USA:n korkein oikeus äänin 6-3 päätti eilen totuudenmukaisesti että naisten urheilu kuuluu biologisille naisille.
Kolme vastustavaa tuomaria olivat kaikki naisia.
Eikä muuten YLE uutisoinut tästä sanallakaan.
Kommentit (113)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korkein oikeus päätty myös, että Trump joutuu maksamaan korvaukset raiskausjutussa, jatkossakin USAssa syntyneet saavat kansalaisuuden ja ettei Trump voi erottaa FEDin virkamiehiä.
Siitä YLE kyllä uutisoi.
Kun näillä on yhteiskunnallista merkitystä. Sillä ei ole saako alle 10 sukupuolenvaihdosta tehnyttä ihmistä kilpaurheilla.
Sillä on yhteiskunnallista merkitystä, annetaanko naista esittävien miesten tulla naisten tiloihin. Urheilu on osa tätä ilmiötä. Siitä pitää uutisoida.
Tottakai jos on sukupuolen vaihdos tehty niin saa mennä. Vai onko asia oikeasti niin että haluaisit itse näitä miesten pukuhuoneisiin? Taidat myös Aasian reissulla käyttää maksullisten ladypoikien palveluja.
Sukupuoli ei ole vaihdettavissa. Plastiikkakirurgia ei vaihda sukupuolta. On oma valinta jos teettää itselleen kehoa muokkaavia operaatioita.
Eli haluaisit samaan pukuhuoneeseen henkilön kanssa jolle on tehty tällainen operaatio.
Miehet kuuluvat miesten puolelle.
Tykkäisit jakaa pukuhuoneen ladypoikien kanssa. 😉
Vierailija kirjoitti:
"Eli haluaisit samaan pukuhuoneeseen henkilön kanssa jolle on tehty tällainen operaatio. "
Eri, mutta ei kai noin kukaan sanonut? Jos mies silpoo itselleen jonkinlaisen reiän ja tissit niin sitten hän on yhä mies ja kuuluu miesten pukuhuoneeseen. Sama toisin päin. Ei siihen muiden miesten toiveet siinä paljoa kuulu.
No ei tietenkään kuulu.
Täällä Suomessa juridisen sukupuolen pitäisi olla myös sidottuna faktaan (sukupuoli) eikä mutuun (identiteetti).
Modernien feministien mielestä on hienoa, että kaksi miestä pätkii naisia oikein huolella turpaan olympialaisten naisnyrkkeilyssä ja voittaa kultaa.
Oikeistoa kiinnostaa vain alapäät.
Siitä ette puhu mitään, että korkein oikeus päätti myös lisätä Trumpin valtaa ennennäkemättömällä tavalla.
"On Monday, the court's six conservatives ruled that Trump could dismiss members of regulatory federal agencies Congress had established to be "independent", based only on policy disagreements.
Although in a separate opinion, the court carved out an exception for members of the powerful Federal Reserve, which sets US monetary policy, the decision will give Trump – and future presidents – increased sway over vast swathes of the federal bureaucracy. They will be able to handpick those who determine labour, election, communications, environmental and financial regulations."
Siis NAISET vastustivat? Voiko olla selkeämpää esimerkkiä sisäisestä naisvihasta?
"Tuntuu uskomattomalta että tällaisesta edes tarvitsee äänestää."
Samaa mieltä. Olen luullut että on urheilun oma tehtävä päättää millaiset sarjat niissä on ja kuka saa osallistua.
Kohta saamme varmaan oikeuden päätökset nyrkkeilyn painoluokista tai siitä kuka saa osallistua lajin SM-kisoihin.
Vierailija kirjoitti:
Oikeistoa kiinnostaa vain alapäät.
Siitä ette puhu mitään, että korkein oikeus päätti myös lisätä Trumpin valtaa ennennäkemättömällä tavalla.
"On Monday, the court's six conservatives ruled that Trump could dismiss members of regulatory federal agencies Congress had established to be "independent", based only on policy disagreements.
Although in a separate opinion, the court carved out an exception for members of the powerful Federal Reserve, which sets US monetary policy, the decision will give Trump – and future presidents – increased sway over vast swathes of the federal bureaucracy. They will be able to handpick those who determine labour, election, communications, environmental and financial regulations."
No tuo tietenkin pätee myös tuleviin demokraattipresidentteihin. Voi potkia Trump-kultin jäsenet pois virastoista.
Vierailija kirjoitti:
"Tuntuu uskomattomalta että tällaisesta edes tarvitsee äänestää."
Samaa mieltä. Olen luullut että on urheilun oma tehtävä päättää millaiset sarjat niissä on ja kuka saa osallistua.
Kohta saamme varmaan oikeuden päätökset nyrkkeilyn painoluokista tai siitä kuka saa osallistua lajin SM-kisoihin.
Naisilla on omat urheilusarjasta ilmiselvistä syistä. Miehet eivät kuulu naisten urheiluun.
"Modernien feministien mielestä on hienoa, että kaksi miestä pätkii naisia oikein huolella turpaan olympialaisten naisnyrkkeilyssä ja voittaa kultaa."
No minä olen feministi mutta minusta ei ole oikeuden tai valtion tehtävä päättää näistä. Kyllä urheiluyhteisön pitää itse pystyä sopimaan sääntönsä ja periaatteensa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Eli haluaisit samaan pukuhuoneeseen henkilön kanssa jolle on tehty tällainen operaatio. "
Eri, mutta ei kai noin kukaan sanonut? Jos mies silpoo itselleen jonkinlaisen reiän ja tissit niin sitten hän on yhä mies ja kuuluu miesten pukuhuoneeseen. Sama toisin päin. Ei siihen muiden miesten toiveet siinä paljoa kuulu.
No ei tietenkään kuulu.
Tottakai kuuluu sillä sukupuoli ei ole muutettavissa. Jos se on hänelle ongelmallista, niin ei ole naisten tehtävä rientää apuun.
"Naisilla on omat urheilusarjasta ilmiselvistä syistä. Miehet eivät kuulu naisten urheiluun."
Kuten sanoin, on urheilun oma tehtävä määrittää ne sarjojen kriteerit niin että ne ovat mahdollisimman reiluja. Se ei ole oikeuden tehtävä.
Vierailija kirjoitti:
"Modernien feministien mielestä on hienoa, että kaksi miestä pätkii naisia oikein huolella turpaan olympialaisten naisnyrkkeilyssä ja voittaa kultaa."
No minä olen feministi mutta minusta ei ole oikeuden tai valtion tehtävä päättää näistä. Kyllä urheiluyhteisön pitää itse pystyä sopimaan sääntönsä ja periaatteensa.
Naisilla ja miehillä on omat urheilusarjansa ja niin kuuluu ollakin. Valtion oli puututtava peliin sillä USA:ssa trans-epidemia on valtava.
Nainen, joka on ollut viisi vuotta sitten mies, treenannut miehenä, ja sitten osallistuu moukarinheittoon naisten sarjassa. Onhan se älyttömän epäreilua.
Vierailija kirjoitti:
"Naisilla on omat urheilusarjasta ilmiselvistä syistä. Miehet eivät kuulu naisten urheiluun."
Kuten sanoin, on urheilun oma tehtävä määrittää ne sarjojen kriteerit niin että ne ovat mahdollisimman reiluja. Se ei ole oikeuden tehtävä.
Onhan se oikeuden tehtävä ja juuri tällainen päätös tehtiin.
Vierailija kirjoitti:
Tällaisessa tapauksessa on. USA:ssa on tapahtunut jo paljon naisten loukkaantumisia johtuen miehistä naisten urheilussa.
"No tuo tietenkin pätee myös tuleviin demokraattipresidentteihin. Voi potkia Trump-kultin jäsenet pois virastoista."
Tämä on ollut kasvava huoli myös demokraattien piirissä. Nyt Trump muuttaa systeemiä ikäänkuin hän tai joku muu konservatiivinen republikaani olisi vallassa tästä ikuisuuteen. Mutta niin ei tovottavasti tapahdu ja silloin republikaanit voivat olla pulassa jos on jo muotoutunut käytäntö käyttää valtaa äärimmäisyyksiin asti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisilla ja miehillä on omat urheilusarjansa ja niin kuuluu ollakin. Valtion oli puututtava peliin sillä USA:ssa trans-epidemia on valtava.
Ei se ole epidemia tai ongelma muille kuin kristofasisteille jotka haluaisivat äänioikeuden pois myös naisilta ja värillisistä.