Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muistako vanhat pihaleikit lapsuudesta

Vierailija
03.07.2026 |

Kirkonrottaa ja kymmenen tikkua laudalla ja kuka pelkää…?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikittiin myös levyraatia, seikkailtiin metsissä, sorakuopassa ja kallioilla. Talvella laskettiin pulkalla ja minisuksilla ja hiihdettiin, rakennettiin lumilinnoja ja luisteltiin. Kesäisin pelattiin nelistä, kiipeiltiin puissa ja rakennettiin majoja.

Vierailija
22/25 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta kai! Kirkkis, rope ja pope, väri, peili, hiippaaja, tervapata, puuhippa, kukkulan kuningas, letka, hurahura häitä, naruhyppy, hiirenhäntä, twisti, ruutuhyppy...

Miten leikitään hurahura häitä, mulle ihan vieras leikki?

Kaksi seisoi vastakkain kädet yhdessä ylhäällä porttina ja sen alta meni muut lapset jonossa ja samalla laulettiin "Hura, hura häitä,
kello löi jo kaksitoista,
keisari seisoo palatsissaan.
Niin musta kuin multa,
niin valkea kuin varsa,
se ken tulee viimeiseksi, on mun ystävä". Googlaamalla löytyy varmaan miten loppu menee.

Muistan tän lorun, mutta meillä se alkoi jotenkin eri tavalla. Kiitos!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkkis, keinupersis, pesis, twisti, rofe ja pole. Superpalloilla heiteltiin jotain erilaisia kuvioita ykköset, kakkoset jne. Stadin lähiö.

Vierailija
24/25 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta kai! Kirkkis, rope ja pope, väri, peili, hiippaaja, tervapata, puuhippa, kukkulan kuningas, letka, hurahura häitä, naruhyppy, hiirenhäntä, twisti, ruutuhyppy...

Miten leikitään hurahura häitä, mulle ihan vieras leikki?

Kaksi seisoi vastakkain kädet yhdessä ylhäällä porttina ja sen alta meni muut lapset jonossa ja samalla laulettiin "Hura, hura häitä,
kello löi jo kaksitoista,
keisari seisoo palatsissaan.
Niin musta kuin multa,
niin valkea kuin varsa,
se ken tulee viimeiseksi, on mun ystävä". Googlaamalla löytyy varmaan miten loppu menee.

Muistan tän lorun, mutta meillä se alkoi jotenkin eri tavalla. Kiitos!

Ja meillä se loru loppui ”hän ken tulee viimeiseksi onpi kuolema” Eli joutui pelistä ulos.

Vierailija
25/25 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä käytiin kesällä myös porukalla uimassa, parin lähitalon lapset reilun kilsan päässä leirintäalueella. Alle kymmenvuotiaita taidettiin olla kaikki, joku taisi olla alle kouluikäinenkin. Käsipohjaa uitiin, koska kukaan ei oikeasti osannut edes uida.