Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset kuittailevat minulle auttavaisuudestani, eivätkä kiitä?

Vierailija
29.06.2026 |

Minulla on ollut tapana tehdä toisille ihmisille hyviä tekoja, joita he eivät itse jaksa/ehdi tehdä. Sen sijaan, että minua kiitettäisiin, niin minulle kuittaillaan auttavaisuudestani:

-Työkaveri on kaivannut apua asiassa x. Kun teen sen hänen puolestaan, kiitoksen sijaan minulle saatetaan kuittailla "voi, kun sut voisi tilata kotiinkin tekemään kotityöt".

-Ystävää kiinnostaisi asia y, mutta hän ei ole saanut hankittua kaipaamaansa tietoa. Kun selvitän tuon asian ystävän puolesta, niin kiitoksen sijaan vastaus on luokkaa "sä se jaksat tehdä kaikkea."

Miksi ystävällistä ihmistä ei vain voi kiittää? Miksi pitää kuittailla? Nämä kuittailut ovat saaneet itselleni olon, että tekee mieli lopettaa ystävälliset teot toisille, jos reaktio on tuo.

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiittämättömyys on maailman palkka.

Vierailija
2/48 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lopettaisin asioiden tekemisen muiden puolesta. Yksinkertaista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä he eivät kaivanneet apua, ja kokivat sen tungettelevaksi/ besserwisseröinniksi. Joskus on vaan parempi antaa ihmisten hikoilla omien ongelmiensa kanssa.

Vierailija
4/48 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä osa kokee että sekaannut luvatta heidän asioihin. Sopimatta ensin että haluaako. Tai sitten vääriä ihmisiä, mulla ainakin on kiitos toiselle.

Vierailija
5/48 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunnistaisi kuittailuksi.

Vierailija
6/48 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitoksen kipeys ei ole aitoa hyvyyttä, googleta pyyteettömyys sana...

Vierailija
7/48 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä lähtee tarpeesi tehdä toisten puolesta asioita, ns. hyviä tekoja? Olitko lapsuuden kodissasi aikuinen aikuisten puolesta? Tee hyviä tekoja itsellesi, kehitä itseäsi ja nauti elämästä. Jos roikut muiden hyväksynnän varassa, elämäsi on sitten juuri sitä.

Vierailija
8/48 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä lähtee tarpeesi tehdä toisten puolesta asioita, ns. hyviä tekoja? Olitko lapsuuden kodissasi aikuinen aikuisten puolesta? Tee hyviä tekoja itsellesi, kehitä itseäsi ja nauti elämästä. Jos roikut muiden hyväksynnän varassa, elämäsi on sitten juuri sitä.

Analysoi vaan omaa hyvyyttäsi ja sivistyneisyyttäsi. Muista sivistynyt ihminen ei tee pahoja kenellekään. Ei edes sille kenen pitää mukamas kehittyä ihmisenä Tee hyvä teko muille: Älä tee rikoksia tai pahaa kenellekään. 

Hyi helvetti, sairas gang stalking. Opetetaan miten toimia oikein rikoksin!!! Ja härinnällä. Sivistäkää itseänne tai poistakaa itsenne jos olette aikuisia. 

Vierailija
9/48 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa odottaa, että apuasi pyydetään.

Monet haluaa vain vuodattaa, eivät konkreettisia tekoja.

Vierailija
10/48 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa odottaa, että apuasi pyydetään.

Monet haluaa vain vuodattaa, eivät konkreettisia tekoja.

Tämä. Toimeliaat ihmiset eivät jaksa kuunnella, he haluavat ratkaista ja auttaa, vaikka moni kaipaisi nimenomaan pelkästään sitä kuuntelevaa korvaa.

Vierailija
11/48 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko ainoa, jonka mielestä nuo kommentit on saattaneet olla kiitollisuuden ilmaisu? Riippuen toki ilmeistä ja äänensävystä.

Vierailija
12/48 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Analysoi vaan omaa hyvyyttäsi ja sivistyneisyyttäsi. Muista sivistynyt ihminen ei tee pahoja kenellekään. Ei edes sille kenen pitää mukamas kehittyä ihmisenä Tee hyvä teko muille: Älä tee rikoksia tai pahaa kenellekään. 

Hyi helvetti, sairas gang stalking. Opetetaan miten toimia oikein rikoksin!!! Ja härinnällä. Sivistäkää itseänne tai poistakaa itsenne jos olette aikuisia. 

Tämä ei ninulta.

En osallistunut. 

Hyvää huomenta.

E

Vierailija
13/48 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

'Minulta'. Sry.

Olo on tänään 

stressaantunut.

E

14/48 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olenko ainoa, jonka mielestä nuo kommentit on saattaneet olla kiitollisuuden ilmaisu? Riippuen toki ilmeistä ja äänensävystä.

Mä ottaisin kans kiitoksena 😃

Vierailija
15/48 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole varma, onko auttavaisuutesi pyyteetöntä. Mutta ymmärrän että kilttikin ihminen voi kyllästyä jos huomaavaisuutta ei arvosteta. Entä jos sanoisit henkilölle tuollaisen kuittailun jälkeen vain: "Pelkkä 'kiitos' riittää" ja katsot, meneekö viesti perille.

Vierailija
16/48 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvipuistohullu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä ottaisin kans kiitoksena 😃

Äänensävystäkin voi jotain päätellä, mutta kyllä minäkin nuo kiitokseksi ymmärrän. 

Vierailija
17/48 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marttyyrius yksi mahdollinen narsismin piirre. Kun tekee auliisti muidenkin työt, saa hyvän syyn surkutella itseään ja työtaakkaansa. Silloin voi viimeinkin saada osakseen kehuja ja myötätuntoa. Se on selviytymiskeino hauraan minuuden ja huonon itsetunnon kanssa. 

Vierailija
18/48 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisko tykkäsi lukea työpaikalla kahvitunnille mennessä Hesarin sarjakuvat. Kun yksi työkaveri huomasi tuon, siskon mennessä taukotilaan hänelle oli kaadettu kahvi valmiiksi kuppiin ja Hesarista taiteltu sarjakuvasivu esille. Tuo sai lopulta siskon raivon partaalle. Kerran sisko kaatoi kahvin viemäriin ja otti teetä, työkaveri suuttui siitä.

Vierailija
19/48 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä enemmän on joutunut patoamaan tunteita sisälleen, sitä suurempi taipumus on purkaa niitä juoruilemalla, syyttelemällä ja puhumalla pahaa muista selän takana. Sinulla ei ole yhteyttä myönteisiin tunteisiin, etkä ole osannut ottaa kiitollisuutta vastaan kun tulkitset muiden sanat mahdollisemman pahantahtoisesti. Entäpä jos seuraavan kerran kun raivostut toisen sanomisista miettisitkin, onko mahdollista että olet tulkinnut hänet väärin? Ehkä hän tarkoittikin hyvää.

Vierailija
20/48 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekemällä asiat toisten puolesta pyytämättä saat heidät tuntemaan itsensä huonoksi ja heikoksi ja että sinä olet se parempi joka ehtii ja jaksaa. Siksi et aina saa kiitosta siitä että suoritat muiden puolesta. Aina voi tietty tarjota apua jos näyttää siltä että toinen todella tarvitsee sellaista, mutta pyytämättä ei kannata alkaa auttamaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kolme