Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vain boomerit pakastaa mansikoita kesällä

Vierailija
30.06.2026 |

Talvella suomalaisia mansikoita saa ihan kaupankin pakasteena, hyvää on

Kommentit (97)

Vierailija
81/97 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata odottaa että megis gen ymmärtää asian. Ei kannata edes vaivautua. Antaa teidän elää e-koodeilla ja roskaruoalla, sen tulokset näkyy nyt jo.

Vierailija
82/97 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on boomeri?

Suurten ikäluokkien sukupolvi eli boomerit (vuodet 1946–1964)
Boomerit (eng. baby boomers) on itse asiassa ainut ”virallisesti” tunnistettu ikäluokka. Toisen maailmansodan jälkeen hankittiin paljon lapsia, mikä johti väestön ripeään kasvuun. Ikäluokka on rajattu vuoteen 1964, kun syntyvyyskäyrä alkoi kääntyä jälleen laskuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/97 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saahan niitä toki talvellakin. Tuplasti kalliimmalla kilohinnalla.

- gen-X, ei boomeri

Kaupasta saatavat pakastemansikat eivät maistu hyvälle. Niitä voi käyttää täytekakun täytteeksi tai kiisseliin. Ne eivät sovi herkutteluun.

Ei itse pakastetutkaan mansikat sovi herkutteluun. Vaikka omia pakastamia ottaa ja sulattaa, niin ovat samanlaisia löttänöitä. Johonkin kiisseliin käyvät.

Talvella niistä tehdäänkin marjapiirakkaa,hilloa letuille,kiisseliä. 

Minä en enää tee hilloja ja kiisseleitä, en tykkää syödä niin paljon sokeria mitä niihin tulee. Vaikka ei diabedestä olekaan. Vitamiinitkin kuumentaessa tuhoutuvat.

Meillä marjat syödään aamuisin sellaisenaan maustamattoman jogurtin kanssa. Pakkasesta sulatetut tosin ovat sellaisia löllöjä, menettelevät silti.

Vierailija
84/97 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on boomeri?

Boomerit (eng. baby boomers) on itse asiassa ainut ”virallisesti” tunnistettu ikäluokka. Toisen maailmansodan jälkeen hankittiin paljon lapsia, mikä johti väestön ripeään kasvuun. Ikäluokka on rajattu vuoteen 1964, kun syntyvyyskäyrä alkoi kääntyä jälleen laskuun.

Boomer-termi avautui kansalle Sannan laulaessa sitä homo-Benjaminin kanssa, ilkkuakseen vanhemmalle väelle. Kuinkas siinä sitten kävikään? Hävisi vaalit ja rouva liiteli hienompiin piireihin.

Vierailija
85/97 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- gen-X, ei boomeri

Kaupasta saatavat pakastemansikat eivät maistu hyvälle. Niitä voi käyttää täytekakun täytteeksi tai kiisseliin. Ne eivät sovi herkutteluun.

Ei itse pakastetutkaan mansikat sovi herkutteluun. Vaikka omia pakastamia ottaa ja sulattaa, niin ovat samanlaisia löttänöitä. Johonkin kiisseliin käyvät.

Minä en enää tee hilloja ja kiisseleitä, en tykkää syödä niin paljon sokeria mitä niihin tulee. Vaikka ei diabedestä olekaan. Vitamiinitkin kuumentaessa tuhoutuvat.

Meillä marjat syödään aamuisin sellaisenaan maustamattoman jogurtin kanssa. Pakkasesta sulatetut tosin ovat sellaisia löllöjä, menettelevät silti.

Kokeile tällaista. Älä pakasta kokonaisina, muusaa ne vaikka perunasurvimella. Saat pakasteeseen enemmän tilaa  ja kun syöt vasta sulanutta mansikkamuusia, niin ei tosiaan ole löllöjä kokonaisia mansikoita.

Vierailija
86/97 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis zoomereilla ei ole varaa arkkupakastimeen, milleniaaleilla ei ole tilaa tai aikaa sellaiselle ja gen x edustajilla on tarpeeksi rahaa ostaa kaupasta sen sijaan, että näkisivät itse pakastamisen vaivan.

Vierailija
87/97 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuret ikäluokat 1946-1950

Vierailija
88/97 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti olen boomeri kun pääsin eläkkeelle.Mansikoita en kuitenkaan pakasta menevät siellä happamaksi.Syön ne mieluiten kesällä tuoreena.Sokerointi niille pilaa ne koska eivät maistu silloinkaan hyvältä.

Vierailija
89/97 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on boomeri?

Boomer-termi avautui kansalle Sannan laulaessa sitä homo-Benjaminin kanssa, ilkkuakseen vanhemmalle väelle. Kuinkas siinä sitten kävikään? Hävisi vaalit ja rouva liiteli hienompiin piireihin.

Siinä tuli Suomi-boomeri havainnollistettua oikein pähkinänkuoressa.😄

Vierailija
90/97 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaupan mansikat pakattu pv x. mutta jos itse pakastaa , saa vaikka  vain 3kk vanhoja pakastemansikoita tms muita marjoja. eli jo tuoreempina nauttia niitä. nythän altaassa on viime kesänkin satoa kaupoissa.

itse pakastan ja sen verran- jouluun saakka riittää.  sitten paluu  kaupan altaille.   herneitä ostan ympäri vuoden altaasta. laitan muita marjoja pakasteeseen itse vähemmän-ei mahdu jne, joten muut itse pakastetut kestää vain n lokakuuhun asti.

Vierailija
91/97 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Boomerit osaakin toimia oikein. Nuoremmat taas ostavat kaikki kaupasta valmiina,eivätkä ole valmiita tekemään työtä sen eteen et olis pakkanen täynnä marjoja, sieniä ja mitä lie vielä koko talveksi.

Tässä marjojen pakastamisessa/ säilömisessä on monella kyseessä myös ns. Kotivara. On kiva kun ei tarvitse aina mennä kauppaan jonkin tietyn tuotteen vuoksi, kun käytännössä kotoa löytyy aina kaikkea. Kahden viikon flunssassa voi tyhjentää varastoja, ja esim. tehdä smoothieita omista marjoista.

Ruoan hinta nousee koko ajan, eli hyvällä varastoinnilla myös säästää rahaa. 

Sitten on vielä isompi asia, joka liittyy itänaapuriin ja viime päivien uutisiin. Kauanko ajattelette kaupoissa riittävän myytävää, jos ja kun tapahtuu jotain poikkeuksellista?

Säälittää ihniset, jotka käyvät joka päivä kaupassa, ja ruokakaapit lähes tyhjät aina.

monella toi mieleistä puuhaa. mehumaija- ihanaa mustaherukkamehua- niin jäillä kuin kuumana- etennii tammi pakkasilla. säilöntä voi olla vaan kivaa- hillot, omppumehut jne.   myös lahjaksi jouluna hyvä mansikkahillo- jota arvostetaan kun itse pakastettu- olkoon torimarja   tai jopa itse poimittu. kyll maar  leuttu maittaa  lahjansaajalla talvella.

nykymimmit jotennii avuttomia- hehän ovat pyytäneet, että mansikkaroppeen mansikoista  pitäisi valmiiksi poistaa kannat.  samoin kirsikat käsitellä . jotain mätää on. sadonkorjuu ihan outoo....

Vierailija
92/97 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai. Mä oon 28 ja todellakin pakastan mansikoita. 🙂

Mikset osta pakasteena? Samaa tavaraa

Kun mansikkamaa on talvella lumen alla niin pakko pakastaa kesällä.

Pissikset ei ymmärrä.

Vierailija
93/97 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miksi minä minkään ikäisenä ostaisin talvella kaupan pakkasesta mansikoita, kun kesällä niitä kasvaa omalla mansikkamaalla ihan ilmaiseksi?

Nuorempi ihminen kai jättää ylimääräiset mitä ei jaksa syödä sitten sinne peltoon, kun ei voi niitä pakastaa talven varalle, kun kerran niitä saa kaupastakin.

Sitä se uusavuttomuus teettää.

Mustikoitakin saa metsästää ilmaiseksi, mutta mitäpä niitä sieltä hakemaan ja pakastamaan talven varalle, kun niitä voi ostaa kalliilla talvella kaupasta.

Vierailija
94/97 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on boomeri?

Se on samanlainen kutsumasana vanhemmille ikäluokille kuin heidän Jonnet, Veetit ja Nico-Petterit ovat nuoremmille.

Sannuliinin rällätyksissä kylläkin oli pilkallinen sävy josta vanhemmat ihmiset eivät tykänneet. 

Hän kun tahtoi mollata vanhoja ja kehuskella omalla nuoruudellaan. 

Noh, vaalitulos oli sitten sen mukainen

Sannuli ei sitä sanaa keksinyt. Toi sen ehkä boomereille julki. Se on ihan hyvä, että täti-ihmisille on tällainen kutsumasana. Nehän ovat aina itse keksimässä nuorista vaikka mitä sanoja. Boomeri on hilpeämpi kuin Pirkko tai Leena.

Tollo, ihan samalaisia boomereita ne on ukotkin.

Vierailija
95/97 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- gen-X, ei boomeri

Marjoja ei tarvii keitellä kiisseliin, kun ne voi laittaa valmiiseen kiisselipohjaan jäisinä. Sulavat siihen ja maistuvat ihan vastapoimituilta.

Sokeria ei ole pakko käyttää ollenkaan.

Vierailija
96/97 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on boomeri?

Se on samanlainen kutsumasana vanhemmille ikäluokille kuin heidän Jonnet, Veetit ja Nico-Petterit ovat nuoremmille.

Sannuliinin rällätyksissä kylläkin oli pilkallinen sävy josta vanhemmat ihmiset eivät tykänneet. 

Hän kun tahtoi mollata vanhoja ja kehuskella omalla nuoruudellaan. 

Noh, vaalitulos oli sitten sen mukainen

Sannuli ei sitä sanaa keksinyt. Toi sen ehkä boomereille julki. Se on ihan hyvä, että täti-ihmisille on tällainen kutsumasana. Nehän ovat aina itse keksimässä nuorista vaikka mitä sanoja. Boomeri on hilpeämpi kuin Pirkko tai Leena.

Tollo, ihan samalaisia boomereita ne on ukotkin.

Tarkoitat setämiehiä?

Vierailija
97/97 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Boomeri on vaihdevuodet ohittanut nuoruuden haikailija. Kuvittelee kävelemällä lenkkejä pystyvänsä porukassa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kahdeksan