Naapuri puhuu työpuheluita parvekkeella aamusta iltaan
Istun tässä sohvallani olkkarissa ja kuulen yhtä selvästi kuin olisi mukana puhelussa. Hyvää lomaa mulle!
Kommentit (51)
Mene parvekkeelle ja huutele omia mielipiteitäsi hänen puheluihinsa.
Joo ei työasioita pidä huudella koko naapuruston kuullen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on sulle ratkaisu ongelmaasi: Mene ja tutustu naapuriisi. Juttele sen kanssa, ihan mistä vaan. Mitä paremmin tunnet toisen, sitä vähemmän naapurisi tekemiset ärsyttää sinua. Kun et tunne, alat ärsyyntyä ja rakentaa naapuristasi viholliskuvaa.
En haluaisi kuunnella parhaan kaverinikaan työpuheluita kotisohvallani aamusta iltaan. En voi mennä ulos kuin vasta illalla, koska meillä on 27 astetta lämmintä ja mulle tulee sellaisessa huono olo. Ikkunat ja parveke on varjoon, niin pidän ovea ja ikkunaa auki. Lisäksi työni on liikkuvaa, niin lomalla tykkään olla paljon kotona. Ap
Mitä sää uliset? Ota aurinkotuoli ja hurauta luurit päässä hissillä alas pihalle ja istu siellä varjossa nauttimassa, niin minäkin teen.
Et näköjään tajua, että joillain on töitä vaikka sulla ei. Työstä saa rahulia. Ei kaikki halua loisia, vaikka sinä niin teetkin.
Työpuheluita EI SAA puhua julkisesti!
Otappa selvää missä naapurisi on töissä ja vinkkaa sinne!
En tajua miksi pitää hölöttää!
Kerran yks tyyppi sai pomoötaan huomautuksen, kun puhui bussissa asiakkaastaan,
asiakas oli vaan ikävä kyllä pienellä kylällä helposti tunnistettavissa!
Tämä. Soita naapurin pomolle ja juttele sen firman luottamuksellista asioista vähän aikaa.
Huuda parvekkeellasi miten sinä työasioita hoidat näin kaikkien kuullen, kun hän on juuri puhelimessa.
Vierailija kirjoitti:
Neukkukuutioihmisillä on taas neukkukuutioihmisten ongelmat.
Ja minua ei kiinnosta mahdollinen omakotitalosi. Senkään olemassaolo.
Ei tuo vielä paha, oma ex alakerran naapuri poltti tupakkaa ketjussa, joi olutta, ja pälätti puhelimessa tuttavilleen kovalla juoppoäänellä koko päivän puheluita. Haju tuli sisälle vaikka piti ovia kiinni, tuuletusraoista. Ei sitä kestänyt vuotta kauempaa.
Musiikkia kovalle puhelun ajaksi. Ehkä oppii siitä.
Kuuntelen sen juttuja ja kommentoi niitä sitten niiden johtajalle. Loppuu puhelut ja vuokranmaksukin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on sulle ratkaisu ongelmaasi: Mene ja tutustu naapuriisi. Juttele sen kanssa, ihan mistä vaan. Mitä paremmin tunnet toisen, sitä vähemmän naapurisi tekemiset ärsyttää sinua. Kun et tunne, alat ärsyyntyä ja rakentaa naapuristasi viholliskuvaa.
En haluaisi kuunnella parhaan kaverinikaan työpuheluita kotisohvallani aamusta iltaan. En voi mennä ulos kuin vasta illalla, koska meillä on 27 astetta lämmintä ja mulle tulee sellaisessa huono olo. Ikkunat ja parveke on varjoon, niin pidän ovea ja ikkunaa auki. Lisäksi työni on liikkuvaa, niin lomalla tykkään olla paljon kotona. Ap
Mitä sää uliset? Ota aurinkotuoli ja hurauta luurit päässä hissillä alas pihalle ja istu siellä varjossa nauttimassa, niin minäkin teen.
Et näköjään tajua, että joillain on töitä vaikka sulla ei. Työstä saa rahulia. Ei kaikki halua loisia, vaikka sinä niin teetkin.
juurihan ap kertoi - työnsä olevaa liikkeellä olevaa- siksi nauttii kodin piiristä edes vapaalla.
lue- ymmärrä mölöpää.
ja työnantajat- yritykset eivät anna lupaa käydä työasioiden käsittelyä ulkopuolisten läsnäollessa. yrityssalaisuus, yksityisten henkilöiden mahdollisten henkilötietojenkäsittely jne jne. toki riippuu työnkuvavasta ja sisällöistä- mutta ei moinen ole hyväksyttyä.
tämä painotettu etätöissäkin- jotta perheenjäsenille ei saaaaaaaaaaaaaaa välittyä sisältöjä, ei pääsyä näkemään ruudulta yhtään mitään. jopa selvitysvelvollisuus----kuinka toteutat käytännössä etätyösi. tietosuojaus jne.
obs- kuten huomasit ap on lomalla- ei kroonisessa työttömyystilassa- lomalla ja ilmoitti työnsä luonteen - miksi siis nauttii- nauttisi kotona olemisestakin välillä- lepoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sä siellä kotona kökötät lomalla. Lähde ulos hyvä ihminen.
Nii tai töihin.
Lain mukaan ei jne moinenkaan valinta ei mahdollista- ja työpuhelut ovat aina yksityisiä- niitä ei mölötetä muiden kuullen
Vierailija kirjoitti:
Teen etöitä parvekkeella, mutta onneksi puheluita on vähän. Kokousten ajaksi menen sisälle. Ymmärrän kyllä, että tuo ärsyttää. Voisitko tuosta sanoa jotain naapurille?
Hieno juttu, että ymmärrystä löytyy, ja myös hyvää käytöstä.
Suomalaisista yleensä tullut yllättävän röyhkeitä ja toisten huomioiminen on harvinaista. Mukavaa lukea, että niin ei ole kaikkien kohdalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työpuheluita EI SAA puhua julkisesti!
Otappa selvää missä naapurisi on töissä ja vinkkaa sinne!
En tajua miksi pitää hölöttää!
Kerran yks tyyppi sai pomoötaan huomautuksen, kun puhui bussissa asiakkaastaan,
asiakas oli vaan ikävä kyllä pienellä kylällä helposti tunnistettavissa!
Juuri noin. Huomautuksia ovat saaneet niinikään Kelan työntekijät -kuinka toteuttaa tietoturvallisesti työnsä etänä. samoin sairaanhoitajat jotka olivat käyneet potildensa asioita läpi - bussissa- usomatonta- mutta oli lehdissä. terveys-sosiaali jne alat erityissuojattavia- mutta yrityssalaisuuden voimakkaan suojauksen piirissä.
mutta tavallisempikin yritys-firma- ei halua välillisesti viestittää sisäisistä asioistaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja minua ei kiinnosta mahdollinen omakotitalosi. Senkään olemassaolo.
neukkukuutio loinen pelkää työpuheluita ja työkkärin puheluita.
Vierailija kirjoitti:
Koneen äärellä
etätöissä arskatuolilla
chillaten? 😎🌞
Ok. Kuitenkaan itse
en missään nimessä
puhuisi työpuheluja
parvekkeellani. x
onhan noista jopa saanut potkut
Laita Tauskia soimaan kovalle omalle parvekkeellesi aina, kun naapuri aloittaa puhelun.
Passiivisaggressiivisuus on parasta.
Riippuu tosi paljon firmasta ja työn luonteesta, millä tavalla siihen suhtaudutaan, jos joku kuulee työpuheluita. Näissä asioissa joissain paikoissa ollaan tosi tarkkoja ja joissain ei. Joka tapauksessa puheen kuuluminen parvekkeelta toiselle on ärsyttävä asia, eivätkä ihmiset useinkaan ole siitä tietoisia, jos eivät ole itse sattuneet kuulemaan naapurin parvekekeskustelua.
Alat kommentoimaan puhelussa käsiteltyjä asioita suureen ääneen. Tai sitten alat itse soittaa musiikkia, joka häiritsee puhujaa.
Ala kommentoida puheluita omalta parvekkeelta. Voit huudella puhelun aikana kannustavia huudahduksia ja vastailla kysymyksiin. Naapuri oppii aika nopeasti puhumaan puhelut hiljempaa tai sisällä. Tämä toimii myhös julkisilla paikoilla työasioitaan kailottaviin idiootteihin.
Työpuheluihin nyt auttaa vaikka häiritsevä musiikki, boombox sinne parvekkeelle niin loppuu aika nopeasti puhelut kun soitat vain työpuheluiden aikana.