### HUHTIHIPPUJEN LOKAKUU ###
No niin nyt on sitten tällekin kuulle tehty aloitus! Vilma on nyt sitten tasan puoli vuotta :D
Soittelin tossa aamulla lasten polille, kun jos muistatte, niin Vilmalla todettiin synnärillä reikä sydämmessä ja lääkäri sanoi, että laittavat kontrolliajan. En sitten muistanut kuinka pian kontrollin piti olla ja odottelin vaan aikaa. Eilen neuvolassa otin puheeksi ja käsiki soitella polille. No polilla sanoi, että olisi pitänyt kontrolloida jo 2-3 kuukautisena, ovat vaan jostain syystä unohtaneet laittaa ajan! No lokakuun lopussa olisi nyt sitten aika ja nähdään onko reikä mennyt umpeen!
Mutta hyvät naiset kirjoitelkaahan :) :) :)
Tuija + Vilma 6kk
Kommentit (64)
kirjotellaan taas kun on aikaa. tylsä ilma ja oikein mälsä päivä. :D käytiin eilen pojan kanssa neuvolassa, oli vähän niinkuin ylimääräinen kun ollaan jo alkukuusta käyty 6kk neuvolassa mut kun muutettiin uuelle paikalle niin käytiin vähän tutustumassa ja viimeks oli poika vielä sairaana niin senkin takia. oli kiva terkka ja kaikki oli hyvin. 74,2cm ja 10,4kg. Huh vihdoin alkaa tuo kasvu hidastumaan mikä ei haittaa niin ei tarvi kokoajan olla uusia vaatteita ostamassa.
turvaistuinta olen minäkin jo pari kuukautta haaveillut on niin iso tuo poika eikä viihdy yhtään kaukalossa. mutta vieläkään ei sitä olla kyllä hommattua. jos nyt ennen seuraavaa pitempää reissua sais sen, tai siis pakko koska sehän on muuten huutamista koko matka.
rattaissa on meiän poika ollut jo 4kk lähtien koska ei enään viihtynyt vaunuissa ja ahtaaksikin kävivät. vähän liikku niin jalat tai pää otti päihin.
ja yöt täällä menee vaihtelevasti. suurimmaksi osaksi huonosti. kerran tai pari viikossa on yks oikein hyvä yö. on kyllä ollut sairaana niin siitä taitaa johtua. viime viikko meni ihanasti kun ei edes räkä valunut mutta taas alkoi viikonlopppuna yöllä räkä valua ja edelleeen valuu. siks on taas yöt hankalampia, mutta on sentään päivällä hyvällä tuulella. hampaita näytttäs edelleen olevan tulossa. 4 hammasta tällä hetkella kaiki alhaalla, ja sinne näyttäs siis olevan lisää tulossa.
viime viikolla alkoi taas poika onneks liikkua enemmän kun sairaana ollessa oli 3 viikon tauko ei niinku mikään kelvannu istu vain mun sylissä. nyt taas onneksi pyöritään, välillä yrittää konttausasentoon nousta ja ryömiä kans mutta pyörähtää vaan sitten sivulle päin. syöttötuoli saatiin sentään pari viikkoa sitte hankittua ja siinä kyllä viihtyy niinn että ai autuus on itsellekin kun saa rauhassa syödä vihdoin. tähän asti on poika kököttäny sylissä samalla.
istuu myös jo hyvin itse, välillä keikahtaa että vielä pitää perään kattoa. ja ei osaa itse nousta istumaan takas niin tulee sit tku kun niin tykkää istua.
meillä syödään se 5 kertaa päivässä. on syönyt melkeen siitä asti kun soseet aloitettiin. määrät vain kasvaa kokoajan. :D oli tässä pari viikkoa sitten pojalla ihme kausi kun ei tissiä ruennut ottamaan millään. sitä ku oli pari päivää jatkunut niin päätin sitte että pakkohan sitä on juoda enemmänki kun pari kertaa päviässä pikkusen naukata. väkisillä kun tunki sen suuhun niin sitte kyllä maistu. en sitten tiiä mistä lie sekin johtu.
semmosta täällä. äkkiä jotain syömään ennen ku poika herään niin saa rauhassa syödä :D
catha ja poju kohta 7kk (kauhia kun aika rientää)
Vielä tälle kuulle hyvin näyttää ehtivän.
Meille ei ihmeitä kuulukaan. Poitsu päätti yksi kaunis aamu että voihan sitä ryömiäkin ja siitä lähtien on menty. Siis oikeasti ei mitään yritystäkään aikaisemmin mutta heti meni kuin vanha tekijä. Istu ei vielä itsenäisesti kuin syöttötuolissa eikä edes kontalleen yrittele.
Joku jutteli pottaharjoitteluista. Meillä on kohta kuukauden ajan harjoiteltu silloin tällöin. Yleensä laitan hetkeksi vaipanvaihtojen yhteydessä ja monesti sinne jo kakkakin on osunut. Istuu siinä ihan mielellään kun äiti on vieressä ja leluja viihdykkeenä. Meillä sellaine marketin halpispotta.
Ruoka meillä edelleen maistuu hyvin sekä kaupan soseina että itsetehtyinä. Olen vain ollut aika laiska niitä tekemään varsinkin noita lihasoseita. Mutta possua ja kanaa on tehtynä ja niitä syö hyvillä mielin. Nyt pitäs ottaakin päivä soseiden keittoo niin saisi taas pitkäksi aikaa ruokaa pienelle.
Nukkuminen meillä vielä öisin vähän hakusessa. Nukkuu silittelyyn omaan sänkyyn illalla, mutta herää ekan kerran noin kolmen tunnin päästä silloin silittelyllä ja sylittelyllä nukahtaa. Mutta noin kahden maissa sitten pitää jo saada rintaa ja siitä eteenpäin noin parin tunnin välein aamuun saakka. Pitäs saada jostain virkeyttä vierottaa yösyömisistä tuo poika, kun illalla syö kuitenkin ison puuroannoksen hyvällä ruokahalulla. Päiväunia nukkuu hyvin pari kertaa päivässä 2-3 tuntii kerrallaan.
Mutta nyt syömään ennekuin pienin vaatii osaansa.
Vipe ja Harri kohta jo 7kk
Onnea Tuikulle kun Vilman sydämen reikä oli hävinnyt!! :) -varmasti huojentava uutinen!
ja tosi hyvä jos Saaga ei oliskaan viljoillekkin allerginen!
Mäkin nyt koitan jotain keretä,Lauri nukkuu aika huonosti,ja syykin selvis kun hammashoitajalla aamulla käytiin,ylähampaat on kuulemma ihan tuloillaan.
Nukkuu siis päivisin aika pätkissä ja viime yönä piti tuttia käydä antamassa usein ja heräs aamullakin jo ihan kamalan aikasin.. Mutta toivottavasti se siitä kun tulis ne hampaat läpi.
Jotenkin on jo niin tottunut noihin suht hyviin uniin niin oon ihan poikki kun viime yönä piti heräillä.. :D
Voi vitsi kun teidän vauvat jo liikkuu vaikka miten!
Lauri vaan möllöttää mahallaan. Tai on nyt hieman ruvennut ehkä vahingossa liikkumaan napansa ympäri. Tai siis en koskaan nää että liikkuis,mutta jos hetken oon pois niin hän on ihan eri asennossa :)
Ja hieman paremmin jo pysyy hetken istumassa. Varmaan tuo syöttötuolissa reenaaminen alkaa tuottaa tulosta.
Lauri vaikuttaa kyllä muutenkin luonteeltaan sellaselta rauhalliselta tarkkailijalta. Ei ole yhtään sellanen "menijä",vaan tykkää vaan makoilla ja katella mitä muut tekee,tai vaikka tutkia varpaitaan. :)
Minkäs luonteisia vauvoja muilla?
niin,ja kyllä Laurille kelpaa kaalit. Muutenkin tosi hyvä on syömään :) Ainoat mitkä ei maistu on pelkkä peruna ja maissi.
Nyt mäkin otin jo sen neljännenkin ruoan mukaan,kun oli jotenkin kamalan nälkänen sillon 11 aikaan kun ruokaa annoin. Niin annan nyt sitten aamullakin puuroa.
Ja joulua en oo suunnitellut vielä yhtään. Mun äidillä ollaan oltu jo monena vuonna,niin eiköhän me sinne taas mennä. Sinne siis tulee mun sisarukset (paitsi tänä vuonna veli ei tule,lähtee kiinaan :D) Ja äitini miehen lapset.
Ja viime vuonna ainakin cielä mun serkkukin lapsineen oli joulupukkia katsomassa sielä. Porukkaa siis riittää.
Jotain itetehtyjä lahjoja vois taas käydä suunnittelemaan,kun joku idea tulis. Toissa vuonna tehtiin Netan kans tyynyliinoja,painettiin jalkoja ja käsiä niihin (Netan,siis :D) Ja kirjoitin kangastussilla sellasen runon. Tuli aika kivoja vaikka ite sanonkin :)
Niin joo,ja tissiä syödään meillä varmaan se 5-6 kertaa vuorokaudessa. Vettä oon ollut aika laiska antamaan,pitäis varmaan lisätä,kun se hammashoitaja kehotti ainakin vedellä suuta aina huuhtelemaan ruoan päälle.
Mutta siis kyllä uskon että ihan tarpeekis nestettä saa kun on tyytyväinen ja pissavaippoja tulee.
Mutta nyt pitää käydä tekemään jotain hyödyllistä kun Lauri nukkuu (eli pistämään pyykkejä..)
Viva ja Lauri 6kk+
Tänään käytiin Vilman kanssa siellä sydämen uä-kontrollissa. Lääkäri sanoi, että ei sitä reikää siellä enää näy eikä kuullut sydänäänissäkään mitään poikkeavaa, eli näyttäisi siltä, että se reikä on mennyt umpeen. Kuitenkin vielä 3-4 vuotiaana käydään kontrolliomassa. Huomenna olis sitten vuorossa hammashoitajalla käynti, ikeniä näyttämässä :)
Meilläkin istuskellaan itsekseen, joskus kyllä vielä muksahtelee nurinkin, mutta hyvin pääsee itsekin istualleen. Joskus otetaan pari konttaus"askelta" ja sitten matka jatkuu ryömimällä :)
Yötkin on nyt mennyt nukkumalla (koputtaa puuta), aamulla hörpätään tisua ja sitten taas jatketaan unia. Nukkumaan meno tahtoo aina venähtää tonne 22-23 aikaan, mutta aamutisut syödään tossa 7:30, jonka jälkeen unet siis yleensä jatkuu n. 9-9:30 tienoille ja sitten syödään aamupuuro. Itekin tulee mentyä aikas myöhään nukkumaan, niin ihan kiva, että aamulla sitten saa nukkua :)
En ole minäkään vielä juhlimaan päässy, toivottavasti sitten luokan pikkujouluihin pääsis- siellä tosin menee yön yli, eli saas nähdä arvaanko lähteä :(
Joo mutta nyt pitää lähteä hakemaan Sanni kerhosta! Kuulemisiin!!
Tuija + Vilma kohta 7 kk!!!!!