Kertokaa, miksi jotkut ihmiset törmää joka työpaikassa ongelmiin ihmisten kanssa?
Onko niin, että Suomessa jokaisella työpaikalla on vähän tavalla tai toisella toksinen ilmapiiri ihmisten välillä vai miten selittäisitte sen, että tietty henkilö törmää aina epämiellyttäviin tilanteisiin muiden kanssa ja jopa vaihtaa alaa näiden asioiden takia? Ei ehkä kyse mistään vakavista jutuista, vaan ei vaan synkkaa muiden kanssa ja usein paha mieli kollegoiden takia. Millaisten ihmisten olette itse huomanneet päätyvän konflikteihin muiden kanssa työpaikoilla?
Kommentit (96)
Kateelliset vanhemmat naiset aiheuttaa aina ongelmia. Kummasti miesten ja nuorempien naisten kanssa tulee aina toimeen.
No tämä nyt on ihan puppua, en ainakaan omalla alallani tunnista tuollaista ilmiötä lainkaan.
-Ja ikäsi oli? 50+ jos saan arvata?? :DDD
Minulla kyllä liikaakin kokemusta katkerista vanhoista etenkin naisista töissä. Ei, he eivät ole aina lempeitä äitihahmoja vaan päin vastoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi kollegani tuntuu olevan vähän väliä riidoissa muiden kanssa. Hän on äänekäs ja hallitseva persoona, joka haluaa päättää asioista yksin. Kyseinen henkilö töksäyttelee asioita harkitsematta ja suuttuessaan huutaa muille. Omasta mielestään hän varmaankin on vain suorapuheinen ja sosiaalinen.
Suoruustaipumuksestaan huolimatta hän usein jättää asiat sanomatta ja puhuu ihmisistä selän takana. Jos hän ei ole tyytyväinen muiden tekemisiin, hän tekee kyseisen työtehtävän itse, niskojaan nakellen ja marttyyrimaisesti huokaillen.
Hän tuntuu inhoavan erityisesti hiljaisempia ja arempia persoonia. Hän muistaa muiden virheet ja väärät sanavalinnat ikuisesti mutta itse on tottakai oikeutettu sekä virheisiin että asiattomiin töksäyttelyihin.
Arvatkaa mikä ammattiryhmä on kyseessä? 🥳
Lähäri/sh?
V*ttu joo. Mistä arvasit?
Tuollaiset häiriintyneet tapaukset hoitavat teidänkin omaisianne vanhusten tehostetussa palveluasumisessa ja muualla.
Ei tuolla tavalla kukaan käyttäytyisi yksityisellä sektorilla, potkut tulisi.
pakko olla julkisen sektorin naisvaltainen ala, olisi voinut olla myös opetusalalla opettaja. Opettajat toki vähän hillitympiä kun hoitoalan ihmiset.
Vierailija kirjoitti:
Kateelliset vanhemmat naiset aiheuttaa aina ongelmia. Kummasti miesten ja nuorempien naisten kanssa tulee aina toimeen.
No tämä nyt on ihan puppua, en ainakaan omalla alallani tunnista tuollaista ilmiötä lainkaan.
Minulla kyllä liikaakin kokemusta katkerista vanhoista etenkin naisista töissä. Ei, he eivät ole aina lempeitä äitihahmoja vaan päin vastoin.
No mun mielestä iäkkään naisen ei tarvitse olla missään äitihahmon roolissa työpaikalla, mutta käyttäytyä pitää eikä saa vaihdevuosioireiden tms. takia kiukutella ja luoda huonoa työilmapiiriä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaverilla on ongelmia joka työpaikassa. Vaikea luonne työhön liittyen. Kaverina ihan ok.
Osaatko selittää mitä tarkoittaa vaikea luonne työhön liittyen?
Todella negatiivinen asenne ja hirveä valitus mitättömistä asioista. Kova päteminen, minä tiedän paremmin kuin muut eikä mitään tiimihenkeä. Mullakin menisi hermot hänen työkaverinaan. Sama juttu joka työpaikassa.
Mistä tiedät?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mun mielestä iäkkään naisen ei tarvitse olla missään äitihahmon roolissa työpaikalla, mutta käyttäytyä pitää eikä saa vaihdevuosioireiden tms. takia kiukutella ja luoda huonoa työilmapiiriä.
Onko hyvän työilmapiirin luominen sitä ettei negatiivisista asioista puhuta? (ohis)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja jos yhtä tyyppiä aina työpaikka toisensa jälkeen kohtaa vääryys, niin oisko syytä katsoa peiliin?
Tavallaan. Sen takia näitä asioita on hyvä kuulla jokaisesta näkökulmasta, että mikä kenenkin mielestä niitä konflikteja aiheuttaa. Sitten jokainen voi pohtia sitä omaa rooliansa tilanteissa ja mitä taitoja voisi ehkä opetella vastaisuuden varalle.
Hehehe no ei sinänsä sitä täällä voi selvittää vai oletko joku kpää? Kysyä ventovieraasta asioita ja kysyä näkemyksiä. Haloo!
Tarkoitin sitä, että jos vaikka joku sanoo, että no, entinen työkaveri oli liian lempeä ja siksi päätyi toimistonarskun silmätikuksi, niin sitten voi joku lukea sen ja miettiä että jaa, kuulostaa itse asiassa tutulta ja ehkä siis jatkossa pitää opetella miten toimia sellaisten kiusaajien kanssa. Tai joku toinen voi kirjoittaa, että tuntee jonkun, joka töksäyttelee liian suoraan juttuja muille eikä yhtään mieti miten asiat muotoilee, mikä ärsyttää muita ja aiheuttaa eripuraa työpaikalla, niin sittenhän joku voi lukea sen ja miettiä, että no joo, tosiaan, joskus en ihan mieti loppuun asti, että miten joku voi tulkita puhetyylini. Jotain tällaista. Ei kai kukaan ventovieras voi muiden tilanteista tietääkään.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen tällainen ihminen, jostain syystä. Ei ole ongelmia jokaisen kanssa mutta aina jonkun kanssa. Ja ei, en haasta riitaa, en arvostele työkavereita, en pilkkanaura, en jätä töitä muille enkä laiskottele. Päinvastoin, keskityn töihin satasella, teen ahkerasti, reippaasti, pyrin auttamaan muita mutta AINA se osuu jonkun hermoon ja saan kyräilyä, vttuilua, suljetaan ulkopuolelle, puhutaan pahaa, pilkkanauretaan, juorutaan ja jopa huudetaan päin naamaa. En tiedä mitä voisin enää toisin tehdä että tulisin hyväksytyksi.
Googlaa vaativa persoonallisuus.
a) päsmäröinti b) kaikkien asioiden besserwiser c) komentelija d) muiden työstä löytyy aina jotain huomauttamista e) raskas persoona, ei ymmärrä tavallista huumoria, ammattiloukkaantuja ja arvostelija. f) teet niin tai näin, aina on väärinpäin
Jos sama ihminen on aina napit vastakkain ja riidoissa työkaveriensa kanssa vaikka työpaikkakin vaihtuu, niin ehkä se ongelma ei ole ne muut ihmiset siellä työpaikalla.
Kaverisi on hankala ja yhteistyökyvytön tyyppi jonka pitäisi miettiä omaa käyttäytymistään eikä syyllistää muita.
Vierailija kirjoitti:
Tämä pitää niin paikkansa!
Lisäksi todella kilpailuhenkiset ihmiset, joiden pitäisi aina olla parhaimpia, ovat haastavia työkavereina.
Työpaikat, joilla historiassa paljon yt:eitä, työntekijät salaavat lisäksi tietoa, koska tottuneet siihen, että paikasta pidettävä kiinni.
Itseäni on työpaikoilla jatkuvasti kommentoitu siitä, että olen niin hoikka ja kaunis. Itselleni ulkonäkö ei ole tärkeä asia ja keskityn 100% asiasisältöön.
Minut on jätetty usein porukan ulkopuolelle ja ns. pelattu pois määräaikaisuuksien jälkeen. Minulle on myös usein sanottu Sinun kanssasi oli mukava työskennellä.
Olen huomannut, että nämä ulkopuolelle jättävät ovat usein itse melko huonokäytöksisiä ihmisiä, eivätkä laajasti pidettyjä.
Vierailija kirjoitti:
Ovatko nämä miehet lempeitä isähahmoja vai jotain muuta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi olla että oma luonne on sellainen, ei vaan tule toimeen kaikkien kanssa.
Oletko itse törmännyt sellaiseen ja millainen luonne se voisi olla?
Hyvä kysymys!
Vierailija kirjoitti:
Itseäni on työpaikoilla jatkuvasti kommentoitu siitä, että olen niin hoikka ja kaunis. Itselleni ulkonäkö ei ole tärkeä asia ja keskityn 100% asiasisältöön.
Minut on jätetty usein porukan ulkopuolelle ja ns. pelattu pois määräaikaisuuksien jälkeen. Minulle on myös usein sanottu Sinun kanssasi oli mukava työskennellä.
Olen huomannut, että nämä ulkopuolelle jättävät ovat usein itse melko huonokäytöksisiä ihmisiä, eivätkä laajasti pidettyjä.
Sama huomio ja kokemus
Vierailija kirjoitti:
Osaan vastata tähän! Se on ADHD. Vaikkei olisi mitään ongelmaa kenenkään kanssa ja olisi itse nätti ja nöyrä ja ahkera, niin meissä ADHD-ihmisissä on joku sellainen ominaisuus, mikä saa narsistit ja psykopaatit sekoamaan.
Väärin. Turha käyttää tuota adhd-korttia. Olet vain huono hösöttävä työntekijä, joka turvautuu koko uransa siihen, että muut tekevät ja paikkaavat. Onhan se vaivannnäköä vaativaa tehdä hommat kunnolla, helpompi jättää tekemättä ja väittää syyn olevan adhd ja antaa muiden tehdä.
Tiedän tuollaisen tyypin. Hapan, ei viihtynyt missään. Eli ei viihtynyt itsensä kanssa.
Mä on ylitehokas ja ääri-introvertti, joka aiheuttaa sopeutumisongelmia työpaikoissa joissa tekemiset on vähissä ja pitäisi jaksaa jaaritella loputtomiin kahvitauoilla. Varsinkaata syrjimistä en koe, mutta olen selvästi ulkopuolinen.
Ainut missä tätä ongelmaa ei ole, on rakennusala, siellä jos tekee työnsä reippaasti, kaikki on ok. Helpottaa vielä se että olen nainen, ei ne mua sinne kahvipöytämölinöihinsä edes halua. Ulkopuolinenhan mä olen raksallakin, mutta suhtautuminen muhun on enemmän hyväntahtoista kuin muissa paikoissa, missä aistin enemmän selän takana paskan jauhamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan perseestä alkaa naiselle jotain äitihahmon roolia istuttamaan. Monelle naiselle riittää ihan että on ne omat lapset, töissä jokainen on vastuussa omista tekemisistään. Toinen on sitten et miehisellä alalla naisen oletetaan pitävät miehet kurissa. No en pidä, miehet on aikuisia, joten jokainen hoitakoon oman tonttinsa.
Vierailija kirjoitti:
Usein jos kaikki ympäröivät ihmiset on hankalia niin ongelma on itsessään
Mutta on suomalaiset työpaikatkin sellaisia aikuisten päiväkoteja
Itsellä on kokemus julkisella sektorilla narsistisesta esimiehestä hoveineen. Kun joudut tällaisen esimiehen ja hänen hovinsa hampaisiin niin kukaan ei uskalla sinua puolustaa. Ainoaksi vaihtoehdoksi jää työpaikasta lähteminen muuten sairastuu. Julkisella sektorilla ei henkilöstöosasto puutu esimiesten tekemisiin vaikka meno olisi minkälaista.
Tai sellainen joka olisi kaivannut tiimin tukea ja ei sellaista koskaan saanut.