Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi nyyh nyyh! Naiset taas joukolla valittavat, kuinka he kokevat "häirintää armeijassa"

Vierailija
30.06.2026 |

https://yle.fi/a/74-20233370

Voitaisiinko nyt vain saada akat pois armeijasta? Mitään muuta ne ei siellä armeijassa ole, kuin valittajia ja hidaste miesten tehokkaalle toiminnalle! Olisi vain ja ainoastaan maanpuolustusteko, jos akat saataisiin pois armeijasta!

Kommentit (127)

Vierailija
61/127 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juljus kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on vähä liikaa vaadittu et 19-vuotiaan pojanklopin pitää olla naisia kunnioittava herrasmies. Ei ne 19-vuotiatkaan likat välttämättä kauheen kypsästi aina käyttäydy.

Tämä! Ratkaisu on hyvin yksinkertainen. Naisille kokonaan omat yksiköt. Sitäpaitsi kuinka moni poika kokee armeijassa jonkin asteista kiusantekoa? Kun olin itse armeijassa jokainen sai osakseen pientä kiusaa ja simputusta, mutta siihen suhtauduttiin huumorilla! Eikä pahoitettu mieltä pikkuasioista. Isompiin rikkeisiin toki puututtiin, esim tappelemiseen. Siitä sai molemmat häkkiä ja pari ylimääräistä palveluspäivää. Senverran kova sanktio, että eipä niitä kertaakaan näkynyt. 

Nimiteltiinkö sinua esimerkiksi tupamulkuksi, niin kuin minua tupapilluksi? Suhtauduitko huumorilla? Kaiken muun pienen jäynän sulatan ja osaan ottaa huumorilla, mutta en tuota seksuaalista suunsoittoa. 

Vierailija
62/127 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen perheestä, jossa kaikki miehet ja osa naisistakin ovat reservin/kantahenkilökunnan aliupseereita tai upseereita. En usko että kukaan meistä hyväksyisi mitään ahdistelua armeijassa. Eikä muissakaan työpaikoissa. Vaikeaa ymmärtää.

Hyväksyttekö te sen eptäasa-arvosuuden että miehistä 70% joutuu käymään sen ja naisista vaan 2%?

Siitähän ei oo mitään hyötyä käydä siellä puoli vuotta vaan tottelemassa käskyjä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/127 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on vähä liikaa vaadittu et 19-vuotiaan pojanklopin pitää olla naisia kunnioittava herrasmies. Ei ne 19-vuotiatkaan likat välttämättä kauheen kypsästi aina käyttäydy.

Kyllä meillä nuoriso osaa käyttäytyä, ihan normaalit käytöstavat on opetettu. En tiedä millaisista perheistä nää ääliöt tulee

Ne on ne muiden lapset !

Vierailija
64/127 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainii ja full metal jacket perustuu tositapahtumiin. Semmosta se merijalkaväkikoulutus on ollu 60-luvulla suurinpiirtein

On se kai edelleen suht rajua verrattuna Suomen inttiin.

Vierailija
65/127 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itseäni 80-luvulla varusmiespalvelukseni suorittaneena ihmetyttää tieto, jonka mukaan vain kymmenesosa miehistä olisi kokenut intissä epäasiallista käytöstä.

Tämäpä. Itse 2007 käyneenä miehenä mietin samaa. Minuakin yksi vähälahjainen yksilö otti kerran takaraivosta kiinni ja hieroi haaroväliään naamaani. Aika kulttuurishokki tuo paikka oli lukion jälkeen, kun osa porukasta oli ihan 13-vuotiaiksi jämähtäneitä kakaroita.

Hyi homo. Priden saldoa

Kyllä noi kaverit on niitä joilla on homoilee "läpällä", mutta muuten kammoksuu homomarsseja.

Vierailija
66/127 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse kävin intin ysärillä ja kyllä silloinkin joukossa oli muutama imbe silli, jotka yrittivät jotain mölistä. Pääosin siihen aikaan sai kuitenkin käydä intin rauhassa ja kaikkien kanssa tuli hyvin toimeen. En tiedä mikä on muuttunut, miehet, naiset, asenteet vai jokin muu, jos meno on huonontunut. 

T. Rva res vänrikki -97

Sä kävit sen armeijan ihan turhaan ku ei sua tottele kukaan mies. En mä ainakaan sua tottele, puhuttele, tervehdi ja jos sä yrität komentaa mua nii mä sanon et mä tingen tän rk:n piipun sun anaaliis

T.herra tykkimies 2/97

🤣 menehän äitis helmoihin takas kasvamaan muru

Vierailija
67/127 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä meillä nuoriso osaa käyttäytyä, ihan normaalit käytöstavat on opetettu. En tiedä millaisista perheistä nää ääliöt tulee

Ne on ne muiden lapset !

Tässä tapauksessa kyllä. 

Vierailija
68/127 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

no tytöt omaan kompaniaan ja kompanian nimeksi vaikka barbit. voivat sitten kantaa toistensa reppuja.

Vierailija
69/127 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

no tytöt omaan kompaniaan ja kompanian nimeksi vaikka barbit. voivat sitten kantaa toistensa reppuja.

Mä kannoin intissä erään miehen asetta ja toinen nainen kantoi tän herran tetsaria. Siinä sulle barbieta

Vierailija
70/127 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä kannoin intissä erään miehen asetta ja toinen nainen kantoi tän herran tetsaria. Siinä sulle barbieta

uuuuh siis sellainen ranskalainen juttu.

Vierailija
71/127 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei sinne saa mennä itkijämimmit.

Vierailija
72/127 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

uuuuh siis sellainen ranskalainen juttu.

Ihan suomalainen juttu se oli. Koitahan pärjäillä

Vierailija
73/127 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juljus kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä! Ratkaisu on hyvin yksinkertainen. Naisille kokonaan omat yksiköt. Sitäpaitsi kuinka moni poika kokee armeijassa jonkin asteista kiusantekoa? Kun olin itse armeijassa jokainen sai osakseen pientä kiusaa ja simputusta, mutta siihen suhtauduttiin huumorilla! Eikä pahoitettu mieltä pikkuasioista. Isompiin rikkeisiin toki puututtiin, esim tappelemiseen. Siitä sai molemmat häkkiä ja pari ylimääräistä palveluspäivää. Senverran kova sanktio, että eipä niitä kertaakaan näkynyt. 

Nimiteltiinkö sinua esimerkiksi tupamulkuksi, niin kuin minua tupapilluksi? Suhtauduitko huumorilla? Kaiken muun pienen jäynän sulatan ja osaan ottaa huumorilla, mutta en tuota seksuaalista suunsoittoa. 

Jokainen mies kuulee tai seksistisiä juttuja jakuvasti varsinkin ikävuosina 13v - 20v. Ainakin ennen näin. Kaveripiiristä riippuu kuinka paljon. Lukiossa varmasti vähemmän kuin amiksessa. Minusta ne jutut ei koskaan olleet erityisen hauskoja mutta yksilön näkökulmasta ympäristö on mikä on ja sen kanssa on elettävä. Nykyaikana on käsitys että jos on seksististä käytöstä mikä häiritsee niin se pitää kitkeä pois. Ympäristön pitää muuttua. Minun nuoruudessa pojilla ja miehillä oli tavallaan sama mutta siihen aikaan se pois kitkeminen kohdistui mm. homoihin, tummaihoisiin jne. 

Vierailija
74/127 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sodassakin on häirintää ja saattaa jopa tulla paha mieli. Parasta tottua tai opetella puolustautumaan.

Sodassa sille häiritsijälle käy vahinko.

Vierailija
75/127 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se ei ole naisten vallassa, että naiset halutaan jatkossa virallisesti maanpuolustuvelvollisuuden pariin. Joten kyllä se on niin, että miesten pitää tottua siihen, että on naisiakin armeijassa. Muissa maissa on jo kauan naisetkin palvelleet armeijassa. Ei kai suomalaisia munia sen vaikeampi ole hallita ja pitää niitä omia haluja ja himoja kurissa. Armeijassahan ollaan opettelemassa maanpuolustusta, eikä kuolaamassa naisten perään.

Vähän naivistinen käsitys että armeijassa ollaan opettelemassa maanpuolustusta. Ymmärräthän ettei se ole mikään vapaaehtoinen paikka miehille vaan koko ikäryhmä pakotetaan sinne ja suljetaan sinne siksi aikaa että pakollinen palvelus on suoritettu. 

Vapaaehtoiset naiset kärsii siinä samalla sen minkä kärsii. Kuten kärsii myös ne miehet jotka haluaisi opetella jotain oikeita maanpuolustustaitoja eikä viikata petivaatteita ja siivota. 

Ihan pieni osuus siitä varusmiespalvelusta on mitään taistelukoulutusta. Ehkä alle 30 päivää oli mitä ammuttiin rynkyllä sen vuoden aikana ku olin moottorialiupseeri

Sivusta, jos haluaa oikeeta sotilaskoulutusta, ei kannata hakeutua mihinkään töpinähommiin.

Vierailija
76/127 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita nuoret miehet ja naiset samaan ryhmään ja ylläty, että joku yrittää jotain.

Vierailija
77/127 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itkut pois akat! Teidän kuuluu sopeutua miesten kouluun kun kerran sinne haluatte.

Vierailija
78/127 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

18 epäseksuulli varmaa pelkää naisia.. ei hyvänen aika. terv heteromies,,, go womans

Vierailija
79/127 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sodassakin on häirintää ja saattaa jopa tulla paha mieli. Parasta tottua tai opetella puolustautumaan.

Jos häiritsijät olisivat hyökkääjät niin siinä kohtaa puolustus olisi ase? 
Mikä omia vastaan? Käsiraudat ja vankilaan?

Vierailija
80/127 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samalla tavalla ne jännämiehet dominoivat naisia intissä kuin siviilissäkin, joten mitä väliä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi viisi