Äh, taas kauheita motivaatio-ongelmia kuntoilun ja terveellisemmän syömisen suhteen. Miten te muut onnistutte?
Nytkään en saa itseä ylös tästä sohvalta että lähtisi lenkille. Illalla sitä taas sortuu viiniin tai herkkuihin. Kesä on hyvä tekosyy kaikkeen tuollaiseen perseilyyn.
Kommentit (81)
No mulle terveys ja myös ulkonäkö on hyviä motivaattoreita. On vaan kivempi olla hyvässä kunnossa ja hyvännäköinen.
Säännöllisyys, vaikkei huvittaisikaan. Arjen aktiivisuus, pyöräily, kävely, venyttely, mitä näitä nyt on. Vaihtaa herkut terveellisempiin / proteiinipitoisiin. Pitää kiinni ruokailu rytmistä ja napostelee mielummin porkkanoita, hedelmiä tai pähkinöitä. Itse tein just banaanilettutaikinan ja sen kanssa sitten kreikkalaista jugurttia ja marjoja.
En pysty. Elän syödäkseni herkkuja. Jotkut syövät terveellisesti elääkseen.
Vierailija kirjoitti:
Säännöllisyys, vaikkei huvittaisikaan. Arjen aktiivisuus, pyöräily, kävely, venyttely, mitä näitä nyt on. Vaihtaa herkut terveellisempiin / proteiinipitoisiin. Pitää kiinni ruokailu rytmistä ja napostelee mielummin porkkanoita, hedelmiä tai pähkinöitä. Itse tein just banaanilettutaikinan ja sen kanssa sitten kreikkalaista jugurttia ja marjoja.
Jos laihtua haluaa, niin napostelun lopettaminen on kaikkein ensimmäinen ja tärkein homma.
Napostelun sisällöllä tai "terveellisyydellä" ei ole merkitystä, koska ongelma on nimenomaan siinä napostelussa.
Minä elän enää vähän aikaa enkä jaksa moisesta stressata.
Syöminen ei ole minulle ongelma, olen hyvin kurinalainen ja nautin hyvästä ruuasta. Silti päivän kalorit jää 1200.
Liikkuminen on päivittäistä hyötyliikuntaa, askelia tulee 6000-15000. Talvella vesijumppaa
Vierailija kirjoitti:
Syöminen ei ole minulle ongelma, olen hyvin kurinalainen ja nautin hyvästä ruuasta. Silti päivän kalorit jää 1200.
Liikkuminen on päivittäistä hyötyliikuntaa, askelia tulee 6000-15000. Talvella vesijumppaa
"Nautin hyvästä ruuasta"-lause ei oikein sovi tuollaiseen kituutteluun.
Jos ei huvita lähteä lenkille, älä mene. Kuten olet huomannut, se ei toimi. Tai joillekin toimii, mutta monille siitä ei tule tapaa, koska se on pakkopullaa. Kokeile uusia lajeja ja etsi itsellesi sopiva. Lähde vaikka pyöräilemään tai uimaan ajatuksella ulkoilu, maisemien katselu, rentoutuminen, jonkin uuden paikan tutkiminen tms. eli ei kuntoilemaan/urheilemaan, koska siitä voi tulla epämiellyttäviä mielikuvia ja se vaikeuttaa lähtemistä eli rimaa alemmas. Aina ei tarvitse liikkua verenmaku suussa, kevyempikin liikunta lasketaan. Sohvalla löhöämisen sijaan pyöräile jätskinhakureissulle (kiska, ravintola, kauppa kaikki käy, jos jätski ehdoton nounou, niin marjat tai muu terveellisempi vaihtoehto tilalle), pulahda sen jälkeen uimaan ja fiilistele kesää. Jos saat jonkun kivan ihmisen seuraksi, niin aina parempi.
En kituuta.
Esim eiliset syömiset:
- ohut paahtoleipä, robiolajuustoa, hilloa, maitokahvi, pieni jugurtti 260kcal
- lounas 100g vitello tonnatoa, pala focacciaa. Jälkiruuaksi vesimelonia 360kcal
- päivällinen kanapataa (kanaa, paprikaa, tomaattia, oliiveja, perunaa, valkoviiniä, kanalientä, Barattolino jäätelöä 100g 624kcal
yhteensä 1244kcal
- tänään sama aamupala 260kcal
- lounas minestronekeittoa, vesimelonia 220kcal
- päivällinen bratwurstia ja haudutettua hapankaalia, jäätelöä 100g 584kcal.
Yhteensä 1064kcal
Minulle pizzat, kebut, sibukat jne eivät ole "nautinto", siinä sinun ja minun ero
Mulle kävelystä on tullut tapa, käyn joka ikinen aamu ja ilta kävelyllä. Mulla toimii se, että vauhdin suhteen ei ole yhtään mitään tavoitetta. Näin ollen se ei tunnu yhtään raskaalta, jos ei ole fiilistä varsinaiseen kuntoiluun. Teen etätöitä ja ulos on pakko päästä.
Herkuttelun suhteen mun täytyy vaan rajoittaa itseäni, ettei se ole jokailtaista vaan ennemminkin jokaviikkoista ja määrää muutenkin rajoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Juu ei menny niinku strömsöössä tänäänkään tää homma. Puoliso teki ihanaa pastaa ja oli ostanut jälkkäriksi vielä irtokarkkeja joita sorruin syömään. Kalorit ihan parhaassa tapauksessa +-0, ei missään tapauksessa ainakaan kalorivajetta että laihdutus lähtisi käyntiin...ap
Eikö puolisosi tiedä, että yrität laihduttaa vai miksi roudaa herkkuja?
Vierailija kirjoitti:
En kituuta.
Esim eiliset syömiset:
- ohut paahtoleipä, robiolajuustoa, hilloa, maitokahvi, pieni jugurtti 260kcal
- lounas 100g vitello tonnatoa, pala focacciaa. Jälkiruuaksi vesimelonia 360kcal
- päivällinen kanapataa (kanaa, paprikaa, tomaattia, oliiveja, perunaa, valkoviiniä, kanalientä, Barattolino jäätelöä 100g 624kcal
yhteensä 1244kcal
- tänään sama aamupala 260kcal
- lounas minestronekeittoa, vesimelonia 220kcal
- päivällinen bratwurstia ja haudutettua hapankaalia, jäätelöä 100g 584kcal.
Yhteensä 1064kcal
Minulle pizzat, kebut, sibukat jne eivät ole "nautinto", siinä sinun ja minun ero
Joku 1000 kcal/pv on kituuttamista, jos et ole pienikokoinen ihminen vuodelevossa.
Vanhuutta vastaan on turha taistella. Stressi mikä pyörii tuon pakko-oireisen elämän ympärillä, ei nuorenna ketään. Ensiksi kannattaa kysyä itseltään mitä varten kiusaa itseään. Meistä ei tule Ig: ssä ihailtuja naisia käymällä kuntosalilla. Siihen tarvitaan sadalla tonnilla kirurgiaa. Miehetkään eivät ole sen arvoisia, että käyttäis elämänsä heidän nuolemiseen
Jos menet terveys edellä:
ota iisisti, syö kasvispainotteisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu ei menny niinku strömsöössä tänäänkään tää homma. Puoliso teki ihanaa pastaa ja oli ostanut jälkkäriksi vielä irtokarkkeja joita sorruin syömään. Kalorit ihan parhaassa tapauksessa +-0, ei missään tapauksessa ainakaan kalorivajetta että laihdutus lähtisi käyntiin...ap
Eikö puolisosi tiedä, että yrität laihduttaa vai miksi roudaa herkkuja?
No, se on puolisonkin koti.
Vierailija kirjoitti:
Vanhuutta vastaan on turha taistella. Stressi mikä pyörii tuon pakko-oireisen elämän ympärillä, ei nuorenna ketään. Ensiksi kannattaa kysyä itseltään mitä varten kiusaa itseään. Meistä ei tule Ig: ssä ihailtuja naisia käymällä kuntosalilla. Siihen tarvitaan sadalla tonnilla kirurgiaa. Miehetkään eivät ole sen arvoisia, että käyttäis elämänsä heidän nuolemiseen
Kiusaan itseäni, itseäni varten.
Kuntoilen heti aamusta ja puoleen päivään mennessä teen kaikki päivän terveelliset syötävät valmiiksi. Loppupäivän saa sitten ottaa rennommin ja valmiit terveelliset syötävät on yhtä helppo napata kuin olisi ne tyhmemmätkin syötävät. Olen aktiivisempi aamulla ja aamupäivällä niin kaikki tällainen järkevä onnistuu silloin.
Vierailija kirjoitti:
Hei historia tule hakemaan pölyttyneet ja menneeseen jämähtäneet täti-ihmiset takaisin.
Motivaattorina toimii mm. Tunisian reissu ensi keväänä. <3
Haluan hyvännäköisen kropan myös seuraelämän vuoksi. Ja näyttäähän vaatteet sitten nätimmiltä, olisi ihanaa olla kokoa S jälleen pitkästä aikaa.
- Mi(n)na/Dina