USA:n korkein oikeus äänin 6-3 päätti eilen totuudenmukaisesti että naisten urheilu kuuluu biologisille naisille.
Kolme vastustavaa tuomaria olivat kaikki naisia.
Eikä muuten YLE uutisoinut tästä sanallakaan.
Kommentit (113)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Naisilla on omat urheilusarjasta ilmiselvistä syistä. Miehet eivät kuulu naisten urheiluun."
Kuten sanoin, on urheilun oma tehtävä määrittää ne sarjojen kriteerit niin että ne ovat mahdollisimman reiluja. Se ei ole oikeuden tehtävä.
Tällaisessa tapauksessa on. USA:ssa on tapahtunut jo paljon naisten loukkaantumisia johtuen miehistä naisten urheilussa.
Eikä ole. Hyvin keksit täällä juttuja. 💩
Vierailija kirjoitti:
Siis NAISET vastustivat? Voiko olla selkeämpää esimerkkiä sisäisestä naisvihasta?
Vain trans naisilta kysyttiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Eli haluaisit samaan pukuhuoneeseen henkilön kanssa jolle on tehty tällainen operaatio. "
Eri, mutta ei kai noin kukaan sanonut? Jos mies silpoo itselleen jonkinlaisen reiän ja tissit niin sitten hän on yhä mies ja kuuluu miesten pukuhuoneeseen. Sama toisin päin. Ei siihen muiden miesten toiveet siinä paljoa kuulu.
No ei tietenkään kuulu.
Tottakai kuuluu sillä sukupuoli ei ole muutettavissa. Jos se on hänelle ongelmallista, niin ei ole naisten tehtävä rientää apuun.
Myönnä vain. Käyt Aasian reissuilla ladypoikien luona. 😉
"Nainen, joka on ollut viisi vuotta sitten mies, treenannut miehenä, ja sitten osallistuu moukarinheittoon naisten sarjassa. Onhan se älyttömän epäreilua."
On mutta onko se asia johon valtion pitää lainsäädännöllä puuttua? Ei minusta.
Jos se on urheilullinen ongelma, urheilujärjestöjen itse pitää puuttua siihen ja muuttaa säntöjään. Ihan kuten ne puuttuvat itse muihinkin ongelmiin joita urheilussa esiintyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Modernien feministien mielestä on hienoa, että kaksi miestä pätkii naisia oikein huolella turpaan olympialaisten naisnyrkkeilyssä ja voittaa kultaa."
No minä olen feministi mutta minusta ei ole oikeuden tai valtion tehtävä päättää näistä. Kyllä urheiluyhteisön pitää itse pystyä sopimaan sääntönsä ja periaatteensa.
Naisilla ja miehillä on omat urheilusarjansa ja niin kuuluu ollakin. Valtion oli puututtava peliin sillä USA:ssa trans-epidemia on valtava.
Todella typerää puhua tuosta epidemiana, ihan kuin se muka olisi tarttuvaa.
USA:n koko idea on vapaus ja varsinkin oikeisto korostaa miten valtion ei pidä puuttua ihmisten elämään yhtään enempää kuin on aivan pakko. Ja sitten laeilla säädellään sellaisia detaljeja kuin urheilun sarjoja ja kuka saa johonkin sarjaan osallistua? Voiko enää kaksinaismoralistisempaa olla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Modernien feministien mielestä on hienoa, että kaksi miestä pätkii naisia oikein huolella turpaan olympialaisten naisnyrkkeilyssä ja voittaa kultaa."
No minä olen feministi mutta minusta ei ole oikeuden tai valtion tehtävä päättää näistä. Kyllä urheiluyhteisön pitää itse pystyä sopimaan sääntönsä ja periaatteensa.
Naisilla ja miehillä on omat urheilusarjansa ja niin kuuluu ollakin. Valtion oli puututtava peliin sillä USA:ssa trans-epidemia on valtava.
Todella typerää puhua tuosta epidemiana, ihan kuin se muka olisi tarttuvaa.
Republikaanien ja magakultin tyhmyys tosin näyttää olevan tarttuvaa jopa internetin välityksellä.
"Valtion oli puututtava peliin sillä USA:ssa trans-epidemia on valtava."
Hassua miten oikeisto huutaa vapautta kun kyse on vaikka aseenkannosta tai siitä että saa levittää vihaa muita kohtaan mutta sitten kun kyse on muista niin "valtion on puututtava peliin" sellaisissa ihan triviaaleissa asioissa kuin urheilusarjoissa. Olisivat edes jotenkin johdonmukaisia tässä vapauden ihannoinnissaan eikä se olisi vain oman edun ajamista ja muiden sortamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Naisilla on omat urheilusarjasta ilmiselvistä syistä. Miehet eivät kuulu naisten urheiluun."
Kuten sanoin, on urheilun oma tehtävä määrittää ne sarjojen kriteerit niin että ne ovat mahdollisimman reiluja. Se ei ole oikeuden tehtävä.
Tällaisessa tapauksessa on. USA:ssa on tapahtunut jo paljon naisten loukkaantumisia johtuen miehistä naisten urheilussa.
Fallon Fox vaihtoi naiseksi piestäkseen naisia MMA:ssa. Yhdeltä se halkaisi kallon.
Biologiaa ei ole edelleenkään kumottu eikä sitä edes voi kumota, koska se on kivikova fakta. USA teki järkiratkaisun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fallon Fox vaihtoi naiseksi piestäkseen naisia MMA:ssa. Yhdeltä se halkaisi kallon.
Vau ihan 1 tapaus ja vielä junttien "urheilussa".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä! Naisten sarja kuuluu vain naisille.
Määrittele nainen!
Naisella on XXkromosomit ja syntyessään vagina.
Kyllä, rajaan naistensarjoista ulos myös Caster Semenyat.
Vierailija kirjoitti:
"Valtion oli puututtava peliin sillä USA:ssa trans-epidemia on valtava."
Hassua miten oikeisto huutaa vapautta kun kyse on vaikka aseenkannosta tai siitä että saa levittää vihaa muita kohtaan mutta sitten kun kyse on muista niin "valtion on puututtava peliin" sellaisissa ihan triviaaleissa asioissa kuin urheilusarjoissa. Olisivat edes jotenkin johdonmukaisia tässä vapauden ihannoinnissaan eikä se olisi vain oman edun ajamista ja muiden sortamista.
Kyllä valtion tasolla on jokin linjaus tehtävä, varsinkin oikeshaasteiden ihannemaassa. Kuka uskaltaa ottaa riskiä syrjintätuomiosta ja miljoonien korvauksista transihmiselle, jos oikeusvaltio ei ole selkeästi linjannut mikä on sallittua ja kiellettyä? Nyt on selkeää, että syrjintään ei syyllistytä biologisia miehiä kohtaan, eikä heidän transitionsa naiseksi enää oikeuta heitä osallistumaan biologisten naisten urheilukisoihin.
"Naisella on XXkromosomit ja syntyessään vagina."
Entä jos on enemmän kuin XX? Sellaisiakin on.
Vierailija kirjoitti:
"Nainen, joka on ollut viisi vuotta sitten mies, treenannut miehenä, ja sitten osallistuu moukarinheittoon naisten sarjassa. Onhan se älyttömän epäreilua."
On mutta onko se asia johon valtion pitää lainsäädännöllä puuttua? Ei minusta.
Jos se on urheilullinen ongelma, urheilujärjestöjen itse pitää puuttua siihen ja muuttaa säntöjään. Ihan kuten ne puuttuvat itse muihinkin ongelmiin joita urheilussa esiintyy.
Minusta kaikkien pitää puuttua siihen. Urheilun pitää olla reilua, ja siihen pitää kaikkien pyrkiä.
Lopetetaan kaikki urheilukilpailut. Onko sitten kivaa? Häh?
Vierailija kirjoitti:
"Naisella on XXkromosomit ja syntyessään vagina."
Entä jos on enemmän kuin XX? Sellaisiakin on.
Painikoot vammaisten sarjoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä! Naisten sarja kuuluu vain naisille.
Määrittele nainen!
Naisella on XXkromosomit ja syntyessään vagina.
Kyllä, rajaan naistensarjoista ulos myös Caster Semenyat.
Eli käyt ihan täysin tunteella. Sehän on todettu 100% naiseksi
"Tällaisessa tapauksessa on. USA:ssa on tapahtunut jo paljon naisten loukkaantumisia johtuen miehistä naisten urheilussa."
Mitä kohtaa et nyt ymmärtänyt: on urheilun oma tehtävä määrittää ne sarjojen kriteerit niin että ne ovat mahdollisimman reiluja. Se ei ole oikeuden tehtävä.