Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vain boomerit pakastaa mansikoita kesällä

Vierailija
30.06.2026 |

Talvella suomalaisia mansikoita saa ihan kaupankin pakasteena, hyvää on

Kommentit (116)

Vierailija
101/116 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otetaas nyt termit haltuun. Boomeri on baby boomin eli sodanjälkeisen suuren syntyvyyden suuret ikäluokat 1945 - 1950. Tämä ei muutu, ellei jostain syystä tule uutta baby boomia, mikä näyttää aika epätodennäköiseltä. Heitä voi kutsua myös suuriksi ikäluokiksi. Tämä termi sen sijaan voi muuttua. Nykyään suurimmat (elossaolevat) ikäluokat (eli boomerit tästä näkökulmasta) ovat joko 60-luvulla syntyneitä, jos maahan muuttoa ei huomioida, tai 90-luvulla syntyneitä jos maa hanmuutto huomioidaan.

Vierailija
102/116 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähkö tulee töpselistä, vesi tulee hanasta, lämpö tulee patterista ja ruoan tuo Wolt-kuski.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/116 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otetaas nyt termit haltuun. Boomeri on baby boomin eli sodanjälkeisen suuren syntyvyyden suuret ikäluokat 1945 - 1950. Tämä ei muutu, ellei jostain syystä tule uutta baby boomia, mikä näyttää aika epätodennäköiseltä. Heitä voi kutsua myös suuriksi ikäluokiksi. Tämä termi sen sijaan voi muuttua. Nykyään suurimmat (elossaolevat) ikäluokat (eli boomerit tästä näkökulmasta) ovat joko 60-luvulla syntyneitä, jos maahan muuttoa ei huomioida, tai 90-luvulla syntyneitä jos maa hanmuutto huomioidaan.

Tules nyt oikealle vuosikymmenelle. Nykyään sanoilla voi olla monia merkityksiä.

Vierailija
104/116 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tules nyt oikealle vuosikymmenelle. Nykyään sanoilla voi olla monia merkityksiä.

Nykyisin jokainen sanoja voi päättää itse, mitä milläkin sanallaan tarkoittaa. Jos kuulija ei ymmärrä tai ymmärtää väärin, se on kuulijan oma moka.

Vierailija
105/116 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyisin jokainen sanoja voi päättää itse, mitä milläkin sanallaan tarkoittaa. Jos kuulija ei ymmärrä tai ymmärtää väärin, se on kuulijan oma moka.

Sinä et täällä ala kukkoilemaan. Kyllä asia on näin.

Vierailija
106/116 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kumpaakin ja ero on melkoinen. Pakastemarjat happamia ja eli kun itse pakastaa saa paljon parempaa. 

Vierailija
107/116 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun meille tuli sähkökatko niin mietin menikö ilmalämpöpumppu rikki. 
Mies ryntäsi pakastimen luokse suremaan menikö hänen marjansa nyt.

On akateeminen mies joka maksaa meidän marjat ja haetaan marjatilalta. Kuulemma niin kauan kun hänellä on työpaikka.

Ostetaan mansikkaa, pensasmustikkaa ja vadelmaa.

Vierailija
108/116 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka jotain sokerimössöhilloja edes haluaa syödä? 

Vierailija
109/116 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään saa myös loukkaantua ja pahoittaa mielensä. Huumorintajuttomuudesta on tehty hyve.

Vierailija
110/116 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suoraan tilalta ostetut ja pakkaseen laitetut marjat on paljon parempia kuin kaupan pakastemansikat. Ja toki tule halvemmaksikin.

T. Milleniaali

Vierailija
111/116 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä v_ttua toisten mansikat sinulle kuuluvst

Saatanan lobotomiaääliö! Kaiva kirsikat perseestäsi ja pidä turpasi kiinni.

Vierailija
112/116 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teollisesti pakastettu mansikka maistuu paremmalta kuin itse hankittu ja pakastettu ja oletan että tämä johtuu pakastumisnopeudesta. 

Minä syön itse mansikkani kesällä tuoreena kun kerrostalo-olosuhteissa asun. Äitini taas kasvattaa omat mansikkansa ja pakastaa ne soseena kun hänen mielestään maku säilyy parhaiten niin.

Vierailija
113/116 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on boomeri?

Boomeri on nykyään synonyymi seniorikansalaiselle, tai ikäihmiselle. Tarkoitus on kuitenkin hyväntahtoinen ja opastava.

Ei ole hyväntahtoinen eikä opastava. Mitä lässytät. Haukkumanimi on boomeri.

Sanna teki tyhmästi kun haukkui eläkeläisiä boomereiksi. Pilkka osui omaan nilkkaan, tai no paremminkin sosdemojen nilkkaan. 

Nykyään ko. rouva viettää makeeta elämää, mutta ei pakasta mansikoita. 😂

Vierailija
114/116 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen myös sylttiä, ai että on talvella hyvää plättyjen kanssa. Osta vaan kaupasta.

Vierailija
115/116 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en pakasta kesällä mansikoita, mutta Sunlight palasaippuaa kylläkin, siitä saa sillä systeemillä parempaa!

Vierailija
116/116 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en pakasta kesällä mansikoita, mutta Sunlight palasaippuaa kylläkin, siitä saa sillä systeemillä parempaa!

Sunlight saippua onkin ihan parasta pakastettuna. Parempi maku mielestäni kuin Lux-saippuassa.