsi.  Määrittele nyt sitten se "vähän vanhempi," mitä tuossa esitit.

Perinteisesti meillä mies on aina ollutkin vähän vanhempi vaimoaan, eli tavallisimmin 1-5 vuotta.  Siinä ei ole mitään erityistä, kuuluvat samaan ikäpolveen.

Mikäs ikäero sulla on puolisosi kanssa?

Entä ne sun puolisosi vanhemmat, jotka oli niin tyytyväisiä sinuun?  Mikä ikäero heillä oli?

Riippuu tietysti minkä ikäisenä tyttäret ovat perustamassa perheitä, mutta 10-15v vanhempi mies ei ole isokaan ikäero. Vaimoni on 12v nuorempi. Appi on 23v vanhempi anoppia.

Vierailija
526/702 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rummoja harmittaa, kun sitä omaakin äijää kyllästyttää katsella omaa,rupsahtanutta naamaa. Kaukana on ne ajat kun pystyi sanomaan tavallisille miehille, mä haluan olla vain kaveri ja niillä halveksimilleen duunareillakin tulee oksennus suuhun, kun näkee av-mamman rupsahtaneen pärstän.

Naisten rupsahtaminen ja katkeruus on yksiä harvoja, hienoja asioita elämässä :).

Miehetkö eivät rupsahda ja katkeroidu? Monella liiallinen alkoholin käyttö vanhentaa vauhdilla. 

Enemmistöllä miehistä alkoholismi johtuu vittumaisesta naisesta. On ihan tutkittua faktaa.

Tutkittua faktaa on ainoastaan se, että alkoholisti syyttää muita omasta juomisestaan. Niinpä se juominen jatkuu usein maksan poksahtamiseen asti. 

Aijaa?

" parisuhdeongelmat ovat yleinen tekijä miesten alkoholin lisääntyneessä käytössä

Tutkimukset osoittavat selvästi yhteyden alkoholin väärinkäytön ja parisuhdevaikeuksien välillä: vaikea parisuhde tai ero voi myös lisätä juomista, erityisesti miehillä. Miehet käyttävät alkoholia usein coping-mekanismina stressiin, yksinäisyyteen tai tunneongelmiin.

Vaikea parisuhde on yksi yleisimmistä taustatekijöistä miesten alkoholin lisääntymiselle (erityisesti kriisin tai eron yhteydessä)."

Hassua että jos miesten juomisen taustalla on usein parisuhdeongelmat niin miesten mielestä on naisten syy että miehet juo. Eli käytännössä jos ero tulee vaikka miehen pettämisen vuoksi ja mies rupeaa juomaan niin tämä on naisen vika kun haki eron pettävästä miehestä? Tai jos nainen hakee eron kun mies eiosallistu kotitöihin tai lokkeilee naisen rahoilla niin taas naisen vika jos eronnut mies rupeaa juopoksi. 

Aika säälittävää syyttää naisia miesten juomisesta.  Kyllä ne yleensä ihan itse hakee viinansa ja itse kaataa sen kurkusta alas. Ja jos syynä parisuhdeongelmat, ero ym niin turha syyttää naisia näistä vaan kyllä siinä on miehellä osansa ongelmasta. Naisten ei tarvitse pysyä avioliitossa pettäminen, lokkien ym kanssa vain suojellakseen miehen herkkää mieltä.

Nimenomaan se on niin, että miehen alkoholinkäyttö aiheuttaa ne parisuhde ongelmat.

Miehet vain mielellään kääntää asian niin, että he juo siksi, kun vaimo on ikävä.  Eli ei hyväksy sitä ylenpalttista juomista.

Kierre alkaa siitä juomisesta, ja siihen se myös päättyisi, jos mies lopettaisi sen juomisen.  Mutta niin käy äärimmäisen harvoin.

Vaimo lähtee liitosta, koska toinen osapuoli on aina kännissä.  Sitten syytetään vaimoa, että lähti ja jätti miehen yksin ja mies juo nyt sen takia.  Miksi mies joi silloin, kun vaimo vielä siinä oli, niin siitä ei enää puhuta.

Minäkin nuorena ja tyhmänä yritin sitä, että kun en sano mitään ja olen ihan normaalisti ja iloinen, vaikka mies kuinka siinä sönkötti ja toikkaroi päissään, että kyllä se sitten lopettaa sen juomisen.

Haha, päinvastoin.  Juominen vain kiihtyi.

Lähdin, ja mies joi puolessa vuodessa itsensä hautaan.

Kukaan ei aiheuta kenenkään alkoholismia.  Se tulee ihmisen omasta päästä ja halusta.  Eikä sitä kukaan lopeta, muu kuin se ihminen itse, omasta halustaan.

Voidaan sitä apua aina antaa, juu.  Kaverini isä tuli katkaisuhoidosta kotiin ympäripäissään.  Oli katkaisussa saanut kuntonsa ja vointinsa taas hyväksi, jaksoi taas ruveta juomaan, kun oli syönyt ja nukkunut hyvin.

Varmaan yksilöllistä, mutta minä olen nähnyt läheltä, miten miehet ovat alkaneet juomaan. Oma äiti oli helvetin ilkeä ja sai isän tarttumaan pulloon, mutta onneksi isä tajusi erota ja etsiä uuden vaimon. Vanhin siskoni on perinyt äidin luonteen ja jo kaksi miestä saanut tarttumaan pulloon. Minä olen pitänyt omalta osaltani huolen, ettei oman miehen tartte alkaa juomaan.

Unohdat nyt sen, että alkoholismi lähtee aina ihmisestä itsestään.  

Minusta ei saisi juoppoa missään olosuhteissa, minkäänlaiseen ihmisen seurassa.  Mikään vastoinkäyminen elämässäni ei ole saanut minua tarttumaan pulloon.

Elin pitkään vaikeassa avioliitossakin.  Mieheni petti minua ja oli todella häijy välillä.  Olin aikamoisessa ahdingossa, kun tuntui, että seinä edessä joka puolella.

En ikinä ajatellut ryhtyväni juomaan, vaikka se olisi niissä olosuhteissa ollut mahdollistakin.  Viinaa olisi ollut aina tarjolla.

Siskosi valitsi miehet, joille alkoholi kelpasi hyvin.  Sinä näet syyn siskossasi, mutta kyllä se varsinainen syy oli niissä miehissä itsessään.   

Saat pitää uskosi, mutta tuo on yleistä, että naisten on erittäin vaikea nähdä mitään syytä itsessään. Ei äidissä ja siskossakaan ollut mitään vikaa omasta mielestään. Isä ei käyttänyt alkoa ennen äidin ilkeilyä tippaakaan.

Mutta itse valitsi pullon.

Vierailija
527/702 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on onnellinen avioliitto, yhteiselo kestänyt jo 40 vuotta.  Olen miestäni 12 vuotta vanhempi.

Anoppini oli 14 vuotta vanhempi kuin miehensä.  

Ikäero voi siis hyvin toimia toisinkin päin.  Se usein unohdetaan.  

Minä en kyllä haaveillut itseäni nuoremmasta miehestä.  Kohtalo vain heitti hänet eteeni.  

Kaikki ystävämme ovat eronneet, osa uusissa liitoissa.  Vain me olemme pystyneet yhdessä.  Myös kaikki miehen sisarukset on eronneet puolisoistaan.  Yksi jo kahdesti.  

Vain meillä on liitto säilynyt.  

Vierailija
528/702 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minua häiritse. Minua vain naurattaa miesten ainainen hölmöys, koska eivät itse huomaa tulevansa gold diggerien hyväksikäyttämiksi. Minä huomaan, ja sekös sitten naurattaa. 

Vierailija
529/702 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on onnellinen avioliitto, yhteiselo kestänyt jo 40 vuotta.  Olen miestäni 12 vuotta vanhempi.

Anoppini oli 14 vuotta vanhempi kuin miehensä.  

Ikäero voi siis hyvin toimia toisinkin päin.  Se usein unohdetaan.  

Minä en kyllä haaveillut itseäni nuoremmasta miehestä.  Kohtalo vain heitti hänet eteeni.  

Kaikki ystävämme ovat eronneet, osa uusissa liitoissa.  Vain me olemme pystyneet yhdessä.  Myös kaikki miehen sisarukset on eronneet puolisoistaan.  Yksi jo kahdesti.  

Vain meillä on liitto säilynyt.  

No tuopa on hyvä juttu, vie miehiltä kehuskelunaiheet pois. Vanhempi nainen onkin hyvin kelpaava nuorille miehille. Ihan jees. 👍

Vierailija
530/702 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ikäeroa kaksi vuotta ja yhdeksän kuukautta, mies on vanhempi. Olemme eläneet lapsuutemme ja nuoruutemme niin yhtä aikaa, että muistot ovat yhteisiä, vaikka eri puolilla Suomea asuimme ja kasvoimme. Meillä on paljon keskusteltavaa ja meillä on hauskaa yhdessä näin kuusikymppisinäkin. Mitä ihmeen puhuttavaa voi olla ihmisillä, joista toinen oli jo opiskelemassa, kun toinen vielä teki hiekkakakkuja oman äitinsä silmien alla? Sellaiset ovat eläneet niin erilaisessa Suomessa toisiinsa nähden, että ongelmia tulee.

Ei ihme, että avioeroja on niin paljon. Me taas olemme olleet yhdessä 37 vuotta. 

Vierailija
531/702 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä harmittaa sen nuoren naisen puolesta. Sitä ei tajua kuinka nopeasti aika kuluu, ja minkälaista sitten on kun puoliso onkin yhtäkkiä vanha ja itse ei.

Tuttavapiirissä 2 tällaista tapausta. Entinen työkaveri oli naimisissa melkein 25 v. itseää  vanhemman miehen kanssa. Olivat sielunkumppanit, mutta syntyneet väärillä vuosikymmenillä. Kun nainen oli 45, ja mies n. 70, mies kuoli sairauskohtaukseen kotona yksin sillä aikaa kun nainen oli työreissulla. Tästä on yli 10 v. aikaa eikä nainen ole toipunut vieläkään.

Toinen tapaus on hyvä ystäväni, joka on minua lähes 10 v. nuorempi ja miehensä minua lähes 10 v. vanhempi. Itse olen 45 v. Tässä iässä kun ensimmäisiä iän vaikutuksia alkaa tulla, niin ystäväpariskunnassa ero on selvä. Toinen on vielä "nuori" ja toinen jo selvästi vanhenemassa. 

Olen onnellinen että ollaan oman miehen kanssa samanikäisiä.

Vierailija
532/702 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiva tietää näiden naisia haukkuvien mielipide siitä minkä ikäinen nainen on vanha nainen. 

Vierailija
533/702 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

koska tuollaisilla on poikkeuksetta taipumusta pedarointiin

Esimerkiksi 50-vuotias mies, joka deittailee 30-vuotiasta naista, on poikkeuksetta pedofiili? Lukitsetko vastauksen? -ap

Käyttäydy-  kunnioita nyt edes meidän Niinistöä vaimoineen.  olet nolo ja loukkaava.

Vierailija
534/702 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häiritsee koska

- Ne miehet jotka etsivät naista erityisesti iän perusteella näkevät naisessa vain iän (ehkä hoikkuuden ja kauneuden) mutta eivät sitä ihmistä ja persoonaa. Nainen on näille miehille monesti vain jonk8nlainen statusesine ja pornonukke.

- nämä miehet jotka vikittelee hu9mattavasti itseään nuorempia naisia ovat valmiita heittämään naisen pois kun tämä ikääntyy. Eli sitten kun nainen esim 30v niin ero ja mies hommaa nuorempaa.

- miksi nämä miehet yrittävät väkisin nuorta. No heillä on pieni tai he eivät osaa miellyttää naista sängyssä. Tai on jotain mielenterveysongelmia ym ja haluavat nuoren koska nuori ei osaa vaatia normaali käytöstä ym kuten vanhemmat naiset.

- nuorta naista on helpompi huijata tekemään sängyssä asioita joita tämä itse ei haluaisikaan

- vanhempi mies käyttää valta-asemaansa ja rahaa pitääkseen nuoren naisen hallinnassaan

- usein nämä nuorten perässä olevat miehet ovat mustasukkaisia ja eristävät nuoren naisen ystävistään ja sukulaisistaan

- usein nämä vanhat ukot saattavat olla jopa väkivaltaisia jos nuori nainen yrittää jättää heidät

Minulla ainakin suojeluvaisto herää kun näen millaiseen ansaan nuori nainen on joutumassa vanhan ukon kanssa. Ja minusta voi olla ihan hyvin ison ikäeron suhteitakin. Mutta en usko että selkeästi itseään paljon nuorempaa naista etsivät miehet kykenevät useinkaan tasa-arvoiseen suhteeseen. Joskus harvoin ison ikäeron suhdekin toimii ja silloin lienee enemmän sattumaa tuollainen ikäero eikä tilanne missä mies välttämättä etsii merkittävästi nuorempaa naista.

onko  Jenni Niinistä H    oikein ansassa.

Mulla tuttu- mies 64 ex rakennusmies-  vaimonsa 34 v   silmälääkäri--- todella sopusuhtainen tasapainoinen pariskunta-  lapsi nyt 4v.  kukaan ole ansassa- te ootte niin tyhmiä

ai tuokin lääkäriakka ei osaa arvioida keneen rakastuu-- ootte te hulluja

Vierailija
535/702 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei häiritse! Helmi ja Danny on tosin liikaa.

Eikö se ole heidän asiansa.

helmin haastattelu mm viiden ohjelmassa-- tuntuu olevan hillitty  fiksu nainen.  ikäistään vanhemman oloinen

Vierailija
536/702 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olipas stereotypioita...

Mistäs sinä sen tiedät?

Oletko varma ettet vain kuvittele itse olevasi älykkäämpi. Olen aika monta tällaista miestä elämässäni tavannut ja se on ihan hyvä juttu että hoksottimet leikkaavat, mutta jos on muita vakavia puutteita aivojen ja sosiaalisessa kehityksessä niin eipä sillä älyllä itsessään mitään tee. Ja muutenkin tuo, "nainen ei kestä sitä että olen häntä älykkäämpi" miksi kilpailisit vaimosi kanssa. Tarvitset tietoa siitä, mitä avioliitto ylipäätään on, ennen kuin kannattaa sekaantua naisiin. Sinä et kilpaile puolisosi kanssa, koskaan.

Vierailija
537/702 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ei siis häiritse, jos vanha mies deittailee nuorempaa naista. Niitähän on ja tulee olemaan. Mutta mua häiritsee se, jos nuori tyttö seurustelee vanhan miehen kanssa. Se on väärin ja joku isiongelma tytöllä. 

voi olla oikea rakastuminen.  mulla tutut  " tyttä "  on silmälääkäri ja ukkonsa eläkkeelle jäänyt raksamies- noin 30v ikäero-   onko toi lääkärityttö parka jokun uhri- jos älliä opiskella lääkäriksi--eiköhän itse päätä kenen kanssa avioituu-- eli ihan rakkaudesta.

taloudellisesti  toi mimmi elättää ittensä varmasti ja lapsensa.   onhan niinistöilläkin ikäerooooo- onks jenni joku raasu- tohtoriksi väitellyt -  kyttää salen fyrkkaa vai-

haloo pahvit

Vierailija
538/702 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua ei siis häiritse, jos vanha mies deittailee nuorempaa naista. Niitähän on ja tulee olemaan. Mutta mua häiritsee se, jos nuori tyttö seurustelee vanhan miehen kanssa. Se on väärin ja joku isiongelma tytöllä. 

voi olla oikea rakastuminen.  mulla tutut  " tyttä "  on silmälääkäri ja ukkonsa eläkkeelle jäänyt raksamies- noin 30v ikäero-   onko toi lääkärityttö parka jokun uhri- jos älliä opiskella lääkäriksi--eiköhän itse päätä kenen kanssa avioituu-- eli ihan rakkaudesta.

taloudellisesti  toi mimmi elättää ittensä varmasti ja lapsensa.   onhan niinistöilläkin ikäerooooo- onks jenni joku raasu- tohtoriksi väitellyt -  kyttää salen fyrkkaa vai-

haloo pahvit

Opettele kirjoittamaan.

Vierailija
539/702 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

haloo pahvit

Opettele kirjoittamaan, mokomakin kiertokoululainen.

Vierailija
540/702 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi kiva tietää näiden naisia haukkuvien mielipide siitä minkä ikäinen nainen on vanha nainen. 

Minä olen vanha nainen, 61 tulee täyteen tänä vuonna. Kyllä silloin on vanha, kun silmään alkaa kaihi nostaa verhoa eteen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yksi