Mies suuttui kun puhuin jouluruokalistasta
Ihan järjetön reaktio. Kysyin, tehdäänkö viime vuotiseen tapaan tai tehdäänkö jotain uutta ja sanoin vielä löytämiäni UUSIA reseptejä, niin oli hänen mielestään näin IHAN HELVETIN SAMA. Kiitos ihana aviomies kun olet niin kultainen ja asiallinen. Pitää varmaan laittaa koiranruokakuppi ulos niin saavat dobermannin kanssa syödä ulkona.
Kommentit (116)
Mene etsimään itsellesi työpaikka niin saat järkevää tekemistä satuilun sijaan.
Anna miehesi olla rauhassa jouluhöösäykseltä sinne on kk vielä. Moni vihaa joulua se on aivan ok
Ehkä hänestä on liian aikaista.
Mä olen tässä jo koristellut kodin. Tehnyt uusia juttuja. Itsenäisyyspäivän ruokia misannut ja fiilistellyt.
Teen joulua kolmelle miespuoliselle. Kyllä ne tykkää, kun testikeittiö porisee ja on laitettu, mutta vielä ei saa ääneen puhua.
Mullekin on ihan helvetin sama mitä jouluna syödään eikä meillä muutenkaan mietitä 3vko etukäteen mitä jonain päivänä on pöydässä. Turhaa stressaamista ap:lla että saa sitten taas olla marttyyrina joulupöydässä.
Vierailija kirjoitti:
Yllättävän moni vihaa joulua, myös minä. Kaikki se stressi, mitä joulu aiheuttaa kotitalouksissa koko joulukuun on sietämätöntä. Alkuun voi olla ihana suunnitella kaikenlaista, mutta kun pitää alkaa toteuttaa, työmäärä yllättää. Mutta joulu on pilalla, jollei kaikkia suunnitelmia toteuta. Ap ja moni muukin voisi tutkia omaa käytöstään tässä joulun alla. Alatko jossain vaiheessa vaatia läheisiltä osallistumista, kiukustutko jos eivät osallistu ja oletko aattona niin stressaantunut, että yksikin väärä sana saa räjähtämään? Päättyykö pyhät kyyneliin? Jospa tällä kertaa kysyttäisiin läheisiltä, mikä heistä joulussa on tärkeintä ja toteuttaisi sitten vain ne asiat. Itse en kaipaa yhtään laatikkoa tai keitettyä perunaa. Kinkku riittää ja lämmin viltti, johon saa kääryityä aattona. Ilman yhtään sosiaalista kanssakäymistä!
Yllättävän moni voi myös vihata sinua, kun et saa jouluna mitään aikaiseksi ja ostat kaiken valmiina, no, jos on rahaa edes siihen. Voisit tutkia tapaasi toimia ja opastaa muita toimimaan yhtä tehottomasti kuin sinä. Joo mutta kiitos ei, teen toisin.
Miten ihmeessä pariskunnille joulu on niin vaivalloista ja stressaavaa?
Yksinhuoltajana hankin kuusen, lahjat ja ruuat ilman minkäänlaista stressiä.
Koristelujen ja jouluvalojen laittaminen lasten kanssa oli pelkästään mukavaa.
Vierailija kirjoitti:
Ulkoruokinta, hyvä ajatus!
Joo, pysyy herran ruoka myös pakasteena, voi syödä vaikka uutena vuotena, koiran otan kyllä sisälle, saa parasta kuppiinsa.
Ukkosi varmasti tulisi mielellään sinun laittamaasi joulupöytään pistämättä itse tikkuakaan ristiin. Jos haluaa että jouluna syödään sen eteen pitää tehdä jotain. En jaksaisi sekuntiakaan jotain laiskaa luuseria joka valittaa jopa tuollaisesta asiasta. Minulla onkin MIES eikä mitään vätystä.
Siinä säästyy paljolta stressaamiselta jouluna, kun suunnittelee ja valmistelee ajoissa.
Vierailija kirjoitti:
Anna miehesi olla rauhassa jouluhöösäykseltä sinne on kk vielä. Moni vihaa joulua se on aivan ok
Voihan sen joulun jättää laittamatta jos mies ei osallistu. Antaa olla vaan ja tarjolle hernekeittoa normitorstain tapaan. Yllättävän moni mies luulee että se joulu vaan tapahtuu, kun äiti on tehnyt kaikki järjestelyt.
Vierailija kirjoitti:
Mullekin on ihan helvetin sama mitä jouluna syödään eikä meillä muutenkaan mietitä 3vko etukäteen mitä jonain päivänä on pöydässä. Turhaa stressaamista ap:lla että saa sitten taas olla marttyyrina joulupöydässä.
Onko tuommoinen etukäteen suunnittelu ja vaikka paperilla asian pyörittely sun mielestä stressaamista?
Mä rakastan suunnittelua, koska sillähän välttää kiireen ja pakon. Rauhaksiin teen listoja, suunnittelen ja tuumailen.
Jos edeltävällä viikolla vaan menis kylmiltään kauppaan, niin siinähän se stressi vasta iskis, kun tyhjäst pitäs nyhjästä ja aikaakin vaan muutama päivä! 😱
N52 ohistelee
Vierailija kirjoitti:
Siinä säästyy paljolta stressaamiselta jouluna, kun suunnittelee ja valmistelee ajoissa.
Tämä oli palstan paras kommentti. Moni muun aloituksen kommentoija valittaa stressiä ja kaikenkarvaista kitinää kun joulu tuo sitä ja joulu vie sitä ja joulu on sitä ja tuota. Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty. En nimittäin ole koskaan kokenut minkäänlaista stressiä jouluksi enkä kyllä muutoinkaan, suunnittelen huolella hyvissä ajoin ja sitten vain toteutan, enkä seiso joulukaupparuuhkassa perse peräsimessä ihmettelemässä otanko tuota vaiko tuota. No näkee sen suomalaisilla työpaikoilla mitä helvetin lättähattuja siellä työskentelee, puolet ajasta menee kitisemiseen eikä suunnitteluun kontra toteuttamiseen. Lusikka käteen ota on tyyleistä paras, kitisijät heitetään terassille !
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmeessä pariskunnille joulu on niin vaivalloista ja stressaavaa?
Yksinhuoltajana hankin kuusen, lahjat ja ruuat ilman minkäänlaista stressiä.
Koristelujen ja jouluvalojen laittaminen lasten kanssa oli pelkästään mukavaa.
Missä stressi?
Voisihan sitä ohimennen ehdottaa että otettaisko rennosti ja ostetaan vain valmisruokaa tyyliin tölkkipapuja ja pakastepitsaa. Tuleehan se joulu ilman mitään valmistelujakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voihan sen joulun jättää laittamatta jos mies ei osallistu. Antaa olla vaan ja tarjolle hernekeittoa normitorstain tapaan. Yllättävän moni mies luulee että se joulu vaan tapahtuu, kun äiti on tehnyt kaikki järjestelyt.
Ai että kuinka hyvä pointti. Äitiä huutaa sekä lapset että mies, mutta mitään ei saisi tapahtua, etteivät vaan häiriinny vispilän äänestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yllättävän moni vihaa joulua, myös minä. Kaikki se stressi, mitä joulu aiheuttaa kotitalouksissa koko joulukuun on sietämätöntä. Alkuun voi olla ihana suunnitella kaikenlaista, mutta kun pitää alkaa toteuttaa, työmäärä yllättää. Mutta joulu on pilalla, jollei kaikkia suunnitelmia toteuta. Ap ja moni muukin voisi tutkia omaa käytöstään tässä joulun alla. Alatko jossain vaiheessa vaatia läheisiltä osallistumista, kiukustutko jos eivät osallistu ja oletko aattona niin stressaantunut, että yksikin väärä sana saa räjähtämään? Päättyykö pyhät kyyneliin? Jospa tällä kertaa kysyttäisiin läheisiltä, mikä heistä joulussa on tärkeintä ja toteuttaisi sitten vain ne asiat. Itse en kaipaa yhtään laatikkoa tai keitettyä perunaa. Kinkku riittää ja lämmin viltti, johon saa kääryityä aattona. Ilman yhtään sosiaalista kanssakäymistä!
Yllättävän moni voi myös v
Tee sinä miten haluat, kaikki eivät vaan välitä siitä hössötyksestä että kaikki pitää olla tietyllä tavalla laitettuna. Minä esimerkiksi en aio laittaa jouluksi yhtään erilaista kuin arkena.
Mikähän poru sitä sitten tulis, kun mies istuisi jouluna siihen "ihan helvetin sama" - ruokapöytään.
Ei oliskaan mitään omia joulujuttuja. Ehkä kaurapuuroa puolukoilla.