Olen alkanut käyttää luottokorttia jopa ruokien ostoon
Kun nykyään saa cashbackiä ostoksista. Ennen en käyttänyt kuin pakosta ja ressujen maksuun.
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kohta olet perikadossa.
Mistä näitä sikiää? Luottokorttia ei saa käyttää, asuntoon mahdollisimman lyhyt laina-aika ja muut suomalaisten talousvinkit.
Vauva-palstan talousvinkit:
-älä käytä luottokorttia
-asu omistusasunnossa ja maksa laina takaisin mahdollisimman nopeasti
-älä ota opintolainaa, ja älä ainakaan sijoita sitä jos otat
-älä missään nimessä asu vuokralla
Lisää säästövinkkejä vauva-palstalta
- älä matkusta, kun voit katsella googlesta nähtävyyksiä
- älä mene festareille, voit kuunnella musiikkia spotifystä
- osta kaikki temusta niin säästät huomattavan määrän rahaa
- tilaa viinat ulkomailta kotiovelle niin säästät vielä enemmän
- woltin ja kotiinkuljetusten käyttämien on vain lihavien hommaa kyllä kaupassa pitää jaksaa käydä kävellen
Se vaan, että jos ostaisi vuodessa 24 000€:lla (2000€/kk) luottokortilla, niin 0,5% palautus on huimat 120€ vuodessa. Hiulihei! enpä kyllä jaksa semmoisen takia veivata laskujani luottokortin kautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toiminut näin jo vuosikaudet. Käytännössä saa yhden ilmaisen lennon vuodessa tuosta hyvästä, tai sitten sama summa rahana takaisin. Istuu kovassa uskomus suomalaisissa, että jos ostaa luottokortilla ei ole varaa maksaa ostoksia käteisellä. Näinhän se ei tänä päivänä ole, kuten aikaisemmissa viesteissä kerrottu.
Millä pankilla Suomessa on ollut ennen cashback jos vuosia olet toiminut näin?
Ehkä S-pankilla?
Vierailija kirjoitti:
Mikä kortti, paljonko kuluja?
Näitä kortteja on useita, mutta ei suomalaisia pankkeja. Itse käytän Bank Norwegian, kulut puhdas nolla jos ei käytä luotollisena. Ei nostorajoituksia, säästötilin korkokin paljon parempi kuin kotimaisissa pankeissa, ja niissäkään ei nostorajoituksia (normaali säästötili).
Vierailija kirjoitti:
Se vaan, että jos ostaisi vuodessa 24 000€:lla (2000€/kk) luottokortilla, niin 0,5% palautus on huimat 120€ vuodessa. Hiulihei! enpä kyllä jaksa semmoisen takia veivata laskujani luottokortin kautta.
Mitä laskujen veivaamista siinä on, menee elaskulla kuukausittain. Ja ei laskuja kannata luottokortilla maksaa, siitä menee ylimääräisiä kuluja ja ei kerrytä cashback.
Vierailija kirjoitti:
Millä kortilla saa cashbackia? Näillä perinteisten pankkien luottokorteilla ei taida saada. Kiinnostaa itsekin, sillä käytän luottokorttia kaikkeen mutta en kyllä saa siitä mitään takaisin
Nordea Goldilla ainakin. Ehkä muillakin?
Vierailija kirjoitti:
Toiminut näin jo vuosikaudet. Käytännössä saa yhden ilmaisen lennon vuodessa tuosta hyvästä, tai sitten sama summa rahana takaisin. Istuu kovassa uskomus suomalaisissa, että jos ostaa luottokortilla ei ole varaa maksaa ostoksia käteisellä. Näinhän se ei tänä päivänä ole, kuten aikaisemmissa viesteissä kerrottu.
Lentolipun maailman ympäri vai Oulusta Helsinkiin?
Nämä vastaukset erottaa köyhät rikkaissta tai ainakin sellsiseen pyrkivistä. Köyhät eivät ota vastaan tai hyödynnä ilmaista etua josta ei ole kuluja vaan saa rahaa ilmaiseksi. Rikas tai sellaiseksi pyrkivä oivaltaa missä on hieman rahaa saatavilla. Pienet purot jne...
Toki ei kaikki saa edes luottokorttia joten...
Minä en ole koskaan ymmärtänyt koko luotto ominaisuutta. Eikö pankkilaina ole parempi? Itse maksoin luotolla ja se on nyt ollut vuosikausia 2000€ miinuksella eikä näkyvissäkään päivää että sen sais nolliin. Kuitenkin töissä käyvänä tulot ja menot ovat niin tasaiset, palkka tulee, menee laskuihin, ei siitä jää käteen sillä tavalla että voisi seuraavassa kuussa maksaa edellisen kuukauden aikana kuluttamia luottoja.
S-kortilla saa maksutapaedun 0,5%, ajaa suurin piirtein saman asian - ainakin silloin kun ostokset ovat pääosin ruokaa ja bensaa. Eikä maksa senttiäkään.
Vierailija kirjoitti:
S-kortilla saa maksutapaedun 0,5%, ajaa suurin piirtein saman asian - ainakin silloin kun ostokset ovat pääosin ruokaa ja bensaa. Eikä maksa senttiäkään.
Toki jos on s-pankin asiakas.
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole koskaan ymmärtänyt koko luotto ominaisuutta. Eikö pankkilaina ole parempi? Itse maksoin luotolla ja se on nyt ollut vuosikausia 2000€ miinuksella eikä näkyvissäkään päivää että sen sais nolliin. Kuitenkin töissä käyvänä tulot ja menot ovat niin tasaiset, palkka tulee, menee laskuihin, ei siitä jää käteen sillä tavalla että voisi seuraavassa kuussa maksaa edellisen kuukauden aikana kuluttamia luottoja.
Esim matkat aina luottokortilla.
Vierailija kirjoitti:
Ei 120 e ilmaista rahaa kiinnosta?
Okei...
Vierailija kirjoitti:
Eikä tarvitse maksaa luotolla jos ei halua. Itse maksan debitillä mutta voisin kyllä maksaa luotollakin, en ole mistään periaatteesta sitä vastaan. Käytän luottoa muutenkin vain maksuaikakorttina, en ole ikinä maksanut korkoa tai tilinhoitomaksuja luottokortista.
Viimeisen 12 kuukauden aikana mulle on maksettu S-kortin maksutapaetua 120 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Okei...
Mitä sinulla on tapana vastata ketjuihin, joissa kysytään esim. "mitä tekisit jos saisit ylimääräiset 2000 euroa?"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kohta olet perikadossa.
Mistä näitä sikiää? Luottokorttia ei saa käyttää, asuntoon mahdollisimman lyhyt laina-aika ja muut suomalaisten talousvinkit.
En tiedä miksi tänne on keskittynyt aika urpoa ja vanhanaikaista kansaa. Mutta minä siis kierrätän kaiken luottokorttien kautta, sellaisten jotka keräävät jotain pistesaldoa, jonka voi sitten muuttaa esim. Finnairin pisteiksi, hotellien vouchereiksi jne. Ja olen tehnyt tätä kohta 20 vuotta, maksan aina luottokorttilaskun pois kerran kuukaudessa. Ei ole mitään ongelmaa maksaa sitä ja rahat ovat riittäneet todella hyvin.
Nostin mm. pisteillä itseni Aasian lennoilla businekseen, ostelen pisteillä esim. lennoilta tiettyjä paikkoja jne. Ja yövyn hotelleissa vouchereilla. Joku joka täällä laski sitä 12 euron kuukausimaksua yms. "säästöjä" sillä, että ei maksa luottokortilla, niin voi miettiä mitä maksaisi edestakainen lento Aasiaan business-paikalla, siinä kuitataan aika monen vuoden 12 e/kk. Tai mitä maksaa yöpyä Helsingin keskustassa hotellissa (n. 150-200 e yö). Lisäksi noissa korteissa on yleensä mahdollisuus mennä johonkin loungeen ennen lentoa. Minä käyn parin viikon päästä hakemassa aamiassetin aikaiselle lennolle, ennen lentoa loungesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Okei...
Onko se ilmaista, vai rahaa, jonka saat vain siksi, että olet ensin kuluttanut johonkin muuhun?
Vierailija kirjoitti:
Se cash back on niin älykääpiön pieni, että enpä viitsisi vaivautua. Se voi olla aika äkkiä, kun alatkin elää yli varojesi ja sitten on hankalaa kiriä sitä aukkoa kiinni.
Meinaan been there, done that. No, syy oli kylläkin harkittu ja rahanpuutteesta johtuva, eli tiesin saavani rahaa, jolla voin maksaa itseni ulos tilanteesta, ja sainkin. En tainnut edes joutua maksamaan korkoja, olin vain tilanteessa, jossa maksoin palkallani käytännössä heti koko edelliskuun velan ja jotenkin se siitä tuppasi sitten kasvamaan...
Että en kyllä tavan palkansaajana koskaan ryhtyisi tuohon.
Tämähän se. Kyllä se cashback on ihan laskelmoitu. Pieni osa maksaa eräpäivänä laskun nollaan ja sitten eräillä meillä se ei aina mene niin, vaikka kovasti suunnitteleekin. Jolloin alkaa korko (korkea sellainen) juosta. Olen kokeillut tätä parikin kertaa ja tullut joka kerta siihen tulokseen, että juu ei. Aloituskin saattaa olla sellainen viaton influenser-juttu. No, ei varmaan : )
Vierailija kirjoitti:
Ja sit tosiaan, laskuista ei saa cashbackiä, ei ainakaan Norwegianilla.
Jos omiaan palauttaa, ei tienaa mitään.