Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kertokaa, miksi jotkut ihmiset törmää joka työpaikassa ongelmiin ihmisten kanssa?

Vierailija
02.07.2026 |

Onko niin, että Suomessa jokaisella työpaikalla on vähän tavalla tai toisella toksinen ilmapiiri ihmisten välillä vai miten selittäisitte sen, että tietty henkilö törmää aina epämiellyttäviin tilanteisiin muiden kanssa ja jopa vaihtaa alaa näiden asioiden takia? Ei ehkä kyse mistään vakavista jutuista, vaan ei vaan synkkaa muiden kanssa ja usein paha mieli kollegoiden takia. Millaisten ihmisten olette itse huomanneet päätyvän konflikteihin muiden kanssa työpaikoilla?

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
02.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellanen joka on pelissä työpaikalla tavoitteenaan voittaa. Ymmärtänyt sanan tiimipelaaja väärin.

Tai sellainen joka olisi kaivannut tiimin tukea ja ei sellaista koskaan saanut.

Vierailija
42/50 |
02.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateelliset vanhemmat naiset aiheuttaa aina ongelmia. Kummasti miesten ja nuorempien naisten kanssa tulee aina toimeen.

No tämä nyt on ihan puppua, en ainakaan omalla alallani tunnista tuollaista ilmiötä lainkaan.

-Ja ikäsi oli? 50+ jos saan arvata?? :DDD

Minulla kyllä liikaakin kokemusta katkerista vanhoista etenkin naisista töissä. Ei, he eivät ole aina lempeitä äitihahmoja vaan päin vastoin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
02.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi kollegani tuntuu olevan vähän väliä riidoissa muiden kanssa. Hän on äänekäs ja hallitseva persoona, joka haluaa päättää asioista yksin. Kyseinen henkilö töksäyttelee asioita harkitsematta ja suuttuessaan huutaa muille. Omasta mielestään hän varmaankin on vain suorapuheinen ja sosiaalinen. 

Suoruustaipumuksestaan huolimatta hän usein jättää asiat sanomatta ja puhuu ihmisistä selän takana. Jos hän ei ole tyytyväinen muiden tekemisiin, hän tekee kyseisen työtehtävän itse, niskojaan nakellen ja marttyyrimaisesti huokaillen. 

Hän tuntuu inhoavan erityisesti hiljaisempia ja arempia persoonia. Hän muistaa muiden virheet ja väärät sanavalinnat ikuisesti mutta itse on tottakai oikeutettu sekä virheisiin että asiattomiin töksäyttelyihin. 

Arvatkaa mikä ammattiryhmä on kyseessä? 🥳

Lähäri/sh?

V*ttu joo. Mistä arvasit? 

Tuollaiset häiriintyneet tapaukset hoitavat teidänkin omaisianne vanhusten tehostetussa palveluasumisessa ja muualla. 

Ei tuolla tavalla kukaan käyttäytyisi yksityisellä sektorilla, potkut tulisi. 

pakko olla julkisen sektorin naisvaltainen ala, olisi voinut olla myös opetusalalla opettaja. Opettajat toki vähän hillitympiä kun hoitoalan ihmiset.

Vierailija
44/50 |
02.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kateelliset vanhemmat naiset aiheuttaa aina ongelmia. Kummasti miesten ja nuorempien naisten kanssa tulee aina toimeen.

No tämä nyt on ihan puppua, en ainakaan omalla alallani tunnista tuollaista ilmiötä lainkaan.

Minulla kyllä liikaakin kokemusta katkerista vanhoista etenkin naisista töissä. Ei, he eivät ole aina lempeitä äitihahmoja vaan päin vastoin. 

No mun mielestä iäkkään naisen ei tarvitse olla missään äitihahmon roolissa työpaikalla, mutta käyttäytyä pitää eikä saa vaihdevuosioireiden tms. takia kiukutella ja luoda huonoa työilmapiiriä.

Vierailija
45/50 |
02.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaverilla on ongelmia joka työpaikassa. Vaikea luonne työhön liittyen. Kaverina ihan ok. 

Osaatko selittää mitä tarkoittaa vaikea luonne työhön liittyen?

Todella negatiivinen asenne ja hirveä valitus mitättömistä asioista. Kova päteminen, minä tiedän paremmin kuin muut eikä mitään tiimihenkeä. Mullakin menisi hermot hänen työkaverinaan. Sama juttu joka työpaikassa. 

Mistä tiedät?

Vierailija
46/50 |
02.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mun mielestä iäkkään naisen ei tarvitse olla missään äitihahmon roolissa työpaikalla, mutta käyttäytyä pitää eikä saa vaihdevuosioireiden tms. takia kiukutella ja luoda huonoa työilmapiiriä.

Onko hyvän työilmapiirin luominen sitä ettei negatiivisista asioista puhuta? (ohis)

Vierailija
47/50 |
02.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja jos yhtä tyyppiä aina työpaikka toisensa jälkeen kohtaa vääryys, niin oisko syytä katsoa peiliin?

Tavallaan. Sen takia näitä asioita on hyvä kuulla jokaisesta näkökulmasta, että mikä kenenkin mielestä niitä konflikteja aiheuttaa. Sitten jokainen voi pohtia sitä omaa rooliansa tilanteissa ja mitä taitoja voisi ehkä opetella vastaisuuden varalle.

Hehehe no ei sinänsä sitä täällä voi selvittää vai oletko joku kpää? Kysyä ventovieraasta asioita ja kysyä näkemyksiä. Haloo!

Tarkoitin sitä, että jos vaikka joku sanoo, että no, entinen työkaveri oli liian lempeä ja siksi päätyi toimistonarskun silmätikuksi, niin sitten voi joku lukea sen ja miettiä että jaa, kuulostaa itse asiassa tutulta ja ehkä siis jatkossa pitää opetella miten toimia sellaisten kiusaajien kanssa. Tai joku toinen voi kirjoittaa, että tuntee jonkun, joka töksäyttelee liian suoraan juttuja muille eikä yhtään mieti miten asiat muotoilee, mikä ärsyttää muita ja aiheuttaa eripuraa työpaikalla, niin sittenhän joku voi lukea sen ja miettiä, että no joo, tosiaan, joskus en ihan mieti loppuun asti, että miten joku voi tulkita puhetyylini. Jotain tällaista. Ei kai kukaan ventovieras voi muiden tilanteista tietääkään.

Vierailija
48/50 |
02.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen tällainen ihminen, jostain syystä. Ei ole ongelmia jokaisen kanssa mutta aina jonkun kanssa. Ja ei, en haasta riitaa, en arvostele työkavereita, en pilkkanaura, en jätä töitä muille enkä laiskottele. Päinvastoin, keskityn töihin satasella, teen ahkerasti, reippaasti, pyrin auttamaan muita mutta AINA se osuu jonkun hermoon ja saan kyräilyä, vttuilua, suljetaan ulkopuolelle, puhutaan pahaa, pilkkanauretaan, juorutaan ja jopa huudetaan päin naamaa. En tiedä mitä voisin enää toisin tehdä että tulisin hyväksytyksi.

Googlaa vaativa persoonallisuus. 

Vierailija
49/50 |
02.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsestäni tuntuu, että ulkonäköni on yksi syy huonoille kokemuksille töissä. Tuntuu, että ulkonäköni triggeröi ihmisissä tosi outoja juttuja, joskus epävarmuutta, joskus ajatusta, että olen varmaan tyhmä (ehkä se on toive) ja sen mukaista kohtelua, joskus oletuksia, että olen varmaan ilkeä ja arvostelen muita, Nämä on tosi hämmentäviä juttuja, kun joku yhtäkkiä alkaa kohdella minua kuin olisin ihan erilainen kuin oikeasti olen. Esim. puhuu tosi alentuvasti tai tulkitsee aidosti ystävälliset kommenttini piilokettuiluna. Näitä on niin surullista sitten jälkikäteen pohtia, kun en aidosti halua kellekään pahaa ja haluaisin vaan päästä tekemään työtäni ilman mitään draamaa.

Vierailija
50/50 |
02.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

a) päsmäröinti b) kaikkien asioiden besserwiser c) komentelija d) muiden työstä löytyy aina jotain huomauttamista e) raskas persoona, ei ymmärrä tavallista huumoria, ammattiloukkaantuja ja arvostelija. f) teet niin tai näin, aina on väärinpäin