Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

~~KESÄKUISTEN viikonloppu la-su~~

19.05.2007 |

Alkuun edellisiin linkki: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=10339581&p=1&tmode=1&smod…

Mulla on tullut eilisen sisätutkimuksen jälkeen vuotoja :-/. Alkuun tuli ihan verta ja nyt tulee sellasta rusehtavaa vuotoa. Ymmärtääkseni tuo on ihan normaalia sisätutkimuksen jälkeen, vai? Taas kuitenkin alkaa pukkamaan huolia vauvan hyvinvoinnista... Istukkakin oli jo reunalta kalkkeutunut, joten vois kait sitä kohta alkaa synnyttämään tämän pienen tähän maailmaan. Sitten pääsis vähän helpommin seuraamaan, että onhan kaikki hyvin ;-)...

Täällä Tampereella on ihanan kesäinen ilma ja käytiin tytönkin kans tuossa pihalla ihan vaan t-paitasillaan ja hyvin tarkeni. Toivottavasti nyt ei pukkaa joku kauhee hellejakso, ettei tästä loppuraskaudesta tuu kovin tuskainen. Mulle sopii paremmin tuollaiset vähän viileämmät kelit! Sitten kun vauva syntyy niin saa helteet tulla!

Hyvää viikonloppua!

-satu rv37 TASAN =)

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
19.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suorastaan kuuma tuolla ulkona. vaikka ihanaahan se vaan on. Vaikka samaa mieltä Kiinan-pöpön kanssa että mun puolesta helteet saa odottaa vauvan syntymää.

Mun ymmärtääkseni pieni vuoto sisätutkimuksen jälkeen on ihan normaalia. ja jos vauva liikkuu ihan tavallisesti niin en suuremmin huolestuisi. Vaikka helppohan se täältä on sanoa. Mutta eiköhän kaikki ole kunnossa ja viikkojahan sulla on niin reilusti että vauva voisi jo vaikka syntyäkin.

Rouvaii, me saatetaankin törmätä synnärillä kun eikös niin, että Naikkarille ollaan molemmat menossa? Mulla on 18.6 laskettuaika että toisaalta jos oikein muistan niin saatat keretä alta pois. Vaikka mä kyllä elän kovasti toivossa, että syntyisi jo vähän aikaisemmin. Ja lisäksi tunne siitä että ei tämä mihinkään RT:hen ole kääntynyt on voimistunut entisestään. Jos ei ole kääntynyt niin olen jo päättänyt että en lähde kääntöyritykseen enkä alatiesynnytykseen. Mulla on sen verran traumoja viime synnytyksestä, että en halua mitään ylimääräistä jännitystä enään.

Kantoliinoistakin on puhuttu. Mulla oli esikoisella sellaine trikoinen liina, mutta käyttämättä se jäi. Poika ei siinä viihtynyt ja oli sen verran rauhallinen tapaus muutenkin, että tykkäsi oleilla sitterissä tai vaunuissa. Ei jotenkin ollut tarvetta siihen, että olisi pitänyt saada kädet vapaaksi kun poika ei tosiaan ollut eikä ole mikään sylikissa. Myinkin liinan pois jo aikoja sitten ja nyt en meinaa hankkia, ellei sitten tunnu että olisko se sittenkin tällä kertaa toimiva juttu. Lisäksi aika nopeasti se trikooliina ei tuntunut enään tarpeeksi tukevalta, että jos nyt hankkisin niin hankkisin kudotun.

No, eipä tässä muuta. Taidan mennä pihalle lukemaan lehteä kun on rauhamaassa ja ulkona kaunis ilma.

Iiran 35+ jotain

Vierailija
2/23 |
19.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

heti munkin on kirjoitettava mummoista, mä viime viikolla menin junaan tytön kanssa rattailla, eikö joku mies ängennyt istumaan siihen vaunupaikalle, istumapaikkoja oli vaikka huru mycket tarjolla muuallakin. No minä menin siihen ja sanoin kohteliaasti et anteeksi saisinko minä istua siihen rattaitteni kanssa, ovella oli toinen yhtä raskaana oleva rattaiden kanssa. Jätkä pyöritteli silmiään ja lähti veke, eikö joku vitun hienosto mummo viereiseltä penkiltä ala kommentoimaan, että kyllä olit töykeä ja kyllä pitää nuoren äidin jaksaa seisoa...mummo jatkoi narinaa.

Sit mä avasin takin,maha hyppäs sen silmille ja mummo hiljeni nopeesti. Mä sanoin kovaan ääneen toiselle raskaana olevalle(sillä naisella oli megaiso maha)et on se kumma kun ei istuakkaan saa, et sais salskeet nuoret miehet istua ja naapurin mummot aukoo päätään. Mummo ärvötti vielä jotain ja sit mä sanoinkin sille suoraan et rouvahan ei istunut tässä, joten pitäkää pää kiinni. Vähän kanssamatkustajia nauratti...Mulla meinas loppua huumori kokonaan.

Omaan napaan kuuluu muutama suppari, polla painaa edelleenkin alapäässä, mut ootellaan ihan rauhassa. Hötkyilemällä ei tule kuin kusipäitä ;))) näinhän se sanonta menee...

ja poks on hyvä myös ei raskaana oleville...

kuumetta 36+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
19.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä edelleen notkutaan ja hyvä niin, sillä pari viikkoa vois vauva vielä masussa pysyä.

Enpä olisi ikinä tuossa helmikuussa uskonut, että pääsen näin loppuviikoille. Toivottavasti ei kovin paljon ainakaan mene yliajalle, sen verran on jo tukalaa. Kunto on laskenut aivan älyttömän alas, mitään en jaksa tehdä, vaikka nyt jo vois.

Olen nyt tyytynyt sitten kaikkein olennaisimpaan eli vauvan tavaroiden laittoon pikkuhiljaa. Ja niin kun mä kuvittelin siivovani kaapit, tekväni ruokaa pakkaseen ja leipovani. No ehkä joitain kakkuja ja piirakoita vois yrittää, mutta pullataikinan saa ainakin unohtaa.

Ulkona on hieno ilma, mutta kun aamupäivän jo puuhastelin, niin nyt on virta lopussa.

Mulle on iskenyt aivan tajuton väsymys. Hb oli viimeksi 110, eli vähän noussut, mutta sais nousta vielä lisää. Vaikka kuinka väsyttää, niin yöt ei silti suju kunnolla.

Kakkonen (4v) meillä kiukuttelee. Kai sekin jo aavistaa, että pian talossa on nyytti, joka vie paljon äidin ajasta. " Vauvana" saanut olla aika pitkään. Mites teillä muilla, joilla jo lapsia, onko tullut mitään kommenttia tulevan vauvan syntymästä?

Onko nimet ja kummit jo selvillä? Meillä nimistä ei mitään tietoa ja kummitkin vähän hakusas vielä.

Mama tasan 36

Vierailija
4/23 |
19.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alan tosiaan jo epäillä, että kohta kuullaan vauvauutisia ja paljon , kun täältä on niin moni tuttu nimi ja ahkera kirjoittelija hävinnyt.:)

Oma vointi on taas tänään ollut ihan ok. Vauva on ollut tänään todella riehakkaalla päällä ja liikkeet ja punnertaminen koskee välillä ihan mielettömästi.:)

KP: Minunkin ymmärtääkseni tuo pieni vuotelu loppuviikoilla tehdyn sisätutkimuksen jälkeen on ihan normaalia. Tulee kai monesti lähinnä limakalvoista. Mutta jos vuoto nyt vallan hurjaksi yltyy niin soittele sitten ihmeessä päivystykseen kysäise asiasta.

Nimi/Kummi G: Pojalle on nimi ollut valmiina siitä lähtien, kun esikoista aloin odottamaan ja sama nimi olisi tälle tulokkaallekin tarjolla, jos yllättäisi ja olisi poika. Kolmen ultran mukaan kolme eri lääkäriä on meille kuitenkin toista tyttöä ennustanut niin jäänee käyttämättä taas tuo pojan nimi. Tytöllekkin on nimi periaatteessa valmiina mietittynä, mutta vaatii vielä pientä hienosäätöä ja mietintää. Joka tapauksessa lapselle tulee vain kaksi nimeä ja muutenkin aika lyhyt ja simppeli nimi. Kummit on valmiina mietittynä vaan ei kysyttynä. Ollaan itseasiassa unohdettu kokonaan koko kummiasia tässä muun kiireen keskellä. Pitää varmaankin kohta alkaa kysellä kummien halukkuutta tehtävään.

Hyviä ja aurinkoisia lauantaipäivän jatkoja kaikille!

Tuuli@ 37+0

Vierailija
5/23 |
19.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea ei voi ymmärtää, mutta onneksi ei tarvikkaan. :)

Kantoliinoista näkyi olevan juttua ja nimistä ym. en edes muista mistä kaikesta.:)

Meillä Esikoisella oli liina, kun oli niin sylivauva, etten olisi muuten mitään saanut tehtyä. Ja kumpikin tykättiin siitä ihan hirmuisesti. Meillä oli n. 5m pitkä kudottu puuvillaliina. Saman liinan olen säästänyt myös tälle seuraavalle, mutta ostettiin myös lisäksi se Baby Björnin Air-rintareppu.

Nimi meillä on tytölle valmiina. Pojalle ei oikein olla mietitty mitään, kun minulla on ollut jo alusta asti varma tunne että tyttö tulee.

Pitää hehkuttaa ihan kun tässä vasta ostettiin aivan sietämättömän suloinen Hawk-kehto. Eli siis semmoinen ei lattian tasossa oleva vaan hiukan pinnasängyn tyylinen, mutta pienempi. Tuntuu jo jotenkin todemmalta tuo vauvan tulo.

Nyt pitää mennä laittaan poika ulkoilu kuntoon kun lähtee isukin kanssa heitteleen palloa. :)

Marikki 36+1

Vierailija
6/23 |
19.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä täällä vaan roikuskelen kun anoppi on meillä tänään esikoisen kanssa :-). Mulla on lukemisen alla kirja sisaruudesta - pitäis varmaan käydä sen kimppuun kun vielä ehtii!

Mites muuten näillä viikoilla jos raskauden vuoksi tarttee lähteä päivystykseen niin mennäänkö me nyt synnärin päivystykseen vai sinne yleiseen, rupuseen päivystykseen humalaisten keskelle? Ei oikein innosta mennä tuonne Tampereen Hatanpäälle... No, en mä nyt oo lähdössä minnekään, mutta oon vaan miettiny, että minne sitä pitäis mennä jos tarttis mennä.

[b]Mama[/b] kyseli muitten lasten suhtautumisesta tulokkaaseen. Meidän esikoinen on roikkunut tosi paljon minussa viime aikoina, haluaa jatkuvasti syliin, halailee ja pussailee. Aivan ihana on siis ollut ja herättää mussa vähän haikeutta kun kohta ei ole hänelle enää niin paljon aikaa :-{ Varmaankin vaistoaa, että kohta on jotain tapahtumassa. Kovasti se puhelee vauvan tulosta ja eilen ostettiin pieni pupu, jonka hän saa tuoda vauvalle lahjaksi synnärille. Innostui kovasti ajatuksesta ja selitti sitä sit koko eilisen illan. Mitään negatiivista kommenttia ei (vielä) ole vauvasta tullut. Ei varmasti oikeasti ymmärrä mitä on tapahtumassa! Enhän mä sitä tajua itsekään niin miten sit tuollainen 2-vuotias ;-D.

Meillä on tytölle aika vahva nimiehdokas, pojalle ei vielä oikein mitään. Kaikenlaisia nimiä ollaan maisteltu, mutta pojalle ei vaan tunnu löytyvän sitä oikeaa. Katsotaan varmaan tällä kertaa, että jospa tulokas ois jonkun nimen näköinen ja se selviäis sitten.

Kaksi kummia on mietittynä. Pyydetään sit heitä käymään synnärillä katsomassa tulokasta heti tuoreelta ja kysytään siellä halukkuutta kummeiksi. Jonkin verran kummeihin vaikuttaa myös se, että onko vauva tyttö vai poika. Me tykätään, että pojalla pitäis olla ainakin yksi luotettava miespuolinen kummi. Ois kiva jos kummi olis sellainen luottoaikuinen lapselle ja pojalle se on varmaan helpommin mies, tytölle nainen.

Ootteko muuten hoksannu, ettei meissä kesäkuisissa ole yhtään kaksosten odottajaa? Aika jännä juttu mun mielestä! Onhan noita yleensä kait ollut joka kuukausi jokunen.

-satu taas-

Vierailija
7/23 |
19.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiinan-pöpölle et mene synnärin päivystykseen jos vuoto yltyy tai tulee muuta ongelmaa.

nimiä meillä ei ole mietitty ollenkaan ;)) oliskohan aika miettiä. viimeks nimi mietittiin synnytyksen jälkeen, mies oli yöllä kotonaan miettinyt nimiä ja kirjoittanut ne paperille. Minä raakkasin heti muutaman pois, kaksi suosikkiani oli siellä ja toinen sit niistä valittiin. Nimi on kuitenkin ei suomalainen,mutta helposti lausuttava. Ja tietty ei mikään tusina-arabinimi.Pojalle mulla on suosikki mut mies ei siihen suostu.

Meillä ei lasta kasteta, koska lapsi saa isänsä uskonnon. Ei siis tarvitse miettiä kummiehdokkaita taikka ristiäisiä.

Eikä kesäkuisissa ole kaksosten lisäksi keskosiakaan.

Vierailija
8/23 |
19.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kesäkuinen Mondlich saanut kaksospojat jo maaliskuussa viikolla 30+ Kirjoitti vauvojen syntymästä plussanneet lapsettomat -palstalla. Ei vaan taida olla kesäkuisten listalla, kuten en minäkään.

G: Nimi on vielä ihan hukassa tulevalle pojalle. Ennestään on kaksi tyttöä ja etunimet on keksitty helposti mutta pojalle ei mitään tule mieleen!

Muuten pitää kehua oloa :) Mitenkään tuskaisaa ei ole, ei kipuja eikä särkyjä. Tietysti vauvan tuloa jo odottaa mutta maha ei ole suuri eikä pahasti tiellä. Runsaasti supistelee mutta on tehnyt sitä viikolta 20 lähtien eikä ole juuri mitään kohdunsuulla tapahtunut. Esikoisen synnytyksestä on 6 vuotta ja kakkonen syntyi sektiolla etuajassa joten melkein kai tässä on kuin ensisynnyttäjä avautumisen suhteen, saa nähdä.

Kantoliinasta ei ole kokemusta mutta aion ostaa uudelle tulokkaalle. Ei meinaa nytkään kädet riittää kaikkeen! Toivottavasti vauva on tyytyväistä sorttia niin riittää aika paremmin isosiskoillekin.

Kesäisin terveisin, Annfrid 36+6

Vierailija
9/23 |
19.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko päivä mennyt juhliessa ja nyt luovutin ja jätin miehen vielä jatkamaan. Aika hassu kesä sille kun kaksi sen parasta kaveria menee naimisiin nyt samana kesänä, hommaakin näyttää kaikkine järjestelyineen riittävän. Ensi viikonlopun on reissussa sen toisen kaverin polttareiden puitteissa. Vaikka tietenkin sitten tilanne muuttuu jos ensi viikolla alkaa näkyä jotain syntymisen merkkejä (tosin mullehan sanottiin viime viikon lääkärissä, että ei tää täältä yhtäkkiä yllättäen tule). No eniveis on vaan tunnin ajomatkan päässä jos siltä rupeaa näyttämään.

Ihana ilma ja ihana päivä ollut. Aamulla tosi hyvän aamiaisen lisäksi harrastettiin sitä s:ääkin jopa kahdesti ;)

Iiran: Todella voi olla että törmätään naikkarilla:) Oletko synnyttänyt siellä ennen? Meille tuli miehen kanssa sangen luottavainen olo kun oli se vierailu eilen, jotenkin meininki oli ihanan rauhallista, ei tullut yhtään paniikki olo. Synnytyshuoneetkin yllättivät mut tilavuudellaan. Mulla ei siis vielä mitään synnytyspelkoja ole ensikertalaisena, eikä niitä se vierailukaan saanut aikaan.

Itsellä alkaa olla kovasti toiveena saada se nyytti jo masusta ulos. Olisi kiva jo nähdä millainen kaveri siellä oleilee... Muutenkin samaa mieltä kuin se joka pohti että voinnin seuraaminen on paljon helpompaa sitten kun vauva ei ole enää masussa piilossa. Eniten mua huolettaa jos menee paljon yli ja eivät käynnistä, vaan joutuu huolehtimaan lapsivedestä yms. Niitä ikäviä juttuja kuulee nyt joka tuutista.

Ajattelin sitä kantoliinaa ehkä kokeillakin. Näin ummikkona voisin marssia sitten vauvan kanssa tuonne Bebes-liikkeeseen, jossa ohjastavat ja auttavat alkuun sen homman. Tarjosivat apua kun viimeksi kävin ostoksilla.

Viikonloppuja, Rouvaii

Vierailija
10/23 |
19.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyppäänpä tähän pinoon suoraan, jäi vähemmälle lukeminen tässä välissä kun iski " istumis-iskias" , eli jos istui varsinkin just tietokoneen ääressä, ei meinannu ylös enää päästä kun niin pisti pakaraan ja koko jalkaan heijastui kipu, auts. Kerran mies joutui jo nostamaan lattialta ylös, kun en itse päässyt. Neuvolan mukaan johtuu siitä, kun vauva painaa jotain hermoa. Onneksi vaiva on nyt helpottanut lähes kokonaan.

Kantoliinoista Olen myös miettinyt että se voisi olla kätevä, kun on esikoinenkin tuossa pyörimässä. Mutta luultavasti hankin jonkun

" hug a bup" -tyyppisen, ettei tarvitse miettiä kovin paljoa niitä sitomisia. Mutta katselen vasta myöhemmin, kun eipä sektiohaavan

kanssa paljon kannella alussa mitään.

Onpas tylyjä mummoja tosiaan ollut liikenteessä..

m@m@2 Meillä poika ei vielä ymmärrä tulevansa kohta isoksi veljeksi, kun on vasta 1,5 vuotias. Taitaa ollakin raukalle sitten aika järkytys

kun vauva kannetaan sisään, ja jää vielä asumaankin meille :-)

kiinan-pöpö Synnärille (tai äippä-polille) vaan jos tarvetta tulee. En kyllä ainakaan jaksais Hatanpäällä istua tässä tilassa..

Enää reilu viikko leikkaukseen. Alkoi jo mietityttää, että olisi pitänyt pyytää se päivä vähän myöhäisemmäksi, mutta ei siinä

ollut aikaa funtsia, kun lääkäri otti kalenterinsa esille neljä kandia ympärillään. Mutta eipä sitä taida voida muutella niinkuin kampaamoaikoja " Peruisin maanantaisen leikkuuajan ja siirtäisin perjantaille, kiitos" ;-) Toivonkin, että synnytys alkais itsestään

ennen sitä, vaikka samalla pelkäänkin että jos alkaa, eikä lapsenvahteja ja vielä on tekemättä sitä ja tätä..jne. Siis pointti on

siinä, että tuntuu luonnottomalta että päivä on päätetty etukäteen, sen pitäisi tulla mieluummin " vauvan päättämänä" . Noh, tätä

mahaa ja tukalaa oloa ei tuu kyllä heti ikävä.

Mukavaa viikonlopun jatkoa ja siedettävää oloa kaikille!

saliisa rv 38+1

Vierailija
11/23 |
19.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin just herran kanssa saunassa ja mennessä mittasin mahan ympäryksen......sairaan siistii!!! 114cm, pistäkää paremmaksi ; ) Ihmekös tuo kun oli vähän edessä kun tongin ruusupenkkiä.

Tänään ollaan taas tehty remonttia ja jos huomenna sais pinnasängyn haettua.... Pitäis sitterikin pestä ja puunata käyttökuntoon. Tyttöjen kanssa pitäis vielä tutit ja vaipat käydä hakemassa.....

Mitä vaatetta te varaatte vauvalle kotiinlähtöön???? Aloin tossa miettimään että mitenkäs paljon ne vauvat sitä vaatetta tarttikaan?

Nimet ja kummit: Meillä on pari nimivaihtoehtoa tytölle, joka siis pitäis olla ultran mukaan tulossa. Toinen nimi on vain hakusessa. Pojalle mulla olis montakin nimeä valmiina mutta ne nyt jää sitten käyttämättä ; ) Yhdet kummit on jo pyydetty mutta vielä tarvitaan yks koska kahden täytyy kuulemma kuulua kirkkoon.......

Nyt on taas mentävä kun tuo iskias alkaa heti vihoitteleen...

Tiina 35+3

Vierailija
12/23 |
19.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on ollut tosiaan ihana päivä. Sopivan lämmin - yhtään kuumempi ei saa tulla, koska mulla ei ole yhtiäkään shortseja, jotka mahtuis päälle! Eikä oikeastaan enää kuin yhdet housutkaan, joita sitten pesen koko ajan!! Mites teidän muiden housutilanne? En viitti enää ostaa tosiaan raskaushousuja parin viikon takia, kun rahanmenoa on muutenkin.

KIINAN-PÖPÖ tais kirjoittaa, kuinka esikko on viime aikoina ollut läheisyydenkipeä. Sama meillä, koko ajan haluaisi syliin ja on alkanut esittää vauvaa, siis lässyttää välillä tää-tää-tää. Samoin välillä lähestyy rintaa siihen malliin, että haistaisi maidon. Minä sitten oon selittäny, että vaan vauvat syö tissiä ja se on sitten veikalle tai siskolle. Hän on siis 2 v. 2 kk. Ollaan puhuttu masuvauvasta kyllä ja välillä hän itsekin siitä juttelee. En tiedä, johtuuko " vauvailu" tulevasta vauvasta vai onko pikemminkin jokin kehitysvaihe, kun hän jäi hoidosta taas kotiin mun kanssa. Muakin vähän surettaa, kun kohta huomio väkisinkin kiinnittyy uuteen tulokkaaseen. Onneksi isi jää lomalle ja täytyy sitten itekin yrittää halitella ja sylitellä mahd. paljon.

Oma napa voi hyvin edelleen, kävin puolen tunnin metsälenkillä ja siivoilin takapihaa. selkä alkoi rasittua, mutta ei suppareita tullut kuitenkaan. Vatsa alkaa olla kyllä todella tiellä, ei pysty kitkemään rikkaruohoja ja esikoisen kanssa iltasatujen lukeminenkin on hankalaa, kun neidille ei jää masun jälkeen paljon istumatilaa ;) ja mä en yletä lukea kirjaa.

Eilisessä pinossa olikos se MONNI joka kyseli, joutuuko sokerittomalle dieetille, jos povataan isoa vauvaa. Vaikka vauva ois perinnöllisistä syistä iso, niin kannattaa yrittää välttää sokeria ja rasvaa kuiteskin tässä loppuvaiheessa, koska sokrulla ja rasvallahan (liialla energialla) se vaavi kasvaa. Mä yritän tosiaan olla tän pari viikkoa nyt suklaalakossa, vaikka tekis niin turkasesti mieli!!! No, synnärille saa mies tuoda sitten Fazerin sinistä, sitä mätin levyn heti esikon syntymän jälkeen ja kyllä paransi oloa!!

Nyt nukkummaaan.... moro!

Uula rv 37 + 4 JO!!!

Vierailija
13/23 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kääk. Aamulla sängyssä loikoillessani tuli kivoja polttoja ja sit kun menin vessaan niin limatulppaahan sieltä tuli. Mää oon ihan paniikissa täällä - itkettää. Joo, tiedän kyllä, että tästä saattaa vielä mennä viikkojakin, mutta viimeksi kun limatulppa tuli niin lapsivedet meni tasan 24h siitä...

Näinköhän se sisätutkimus sai mulla synnytyksen käynnistymään.

Nyt pitää viimeistään lähteä hakemaan varastosta vauvan vaatteet ja kaupasta jättisiteitä lapsivettä varten ja laittaa autoon muovitettu frotee ja...ja...ja...

Sekavassa mielentilassa,

satu rv37+1

Vierailija
14/23 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta vaan ja Kiiinan-Pöpölle tsemii, jos nyt alkaa enempi tapahtuu! Mulla meni tulppa kerralla, elikkäs ei oo kokemusta vähitellen tiputtelusta. Hyvät viikot sulla kuitenkin =DD

Voi jee, kauhee vauvakuume täälläkin (aijaa...). Mä sanoin mun äitille viikko sitten että huomenna maanantaina meen TYKSIIN synnytää, kakanmarjat...Esikoinen syntyi 3 viikkoa tästä 37+4 lukemasta. Että näin!

Aurinkoista päivänjatkoa!

Monni ja masukki 37+4

Vierailija
15/23 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi KIINAN-PÖPÖ; alko oikein jännittää täällä sun puolesta!! Tositoimet siis todennäköisesti aika lähellä! Hurjasti tsemppiä!!!

Itsellä meni eilen kanssa 37 rikki, eli Haikaranpesän haamuraja saavutettu, jeeee!! Ja eilinen ilta menikin sopivasti vauvakestien merkeissä eli samalla sai mielessään tuota haamurajankin saavutusta ilakoida.. Jotenki kyllä tuntuu että esikoisen kanssa oli tässä vaiheessa henkisesti paljon valmiimpi synnytykseen. Nyt olo on vaan jotenki epäuskoinen että tässäkö sitä taas todella ollaan.. Ja mieli on jotenki herkempi ja ailahtelevaisempi..

Ja kun tosta ESIKOISEN SUHTAUTUMISESTA oli puhetta ni meillä on täällä esikoinen puolestaan tuntunu olevan oikea päivänsäde ja neiti aurinkoinen nyt viime viikot. Pohdin että vaistoaisikohan hän äitinsä herkän tilan ja siksi nyt olisi niin superihana, en tiedä.. Onneksi isä on viettänyt hänen kanssaan nyt kuitenkin aika paljon aikaa ni olen saanut vähän juuri nyt kaipaamaani rauhaa..

NIMISTÄ JA KUMMEISTA; Meillä kanssa nimi ollu jo pitkään selvä, oli jo esikoiselle vaihtoehtona jos olisi poika sattunut olemaan. Salaisuutena ollaan kuitenkin pystytty asiaa pitämään eli vasta ristiäisissä sitten paljastetaan. Kummiasiaa ollaan jouduttu vähän pyörittelemään, mutta kyllä sekin alkaa olla selvillä. Pyydetään heitä varmaan heti ku ekaa kertaa tulevat vauvaa katsomaan. Ja ihan perinteiset ristiäiset pidetään kun tuntuu meistä kuitenkin kivalta perinteeltä, vaikka itse aikalailla maallistuneita ollaanki..

KANTOLIINOISTA; Meillä viimeksi Pikku-Ruun trikooliina toimi hyvin, samoin lähinnä kotioloissa ku ei jaksanu alkaa liinaa sitomaan sellanen Baby-Carrierin kantopussi. Ja ku alkaa lapsessa olee vähän enempi jäntevyyttä ni Baby-Björnin kantoreppu. Saa vaan nähdä tykkääkö tämä lapsi kantamisesta... Olis kyllä tosi helppo juttu ku esikoisen kanssa joutuu kuitenki paljon liikuskelemaan..

Nyt taas kahvinkeittoon. Esikoinen puistossa isän kanssa ja mulla taas harvinainen vapaahetki; :)!

Päivikk11 rv 37+1

Vierailija
16/23 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä minunkin puolesta Kiinan-Pöpölle, jos nyt pian jotain tapahtuu! Joillakin voi kai mennä jonkin aikaa synnytykseen vaikka tulppa irtoaiskin, mutta varmaan kovin yksilöllistä.

Täällä vointi ok. Eilen valmistelin esikoisen 2-vuotissynttäreitä siivoamalla ja leipomalla. Illalla tuntui alaselässä ihan kunnolla, liikkuminen alkoi olla tuskaista. Tais olla viimeinen rehkiminen tässä raskaudessa, niin ainakin päätin. Mies puuhasi pihatöissä, niin nuo muut kotihommat pääsivät kasautumaan mulle.

Meillä nimet päätetään lopullisesti syntymän jälkeen, mutta aika vahvoja ehdokkaita on jo. Kummeja ei olla mietitty, koska ei kuuluta ev.lut. kirkkoon eikä näin ollen vietetä varsinaisia ristiäisiäkään.

ONNEA kovasti jo niille, jotka ovat käärönsä maailmaan saattaneet! On tullut kirjotettua aika harvoin, luettua tosin enemmän näitä pinoja, niin ei ole päässyt onnittelemaan.

Ja vointeja muille isomasuille kovasti! Loppurutistus häämöttää jo!

t. Suffeliini rv 37+2

Vierailija
17/23 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivotaan, että tosiaan pääset pian tosi toimiin ja et joutuisi odottelemaan.

Jännää!!!!:)

Mulla on irtoillut nyt jo kai parin viikon ajan tuota limatulppaa, välillä tosi isoja klönttejä ja välillä vähän pienempiä, mutta kuitenkin säännöllisesti päivittäin. Toissa iltana suihkussa seistessä sitä tavaraa tuli suihkun lattiallekin, mutta kun on tosiaan ollut koko ajan ihan täysin veretöntä niin uskon, että minulla ei tuo tulpan irtoilu lupaile sen enempää synnytystä, kun mitään muutakaan.

Esikoinen syntyi n. 2.5 tuntia sen oikean verisen emätulpan irtoamisesta.

Meille tulee ensi viikonloppuna tytön kummitäti tänne meille esikoisen hoitoavuksi synnytyksen ajaksi ja muutenkin sitten avuksi synnytyksen jälkeen. On meillä koko kesäkuunkin eli on kyllä aika luksusta ja ihanaa. ELi minä voisin tilata synnytyksen sitten ei ensi viikolle vaan sitä seuraavalle.Kiitos.:)

Nyt on pakko rientää hommiin, että päästään lähtemään tytön kanssa pian taas raksalle. Ihana ilma.

Tuuli@ 37+1

Vierailija
18/23 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa! Täällä Kotkassa on ollu niiiiin lämmintä!!! Ollaa eletty ulkona, syöty pihalla ja nukuttu päikkärit pihalla. Esikoinen on ihan täpinöissää ulkoelämästä. Käy itkemää kun viedää sisälle... ;) Meille on vähä epäselvää mitä toi isoveikka (1v4kk) ajattelee vauvasta. Se tunkee nuken paidan sisään ja " odottaa vauvaa" kuten äitikin. Silittelee kovasti mun vatsaa ja päristelee vauvaa. Välillä sillä menee sekaisin onko vauva hänen omassa vatsassa vai äidin. Myös tuntee itse vielä olevansa vauva, jos iltaisin kysyt muistaako poika kuka on vauva niin hän näyttää itseään. Päivinsin hän kertoo että vauva on äidin mahassa. Saa nähdä kuinka käy kun vauva sitten tulee. Mulla on myös haikea mieli siitä että toinen joutuu jakaa huomioa, mutta olen niiiiin iloinen että tulee pieni ikäero! Nyt onkin luvassa kolmen-viiden vuoden paussi ja sit tehdää uusi " kahdensetti" ;)

Kummit ja nimet:

Kummit on valmiiksi mietitty, vaan ei pyydetty. Mun pikkusisko alkaa sylikummiksi (tietääkin jo itse, oli itsestäänselvää), lisäksi tulee yksi läheinen ystäväpariskunta ja ehkä yksi sukulainen (eli kolme-neljä kummia). Nimet on valmiina, tosin jos käy kuten esikoisen kohdalla, (ei näyttäny yhtään päätetyltä nimeltä), niin vaihtoehtoja on pari. Poika saisi hyvin perinteisiä vanhoja suomalaisia nimiä ja tytölle olisi kaunis harvinainen suomenruotsalainen nimi tarjolla (myös toiset nimet suomenruotsalaisia, itse olen).

Kantoliinat... Meinaan hommata trikooliinan. Mulla on selainen " kenguruliina" (tasku), joka on tosi kätevä, mutta sopii muistaaksee vasta 5kk eteenpäin. Rintareppuun en jotenkaa ihastunu...

Nyt on supistellu!!! Ja jotaa limaa irtoaa, mutta en ihan osaa sanoa oisko limatulppaa... Esikoisesta irtos kerralla ja parin päivän päästä synnytettii. Mua painaa hirveesti suolistoon ja on sellainen olo että kaikki on tosi ahtaalla tuolla masussa (vauva, suolet, sisäelimet sun muut).

Nyt alkaa meillä aktiivinen seksi-, sauna-, siivous(josonpakko)kausi, vaikka olen asennoitunut jo siihen että ei tää täältä varmaan ennen jussia tule... ... ... Kaikki konstit käyttöön!!!

Vierailija
19/23 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovasti tsemppiä ja voimia jos synnytys on tulossa! Ollaan kaikki hengessä mukana!! Tuu palstoille jos pääset ettei luulla sun olevan jo synnärillä;)

Tänne ei ihmeitä, ulkona pihalla ollaan oltu koko päivä kun niin kaunis ilma ja yritetty järkätä pihamaata. Oma olo ok. Tuntuu ettei tää varmaan halua syntyä ollenkaan:) No, saa vielä pari viikkoa kasvaakin, ei oo kiirettä vielä.

ESIKOINEN: (3v3kk) Toistaiseksi suhtautuu hyvin, odottaa isoveljeksi tuloa, mutta TAATUSTI on odotettavissa mustasukkaisuutta kun vauva maailmassa. Roikkuu niin jotenki kiinni ja vaan äiti kelpaa kaikkeen. Onneksi nyt lähtivät isin kanssa käymään kaupassa. Yritän saada isiäkin enemmän mukaan pojan hoitamiseen jotta shokki ei olisi niin iso kun yhtäkkiä äiti ei olekaan 100% vain häntä varten.

Jännät paikat alkaa olla ja odotella Uutisia kaikilta.

Lepoisia oloja kaikille:)

rv. 37+4

Vierailija
20/23 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä olisi tuolla maaliskuun tienoilla uskonut, että olisin raskaana vielä toukokuun loppupuolella! Mutta niinpä vain olen ja vaikka mitä olen tehnyt, niin supparit on ja pysyy poissa. Vain yksittäisiä tulee muutama päivässä. Että hohhhoijaa, mitenkähän pitkälle tässä mennään...

Tosiaan tuossa viikolla oltiin yökylässä tutuilla vähän pidemmässä matkassa, perjantaina shoppailin tuntikaupalla, lauantaina siivosin kesämökkiä ja maalasin seiniä. Tänään pesin aamulla ikkunat, luuttusin lattiat ja tein litran pullataikinan ja lasten kanssa sen tuossa äsken väänsin korvapuusteiksi. Eikä mitään!!! Siis mulla, jota peloteltiin taas puolikuoliaaksi ennenaikaisella synnytyksellä!

Meillä nuo vanhemmat lapset odottavat tosi innoissaan vauvaa. Esikko on piirtänyt vauvalle kuvia, jotka liitän vauvakirjaan. Vauva on heidän puheissaan jo perheenjäsen ja he suunnittelevat aina kaikki asiat, " että sitten kun meillä on se vauva" . Kumpikin toivottaa masulle hyvää yötä iltaisin ja silittelevät mahaa usein. Olemme kovasti matkustelevainen perhe ja lapset jo miettivät tulevia matkakohteitakin ja reissuja vauvan kanssa.

Nimiä meilläkin on pari vaihtoehtoa, mutta täytyy nyt katsoa, että keneltä se vauva oikein näyttää, että mikä nimi annetaan. Kummeista on pula, kun suurin osa läheisistä on eronnut kirkosta ja ne jotka eivät, ovat jo meidän lasten kummeja. Pitäisikö sanoa papille, että tuopa kummit tullessasi. ;-)

Mitähän vielä...

Onkohan kiinan-pöpö vauvanhakureissulla?? Tsemppiä vaan kovasti mukaan ja uutisia odotellessa... :-)

Mutta, pullat ovat varmaan jo jäähtyneet ja pääsen laittamaan niitä pakastimeen. Onpahan nyt vierasvaraakin vähän valmiina. :-)

miira 37+2