Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puoliso ei halua/pysty lopettamaan juomista. Onko ero ainoa vaihtoehto?

Vierailija
29.06.2026 |

Puoliso ei halua/pysty lopettamaan juomista.

Onko ero ainoa vaihtoehto?

Tilanne pahenee kokoajan. Mitä tehdä? 

Kommentit (77)

Vierailija
61/77 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ero ainoa vaihtoehto ole. Toinen vaihtoehto on siedättyä ja kärsiä, kunnes kuolema erottaa. Tai poliisi.

Poliisia olen miettinyt. Olisi vain oikein, jos jäisi kiinni rattijuoppodesta. Vaikka siitä tulisikin perheellemme ongelmia.

Tämä saattaisi herättää!

Vierailija
62/77 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minnesotahoitoon tms. 

Jollei suostu, niin mieti sitten vaata jatkoa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/77 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Urheileminen ja kylmä-altistus on ainoat asiat mitkä voi pelastaa alkoholisti miehen, niistä saa samat kiksit kun viinasta. Kreatiinia ja aminoja kannattaa syödä. Kaikki "apu" ja itsensä surkutteleminen AA- kerhot ym. jeesustelu kuppikunnat ei oikeasti auta vaan saa ihmisen tuntemaan itsensä sairaaksi ja vialliseksi ja pitää riippuvuutta yllä kummallisella tavallaan. (Hengailet siellä toisten juomareiden kanssa).

Kokemusta on. Ainoastaan raitis puoliso ja urheilu voi pelastaa alkoholilta.

T. Alkoholisti

Mikä toimii kenelläkin. Aika moni on saanut avun AAsta tai minnesotahoidosta.

Vierailija
64/77 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko keskustellut asiasta puolison kanssa? Oma puoliso kauniisti sanoi minulle ettei hän tykkää kun juon, lopetin siihen paikkaan alkoholin käytön. Okei, alkoholi ei ollut minulla ongelma ja käyttö oli hyvin vähäistä, mutta lopetin senkin vähän käytön ja edelleen olen samalla linjalla edelleen.

M50

Vierailija
65/77 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kliseistä paskaa. Ei se apu pelasta, eikä itsensä sairaana pitäminen jeesaa tippaakaan. Kysymys on oikeasti siitä että elämässä on parempaa sisältöä kun viina. Jos ei ole niin viinaan menevä tulee aina juomaan. 

T. Alkoholisti

Esim lapset eivät siis ole monellekkaan mieleistä elämän sisältöä? Tai työpaikka? Tai iäkkäät vanhemmat?  Yms yms yms.

Noh eihän se ole aina valinta juoda kun riippuvuus on pitkällä. Ei mies lopeta juomista mistään emotionaalisista syistä, yhyy olen huoni isä yhyy mun täytyy olla enemmän läsnä mummolle. Ainut oikea syy lopettaa on se miltä tuntuu katsoa peiliin ja verrata sitä siihen miltä tuntuu katsoa peiliin kun on raitis ja hyvässä kunnossa. Lihava tupakoitsija alkkis jolla ei mitään taipumusta urheiluun on tuomittu masennukseen ja ei tule koskaan toipumaan. Faktat faktoina.

T. Päihdeterapeutti

Vierailija
66/77 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko keskustellut asiasta puolison kanssa? Oma puoliso kauniisti sanoi minulle ettei hän tykkää kun juon, lopetin siihen paikkaan alkoholin käytön. Okei, alkoholi ei ollut minulla ongelma ja käyttö oli hyvin vähäistä, mutta lopetin senkin vähän käytön ja edelleen olen samalla linjalla edelleen.

M50

Okei  ,alkoholi ei ollut sinulle ongelma. Tämä ap tapaus todellakin on. Ei siinä mikään kauniisti pyytäminen auta. 

Ei uskoisi aikuisen ihmisen kommentiksi.

Vierailija
67/77 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkalleen tarkoitat, että ei halua/pysty lopettamaan? Onko puoliso sanonut, että haluaa lopettaa, mutta ei vain pysty? Vai eikö hän edes halua lopettaa? Tässä on iso ero. Jos haluaa, niin harva siihen ilman apua kuitenkaan psytyy. Silloin pitää saada apua. Mutta jos ei edes halua, niin mistään avusta ei ole hyötyä. 

Tarkoitan etten aivan tiedä kummasta on kyse. Hän ei pysty puhumaan asiasta kovin hyvin. On usein sanonut, että lopettaminen onnistuu tai pitää taas yrittää.

Ikävä kyllä luulen, että hän ei halua lopettaa tai ole valmis siihen.

Suostuisiko hän lähtemään kanssasi vaikka avominnen luennolle? Lopettaminen voi pelottaa, koska lopettamisen jälkeinen elämä tuntuu tyhjältä.

Läheinen voi auttaa kaikessa mikä koskee alkoholista ja juomisesta luopumista. Mutta mihinkään juomista edistävään toimintaan älä lähde mukaan.

Älä etsi pulloja, älä selitä sukulaisille tai lapsille mitään, älä peittele puolison juomista. Siinä kohti ei mitään päänsilittelyä, vaan raaka rakkautta ja tosiasiat pöytään.

Sitten kun hän haluaa hoitoon, ole tukena. Hae myös itsellesi apua ja tukea, alkoholismi on kuluttava sairaus läheisille. https://paihdelinkki.fi/verkkokurssit-ja-oppaat/laheisille/

Voimia sinulle!

Vierailija
68/77 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittää ihan että on sohvaperuna ja huonot elämäntavat ylipaino, niin elämä on pilalla aivot kahlaa masennuksessa ei siihen aina alkoakaan tarvita. Tervekin ihminen joutuu näkemään julmetusti vaivaa hyvän terveyden ja mielenterveyden eteen. 

Vierailija
69/77 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin suurkulutuksen ja bentsot ja tupakanpolton yhden vuoden sisällä.

Omasta tahdosta ja omin päin. 

Vierailija
70/77 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juomisen juurisyy on melkein kaikilla sama. Vanhemmat jotka istuttivat sietämättömän riittämättömyydentunteen ankaralla heikolla kasvatuksella. Tämä on se kolhu jota juomalla ihminen yrittää torjua, mutta juominen itsessään pahentaa ja saa sen ihmisen vellomaan katkeruudessa ja vihassa. 

Oikea tie ei ole itsensä pitäminen sairaana tai heikkona se on kaikki paskapuhetta, ainoastaan parempi elämä kuin alkkiksena eläminen, sisältö ja rutiinit voi auttaa raiteilleen. 

Älykkyydestä on apua. Jos on vähän hölmö kaveri ei reflektiokyky tule ikinä riittämään siihen että saisi psykologisen työn tehtyä ja raitistuisi omin nokkineen. Sellaiselle ei auta muu kuin absoluuttinen pohja ja sitä kautta pakko hakeutua hoitoon tai kuolema. Ikävää mutta totta.

Alholistiksi voi oäätyä myös ilman traumoja juomalla tarpeeksi. Aivot oppivat saamaan domamiini mielihyvän alkoholista eikä mikään muu tunnu enää yhtä hyvältä. Ja kun aivot on totutettu, olo ilman alkoholia on masentavaa ja ahdistavaa. Riippuvuusalttiilla riippuvuuden kohde voi myöd vaihdella. Alkoholista pelaamiseen, palaamisesta liialliseen treenaamiseen tai jatkuvaan soittamiseen. 

Vierailija
71/77 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uuu huuu sairaus sitä , sairaus tätä. Masennus on sairaus, kaikki on yhtä mysteeriä ja aina tarvitaan se "ammattiauttaja jeesus" joka pelastaa. 

Ihminen voi itse joko pelastaa itsensä tai olla pelastamatta. 

Vierailija
72/77 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaa sille luxus rehab Thaimaasta. Tulee takaisin uutena miehenä elefantin kuva tatuoituna pyrstöön eikä enää koskaan ota huikkaa.

Vierailija
73/77 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole mukava sille avaat reidet ja tilaat krapulapitsan. Tuot jäävettä ja kokista. Pari kaljaa. 😉

Vierailija
74/77 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroa. 

Vierailija
75/77 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina jos tekee mieli juoda mietin sitä kun yrittäã kännissä putki päällä ottaa kirkasta ja keho ei oikein pysty ottamaan sitä niin se menee puolittain väärään kurkkuun yskittää yököttää, silti otat sen koska seuraavat puolituntia olo on siedettävä sitten taas mustaa laskua... jos kysymys jostain viikonloppu kaljoittelusta ja viikolla muutamasta oluesta ei olla kovin pitkällä... mulla meni leijona pullo ihan siihen että pystyi keittiössä mikropitsaa täristen lämmittämään ja päivänä jolloin pystyi juomaan kännit meni pari pulloa kotona ja sitten kapakkaan... Saattoi mennä kuukausia aamusta iltaan kännissä... selviäminen alkoi sillä että piti siirtyä ensin pelkästä kirkkaasta kaljaan suoraan jos tosta lopettaa voi lähteä henki... no kaikki juopothan nää tietää.

Vierailija
76/77 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

^^ ai saatana kunnon rapajuopon elämää. Hyi helv...

Vierailija
77/77 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkoholiriippuvuus on sairaus, joka tarvitsee hoitoa. Mutta tämän palstan mukaan siitä sairaudesta paranee, kun oikein haukkuu sitä sairasta ja kertoo, millainen kurja selkärangaton paska hän on. Kannattaisiko siis kysyä ammattilaisilta niitä vaihtoehtoja eikä tämän palstan kommentoijilta.

No ne vaihtoehdot on joko jättää juoppo tai oppia sietämään sen harrastusta, joka sulattaa siltä aivot ja vie kaikki sen rahat. Kumman sinä valitsisit, jos sulla muka puoliso olisi ja tämä mieluummin vetäisi lärvejä koko rahalla kaiken aikaa kuin osallistuisi parisuhteeseen kanssasi? Te pikkumiehet kun olette mustasukkaisia jopa naisen koiralle, niin miltähän se naisen päihderiippuvuus mahtaisi tuntua.

Onko tämä "pikkumiehet" sitä bodyshamingia vai muutakin vihaa? 

Ei, tuo mustasukkaisuus on henkisesti pienten miesten ongelma, ei siinä viitata fyysiseen kokoon. Toki sama on myös mustasukkaisilla naisilla.

eri

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kolme