Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Gran Hotel sarja uusi ketju 2026

Vierailija
02.07.2026 |

Gran Hotelille ei löytynyt nimellä ketjua, joten aloitan uuden. 

Olen nähnyt sarjan jo kolme kertaa, mutta silti on kovin koukuttava. Katsoin eilen viisi jaksoa Areenasta. Alician ja Julion rakkaustarinan kehittymistä on kiva seurata. Aluksi katseita, kiintymystä, pikku hipaisuja, hiukan lähemmäksi, tekisi mieli koskettaa, mutta työläinen ja aatelisnainainen ei voi edetä pitemmälle. Kehittyy ystävyys. Selvittelevät yhdessä hotellissa tapahtuvia rikoksia. 

Aion katsoa kaikki jaksot. Aina löytyy uusia asioita, joita voi seurata, vaikka onkin nähnyt sarjan aikaisemmin.

Kommentit (67)

Vierailija
1/67 |
02.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin on minäkin olen nähnyt sarjan, mutta katson uudelleen. Tosi hyvä sarja.

Vierailija
2/67 |
02.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta, täytyy katsoa jo kolmannen kerran, vaikka tapahtumat ovat tuiki tuttuja. On vaan niin hyvä sarja ja etenee rivakasti asiasta toiseen. Julio ja Alicia ovat ihana pari ja tunnelma heidän välillään kehittyy pikku hiljaa. Julio osaa lähestyä neitoa sopivasti vähitellen. Kaikki sarjan henkilöt on muutenkin huippuja. Javier on ihan hulvaton 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/67 |
02.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai etenee rivakasti kun tekijät tietävät ettei heillä ollut loputtomiin aikaa kuten La Promesan tekijöillä on (kohta mennee tuhat jaksoa rikki ja vasta 5s kausi menossa).

Vierailija
4/67 |
02.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julio ja Alicia oli kyllä surkea pari, hohhoijaa. On niin nähty nämä aatelisen ja työläisen suhteet, sukupuolet vaan vaihtuu sarjasta riippuen.

Vierailija
5/67 |
02.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gran Hotelissa tapahtuu pähkähulluja juttuja kiivaaseen tahtiin ja siksi se on niin hyvä ja koukuttava. Pääpari on ihana ja toimelias selvittämään asioita. Ei kyllästytä yhtään. Jokaisella roolilla on selkeä tehtävä. Mitään turhaa ei tarinassa ole.

Vierailija
6/67 |
02.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta, täytyy katsoa jo kolmannen kerran, vaikka tapahtumat ovat tuiki tuttuja. On vaan niin hyvä sarja ja etenee rivakasti asiasta toiseen. Julio ja Alicia ovat ihana pari ja tunnelma heidän välillään kehittyy pikku hiljaa. Julio osaa lähestyä neitoa sopivasti vähitellen. Kaikki sarjan henkilöt on muutenkin huippuja. Javier on ihan hulvaton 

Promesa taitaa painaa niin voimakkaasti päälle etten päässyt heti mukaan. Kahdella edellisellä kerralla Alicia ja Julio olivat täydellinen pari, odotan siis paljon kun kohta lähtee 5. jakso pyörimään. Hieno hotelli ja hienoja vaatteita kaikilla, joten kulissit tukee odotettavaa nautintoa. Varakkailla äideillä on aina ollut ilmiömäinen valta lapsiensa suhteen, näppärästi löytyi tyttärelle lapsi, eikä kenelläkään ole valtaa sanoa mitään.

Vierailija
7/67 |
02.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on huippu, paljon parempi La Promesa, vaikka mukava sekin.

Vierailija
8/67 |
02.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana sarja. Olen katsonut, mutta katson uudelleen. Pidän kaikista näyttelijöistä. Tässä sarjassa on vihaa ja rakkautta. Alicia ja Julio viehättävä pari, joita on kiva seurata. Poliisipäällikkö  on kanssa yks lemppari.

Vierailija
9/67 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääpari osaa asiansa ja minä tykkään myös Javierista. Hän on ihan hulvaton ja verraton näyttelijä ja sopiva rempseän veljen rooliin.

Vierailija
10/67 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Promesa taitaa painaa niin voimakkaasti päälle etten päässyt heti mukaan. Kahdella edellisellä kerralla Alicia ja Julio olivat täydellinen pari, odotan siis paljon kun kohta lähtee 5. jakso pyörimään. Hieno hotelli ja hienoja vaatteita kaikilla, joten kulissit tukee odotettavaa nautintoa. Varakkailla äideillä on aina ollut ilmiömäinen valta lapsiensa suhteen, näppärästi löytyi tyttärelle lapsi, eikä kenelläkään ole valtaa sanoa mitään.

Aika tyhmää mutta kerron nyt itsellenikin että kyllä, Alicia ja Julio ovat ihana pari.

Vierailija
11/67 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä kyllä kiinnostanut aiemmin, ei kiinnosta vieläkään.

Vierailija
12/67 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sarjaa ei ole tarkoitettu tosikoille. Niin hulluja juttuja siinä tapahtuu, että kaikki ei ymmärrä. Minusta sarja on ihan täydellinen "aivot narikkaan"-näytelmä.

Vierailija
13/67 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen uusi sarjan katsoja ja ihastuin sarjaan jo ensimmäisessä jaksossa.  Arvasin miten etenee, eli romanssia syntyy hienon neidin ja tavan tarjoilijan välille. Mutta aika hyvä juonen kuljetus kaikkiaan, raskaudet jne. Olen koukussa. T ikäihminen.

Vierailija
14/67 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mäkin aloin katsomaan paremman puutteessa. 3 jaksoa olen nyt katsonut ja katson varmaan vielä jokusen vaikka en niin tykkää sarjasta. Liikaa tyhmää draamaa heti. Kaikkea mahdollista liikaa ja ikävää juonittelua. Espanjalaissarjat on aina niin täynnä draamaa ja juonittelua enkä tykkää jos sellaista on kovin paljon. Esimerkiksi Dowton Abbeyn vähän verkkaisempi tahti miellytti enemmän. 

Mua alkaa ärsyttää se jos ihmiset on liian epäaitoja. Näin suomalaisesta perspektiivistä katsottuna. Ehkä espanjalainen tapa elää ja kulttuuri on enemmän tuollaista tai sitten ne vaan tykkää tuommosesta hypervauhdikkaasta menosta. Noissa ei ole koskaan mitään hahmoa, johon pystyisi edes etäisesti samaistumaan. Ehkei tarvitsekaan, katsoo vaan niinku silleen, että mitähän noi oikein touhuaa. Semmosia mietteitä mulla.

Vierailija
15/67 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo mäkin aloin katsomaan paremman puutteessa. 3 jaksoa olen nyt katsonut ja katson varmaan vielä jokusen vaikka en niin tykkää sarjasta. Liikaa tyhmää draamaa heti. Kaikkea mahdollista liikaa ja ikävää juonittelua. Espanjalaissarjat on aina niin täynnä draamaa ja juonittelua enkä tykkää jos sellaista on kovin paljon. Esimerkiksi Dowton Abbeyn vähän verkkaisempi tahti miellytti enemmän. 

Mua alkaa ärsyttää se jos ihmiset on liian epäaitoja. Näin suomalaisesta perspektiivistä katsottuna. Ehkä espanjalainen tapa elää ja kulttuuri on enemmän tuollaista tai sitten ne vaan tykkää tuommosesta hypervauhdikkaasta menosta. Noissa ei ole koskaan mitään hahmoa, johon pystyisi edes etäisesti samaistumaan. Ehkei tarvitsekaan, katsoo vaan niinku silleen, että mitähän noi oikein touhuaa. Semmosia mietteitä mulla.

Kyllä tämä sarja on juonittelua täynnä, mutta on tässä vähän jännitystä, huumoria, vihaa ja rakkauttakin. Kolmeen kauteen mahtuu paljon tapahtumia, joita ei ymmärrä, mutta kaikki selviää aikanaan. Minä taas tykkään nopeammasta etenemisestä. Olen seurannut La Promesaa, siinä edetään taas niin hitaasti, että olen jo lopen kyllästynyt turhaan jaaritteluun, jolla ei ole juonen kannalta mitään merkitystä.

Vierailija
16/67 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Promesa on hidas ja jankkaava ja Gran Hotel on vauhdikas ja tapahtumarikas. Näin ensin hotellisarjan ja ahmin sen yötä ympäri valvoen niin kauan kuin vain jaksoin ja seuraavana päivänä lisää. 

Promesa ei ollenkaan innostanut samalla tavalla ja Manuel ja Jana ovat olleet ihan nässyjä Julion ja  Alician rinnalla. Ei voi mitään, näin sen vaan olen kokenut. Gran Hotelin pääparin romanssi on osattu kehitellä oikeaksi romanssiksi kaiken touhun keskellä.

Katson kyllä Promesan loppuun, jos se joskus saadaan loppumaan ja katson rauhallisesti jakson päivässä. En jaksa enempää kerralla sitä vatvomista.

Vierailija
17/67 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sarja on myös visuaalista ilotulitusta. Olen ihastunut etenkin naisten paitoihin ja puseroihin. Tuohon aikaan olivat ensin alusvaatteet, korsetti ja sen päälle saatettiin laittaa vielä toinen aluspaita ja sen päälle pusero. Nainen voi näyttää ylävartaloltaan kevyesti pukeutuneelta mutta sen pitsipaidan alla on ollut siis kaksi ohutta aluspaitaa ja korsetti. Ei mikään ihme, että joutuvat leyhyttelemään viuhkalla viilentääkseen itseään. 

Tuohon aikaan korsetin kanssa touhutessa meni paljon aikaa kun aamulla pukeuduttiin. Sitten löysättiin korsettia päivälevolla. Sitten taas kiristettiin korsettia kun pukeuduttiin päivälliselle. Vaatteissa oli usein sen verran säätövaraa, että pystyttiin kuitenkin löysäämään korsettia fyysistä aktiivisuutta vaativia hommia varten. Palvelusväki ei tietenkään kiristänyt korsettiaan kuten herrasväki, koska he tekivät fyysisiä töitä ja liikkuivat jalan. 

Vierailija
18/67 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hotelleissa ovat olleet komeat hellat! Myös padat ja pannut ovat suurempaa kaliiberia. 

Vierailija
19/67 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hotellissa suuri määrä asiakkaita ruokailemassa hienostuneesti. Palvelusväki söi paljon vaatimattomammin.

Vierailija
20/67 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se johtajatar on koko ajan siinä yhdessä ja samassa asussa. Montakos osaa nyt olenkaan katsonut, neljä tai viisi ja yhäkin sillä on vain se yksi röyhelömiehustainen mekko. Vähän hassua.