Vain boomerit pakastaa mansikoita kesällä
Talvella suomalaisia mansikoita saa ihan kaupankin pakasteena, hyvää on
Kommentit (96)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on boomeri?
Se on samanlainen kutsumasana vanhemmille ikäluokille kuin heidän Jonnet, Veetit ja Nico-Petterit ovat nuoremmille.
Sannuliinin rällätyksissä kylläkin oli pilkallinen sävy josta vanhemmat ihmiset eivät tykänneet.
Hän kun tahtoi mollata vanhoja ja kehuskella omalla nuoruudellaan.
Noh, vaalitulos oli sitten sen mukainen
Ai että antaisin mansikkani mädäntyä maahan ja ostaisin ulkomaisia mansikoita talvella? Ei kiitos. Mieluummin pakastan noita, joista tiedän millä on lannoitettu kun ei ehditä kesällä kaikkia syömäänkään.
Miltei jatkuvasti on ollut tarjouksia mansikasta. Pitkin vuotta. Sama mustikan kohdalla, jonka kilohinta on vaihdellut 8- 11e kaupoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai. Mä oon 28 ja todellakin pakastan mansikoita. 🙂
Mikset osta pakasteena? Samaa tavaraa
Kilohinta? Mansikkalaatikko n. 8 € / kg, pakastemansikka 15 - 20 € / kg (riippuen pakkauskoosta)
Tänään 36,90e 5kg siitä laskemaan kilohinta
Missäpäin Suomea? Teen hintavertailua.
Ei mun pakastimeen sovi enää talvella uusia mansikoita pakastettavaksi. Joten parempi pakastaa nyt.
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Saahan niitä toki talvellakin. Tuplasti kalliimmalla kilohinnalla.
- gen-X, ei boomeri
En kyllä ole nähnyt missään yhtä edullisia tuoreita mansikoita kuin pakastimessa on. Ostan kyllä kesällä tuoreita syötäväksi, mutta pakastinta en viitsi mansikoilla täyttää, kun niitä voi ostaa tarpeen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on boomeri?
Boomeri on nykyään synonyymi seniorikansalaiselle, tai ikäihmiselle. Tarkoitus on kuitenkin hyväntahtoinen ja opastava.
Kolmekymppiset on jo boomereita alle kaksikymppisten mielestä. Jäänteitä 1900-luvun hämärästä.
Vierailija kirjoitti:
Miltei jatkuvasti on ollut tarjouksia mansikasta. Pitkin vuotta. Sama mustikan kohdalla, jonka kilohinta on vaihdellut 8- 11e kaupoissa.
Taitaa jäädä tänä vuonna mansikkalaatikko ostamatta ja ostaa tarpeen mukaan kotimaisia pakastemansikoita.
Vierailija kirjoitti:
Ai että antaisin mansikkani mädäntyä maahan ja ostaisin ulkomaisia mansikoita talvella? Ei kiitos. Mieluummin pakastan noita, joista tiedän millä on lannoitettu kun ei ehditä kesällä kaikkia syömäänkään.
Tietysti noin, kun kerran on omia mansikoita.
Muutenhan kaupan pakastealtaasta saa talvella ihan suomalaisia mansikoita. Pakkauksessa lukee mikä on alkuperämaa.
Vierailija kirjoitti:
Saahan niitä toki talvellakin. Tuplasti kalliimmalla kilohinnalla.
- gen-X, ei boomeri
Kaupasta saatavat pakastemansikat eivät maistu hyvälle. Niitä voi käyttää täytekakun täytteeksi tai kiisseliin. Ne eivät sovi herkutteluun.
Pakastemansikat on vetistä tai vaihtoehtoisesti vetistä ja sokerista paskaa.
Poimin, perkasin ja pakastin huuhdeltuihin maitopurkkeihin lapsuudenkodissa kymmeniä litroja mansikoita omalta maalta. Niitä äitee sulatti ja keitti niistä kiisseliä joka sunnuntai. Kiitos ei enää. Ostan ja syön marjat tuoreina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taitaa jäädä tänä vuonna mansikkalaatikko ostamatta ja ostaa tarpeen mukaan kotimaisia pakastemansikoita.
Tuoreina mansikat ihan parhaita! Kesäherkkua nam!😋
Vierailija kirjoitti:
Mikä on boomeri?
Boomeri tarkoittaa ns suurten ikäluokkien edustajaa, eli n. 1945 - 1950 vuonna syntyneitä. Sana tulee termistä baby boom, eli toisen maailmansodan jälkeen syntyi runsaasti lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Pakastemansikat on vetistä tai vaihtoehtoisesti vetistä ja sokerista paskaa.
Poimin, perkasin ja pakastin huuhdeltuihin maitopurkkeihin lapsuudenkodissa kymmeniä litroja mansikoita omalta maalta. Niitä äitee sulatti ja keitti niistä kiisseliä joka sunnuntai. Kiitos ei enää. Ostan ja syön marjat tuoreina.
Totta puhut! 👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on boomeri?
Boomeri on nykyään synonyymi seniorikansalaiselle, tai ikäihmiselle. Tarkoitus on kuitenkin hyväntahtoinen ja opastava.
Ikäihminen? Meillä kaikilla on ikä. Olemme kaikki ikäihmisiä.
Esimerkiksi iäkäs olisi parempi sanana tuohon kohtaan.
Mä nyt jo säilöin kurkkua,koska sitä tulee. Eilen oli puoli kiloa jääkaapissa. Tänään varmaan saa samat moiset noukkia. Sieniäkin tulee yleensä kerättyä sen verran et suurin osa menee pakkaseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on boomeri?
Se on samanlainen kutsumasana vanhemmille ikäluokille kuin heidän Jonnet, Veetit ja Nico-Petterit ovat nuoremmille.
Sannuliinin rällätyksissä kylläkin oli pilkallinen sävy josta vanhemmat ihmiset eivät tykänneet.
Hän kun tahtoi mollata vanhoja ja kehuskella omalla nuoruudellaan.
Noh, vaalitulos oli sitten sen mukainen
Sannuli ei sitä sanaa keksinyt. Toi sen ehkä boomereille julki. Se on ihan hyvä, että täti-ihmisille on tällainen kutsumasana. Nehän ovat aina itse keksimässä nuorista vaikka mitä sanoja. Boomeri on hilpeämpi kuin Pirkko tai Leena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on boomeri?
Ikäihminen? Meillä kaikilla on ikä. Olemme kaikki ikäihmisiä.
Esimerkiksi iäkäs olisi parempi sanana tuohon kohtaan.
Älä ragee Pirjo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai. Mä oon 28 ja todellakin pakastan mansikoita. 🙂
Mikset osta pakasteena? Samaa tavaraa
Mä olen eri, mutta tykkään valita mansikkalaadun, kun niitäkin on monia erilaisia, on makeempaa ja ei niin makeaa. Kiva ottaa omasta pakkasesta valmisannos, kun laitan esim. smoothieen. Isommista kaupan mansikkapusseista joutuu kuitenkin laittamaan pienempiin kun pakastaa. Ja usein, kun olen mennyt mansikkaa kaupasta talvella ostamaan, on ne pakkasmansikat olleet loppu. Tytär saa myös hakea meidän pakkasesta itselleen syötävää, ohi kulkeissaan, kun käy vaikka kahvilla jne. Kiva antaa mukaan.
Ja tarjouksesta kun laatikot onnistuu saamaan, niin halvemmaksi näin tulee.
Miten jotakuta voi tällainenkin asia hiertää? :D
Tänään 36,90e 5kg siitä laskemaan kilohinta