Mitä mieltä, kun lapsen äiti kannustaa lasta sanomaan isälle ikävästi
Ollaan erottu ja yksi lapsi. Jos satutaan kohtaamaan pihalla kun haen lapsen, niin lapsi alkaa sanoa että minun (isän) pitäisi mennä pois. Tämän kuullessa äiti ilahtuu ja kannustaa lasta, koska hän on käskenyt lapsen sanoa tuollaisia, ja olen sen itse kuullut.
Joskus nuo jutut jää päälle lapselle ja hän toistaa myös minun luona äidin sanoja, jolloin olen sanonut lapselle tiukemmin, että ei äitin juttuja isän luoka.
Lapsi ensin kiukuttelee, mutta helpottuu itsekin, kun huomaa että on kivempaa, kun voi vain olla isän kanssa miettimättä äidin ikäviä puheita.
Silloin lapsi myös ymmärtää, että ei ole hänen vikansa, että on oppinut äidin luona olemaan negatiivinen ja ärtynyt myös silloinkin, kun ei ole oikeaa syytä.
Olen epäillyt lapsen äitiä jonkinlaiseksi narsistiksi, koska hän puhuu pahaa myös muusta perheestään, eikä arvosta heitä ollenkaan.
Kommentit (44)
Normisettiä. Lapset huomaavat pian valta-aseman alkavat kohtelemaan "pahaa" isää vanhempaa kuin roskaa.
Palstan mukaan naisten pitää osata ennustaa miehestä esim. väkivaltaisuus jotta eivät tee lapsia väkivaltaisten miesten kanssa.
Eikös miehiltä voitaisi silloin odottaa etteivät tee lapsia narsisti-naisten kanssa?
No on kyllä todella surkeaa käytöstä äidiltä ja lapselle vahingollista.
Vierailija kirjoitti:
Normisettiä. Lapset huomaavat pian valta-aseman alkavat kohtelemaan "pahaa" isää vanhempaa kuin roskaa.
Mikäli molemmat vanhemmat ovat tasavertaisesti lapsen elämässä, lapsi kyllä itse näkee ja tuntee, kenen seurassa on valoisaa olla. Eli ainakaan ap:n ei pidä nyt vetäytyä ja jättää lasta äidin vaikutuspiiriin.
Jos et osaa itse omilla aivoillasi päätellä tätä asiaa, olet kyllä harvinaisen tyhmä isäksi.
Olen sitä mieltä, että lasten ei pitäisi tehdä lapsia. Molemmat olette vielä ihan kakaroita.
Vierailija kirjoitti:
Palstan mukaan naisten pitää osata ennustaa miehestä esim. väkivaltaisuus jotta eivät tee lapsia väkivaltaisten miesten kanssa.
Eikös miehiltä voitaisi silloin odottaa etteivät tee lapsia narsisti-naisten kanssa?
Niin, molemmat sukupuolet tekevät virheitä rakkauden huumassa, ja fakta on, että miehellä on varsin vähän sanottavaa lapsentekoon siinä vaiheessa kun pulla on uunissa.
N49.
Sellainen stoori sitten tänään. 0/5 🥱
Sääliksi käy lasta, jonka molemmat vanhemmat käännyttävät lasta toista vanhempaa vastaan. Lapsiparka on ihan hämillään.
Olen sitä mieltä, että sinun pitäisi keksiä parempia provoja. Tämä oli av-mittarillakin todella paska yritys.
No jos lapsi on fiksu, niin kyllä se tajuaa aika pian. Meillä lasten isä puhui minusta pahaa lapsille. Yritti että hän on parempi vanhempi jne. Ei mennyt läpi, vaikka eron aikaan lapset olivat 5-6v. Nyt ovat teinejä ja eivät juuri isällä halua käydä.
Normisetti on, että äiti voittaa aina. Voitte lasten kanssa hiljaa kärsiä tilanteesta tai lapsi ei enää näe isäänsä. Tämä on pelin henki.
Hyvä että kuitenkin tapaat lasta ja suhtaudut häneen ymmärryksellä tuossa vaikeassa tilanteessa. Tuosta täytyisi puhua. Jos se ei äidin kanssa kaksin onnistu, niin yhteys ammattilaiseen. Itse pyytäisin apua vaikka perheneuvolasta tmv.
Oma äitini on tehnyt lapsuudessani tuota samaa. Haukkui ja kannusti haukkumaan. Isää ei saa piirtää perheneuvolakäynneillä perhepiirroksiin, valehteli että isä on väkivaltainen meitä kohtaan jne. Aivan kamalaa ja kaikki päättyi liian myöhään todella surullisesti itsemurhayritykseen ja huostaanottoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäli molemmat vanhemmat ovat tasavertaisesti lapsen elämässä, lapsi kyllä itse näkee ja tuntee, kenen seurassa on valoisaa olla. Eli ainakaan ap:n ei pidä nyt vetäytyä ja jättää lasta äidin vaikutuspiiriin.
Sinusta on valoisaa käännyttää lasta äitiään vastaan, koska isää v'tuttaa, että äiti dumppasi hänet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, molemmat sukupuolet tekevät virheitä rakkauden huumassa, ja fakta on, että miehellä on varsin vähän sanottavaa lapsentekoon siinä vaiheessa kun pulla on uunissa.
N49.
Ja silti miehillä on 100% asiaan sanottavaa ennen kuin pulla olisi uunissa - jos he vaan viitsisivät itse huolehtia siitä.
Viimeisin temppu oli, että hän yritti saada minua luopumaan tapaamisista, ja pyysi minua sanomaan lapselle, että en voisi nähdä häntä työkiireiden vuoksi. Oli jo lapselle kertonut että en tule hakemaan ensi kerralla ja blokkasi minut, mutta lapsi oli pistänyt vastaan, joten hänen oli pakko päästää lapsi minun luokseni.
Vierailija kirjoitti:
Viimeisin temppu oli, että hän yritti saada minua luopumaan tapaamisista, ja pyysi minua sanomaan lapselle, että en voisi nähdä häntä työkiireiden vuoksi. Oli jo lapselle kertonut että en tule hakemaan ensi kerralla ja blokkasi minut, mutta lapsi oli pistänyt vastaan, joten hänen oli pakko päästää lapsi minun luokseni.
Höpöhöpö, pikkuinen. Jokainen, jolla on oikeasti omia lapsia tietää, että lapsen "hanttiin pistäminen" ei ole mikään pakote tehdä jotain.
Et ole yksin. Tuota tapahtuu liian paljon, että lasta käytetään aseena oman pahan mielen kostamisessa. Pysy asiallisena ja lapsesi lähellä, toivon. Mutta pidä puolesi ja hae ajoissa apua, niin kuin yllä kerrottiin.. Tilanteet voi mennä raskaaksi.
En tiedä, onko tarina totta vai tarua, mutta tietenkin tuollainen käytös on täysin sopimatonta, ja varmasti sinulle erittäin tuttua, jos yhteinen lapsikin tuli tehtyä.