Olen alkanut käyttää luottokorttia jopa ruokien ostoon
Kun nykyään saa cashbackiä ostoksista. Ennen en käyttänyt kuin pakosta ja ressujen maksuun.
Kommentit (71)
Vierailija kirjoitti:
Maksan aina kaiken kortilla ja kuunlopussa lainasaldon nollaan. En saa cashbackkiä tai mitään, mutta ilmaista ja maksutonta maksuaikaa vähintään 30 päivää aina
Ei sillä tienaa nykykoroilla yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä vastaukset erottaa köyhät rikkaissta tai ainakin sellsiseen pyrkivistä. Köyhät eivät ota vastaan tai hyödynnä ilmaista etua josta ei ole kuluja vaan saa rahaa ilmaiseksi. Rikas tai sellaiseksi pyrkivä oivaltaa missä on hieman rahaa saatavilla. Pienet purot jne...
Toki ei kaikki saa edes luottokorttia joten...
Oon varmaan koko ketjun rikkain ja en näe tuossa mitään hyödynnettävää. Kuten sanoin edes 24 000€:n vuosiostoksilla ainakaan Nordea Goldilla ei saa takaisin kuin 120€, joten miksi nähdä se vaiva? Eiköhän se ole just sunlaisten köyhien hommaa kuvitella tuollakin tienaavansa...
Onko creditillä maksaminen jotenkin vaikeampaa kuin debitillä?
On monessakin mielessä. Vaikeampi hahmottaa kuukauden jäljellä olevat varat ja pitää muutella maksusummaa isommaksi aina verkkopankissa.
Mä maksan kaiken Finnairin Visalla. Saa tasopisteitä ja avioksia. Avioksilla sitten korotan lentoja bisnekseen ym palveluita matkustellessa. E-lasku verkkopankkiin kerran kuussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä vastaukset erottaa köyhät rikkaissta tai ainakin sellsiseen pyrkivistä. Köyhät eivät ota vastaan tai hyödynnä ilmaista etua josta ei ole kuluja vaan saa rahaa ilmaiseksi. Rikas tai sellaiseksi pyrkivä oivaltaa missä on hieman rahaa saatavilla. Pienet purot jne...
Toki ei kaikki saa edes luottokorttia joten...
Oon varmaan koko ketjun rikkain ja en näe tuossa mitään hyödynnettävää. Kuten sanoin edes 24 000€:n vuosiostoksilla ainakaan Nordea Goldilla ei saa takaisin kuin 120€, joten miksi nähdä se vaiva? Eiköhän se ole just sunlaisten köyhien hommaa kuvitella tuollakin tienaavansa...
No säälittävin olet ainakin. Ystäväpiirin varakkaat eivät koskaan puhu varallisuudestaan, missään. Ja tähän joukkoon mahtuu porukkaa, jolla miljoonat ilmoitetaan kolmella numerolla.
Köyhä keräilee jotain 0,5% alennusta...
Nimenomaan rikkaat tekee näin. Vain köyhä tuhahtaa pienille summille. Sen takia rikkaat ovat rikkaita koska eivät tuhahtele ilmsiselle rahalle 😁
Vierailija kirjoitti:
Se cash back on niin älykääpiön pieni, että enpä viitsisi vaivautua. Se voi olla aika äkkiä, kun alatkin elää yli varojesi ja sitten on hankalaa kiriä sitä aukkoa kiinni.
Meinaan been there, done that. No, syy oli kylläkin harkittu ja rahanpuutteesta johtuva, eli tiesin saavani rahaa, jolla voin maksaa itseni ulos tilanteesta, ja sainkin. En tainnut edes joutua maksamaan korkoja, olin vain tilanteessa, jossa maksoin palkallani käytännössä heti koko edelliskuun velan ja jotenkin se siitä tuppasi sitten kasvamaan...
Että en kyllä tavan palkansaajana koskaan ryhtyisi tuohon.
Etkö pysty hallitsemaan käytöstäsi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kohta olet perikadossa.
Mistä näitä sikiää? Luottokorttia ei saa käyttää, asuntoon mahdollisimman lyhyt laina-aika ja muut suomalaisten talousvinkit.
En tiedä miksi tänne on keskittynyt aika urpoa ja vanhanaikaista kansaa. Mutta minä siis kierrätän kaiken luottokorttien kautta, sellaisten jotka keräävät jotain pistesaldoa, jonka voi sitten muuttaa esim. Finnairin pisteiksi, hotellien vouchereiksi jne. Ja olen tehnyt tätä kohta 20 vuotta, maksan aina luottokorttilaskun pois kerran kuukaudessa. Ei ole mitään ongelmaa maksaa sitä ja rahat ovat riittäneet todella hyvin.
Nostin mm. pisteillä itseni Aasian lennoilla businekseen, ostelen pisteillä esim. lennoilta tiettyjä paikkoja jne. Ja yövyn hotelleissa vouchereilla. Joku joka täällä laski sitä 12 euron kuukausimaksua yms. "säästöjä" sillä, että ei maksa luottokortilla, niin voi miettiä mitä maksaisi edestakainen lento Aasiaan business-paikalla, siinä kuitataan aika monen vuoden 12 e/kk. Tai mitä maksaa yöpyä Helsingin keskustassa hotellissa (n. 150-200 e yö). Lisäksi noissa korteissa on yleensä mahdollisuus mennä johonkin loungeen ennen lentoa. Minä käyn parin viikon päästä hakemassa aamiassetin aikaiselle lennolle, ennen lentoa loungesta.
Moni ei matkustele,kuten sinä. Ei minulla ainakaan olisi rahaa tuollaiseen lentelyyn.
Ihmiset elävät erilailla, ehkä nyt koitat vaikuttaa joltain maailmankansalaiselta talliaisten silmissä
Luottokortilla kaikki ostokset. Makselen sitä sitten palkkapäivinä pois. Ilmaista rahaahan se on kuukauden ajaksi.
Mä mksan rahalla jos on. Nyt on viimeaikoina tulu makseltua luotollla, koska aina pitää olla kotona ja lompakossa pieni hätävänippu seteleitä
Käytännössä maksetaan kaikki luottokortilla. Tosi kätevää kun siihen sisältyy matkavakuutuskin.
Samoin. Puolisolla on tasokortti Finnairilla ja sivukortti on ilmainen.
Laitan puolison tilille ostoksieni summan kerran kk.
Toimii hyvin. Mun ostoksilla ei paljoa pisteitä saa, mutta otetaan nekin käyttöön
Köyhä keräilee jotain 0,5% alennusta...