Mitä mieltä, kun lapsen äiti kannustaa lasta sanomaan isälle ikävästi
Ollaan erottu ja yksi lapsi. Jos satutaan kohtaamaan pihalla kun haen lapsen, niin lapsi alkaa sanoa että minun (isän) pitäisi mennä pois. Tämän kuullessa äiti ilahtuu ja kannustaa lasta, koska hän on käskenyt lapsen sanoa tuollaisia, ja olen sen itse kuullut.
Joskus nuo jutut jää päälle lapselle ja hän toistaa myös minun luona äidin sanoja, jolloin olen sanonut lapselle tiukemmin, että ei äitin juttuja isän luoka.
Lapsi ensin kiukuttelee, mutta helpottuu itsekin, kun huomaa että on kivempaa, kun voi vain olla isän kanssa miettimättä äidin ikäviä puheita.
Silloin lapsi myös ymmärtää, että ei ole hänen vikansa, että on oppinut äidin luona olemaan negatiivinen ja ärtynyt myös silloinkin, kun ei ole oikeaa syytä.
Olen epäillyt lapsen äitiä jonkinlaiseksi narsistiksi, koska hän puhuu pahaa myös muusta perheestään, eikä arvosta heitä ollenkaan.
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Normisettiä. Lapset huomaavat pian valta-aseman alkavat kohtelemaan "pahaa" isää vanhempaa kuin roskaa.
Mikäli molemmat vanhemmat ovat tasavertaisesti lapsen elämässä, lapsi kyllä itse näkee ja tuntee, kenen seurassa on valoisaa olla. Eli ainakaan ap:n ei pidä nyt vetäytyä ja jättää lasta äidin vaikutuspiiriin.
Sinusta on valoisaa käännyttää lasta äitiään vastaan, koska isää v'tuttaa, että äiti dumppasi hänet?
No tuollaista en aloituksesta lukenut.
Sille emme voi mitään, että sinä et osaa lukea asioita, jotka näkyvät aloitustekstistä päivänselvästi, vaikka niitä ei sanalliseen muotoon ole runoiltukaan.
Olen pahoillani, ettei minulla ole samoja telepaattisia kykyjä kuin sinulla. Muista pitää foliohattu päässä ettet liikaa rasitu sanattomia viestejä vastaanottaessasi.
Turhaan olet pahoillasi siitä, ettet osaa lukea. Tuo kyvyttömyytesi projiosoiminen minuun ei kyllä auta asiaa ollenkaan. Sinun pitää vain reippaasti opiskella enemmän.
Projiosoiminen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Normisettiä. Lapset huomaavat pian valta-aseman alkavat kohtelemaan "pahaa" isää vanhempaa kuin roskaa.
Mikäli molemmat vanhemmat ovat tasavertaisesti lapsen elämässä, lapsi kyllä itse näkee ja tuntee, kenen seurassa on valoisaa olla. Eli ainakaan ap:n ei pidä nyt vetäytyä ja jättää lasta äidin vaikutuspiiriin.
Sinusta on valoisaa käännyttää lasta äitiään vastaan, koska isää v'tuttaa, että äiti dumppasi hänet?
No tuollaista en aloituksesta lukenut.
Sille emme voi mitään, että sinä et osaa lukea asioita, jotka näkyvät aloitustekstistä päivänselvästi, vaikka niitä ei sanalliseen muotoon ole runoiltukaan.
Olen pahoillani, ettei minulla ole samoja telepaattisia kykyjä kuin sinulla. Muista pitää foliohattu päässä ettet liikaa rasitu sanattomia viestejä vastaanottaessasi.
Turhaan olet pahoillasi siitä, ettet osaa lukea. Tuo kyvyttömyytesi projiosoiminen minuun ei kyllä auta asiaa ollenkaan. Sinun pitää vain reippaasti opiskella enemmän.
Projiosoiminen?
Kyllä, juuri se. Hienosti osasit lukea noinkin vaikean sanan!
Älä sano äidistä mitään, sano vaan lapselle että noin ei saa puhua muille. Ole se parempi ihminen.
Kaikkea paskaa tekin mammat uskotte :D